Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης: Η Κατερίνα Γρέγου αναλαμβάνει Καλλιτεχνική Διευθύντρια

Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης: Η Κατερίνα Γρέγου αναλαμβάνει Καλλιτεχνική Διευθύντρια Facebook Twitter
0

Η ιστορικός τέχνης και μουσειολόγος Κατερίνα Γρέγου αναλαμβάνει νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Πολιτισμού. 

Η διεθνώς αναγνωρισμένη Ελληνίδα επιμελήτρια θα αναλάβει καθήκοντα από την 1η Ιουλίου του 2021. «Μετά από 15 χρόνια στο εξωτερικό είναι μεγάλη μου τιμή να αναλάβω αυτήν τη θέση και να έχω τη δυνατότητα να συνεισφέρω, στη χώρα μου, στην ανάπτυξη του πιο σημαντικού μας θεσμού σύγχρονης τέχνης», δήλωσε η ίδια. 

Ιστορικός τέχνης, επιμελήτρια και μουσειολόγος, με πλούσια διεθνή εμπειρία, η Κατερίνα Γρέγου υπήρξε ιδρυτική διευθύντρια του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ. To 2006 κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού επιλέχθηκε ως καλλιτεχνική διευθύντρια του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης και Νέων Μέσων Argos (επιδοτούμενος φορέας του Φλαμανδικού Υπουργείου Πολιτισμού) στις Βρυξέλλες και μετακόμισε στη βελγική πρωτεύουσα όπου και είναι εγκατεστημένη μέχρι σήμερα.

Μετά το Argos διετέλεσε καλλιτεχνική διευθύντρια της Τριενάλε του Μέχελεν όπου επιμελήθηκε τη μεγάλη έκθεση Newtopia: the State of Human Rights σε συνεργασία με τη Διεθνή Αμνηστία και το Human Rights Watch, καλλιτεχνική διευθύντρια της Art Brussels (2012-2016), ενώ από το 2016 είναι επιμελήτρια του εικαστικού προγράμματος του μη κερδοσκοπικού ιδρύματος Schwarz, διατηρώντας παράλληλα και την ιδιότητα της ανεξάρτητης επιμελήτριας. To επιμελητικό της έργο, που εστιάζει σε κοινωνικοπολιτικά ζητήματα και τα σημαντικά ζητήματα της εποχής μας, έχει διακριθεί διεθνώς για το όραμα και τη συνέπειά του.

Έχει επιμεληθεί πολλές εκθέσεις μεγάλης κλίμακας σε μουσεία και κέντρα σύγχρονης τέχνης διεθνώς όπως, μεταξύ άλλων, η Akademie der Künste, η BOZAR - Palais de Beaux Arts στις Βρυξέλλες, οι Kunsthalle της Mulhouse και του Ταλλιν, το Φεστιβάλ Steirischer Herbst στο Graz, καθώς και εννέα διεθνείς Μπιενάλε μεταξύ των οποίων, τη Μπιενάλε Θεσσαλονίκης, τη Μπιενάλε του Γκέτεμποργκ, την Ευρωπαϊκή Μπιενάλε Manifesta, την EV+A: Μπιενάλε της Ιρλανδίας, τη Μπιενάλε Βίντεο Contour, και τη Μπιενάλε Φωτογραφίας Fotofestival (Kunsthalle Mannheim, Kunsthalle Heidelberg, Kunstverein Heidelberg, Kunstverein Ludwigshafen, Reiss-Engelhorn Museum). Έχει επίσης επιμεληθεί τρία εθνικά περίπτερα στη Μπιενάλε της Βενετίας για λογαριασμό της Κροατίας το 2019, του Βελγίου το 2015 και της Δανίας το 2012. Επιπλέον, ήταν ιδρυτική καλλιτεχνική διευθύντρια της 1ης Μπιενάλε της Ρίγας, 2016-2018, η οποία χαρακτηρίστηκε ως μία από τις καλύτερες εκθέσεις της χρονιάς, διεθνώς. 

Η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, δήλωσε για την ανάληψη της θέσης της Καλλιτεχνικής Διευθύντριας του ΕΜΣΤ, από την Κατερίνα Γρέγου, «Με τη διεθνή της εμπειρία, το πλούσιο εκθεσιακό και συγγραφικό έργο της και τις πολυάριθμες συνεργασίες με Ιδρύματα και θεσμούς σε όλη την Ευρώπη, η Κατερίνα Γρέγου είναι ένα πρόσωπο που μπορεί να οδηγήσει το ΕΜΣΤ στη νέα του εποχή. Ένα μουσείο σύγχρονης τέχνης, ανοιχτό στο κοινό, δραστήριο, ζωντανό, που αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και ενώνει τον εικαστικό κόσμο της χώρας. Στόχος της νέας εποχής του ΕΜΣΤ είναι να συμβάλει καθοριστικά, ώστε η Αθήνα να γίνει ένα ευρωπαϊκό κέντρο σύγχρονης δημιουργίας, που θα προβάλλει τους Έλληνες καλλιτέχνες και θα φιλοξενεί καινοτόμες ιδέες και έντονο καλλιτεχνικό διάλογο. Το ΕΜΣΤ, ως πόλος πολιτισμού στο κέντρο της Αθήνας, εντάσσεται στο σύνολο των νέων μουσείων της πόλης, που αναδεικνύουν την Αθήνα ως κορυφαίο πολιτιστικό προορισμό».

Ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, αρμόδιος για θέματα σύγχρονου πολιτισμού, Νικόλας Γιατρομανωλάκης, δήλωσε: «Πρόκειται για το πλέον καθοριστικό βήμα στο στρατηγικό σχεδιασμό που υλοποιούμε, προκειμένου το ΕΜΣΤ να εκπληρώσει την αποστολή του ως ένα μουσείο-

σημείο αναφοράς, το οποίο ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις του σύγχρονου ρόλου των μουσείων, είναι φιλικό, εξωστρεφές και παραμένει ανοιχτό σε νέες οπτικές για τον σύγχρονο πολιτισμό. Στο πλαίσιο αυτό, η Κατερίνα Γρέγου αποτελεί την ιδανική επιλογή, καθώς στο πρόσωπό της συγκεντρώνει τη διεθνή εμπειρία, την προοπτική και το όραμα για το καλλιτεχνικό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ και τη διεύρυνση και ανάδειξη της εγχώριας κοινότητας της σύγχρονης τέχνης, αλλά και την ικανότητα ουσιαστικής διασύνδεσής της με τη διεθνή καλλιτεχνική σκηνή μέσα από ένα δυναμικό μουσείο».

Το ΕΜΣΤ ιδρύθηκε πριν 20 χρόνια και από τον Μάιο του 2015, που το μουσείο εγκαταστάθηκε στη μόνιμη στέγη του στο πρώην εργοστάσιο Φιξ, μέχρι και τον Ιανουάριο του 2019, είχε φιλοξενήσει στους χώρους του μόνο περιοδικές εκθέσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα.

Στη συνέχεια έκλεισε τις πόρτες του μέχρι να τεθεί σε πλήρη καθημερινή λειτουργία σε μόνιμη στέγη τον Φεβρουάριο του 2020, παρουσιάζοντας τη μόνιμη συλλογή του, προτού η έλευση της πανδημίας στην Ελλάδα καταστήσει και πάλι περιορισμένη την πρόσβαση του κοινού. Όταν το ΕΜΣΤ άνοιξε ξανά τις πόρτες του το φθινόπωρο του 2020, φιλοξένησε επιπλέον τις περιοδικές εκθέσεις «Ubuntu: Πέντε Δωμάτια από τη Συλλογή Χάρη Δαυίδ» και «Θεωρήματα 2 – Περί Ιστορίας».

Πρόσφατα η κα Γρέγου εγκαινίασε την έκθεση «Modern Love» (Η Αγάπη στα Χρόνια των Ψυχρών Οικειοτήτων) στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Φράιμπουργκ, η οποία θα παρουσιαστεί την άνοιξη στην Kunsthalle του Τάλλιν και το φθινόπωρο στο IMPAKT Media Arts Organisation, στην Ουτρέχτη. Παράλληλα, είναι συνεπιμελήτρια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου, Βίντεο, Περφόρμανς IMPAKT Festival που θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο στην Ουτρέχτη, ενώ τον Σεπτέμβριο επιμελείται την αναδρομική έκθεση του Βέλγου καλλιτέχνη Maarten Vanden Eynde στο Mu.Zee, το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Οστάνδης.

Είναι επισκέπτης λέκτορας και διδάσκει στα μεταπτυχιακά προγράμματα του HISK, του Ανώτατου Ινστιτούτου Τεχνών στη Γάνδη και στην Ακαδημία Jan Van Eyck στο Μάαστριχτ και στο Curatorial Training Programme Full Spectrum Curatorship που διοργανώνει το IMPAKT στην Ουτρέχτη. Έχει διατελέσει επίσης, επισκέπτης λέκτορας στα πανεπιστήμια της Ζυρίχης, του Νιουκάστλ, της Ούμεα, μεταξύ άλλων αλλά και στο ISCP (Νέα Υόρκη), στο Kunstlerhaus Bethanien (Βερολίνο) και στο WIELS (Βρυξέλλες). Η ίδια έχει σπουδάσει Ιστορία της Τέχνης στο Courtauld Institute of Art του Πανεπιστημίου του Λονδίνου (BA Ηonours), Λογοτεχνία και Ιστορία με Ιστορία της Τέχνης στο  King’s College του Πανεπιστημίου του Λονδίνου (ΜΑ) και Μουσειολογία και Διοίκηση Μουσείων στο City University London (ΜΑ).

Τέλος, είναι μέλος του CAAS, της καλλιτεχνικής και επιστημονικής επιτροπής του KANAL Pompidou, το νέο μουσείο του Centre Pompidou, που θα ανοίξει στις Βρυξέλλες το 2023, μέλος του Δ.Σ. της Μπιενάλε της Ρίγας και του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης & Νέων Μέσων Argos. Το πλήρες ιστορικό των διεθνών εκθέσεών της καθώς και η πλούσια συγγραφική δραστηριότητά της, βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα www.katerinagregos.org

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η πανσέληνος του Αυγούστου 2022 σε επιλεγμένους αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία, ιστορικούς τόπους και μνημεία

Πολιτισμός / Η πανσέληνος του Αυγούστου 2022 σε επιλεγμένους αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία, ιστορικούς τόπους και μνημεία

Φέτος, εκατό χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, η διοργάνωση είναι αφιερωμένη στο γεγονός της Εξόδου του ελληνισμού από τη Μικρά Ασία και του ίχνους που άφησε στη συλλογική μνήμη
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι κήποι της Πινακοθήκης Ουφίτσι αποκτούν ξανά την αίγλη των Μεδίκων

Πολιτισμός / Οι κήποι της Πινακοθήκης Ουφίτσι αποκτούν ξανά την αίγλη των Μεδίκων

Το πάρκο, που αποτελεί μέρος του δικτύου Γκαλερί Ουφίτσι, σχεδιάστηκε από την οικογένεια Μέντιτσι από τον 16ο αιώνα και μετά και καθιέρωσε το ιταλικό στυλ κήπων που έγινε πρότυπο για τις ευρωπαϊκές αυλές.
THE LIFO TEAM
«Νίκη, απόψε στο πάρτι»: Η παράσταση της Ρούλας Πατεράκη παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά στο θέατρο Φούρνος

Πολιτισμός / «Νίκη, απόψε στο πάρτι»: Η παράσταση της Ρούλας Πατεράκη παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά στο θέατρο Φούρνος

Η «Νίκη, απόψε στο πάρτι» επανέρχεται από το Σάββατο 1 Οκτωβρίου και θα παρουσιάζεται κάθε Σάββατο και Κυριακή, έως 30 Οκτωβρίου, για 10 μόνο παραστάσεις.
THE LIFO TEAM
Έκλεισε μετά από 150 χρόνια το Ινστιτούτο Τέχνης του Σαν Φρανσίσκο: «Οι καλλιτέχνες μπορούν να πάνε να κρεμαστούν»

Πολιτισμός / Έκλεισε μετά από 150 χρόνια το Ινστιτούτο Τέχνης του Σαν Φρανσίσκο: «Οι καλλιτέχνες μπορούν να πάνε να κρεμαστούν»

Το Ινστιτούτο από το οποίο πέρασαν διάσημοι δάσκαλοι και απόφοιτοι, κέντρο του αφηρημένου εξπρεσιονισμού δεν μπορεί να επιβιώσει με τα ακριβά δίδακτρα, το κόστος ζωής στην περιοχή που έχει εκτοξευθεί και τα πτυχία τέχνης που δεν θεωρούνται δημοφιλή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ