Εθνική Πινακοθήκη: Κουμεντάκης και Aνδρεαδάκης στηρίζουν την Συραγώ Τσιάρα

Παρεμβάσεις από Kουμεντάκη και Aνδρεαδάκη για την Εθνική Πινακοθήκη και την ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης Facebook Twitter
Ο Γιώργος Κουμεντάκης στο σημείο όπου βρίσκονταν τα βανδαλισμένα έργα / Φωτογραφία: Instagram
0

Με δημόσιες παρεμβάσεις τους, ο Γιώργος Kουμεντάκης και ο Ορέστης Aνδρεαδάκης τοποθετούνται στο ζήτημα της Εθνικής Πινακοθήκης και της ελευθερίας της καλλιτεχνικής έκφρασης, στηρίζοντας απόλυτα τη διευθύντρια, Συραγώ Τσιάρα.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Γιώργος Κουμεντάκης ήταν ο πρώτος επικεφαλής δημόσιου πολιτιστικού οργανισμού που πήρε δημόσια θέση, τονίζοντας πως «αν η εποχή μας ζητά να μιλήσουμε ξανά για αυτά που θεωρούσαμε αυτονόητα εδώ και δεκαετίες, θα το κάνουμε με κάθε τρόπο και χωρίς κανένα φόβο».

«Ας πούμε τα πράγματα με το όνομα τους: οι καλλιτέχνες είναι ελεύθεροι να κάνουν το έργο τους και οι πολιτιστικοί φορείς -κρατικοί και μη-, οφείλουν να προγραμματίζουν με απόλυτη ελευθερία και συναίσθηση της αποστολής τους. 
Είναι αυτονόητη η στήριξη μου στη Συραγώ Τσιάρα», συνεχίζει ο Γιώργος Κουμεντάκης, αναρτώντας επίσης φωτογραφίες του από την έκθεση «Η Σαγήνη του Αλλόκοτου», που βανδαλίστηκε πρόσφατα στην Εθνική Πινακοθήκη.

Αντίστοιχα, ο Ορέστης Ανδρεαδάκης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, επισκέφθηκε και αυτός την έκθεση, γράφοντας στα κοινωνικά δίκτυα: «Το θέμα δεν είναι το προσωπικό μας γούστο, αλλά η ελευθερία της γνώμης, η ελευθερία της σκέψης, η ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης». 

«Αλίμονο αν το αίτημα μας σήμερα είναι μια τέχνη που αρέσει σε όλους και δεν ενοχλεί κανένα -μόνο ολοκληρωτικά καθεστώτα επέβαλαν την αισθητική και ιδεολογική ομοιομορφία στην τέχνη, έκαψαν βιβλία σε πλατείες κι έστειλαν καλλιτέχνες σε παγωμένα Γκουλάγκ» αναφέρει επίσης στην ανάρτησή του και κλείνει επισημαίνοντας τα εξής: «Πιστεύουμε ότι η τέχνη συμβάλλει καθοριστικά στη σύγκλιση των κοινωνικών και ιδεολογικών αντιθέσεων και ανθίζει σε ένα ελεύθερο πεδίο όπου οι διαφορετικότητες συνδιαλέγονται και ο καθένας πλουτίζει από την ετερότητα του άλλου».

Η δήλωση του Γιώργου Κουμεντάκη

«Επισκέφθηκα την εξαιρετική έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης «Η Σαγήνη του Αλλόκοτου», σε επιμέλεια της Διευθύντριας του Μουσείου Συραγώς Τσιάρα.
Ας πούμε τα πράγματα με το όνομα τους: οι καλλιτέχνες είναι ελεύθεροι να κάνουν το έργο τους και οι πολιτιστικοί φορείς -κρατικοί και μη-, οφείλουν να προγραμματίζουν με απόλυτη ελευθερία και συναίσθηση της αποστολής τους. 
Είναι αυτονόητη η στήριξη μου στη Συραγώ Τσιάρα. 
Αν η εποχή μας ζητά να μιλήσουμε ξανά για αυτά που θεωρούσαμε αυτονόητα εδώ και δεκαετίες, θα το κάνουμε με κάθε τρόπο και χωρίς κανένα φόβο».

Η δήλωση του Ορέστη Ανδρεαδάκη

«Μετά το τέλος του φεστιβάλ ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, επισκεφτήκαμε την Εθνική Πινακοθήκη. Αν μας άρεσε η έκθεση που επιμελήθηκε η Διευθύντριά της Συραγώ Τσιάρα  Ναι, πολύ. Όμως το θέμα δεν είναι το προσωπικό μας γούστο, αλλά η ελευθερία της γνώμης, η ελευθερία της σκέψης, η ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης. 
Εξάλλου αν δεν μας είχε αρέσει η έκθεση, θα μπορούσαμε να γράψουμε ένα άρθρο, ή να προτείνουμε μια διαφορετική ανάγνωση με μια άλλη έκθεση.
Σίγουρα όμως δεν θα μπορούσαμε να καταστρέψουμε τα έργα, να τα λογοκρίνουμε,  ή να ζητήσουμε την απόσυρσή τους. Αυτό αντιβαίνει στο Σύνταγμα και τους Νόμους του Κράτους. Υπάρχουν βέβαια αρκετοί που ενοχλήθηκαν από κάποια έργα. Μα κι εμείς έχουμε ενοχληθεί από κάποιες ταινίες. Αλίμονο αν κάθε φορά σκιζαμε την οθόνη του σινεμά! 
Αλίμονο αν το αίτημα μας σήμερα είναι μια τέχνη που αρέσει σε όλους και δεν ενοχλεί κανένα -μόνο ολοκληρωτικά καθεστώτα επέβαλαν την αισθητική και ιδεολογική ομοιομορφία στην τέχνη, έκαψαν βιβλία σε πλατείες κι έστειλαν καλλιτέχνες σε παγωμένα Γκουλάγκ.
Τα έργα τέχνης ήταν πάντοτε παράθυρα στον κόσμο κι εκρήξεις ιδεών, εξέφρασαν συναρπαστικές αντιθέσεις και προκάλεσαν μερικές από τις πιο γόνιμες συζητήσεις της Ιστορίας της ανθρωπότητας.
Πιστεύουμε ότι η τέχνη συμβάλλει καθοριστικά στη σύγκλιση των κοινωνικών και ιδεολογικών αντιθέσεων και ανθίζει σε ένα ελεύθερο πεδίο όπου οι διαφορετικότητες συνδιαλέγονται και ο καθένας πλουτίζει από την ετερότητα του άλλου».

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εθνική Πινακοθήκη: «Καταδικάζουμε απερίφραστα κάθε πράξη βίας» - Ποια έργα βανδαλίστηκαν

Πολιτισμός / Εθνική Πινακοθήκη: «Καταδικάζουμε απερίφραστα κάθε πράξη βίας» - Ποια έργα βανδαλίστηκαν

Σε έκτακτη συνεδρίαση, το Διοικητικό Συμβούλιο του Μουσείου καταδίκασε απερίφραστα την επίθεση, τονίζοντας πως πρόκειται για πλήγμα στη συνταγματικά κατοχυρωμένη ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μουσείο Βίλα Γκέτι: Παρουσίαση για την παραγωγή αρώματος στην Πύλο στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού

Πολιτισμός / Μια αρχαιολόγος έχει βρει πώς μύριζαν τα αρώματα στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού. Θα μιλήσει για αυτό σε μια διάλεξη

Η εκδήλωση αυτή θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο - Βίλα Γκέτυ και αποτελεί μέρος της περιοδικής έκθεσης «The Kingdom of Pylos», την πρώτη μεγάλη έκθεση στη Βόρεια Αμερική αφιερωμένη στον Μυκηναϊκό πολιτισμό.
LIFO NEWSROOM
Ο Γούντι Άλεν θυμάται τη Νταϊάν Κίτον

Πολιτισμός / Ο Γούντι Άλεν αποχαιρετά τη Νταϊάν Κίτον

«Με την πάροδο του χρόνου έκανα ταινίες για ένα μόνο κοινό, τη Νταϊάν Κίτον. Δεν διάβασα ποτέ καμία κριτική για τη δουλειά μου και με ενδιέφερε μόνο η γνώμη της Κίτον», γράφει ο Άλεν σε κείμενό του, αφιερωμένο στην Αμερικανίδα ηθοποιό
LIFO NEWSROOM
Άννα Κυριακού: Από τη Finos Films και το Εθνικό Θέατρο έως τη «θεία Μπεμπέκα» στις «Τρεις Χάριτες»

Πολιτισμός / Άννα Κυριακού: Από τη Finos Films και το Εθνικό Θέατρο έως τη «θεία Μπεμπέκα» στις «Τρεις Χάριτες»

Στο Εθνικό Θέατρο, όπου υπήρξε μέλος για πάνω από 20 χρόνια, πρωταγωνίστησε σε 34 έργα, από την Ηλέκτρα και τον Πειρασμό του Ξενόπουλου, έως τον Οθέλλο και τη Λυσιστράτη
LIFO NEWSROOM
Μία Φάροου: Απέτισε φόρο τιμής στη Νταϊάν Κίτον παρά τη στήριξή της στον Γούντι Άλεν

Πολιτισμός / Μία Φάροου: «Ήταν ένα σπάνιο άτομο» - Απέτισε φόρο τιμής στη Νταϊάν Κίτον παρά τη στήριξή της στον Γούντι Άλεν

Το μήνυμα της έρχεται μετά την απόφαση της Νταϊάν Κίτον να υπερασπιστεί δημόσια τον Γούντι Άλεν, εν μέσω κατηγοριών για σεξουαλική κακοποίηση της κόρης τους
LIFO NEWSROOM
Κολοσσαίο: Τούνελ 2.000 ετών που χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά οι αυτοκράτορες, ανοίγει για το κοινό

Πολιτισμός / Κολοσσαίο: Τούνελ 2.000 ετών που χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά οι αυτοκράτορες, ανοίγει για το κοινό

Γνωστό ως «Διάδρομος του Κόμμοδου», το τούνελ μήκους 55 μέτρων κατασκευάστηκε κάτω από το αμφιθέατρο, ώστε οι αυτοκράτορες και οι εκλεκτοί τους καλεσμένοι να φτάνουν στις αυτοκρατορικές θέσεις χωρίς να αναμειγνύονται με το πλήθος
LIFO NEWSROOM
Από τη Γερμανία στην Αρχαία Ολυμπία: Επαναπατρίστηκε μέρος κιονόκρανου που είχε απομακρυνθεί παράνομα

Πολιτισμός / Από τη Γερμανία στην Αρχαία Ολυμπία: Επαναπατρίστηκε κιονόκρανο που είχε απομακρυνθεί παράνομα

Όπως αναφέρει το Υπουργείο Πολιτισμού, ο επαναπατρισμός του κιονόκρανου κατέστη δυνατός χάρη στην ευαισθησία και το θάρρος μιας Γερμανίδας, η οποία το κατείχε από τη δεκαετία του 1960, μετά από περισυλλογή του από την περιοχή του Λεωνιδαίου
LIFO NEWSROOM
Οι No Doubt επανενώνονται για μια σειρά εμφανίσεων στο Sphere του Λας Βέγκας

Πολιτισμός / Οι No Doubt επανενώνονται για μια σειρά εμφανίσεων στο Sphere του Λας Βέγκας

«Το να το κάνω αυτό με τους No Doubt μοιάζει σαν να επιστρέφω στο παρελθόν για να ξαναζήσω την ιστορία μας, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούμε κάτι εντελώς καινούργιο με τρόπους που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε.», δήλωσε η Gwen Stefani
LIFO NEWSROOM