Δέσποινα Γερουλάνου: Με στίχους του Ελύτη την αποχαιρέτησε το Μουσείο Μπενάκη

Δέσποινα Γερουλάνου: Με στίχους του Ελύτη την αποχαιρέτησε το Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Τιτιβιάν/LIFO
0

Με στίχους του Οδυσσέα Ελύτη αποχαιρετούν οι άνθρωποι του Μουσείου Μπενάκη την γυναίκα που ταύτισε το όνομά της με αυτό, την Δέσποινα Γερουλάνου.

Η Δέσποινα Γερουλάνου πέθανε την Τρίτη μετά από νοσηλεία σε μονάδα εντατικής θεραπείας νοσοκομείου των Αθηνών λόγω πνευμονολογικής ασθένειας.

Απόγονος των Μπενάκηδων, η Δέσποινα Γερουλάνου, κόρη του Μαρίνου Γερουλάνου και της Αιμιλίας Γερουλάνου-Καλλιγά, εγγονής του Αντώνη Μπενάκη, μεγάλωσε μέσα στο Μουσείο.

Η Δέσποινα Γερουλάνου σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και στη Δραματική Σχολή του Ελληνικού Θεάτρου Τέχνης (Θέατρο Τέχνης) Κάρολος Κουν. Εργάστηκε στο θέατρο και τον κινηματογράφο από το 1983 έως το 1990. Παρακολούθησε επίσης μαθήματα ζωγραφικής, γλυπτικής και κοσμημάτων στο Παρίσι και το 1992 οργάνωσε την πρώτη της ατομική έκθεση κοσμημάτων στην Αθήνα. Ακολούθησαν περισσότερες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις.

Αναλυτικά, στην ανάρτηση στο λογαριασμό του Μουσείου Μπενάκη στο Facebook αναφέρεται:

«ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ

Φως πάλι φως η ψυχή που μάχεται (Οδ. Ελύτης, Αίθριες)

Υπάρχουν κάποιοι θάνατοι που δεν τους περιμένουμε κι όταν συμβούν, μας αφήνουν εμβρόντητους και μουδιασμένους. Υπάρχουν κάποιοι θάνατοι που δεν χωρούν στην περιορισμένη αντιληπτική ικανότητα του ανθρώπινου μυαλού. Κι είναι συνήθως οι άνθρωποι που αναχωρούν με αυτό τον τρόπο, οι πιο ανυποχώρητοι, δυνατοί κι ευαίσθητοι μαζί, δημιουργικοί και ακαταπόνητοι, μια στέρεη επιφάνεια έδρασης για τις ζωές όσων πορεύτηκαν πλάι τους, μια τρυφερή αγκαλιά για όσους αγάπησαν, με το βλέμμα τους ψηλά, να ατενίζει το μέλλον, πάντα το μέλλον, μακριά από μικρότητες και απάνθρωπους ανταγωνισμούς, στοιχεία ασύμβατα με το ήθος και τη διανοητική τους εμβέλεια.Αυτά και άλλα που δεν μπορούν να εκφραστούν σε λίγες γραμμές, ήταν η Δέσποινα για όλους εμάς.

Η Δέσποινα που με τις γνώσεις της, την ευφυΐα της, την άκαμπτη μαχητικότητά της και τη βαθιά αγάπη της στήριξε με όλες τις δυνάμεις της το έργο του Μουσείου, αναμόρφωσε ριζικά και θεαματικά τον τομέα των Πωλητηρίων του, οικοδόμησε από την αρχή τη σχέση του με τους σύγχρονους δημιουργούς, ανοίγοντας ένα εντελώς νέο, ελπιδοφόρο κεφάλαιο στις μουσειακές συνεργασίες, η Δέσποινα που στις δυσκολίες ήταν πάντα εκεί, λαμπερή και χαμογελαστή, φως ιλαρό να καταυγάζει το σκοτάδι. Οι άνθρωποι του Μουσείου Μπενάκη».

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Σινεμά στην Ελλάδα – Ορατότης Μηδέν»: Επαγγελματίες του οπτικοακουστικού τομέα εκπέμπουν SOS

Πολιτισμός / «Σινεμά στην Ελλάδα – Ορατότης Μηδέν»: Επαγγελματίες του οπτικοακουστικού τομέα εκπέμπουν SOS

1896 επαγγελματίες του οπτικοακουστικού τομέα στην Ελλάδα υπογράφουν ανοιχτή επιστολή ζητώντας την άμεση επίλυση των σημαντικών προβλημάτων που έχουν προκύψει για την επιβίωσή τους.
LIFO NEWSROOM
H Άνα ντε Άρμας, ο Νίκολας Κέιτζ και ένας πιγκουίνος από αύριο στις αίθουσες

Πολιτισμός / H Άνα ντε Άρμας, ο Νίκολας Κέιτζ και ένας πιγκουίνος από αύριο στις αίθουσες

8 κυκλοφορίες προστίθενται στο πρόγραμμα των κινηματογράφων, ανάμεσά τους το spin-off του Τζον Γουίκ, μια ακόμα tour de force εμφάνιση του Νίκολας Κέιτζ και ένα crowdpleaser με τον Στιβ Κούγκαν που δύσκολα θα αφήσει μάτι στεγνό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Ντάνι Μπόιλ επιβεβαιώνει τη συμμετοχή του Κίλιαν Μέρφι στο σίκουελ «28 Years Later»

Πολιτισμός / Ο Ντάνι Μπόιλ επιβεβαιώνει τη συμμετοχή του Κίλιαν Μέρφι στο σίκουελ «28 Years Later»

Η αρχική ταινία 28 Days Later, με πρωταγωνιστή τον Μέρφι, θεωρείται σταθμός στον σύγχρονο κινηματογράφο τρόμου, τόσο για την αισθητική της όσο και για την ανατροπή της παραδοσιακής εικόνας του ζόμπι
LIFO NEWSROOM