Δέσποινα Γερουλάνου: Με στίχους του Ελύτη την αποχαιρέτησε το Μουσείο Μπενάκη

Δέσποινα Γερουλάνου: Με στίχους του Ελύτη την αποχαιρέτησε το Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Τιτιβιάν/LIFO
0

Με στίχους του Οδυσσέα Ελύτη αποχαιρετούν οι άνθρωποι του Μουσείου Μπενάκη την γυναίκα που ταύτισε το όνομά της με αυτό, την Δέσποινα Γερουλάνου.

Η Δέσποινα Γερουλάνου πέθανε την Τρίτη μετά από νοσηλεία σε μονάδα εντατικής θεραπείας νοσοκομείου των Αθηνών λόγω πνευμονολογικής ασθένειας.

Απόγονος των Μπενάκηδων, η Δέσποινα Γερουλάνου, κόρη του Μαρίνου Γερουλάνου και της Αιμιλίας Γερουλάνου-Καλλιγά, εγγονής του Αντώνη Μπενάκη, μεγάλωσε μέσα στο Μουσείο.

Η Δέσποινα Γερουλάνου σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και στη Δραματική Σχολή του Ελληνικού Θεάτρου Τέχνης (Θέατρο Τέχνης) Κάρολος Κουν. Εργάστηκε στο θέατρο και τον κινηματογράφο από το 1983 έως το 1990. Παρακολούθησε επίσης μαθήματα ζωγραφικής, γλυπτικής και κοσμημάτων στο Παρίσι και το 1992 οργάνωσε την πρώτη της ατομική έκθεση κοσμημάτων στην Αθήνα. Ακολούθησαν περισσότερες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις.

Αναλυτικά, στην ανάρτηση στο λογαριασμό του Μουσείου Μπενάκη στο Facebook αναφέρεται:

«ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ

Φως πάλι φως η ψυχή που μάχεται (Οδ. Ελύτης, Αίθριες)

Υπάρχουν κάποιοι θάνατοι που δεν τους περιμένουμε κι όταν συμβούν, μας αφήνουν εμβρόντητους και μουδιασμένους. Υπάρχουν κάποιοι θάνατοι που δεν χωρούν στην περιορισμένη αντιληπτική ικανότητα του ανθρώπινου μυαλού. Κι είναι συνήθως οι άνθρωποι που αναχωρούν με αυτό τον τρόπο, οι πιο ανυποχώρητοι, δυνατοί κι ευαίσθητοι μαζί, δημιουργικοί και ακαταπόνητοι, μια στέρεη επιφάνεια έδρασης για τις ζωές όσων πορεύτηκαν πλάι τους, μια τρυφερή αγκαλιά για όσους αγάπησαν, με το βλέμμα τους ψηλά, να ατενίζει το μέλλον, πάντα το μέλλον, μακριά από μικρότητες και απάνθρωπους ανταγωνισμούς, στοιχεία ασύμβατα με το ήθος και τη διανοητική τους εμβέλεια.Αυτά και άλλα που δεν μπορούν να εκφραστούν σε λίγες γραμμές, ήταν η Δέσποινα για όλους εμάς.

Η Δέσποινα που με τις γνώσεις της, την ευφυΐα της, την άκαμπτη μαχητικότητά της και τη βαθιά αγάπη της στήριξε με όλες τις δυνάμεις της το έργο του Μουσείου, αναμόρφωσε ριζικά και θεαματικά τον τομέα των Πωλητηρίων του, οικοδόμησε από την αρχή τη σχέση του με τους σύγχρονους δημιουργούς, ανοίγοντας ένα εντελώς νέο, ελπιδοφόρο κεφάλαιο στις μουσειακές συνεργασίες, η Δέσποινα που στις δυσκολίες ήταν πάντα εκεί, λαμπερή και χαμογελαστή, φως ιλαρό να καταυγάζει το σκοτάδι. Οι άνθρωποι του Μουσείου Μπενάκη».

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Πολιτισμός / Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Με φόντο, στο κάτω μέρος, το κεφάλι ενός αρχαιοελληνικού αγάλματος η λιτή αφίσα συνοδεύεται από το σύνθημα «Αψήφησε τους Θεούς» τονίζοντας μαζί με τον τίτλο και το όνομα του σκηνοθέτη ότι η ταινία γυρίστηκε «εξ ολοκλήρου με κάμερες IMAX»
LIFO NEWSROOM
Αυτές είναι οι 100 καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα για τους New York Times

Πολιτισμός / Αυτές είναι οι 100 καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα για τους New York Times

Από το "In the Mood for Love" μέχρι το "Get Out" και το "Mad Max: Fury Road", η λίστα που παρουσίασαν οι New York Times συγκεντρώνει τις πιο επιδραστικές ταινίες των τελευταίων 24 ετών, όπως τις ψήφισαν εκατοντάδες δημιουργοί, ηθοποιοί και κριτικοί σε όλο τον κόσμο
LIFO NEWSROOM
Ο Rick Owens επέστρεψε στο Παρίσι για «να προκαλέσει και να σοκάρει», και τα κατάφερε

Πολιτισμός / Ο Rick Owens επέστρεψε στο Παρίσι για «να προκαλέσει και να σοκάρει», και τα κατάφερε

Ο «σκοτεινός μάγος της μόδας» ξεδιπλώνει την 30ή πορεία του με μια αναδρομική έκθεση που περιλαμβάνει από τα φθαρμένα υφάσματα μέχρι τα κοστούμια με βάτες τύπου Φρανκενστάιν και το γλυπτό που παρουσιάζει τον ίδιο να ουρεί
LIFO NEWSROOM