ΑΝΤΙΟ ΔΙΟΝΥΣΗ

Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου: Παραίτηση Γιάννη Ζουμπουλάκη μετά την διαγραφή Δανίκα

Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου: Παραίτηση Γιάννη Ζουμπουλάκη μετά την διαγραφή Δανίκα Facebook Twitter
Φωτ: Facebook/Zoumboulakis Yannis
0

Παραιτήθηκε ο Γιάννης Ζουμπουλάκης από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου μετά την απόφαση της διαγραφής του Δημήτρη Δανίκα.

Ο δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου εξήγησε τους λόγους παραίτησης, μέσω ανάρτησης στα social media, δημοσιεύοντας το εξώφυλλο του μυθιστορήματος «Fahrenheit 451» του Ρέι Μπράντμπερι με το σχόλιο «ο νοών νοείτω».

Η ανάρτηση του Γιάννη Ζουμπουλάκη:

«Η πρόσφατη απόφαση της Επιτροπής Δεοντολογίας της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου περί διαγραφής του συναδέλφου δημοσιογράφου Δημήτρη Δανίκα από μέλος της, δε με βρίσκει καθόλου σύμφωνο, ως προς τον τρόπο και τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή τη διαγραφή για τους οποίους μπορείτε να πληροφορηθείτε από αλλού, όσοι δεν γνωρίζετε ήδη.

Με το να βρίσκομαι στην ίδια ένωση που πήρε αυτή την απόφαση χωρίς να συμφωνώ, πολύ απλά και πολύ σταράτα, με κάνει να μην νιώθω καλά με την συνείδησή μου.

Συνεπώς, παρότι είμαι μέλος της ΕΑΚ από την πρώτη χρονιά της ίδρυσής της, δεν μπορώ να παραμείνω υπό αυτές τις συνθήκες, οι οποίες παρεμπιπτόντως, δημιουργούν κακό προηγούμενο. Οπότε παραιτήθηκα.

Η ΑΝΕΥ ΟΡΙΩΝ ελευθερία του λόγου είναι πολύτιμη και κάθε είδους «τιμωρία» της είναι αντίθετη προς τα πιστεύω μου

Στη φωτογραφία το εξώφυλλο του μυθιστορήματος Fahrenheit 451 του Ρέι Μπράντμπερι και ο νοών νοείτω.

Καληνύχτα».

Μετά από αίτηση τεσσάρων μελών της Ακαδημίας, των σκηνοθέτιδων Ρηνιώς Δραγασάκη, Σοφίας Εξάρχου και Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη και της ενδυματολόγου Μάρλι Αλειφέρη, η αρμόδια Επιτροπή Δεοντολογίας της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, με αφορμή το άρθρο του Δημήτρη Δανίκα «Ο αρβυλόμαγκας και το αλαλούμ» (Πρώτο Θέμα, 24/12/2021) για την υπόθεση του Στάθη Παναγιωτόπουλου, συνεδρίασε και αποφάσισε την διαγραφή του από τον κατάλογο των μελών. 

Στο σκεπτικό της σχετικής πράξης της, η Επιτροπή Δεοντολογίας της ΕΑΚ αναφέρεται στο ζήτημα της ελευθερίας του λόγου, επισημαίνοντας ότι «όταν ο λόγος κρίνεται συκοφαντικός, προσβλητικός, επικίνδυνος, αν ακολουθεί τη ρητορική του μίσους, αυτό πλήττει την αξιοπρέπεια, το κύρος, την κοινή ασφάλεια και τότε τα όρια είναι απαραίτητα».

Πολιτισμός
0

ΑΝΤΙΟ ΔΙΟΝΥΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ: Aνέβασε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά με την τολμηρή εμφάνισή του στο Φεστιβάλ Λονδίνου

Πολιτισμός / Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ: Aνέβασε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά με την τολμηρή εμφάνισή του στο Φεστιβάλ Λονδίνου

Με μια εμφάνιση γεμάτη τόλμη και υπονοούμενα, ο Σουηδός ηθοποιός απέδωσε για ακόμη μία φορά τη φετιχιστική αισθητική της νέας του ταινίας «Pillion»
LIFO NEWSROOM
Οι Times UK για τις αντιδράσεις της Αθήνας μετά το δείπνο του Βρετανικού Μουσείου μπροστά από τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Πολιτισμός / Βρετανικό Μουσείο: Τι έγραψαν οι Times για τις αντιδράσεις της Αθήνας μετά το δείπνο του Βρετανικού Μουσείου

Οι Times δίνουν περισσότερο βάρος στις διαβεβαιώσεις των υπευθύνων του Μουσείου, ότι η προστασία των Γλυπτών του Παρθενώνα προτάσσεται έναντι κάθε άλλης εκδήλωσης
LIFO NEWSROOM
Σχόλιο Μενδώνη για το δείπνο μπροστά από τα Γλυπτά του Παρθενώνα: «Προκλητική αδιαφορία»

Πολιτισμός / Σχόλιο Μενδώνη για το δείπνο μπροστά από τα Γλυπτά του Παρθενώνα: «Προκλητική αδιαφορία»

«Κατ´ επανάληψη και διαχρονικά το υπουργείο Πολιτισμού έχει καταδικάσει τα δείπνα, τις δεξιώσεις και τις επιδείξεις μόδας που διοργανώνονται στους χώρους, στους οποίους εκτίθενται μνημεία και έργα τέχνης»
LIFO NEWSROOM