ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Η βρετανική κυβέρνηση διεξάγει έρευνα για τη δραστηριότητα συγκεκριμένων influencers

Η βρετανική κυβέρνηση διεξάγει έρευνα για τη δραστηριότητα συγκεκριμένων influencers Facebook Twitter
1

Μεγάλη έρευνα για τα δηλωτέα κέρδη που αποκομίζουν μέσω της επιρροής που ασκούν στα social media κάποιοι από τους πιο γνωστούς στη Βρετανία influencers διέταξε η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου (CMA).

Φυσικά και δεν θα πρέπει να πέφτει από τα σύννεφα ο κόσμος του διαδικτύου: αυτού του είδους οι επαγγελματίες και η αγορά που έχουν δημιουργήσει έχει διευρυνθεί ανεξέλεγκτα και ειδικά τον τελευταίο χρόνο το Instagram και η προώθηση προϊόντων μέσω αυτού έχει γίνει κανονική εργασία. 

Βάσει των στατιστικών στοιχείων της Statista το 78% των influencers χρησιμοποιεί το Instagram για την προώθηση κάθε υπαρκτού brand μέσω φωτογραφιών, βίντεο και stories, χωρίς να είναι καθόλου σίγουρο το τι έχει εισπράξει για κάθε τέτοιου είδους προωθητική ενέργεια. 

Η βρετανική κυβέρνηση διεξάγει έρευνα για τη δραστηριότητα συγκεκριμένων influencers Facebook Twitter

Με τα εμπορικά σήματα ομορφιάς μόνο να αναφέρουν ως μέση απόδοση επένδυσης ποσά που αγγίζουν τις 8,81 λίρες για κάθε μία λίρα που δαπανούν για το Influencer Marketing, γίνεται αντιληπτό ότι σ' αυτούς τους ανθρώπους που χειρίζονται κάθε προϊόν στα social ανοίγεται πεδίον δόξης λαμπρό. 

Μάλιστα και βάσει άλλης έρευνας, αυτή τη φορά από την εταιρεία μάρκετινγκ Buzzoole διαπιστώθηκε ότι αναρτήσεις του Instagram στις οποίες γίνεται χρήση των hashtags #ad και #sponsored αυξήθηκαν κατά 44% κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2018, σε σύγκριση με το 2017.

Αυτό ήταν που τράβηξε και την προσοχή της ιθύνουσας διαφημιστικής αρχής στη Βρετανία που ξεκίνησε συστηματική παρακολούθηση και καταγραφή του τρόπου με τον οποίο δούλευαν οι influenceres. Και φυσικά, όλα καλά όταν οι συγκεκριμένοι χρησιμοποιούσαν τα σχετικά hashtags για να δηλώσουν ότι η ανάρτησή τους ήταν επί της ουσίας διαφήμιση. Τι γίνεται, όμως, όταν θολώνουν τα νερά;  

Όπως έχει διαπιστωθεί κατά το παρελθόν, πολλοί influencers ακόμη και πρακτορεία μάρκετινγκ ήρθαν αντιμέτωποι με την οργή της ανεξάρτητης ελεγκτικής αρχής με την κατηγορία της γκρίζας διαφήμισης, κάτι που ανάγκασε να αποσύρουν αναρτήσεις για τις οποίες ωστόσο είχαν πληρωθεί αδρά. 

Μία τέτοια περίπτωση είναι και αυτή της blogger ομορφιάς sheikhbeauty, ωστόσο υπάρχουν και περιπτώσεις νέων στον χώρο influencers που αγνοούν ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι υποχρεωμένοι νομικά να χρησιμοποιούν την ένδειξη #ad (τουλάχιστον) για να εντοπίζονται οι διαφημίσεις τους και για να τηρείται η νομοθεσία περί της προστασίας των καταναλωτών.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

You might see Si in a rarri

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Shaz (@sheikhbeauty) στις

Παρόλο που για την ώρα όλο αυτό δεν φαντάζει και τόσο τρομερό, το πρόβλημα προκύπτει όταν οι χρήστες πραγματικά πιστεύουν ότι ο influencer που ακολουθούν όντως χρησιμοποιεί το προϊόν που διαφημίζει ή απλώς το διαφημίζει για να πληρωθεί... Εκεί ο καταναλωτής μπορεί να ξεγελαστεί, αγοράζοντας κάτι ακριβό και καθόλου αποτελεσματικό ή ακόμη και επικίνδυνο. 

Ο George Lusty, Ανώτερος Διευθυντής Προστασίας των Καταναλωτών της CMA, δήλωσε σχετικά: "Οι stars των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να έχουν μεγάλη επιρροή σε ό,τι αποφασίζουν να κάνουν ή να αγοράσουν οι followers τους. Εάν οι άνθρωποι βλέπουν τα ρούχα, τα καλλυντικά, το αυτοκίνητο ή τις διακοπές κάποιου που θαυμάζουν, θα επιχειρήσουν τα αποκτήσουν .

Γι' αυτό είναι πραγματικά σημαντικό να διευκρινίζεται σαφώς, αν μια διασημότητα προωθεί ένα προϊόν επειδή το αγόρασε ή επειδή έχει εισπράξει ένα σημαντικό ποσό από μία μεγάλη φίρμα".

Η πρόκληση πλέον για την CMA είναι να αποδείξει τη διαφορά μεταξύ της γνήσιας προτίμησης μιας διασημότητας για ένα προϊόν και της αμειβόμενης προώθησης. Η επιβολή της νομοθεσίας εκεί όπου πρακτικά διασταυρώνονται οι επιδιώξεις του διαδικτυακού μάρκετινγκ και των καταναλωτών αναμένεται να αποδειχθεί εξαιρετικά δύσκολη.

Με στοιχεία από wersm.com

Τech & Science
1

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Influencers για κλάματα: Η τρελή μπίζνα των fake views στο YouTube και το Instagram

TV & Media / Influencers για κλάματα: Η τρελή μπίζνα των fake views στο YouTube και το Instagram

Views και likes που μπορεί να αγοράσει κανείς πολύ φθηνά, εξασφαλίζοντας τεράστια επισκεψιμότητα: να κάτι που καθιστά τον γίγαντα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θύμα χειραγώγησης του κάθε τυχάρπαστου
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέα χάπι απώλειας βάρους: Κλινική δοκιμή δείχνει μείωση έως 12% του σωματικού βάρους

Τech & Science / Νέο χάπι απώλειας βάρους: Κλινική δοκιμή δείχνει μείωση έως 12% του σωματικού βάρους

Η Eli Lilly ανακοίνωσε ότι το νέο χάπι απώλειας βάρους orforglipron βοήθησε τους συμμετέχοντες να χάσουν κατά μέσο όρο 12% του σωματικού τους βάρους σε 72 εβδομάδες, με παράλληλα οφέλη στην υγεία.
LIFO NEWSROOM
Ψύχωση με την τεχνητή νοημοσύνη: Πώς το ChatGPT οδηγεί χρήστες σε παράξενες ψευδαισθήσεις και θεωρίες συνωμοσίας

Τech & Science / Ψύχωση με την τεχνητή νοημοσύνη: Πώς το ChatGPT οδηγεί χρήστες σε παράξενες ψευδαισθήσεις και θεωρίες συνωμοσίας

Η αύξηση φαινομένων «ψύχωσης με την τεχνητή νοημοσύνη» όπου το ChatGPT ενθαρρύνει ψευδαισθήσεις και ψευδείς θεωρίες σε χρήστες, με ειδικούς να προειδοποιούν για τους κινδύνους της υπερβολικής εμπιστοσύνης σε τεχνητή νοημοσύνη
LIFO NEWSROOM
Διαρροή ιδιωτικών συνομιλιών του ChatGPT στο Google

Τech & Science / Διαρροή ιδιωτικών συνομιλιών του ChatGPT στο Google

Πολλοί χρήστες συνειδητοποίησαν έκπληκτοι ότι περιεχόμενο που θεωρούσαν ιδιωτικό - όπως αιτήσεις εργασίας, επιχειρηματικά σχέδια, κομμάτια κώδικα ή ακόμα και ευαίσθητα προσωπικά δεδομέν - ήταν ξαφνικά δημόσια προσβάσιμο με ένα απλό κλικ
LIFO NEWSROOM
Σουηδία: Ο πρωθυπουργός παραδέχτηκε πως συμβουλεύεται το ChatGPT για «μια δεύτερη γνώμη» στις πολιτικές του αποφάσεις

Τech & Science / Σουηδία: Ο πρωθυπουργός παραδέχτηκε πως συμβουλεύεται το ChatGPT για «μια δεύτερη γνώμη» στις πολιτικές του αποφάσεις

«Όσο περισσότερο βασίζεται στη τεχνητή νοημοσύνη για απλά ζητήματα, τόσο μεγαλύτερος ο κίνδυνος να υπερεμπιστευτεί το σύστημα. Πρέπει να απαιτήσουμε αξιοπιστία. Δεν ψηφίσαμε το ChatGPT»
LIFO NEWSROOM
Θέλει να γίνει το Android των ανθρωποειδών ρομπότ: H OpenMind υπόσχεται επανάσταση στη συμβίωση ανθρώπου–μηχανής

Τech & Science / Θέλει να γίνει το Android των ανθρωποειδών ρομπότ: H OpenMind υπόσχεται επανάσταση στη συμβίωση ανθρώπου–μηχανής

Με λογισμικό ανοικτού κώδικα που επιτρέπει στα ρομπότ να επικοινωνούν, να μαθαίνουν και να συνυπάρχουν, η νεοφυής εταιρεία από τη Silicon Valley φιλοδοξεί να γίνει το λειτουργικό σύστημα των ανθρωποειδών ρομπότ της επόμενης εποχής.
LIFO NEWSROOM
Μούμια με τατουάζ

Τech & Science / Τα τατουάζ στα χέρια μιας μούμιας, ηλικίας 2.300 ετών, αποκαλύπτουν νέες πληροφορίες για την τεχνική τους στην αρχαία Σιβηρία

Οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν ότι τα τατουάζ της μουμιοποιημένης γυναίκας, που απεικονίζουν φανταστικά ζώα, δημιουργήθηκαν με άγνωστα εργαλεία, πιθανώς από βιοδιασπώμενα υλικά
LIFO NEWSROOM
Καρκίνος: Ξένοι ερευνητές με επικεφαλής Έλληνα καθηγητή ανέπτυξαν καινοτόμο μέθοδο για διάγνωση και θεραπεία

Τech & Science / Καρκίνος: Ξένοι ερευνητές με επικεφαλής Έλληνα καθηγητή ανέπτυξαν καινοτόμο μέθοδο για διάγνωση και θεραπεία

«Τα ευρήματα αυτής της έρευνας θα μπορούσαν να αποτελέσουν σημαντική εξέλιξη στη διάγνωση, την πρόγνωση και τη θεραπεία του καρκίνου», δήλωσε ο Κώστας Αρβανίτης
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Mετα ας κανου μια βολτα και απο το εδω internet που πλεον ειναι φαρ ουεστ για καθε καρυδιας καρυδι με 100+ ακολουθους.Πραγματικα θα το χαρω οταν καποια στιγμη ολοι αυτοι κληθουν να πληρωσουν.