Η βρετανική κυβέρνηση διεξάγει έρευνα για τη δραστηριότητα συγκεκριμένων influencers

Η βρετανική κυβέρνηση διεξάγει έρευνα για τη δραστηριότητα συγκεκριμένων influencers Facebook Twitter
1

Μεγάλη έρευνα για τα δηλωτέα κέρδη που αποκομίζουν μέσω της επιρροής που ασκούν στα social media κάποιοι από τους πιο γνωστούς στη Βρετανία influencers διέταξε η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου (CMA).

Φυσικά και δεν θα πρέπει να πέφτει από τα σύννεφα ο κόσμος του διαδικτύου: αυτού του είδους οι επαγγελματίες και η αγορά που έχουν δημιουργήσει έχει διευρυνθεί ανεξέλεγκτα και ειδικά τον τελευταίο χρόνο το Instagram και η προώθηση προϊόντων μέσω αυτού έχει γίνει κανονική εργασία. 

Βάσει των στατιστικών στοιχείων της Statista το 78% των influencers χρησιμοποιεί το Instagram για την προώθηση κάθε υπαρκτού brand μέσω φωτογραφιών, βίντεο και stories, χωρίς να είναι καθόλου σίγουρο το τι έχει εισπράξει για κάθε τέτοιου είδους προωθητική ενέργεια. 

Η βρετανική κυβέρνηση διεξάγει έρευνα για τη δραστηριότητα συγκεκριμένων influencers Facebook Twitter

Με τα εμπορικά σήματα ομορφιάς μόνο να αναφέρουν ως μέση απόδοση επένδυσης ποσά που αγγίζουν τις 8,81 λίρες για κάθε μία λίρα που δαπανούν για το Influencer Marketing, γίνεται αντιληπτό ότι σ' αυτούς τους ανθρώπους που χειρίζονται κάθε προϊόν στα social ανοίγεται πεδίον δόξης λαμπρό. 

Μάλιστα και βάσει άλλης έρευνας, αυτή τη φορά από την εταιρεία μάρκετινγκ Buzzoole διαπιστώθηκε ότι αναρτήσεις του Instagram στις οποίες γίνεται χρήση των hashtags #ad και #sponsored αυξήθηκαν κατά 44% κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2018, σε σύγκριση με το 2017.

Αυτό ήταν που τράβηξε και την προσοχή της ιθύνουσας διαφημιστικής αρχής στη Βρετανία που ξεκίνησε συστηματική παρακολούθηση και καταγραφή του τρόπου με τον οποίο δούλευαν οι influenceres. Και φυσικά, όλα καλά όταν οι συγκεκριμένοι χρησιμοποιούσαν τα σχετικά hashtags για να δηλώσουν ότι η ανάρτησή τους ήταν επί της ουσίας διαφήμιση. Τι γίνεται, όμως, όταν θολώνουν τα νερά;  

Όπως έχει διαπιστωθεί κατά το παρελθόν, πολλοί influencers ακόμη και πρακτορεία μάρκετινγκ ήρθαν αντιμέτωποι με την οργή της ανεξάρτητης ελεγκτικής αρχής με την κατηγορία της γκρίζας διαφήμισης, κάτι που ανάγκασε να αποσύρουν αναρτήσεις για τις οποίες ωστόσο είχαν πληρωθεί αδρά. 

Μία τέτοια περίπτωση είναι και αυτή της blogger ομορφιάς sheikhbeauty, ωστόσο υπάρχουν και περιπτώσεις νέων στον χώρο influencers που αγνοούν ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι υποχρεωμένοι νομικά να χρησιμοποιούν την ένδειξη #ad (τουλάχιστον) για να εντοπίζονται οι διαφημίσεις τους και για να τηρείται η νομοθεσία περί της προστασίας των καταναλωτών.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

You might see Si in a rarri

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Shaz (@sheikhbeauty) στις

Παρόλο που για την ώρα όλο αυτό δεν φαντάζει και τόσο τρομερό, το πρόβλημα προκύπτει όταν οι χρήστες πραγματικά πιστεύουν ότι ο influencer που ακολουθούν όντως χρησιμοποιεί το προϊόν που διαφημίζει ή απλώς το διαφημίζει για να πληρωθεί... Εκεί ο καταναλωτής μπορεί να ξεγελαστεί, αγοράζοντας κάτι ακριβό και καθόλου αποτελεσματικό ή ακόμη και επικίνδυνο. 

Ο George Lusty, Ανώτερος Διευθυντής Προστασίας των Καταναλωτών της CMA, δήλωσε σχετικά: "Οι stars των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να έχουν μεγάλη επιρροή σε ό,τι αποφασίζουν να κάνουν ή να αγοράσουν οι followers τους. Εάν οι άνθρωποι βλέπουν τα ρούχα, τα καλλυντικά, το αυτοκίνητο ή τις διακοπές κάποιου που θαυμάζουν, θα επιχειρήσουν τα αποκτήσουν .

Γι' αυτό είναι πραγματικά σημαντικό να διευκρινίζεται σαφώς, αν μια διασημότητα προωθεί ένα προϊόν επειδή το αγόρασε ή επειδή έχει εισπράξει ένα σημαντικό ποσό από μία μεγάλη φίρμα".

Η πρόκληση πλέον για την CMA είναι να αποδείξει τη διαφορά μεταξύ της γνήσιας προτίμησης μιας διασημότητας για ένα προϊόν και της αμειβόμενης προώθησης. Η επιβολή της νομοθεσίας εκεί όπου πρακτικά διασταυρώνονται οι επιδιώξεις του διαδικτυακού μάρκετινγκ και των καταναλωτών αναμένεται να αποδειχθεί εξαιρετικά δύσκολη.

Με στοιχεία από wersm.com

Τech & Science
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Influencers για κλάματα: Η τρελή μπίζνα των fake views στο YouTube και το Instagram

TV & Media / Influencers για κλάματα: Η τρελή μπίζνα των fake views στο YouTube και το Instagram

Views και likes που μπορεί να αγοράσει κανείς πολύ φθηνά, εξασφαλίζοντας τεράστια επισκεψιμότητα: να κάτι που καθιστά τον γίγαντα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θύμα χειραγώγησης του κάθε τυχάρπαστου
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Σεξιστικός» ο αλγόριθμος του Facebook που προβάλλει θέσεις εργασίας, σύμφωνα με πόρισμα της γαλλικής Αρχής Ισότητας

Τech & Science / «Σεξιστικός» ο αλγόριθμος του Facebook που προβάλλει θέσεις εργασίας, σύμφωνα με πόρισμα της γαλλικής Αρχής Ισότητας

Σε δοκιμές, εννέα στους δέκα χρήστες που είδαν αγγελίες για θέσεις μηχανικών ήταν άνδρες, ενώ το ίδιο ποσοστό των χρηστών που είδαν αγγελίες για νηπιαγωγούς ήταν γυναίκες
LIFO NEWSROOM
Βρισκόμαστε πιο κοντά από ποτέ σ’ ένα πυρηνικό ολοκαύτωμα;

Τech & Science / Πόσο κοντά βρισκόμαστε σ’ ένα πυρηνικό ολοκαύτωμα;

Σύμφωνα με το βιβλίο «Nuclear Age», ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος από ποτέ, με την παρουσία τουλάχιστον εννέα πυρηνικών δυνάμεων και την έλλειψη αποτελεσματικού διεθνούς πλαισίου για τον περιορισμό της απειλής.
LIFO NEWSROOM
Η Ε.Ε. αποσύρει iPhone από την αγορά λόγω υπερβολικής ακτινοβολίας

Τech & Science / Η ΕΕ αποσύρει iPhone από την αγορά λόγω υπερβολικής ακτινοβολίας

Η υπόθεση ξεκίνησε στη Γαλλία, όταν τεχνικοί έλεγχοι αποκάλυψαν ότι το συγκεκριμένο μοντέλο ξεπερνούσε το όριο SAR, δηλαδή τον δείκτη που υπολογίζει πόση ακτινοβολία απορροφά ο ανθρώπινος οργανισμός
LIFO NEWSROOM
Αυξάνονται τα κρούσματα υπνικής άπνοιας στους καύσωνες

Τech & Science / Αυξάνονται τα κρούσματα υπνικής άπνοιας στους καύσωνες

Η υπνική άπνοια, κατά την οποία η αναπνοή του ατόμου διακόπτεται κατά τη διάρκεια της νύχτας, δεν προκαλεί απλώς υπερβολική υπνηλία, αλλά μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο υπέρτασης, εγκεφαλικού επεισοδίου, καρδιακών παθήσεων και διαβήτη τύπου 2
LIFO NEWSROOM
Παγκόσμια βλάβη στη Microsoft: Προβλήματα σε Outlook, Teams, Minecraft και μεγάλες εταιρείες

Τech & Science / Παγκόσμια βλάβη στη Microsoft: Προβλήματα σε Outlook, Teams, Minecraft και μεγάλες εταιρείες

Η εταιρεία αναφέρει ότι «ορισμένοι χρήστες του Microsoft 365 ενδέχεται να αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις ή δυσκολίες σύνδεσης», ενώ οι μηχανικοί της εργάζονται για την πλήρη αποκατάσταση των υπηρεσιών
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Mετα ας κανου μια βολτα και απο το εδω internet που πλεον ειναι φαρ ουεστ για καθε καρυδιας καρυδι με 100+ ακολουθους.Πραγματικα θα το χαρω οταν καποια στιγμη ολοι αυτοι κληθουν να πληρωσουν.