Ένα πορτραίτο της ερωμένης του Πικάσο σαν θαλάσσιο πλάσμα σε δημοπρασία για πρώτη φορά

Ένα πορτραίτο της ερωμένης του Πικάσο σαν θαλάσσιο πλάσμα σε δημοπρασία για πρώτη φορά Facebook Twitter
Η εκτίμηση για τον πίνακα του μεγάλου ζωγράφου που απεικονίζει την Μαρί Τερέζ σαν θαλάσσιο πλάσμα είναι ότι θα ξεπεράσει τα 60 εκατομμύρια δολάρια. Φωτο: Julian Cassady/Sothebys
0

Πριν ένα χρόνο, το έργο του Πικάσο «Femme assise près d’une fenêtre» (Γυναίκα που κάθεται κοντά σε ένα παράθυρο) που απεικόνιζε έναν από τους μεγάλους έρωτες της ζωής του Μαρί Τερέζ Βαλτέρ, και δημιουργήθηκε τον πρώτο καιρό της γνωριμίας τους, πουλήθηκε για 103,4 εκατομμύρια δολάρια σε δημοπρασία στη Νέα Υόρκη.

Η εκτίμηση για τον πίνακα του μεγάλου ζωγράφου του 20ου αιώνα που απεικονίζει τη Μαρί Τερέζ σαν θαλάσσιο πλάσμα είναι ότι θα ξεπεράσει τα 60 εκατομμύρια δολάρια. Το έργο ονομάζεται «Femme nue couchée» (Ξαπλωμένη γυμνή γυναίκα) και είναι πορτρέτο της ερωμένης και μούσας του Πικάσο που εμφανίζεται για πρώτη φορά σε δημοπρασία. Η αισθησιακή της απεικόνιση ως θαλάσσιου όντος με πολλά πόδια ολοκληρώθηκε κατά τη διάρκεια της πιο παραγωγικής χρονιάς της ζωής του καλλιτέχνη (1932) και η συγκεκριμένη περίοδος αποτελεί μεγάλο πόλο έλξης για τους συλλέκτες των έργων του.

Τα πορτραίτα του Πικάσο με την «χρυσή του μούσα» Μαρί Τερέζ Βαλτέρ είναι από τα πιο χαρακτηριστικά της τέχνης του 20ου αιώνα.

Όπως λένε οι άνθρωποι του οίκου δημοπρασιών «πρόκειται για μια λυρική ωδή που εκφράζει την επιθυμία του καλλιτέχνη για τη Μαρί Τερέζ. Με τα άκρα της να μοιάζουν με πτερύγια, μακριά και εύκαμπτα, αποτυπώνουν τέλεια τη μούσα του Πικάσο ως την απόλυτη έκφραση της ιδιοφυΐας του.

Η σχέση του Πικάσο με την Μαρί Τερέζ που καθόρισε το καλλιτεχνικό του ύφος ήταν για πολλά χρόνια ένα επτασφράγιστο μυστικό.

Σε ηλικία 45 ετών ο Πικάσο ήταν παντρεμένος και δυστυχισμένος και ερωτεύτηκε την 17χρονη Μαρί Τερέζ έξω από τις βιτρίνες της γκαλερί Λαφαγιέτ το 1927.

Ένα πορτραίτο της ερωμένης του Πικάσο σαν θαλάσσιο πλάσμα σε δημοπρασία για πρώτη φορά Facebook Twitter
Pablo Picasso, "Femme nue couchée," 1932. Credit: Courtesy Sotheby's

 «Είμαι ο Πικάσο» της είπε. «Είμαι σίγουρος ότι θα κάνουμε σπουδαία πράγματα μαζί.», είπε στην έφηβη, που δεν είχε ιδέα ποιος ήταν.

Η Μαρί Τερέζ ήταν αυτή που ενέπνευσε έργα ζωγραφικής, σχέδια και γλυπτά, μερικά από τα οποία θεωρούνται από τα σπουδαιότερα έργα στις οκτώ δεκαετίες της καριέρας του Πικάσο.

Μια έκθεση στην Tate Modern πριν από τέσσερα χρόνια ήταν αφιερωμένη στο έργο του Πικάσο το 1932, ιδιαίτερα στα έντονα πορτρέτα της Βαλτέρ. Σε αυτή τη χρονιά που θεωρείται «η χρονιά των θαυμάτων» ο Πικάσο δημιούργησε τις πιο αισθησιακές απεικονίσεις της Μαρί-Τερέζ Βάλτερ, η οποία  ενέπνευσε μερικές από τις πιο εμβληματικές εικόνες του καλλιτέχνη.

Ο Πικάσο την απεικόνισε σαν θαλάσσιο πλάσμα όχι αναίτια, η Βαλτέρ ήταν μια ενθουσιώδης και ικανή κολυμβήτρια, της οποίας η χάρη στο νερό ασκούσε μια διαρκή γοητεία στον Πικάσο, ο οποίος δεν έμαθε ποτέ να κολυμπά.

Οι δυο τους είχαν ζήσει δίπλα στη θάλασσα το καλοκαίρι του 1928, όταν ο Πικάσο την εγκατέστησε κρυφά σε ένα εξοχικό σπίτι διακοπών κοντά στο σημείο όπου έμεναν ο καλλιτέχνης, η τότε σύζυγός του, Όλγκα Χοχλόβα και ο γιος τους Πάουλο.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Πολιτισμός / Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Τμήμα τοιχογραφίας του 1960 κατέρρευσε στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού παρουσία εκατοντάδων επισκεπτών - Το Υπουργείο Πολιτισμού ενημερώθηκε, η ανατολική πτέρυγα αποκλείστηκε για λόγους ασφαλείας.
LIFO NEWSROOM
Πέθανε σε ηλικία 89 ετών ο Τζο Ντον Μπέικερ – Ο πρώτος Αμερικανός «κακός» του Τζέιμς Μποντ και θρύλος του ‘Walking Tall’

Πολιτισμός / Πέθανε σε ηλικία 89 ετών ο Τζο Ντον Μπέικερ – Ο πρώτος Αμερικανός «κακός» του Τζέιμς Μποντ και θρύλος του ‘Walking Tall’

Η τελευταία του κινηματογραφική εμφάνιση έγινε το 2012 στην ταινία Mud του Τζεφ Νίκολς, πλάι στον Μάθιου Μακόναχι, για την οποία τιμήθηκε με το Robert Altman Award.
LIFO NEWSROOM
Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Ο Μπέντον υπήρξε κεντρικός εκπρόσωπος του αμερικανικού συναισθηματικού ρεαλισμού, δίνοντας έμφαση στις ανθρώπινες σχέσεις και στις λεπτές συγκρούσεις των χαρακτήρων
LIFO NEWSROOM
Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

Πολιτισμός / Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

«Η τέχνη είναι η αλήθεια. Η τέχνη αγκαλιάζει την ποικιλομορφία. Και γι’ αυτό αποτελεί απειλή για τους αυταρχικούς ηγέτες και τους φασίστες του κόσμου», δήλωσε παραλαμβάνοντας τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα από τον Λεονάρντο ντι Κάπριο
LIFO NEWSROOM
Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Καθώς όλο και περισσότερα θερινά σινεμά ανοίγουν, η συνέχεια ενός απέθαντου franchise, το φρέσκο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κωστή Χαραμουντάνη και το κινηματογραφικό companion piece του νέου άλμπουμ του Weeknd είναι τρεις από τις έξι νέες ταινίες που επιχειρούν να φέρουν τους θεατές πίσω στις αίθουσες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ