Η λαίλαπα των influencers στα ξενοδοχεία - Πόσο αξίζει το δωρεάν και το θράσος των «επιδραστικών»

Η λαίλαπα των influencers στα ξενοδοχεία - Πόσο αξίζει το δωρεάν και το θράσος των «επιδραστικών» Facebook Twitter
4

Το πώς ήταν η ζωή πριν το Instagram είναι κάτι που σε λίγα χρόνια μπορεί λίγοι να θυμούνται.

Η νέα ψηφιακή εποχή είναι εδώ και ίσως τελικά η περίφημη ρήση του Άντι Γουόρχολ πως «στο μέλλον ο καθένας θα είναι παγκοσμίως διάσημος για δεκαπέντε λεπτά» να πραγματώνεται τέλεια από τα stories και το ατέρμονο σκρολάρισμα στον κόσμο των social media.

Και κάπου εδώ μπαίνουν στο παιχνίδι οι influencers, αυτοί που καταφέρνουν να κάνουν καριέρα στο διαδίκτυο έχοντας χιλιάδες ακολούθους που υποτίθεται επηρεάζουν και μπορούν να τους πείσουν να αγοράσουν κάτι. Το πόσο πετυχημένοι είναι στ' αλήθεια, είναι άλλο θέμα συζήτησης. Πάντως έρευνες και στοιχεία δείχνουν πως ένα απειροελάχιστο ποσοστό παγκοσμίως μπορεί πραγματικά να συντηρηθεί από πρόμο στους λογαριασμούς του και να μην κάνει μια κανονική δουλειά.

Αυτό που όμως πετυχαίνουν οι influencers είναι αρκετό «δωρεάν»....: δωρεάν φαγητό, ρούχα, καλέσματα σε συναυλίες και events,ταξίδια και δωρεάν διαμονή σε ξενοδοχεία.

Όμως το τελευταίο διάστημα, μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες που είχαν μπει στο «παιχνίδι» της δωρεάν φιλοξενίας με αντάλλαγμα μερικά ποστς και φωτογραφίες, έχουν αρχίσει να αναθεωρούν την πολιτική τους. Δεν απορρίπτουν τελείως την τάση, αλλά πλέον έχουν απαιτήσεις και δεν πείθονται εύκολα. 

Η ελίτ του κλάδου των επιδραστικών, συνήθως δέχεται προσωπικές προσκλήσεις από μεγάλα ξενοδοχεία, αλλά το τελευταίο διάστημα τα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία των επιχειρήσεων, κατακλύζονται από προτάσεις για φιλοξενία σε wannabe-influencers.

Η Kate Jones, διευθύντρια μάρκετινγκ και επικοινωνιών στο Dusit Thani, ένα θέρετρο πέντε αστέρων στις Μαλδίβες, δήλωσε στο The Atlantic ότι το ξενοδοχείο της λαμβάνει τουλάχιστον έξι αιτήματα ημερησίως, συνήθως μέσω άμεσου μηνύματος στο Instagram.

«Οι χρήστες μας γράφουν πως θέλουν να έρθουν στις Μαλδίβες για 10 ημέρες και πως θα κάνουν δύο ποστ στο Instagram τα οποία θα συγκεντρώσουν 2.000 likes», αναφέρει.

Όμως η Jones εξηγεί πως ακόμη και 10 διαφορετικές φωτογραφίες με μπικίνι ημερησίως στην παραλία είναι ιδανικές για εταιρεία μαγιό, αλλά όχι για ξενοδοχείο- ακόμη και αν οι ακόλουθοι είναι πολύ περισσότεροι».

Άλλοι, όπως επεσήμανε, στέλνουν αόριστα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που γράφουν «θέλω να συνεργαστώ μαζί σας», χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις. Τελικά μόνο το 10% των αιτήσεων που λαμβάνει ερευνώνται ως πιθανές συνεργασίες και πλέον από αυτές λίγες φτάνουν στην δωρεάν διαμονή.

Η λαίλαπα των influencers στα ξενοδοχεία - Πόσο αξίζει το δωρεάν και το θράσος των «επιδραστικών» Facebook Twitter
Η Bella Hadid στη Μύκονο

Κάποια ξενοδοχεία έχουν μάλιστα προχωρήσει μέχρι και σε απαγόρευση των influencers και σε συνεργασίες τέτοιου τύπου.

Οι σοβαρές επιχειρήσεις επιλέγουν ακόμη την παραδοσιακή διαφημιστική προβολή και πειραματίζονται με τα social media κάνοντας επιλεκτικές και πολύ στοχευμένες συνεργασίες με διασημότητες που πραγματικά έχουν να προσθέσουν αν όχι στις κρατήσεις τους, τουλάχιστον στο πρεστίζ τους.

Καθώς τα περισσότερα ξενοδοχεία αναγνωρίζουν την αξία της διαφήμισης στο Instagram, αντιμετωπίζουν και το πραγματικό πρόβλημα που είναι ο καθορισμός τρόπων συνεργασίας με τους πρεσβευτές ψηφιακής εποχής και η διαχείριση των αιτημάτων τους. Καμιά φορά οι απαιτήσεις είναι μεγάλες και η απόδοσή μικρή, καθώς ερασιτεχνικές συνεργασίες δεν φέρνουν αποτελέσματα.

Γνωστός pr, manager ξενοδοχείων στο Μπαλί, λέει επίσης πως υπάρχει καταιγισμός μηνυμάτων από ερασιτέχνες που προσεγγίζουν μαζικά ξενοδοχεία ελπίζοντας να πετύχουν δωρεάν διακοπές. Κάποιες φορές ο αριθμός των followers είναι μάλλον αστείος για να αυτοχαρακτηρίζεται κανείς influencer, αλλά το θράσος είναι μεγάλο και ίσως κάποιοι επαγγελματίες την πατήσουν.

Τα ξενοδοχεία έχουν αρχίσει να ζητάνε εγγυήσεις και να ελέγχουν αυστηρά ακόμη και τα ποστς που γίνονται. Επίσης φέρονται να λένε και αρκετά «όχι» σε δωρεάν παροχές.

Οι μονάδες που θέλουν μάλιστα να συνεργαστούν με τους κορυφαίους κάνουν σχολαστική έρευνα και ελέγχουν αν οι λογαριασμοί τους έχουν όντως χιλιάδες πραγματικούς ακολούθους ή αν είναι διογκωμένοι από αγορασμένα bots, δηλαδή ψεύτικους followers. Οι περισσότεροι που στέλνουν μόνοι τους αιτήματα, ανήκουν συνήθως στην δεύτερη κατηγορία και η απάτη τους αποκαλύπτεται.

Πολιτισμός
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Influencer ή τζαμπατζού; Η απροσδόκητη τροπή μιας κόντρας μεταξύ μιας «influencer» κι ενός ξενοδόχου

Διεθνή / Influencer ή τζαμπατζού; Η απροσδόκητη τροπή μιας κόντρας μεταξύ μιας «influencer» κι ενός ξενοδόχου

Η περίπτωση της influencer Elle Darby και πώς αυτή μετατρέπεται σταδιακά σε case study για τον τρόπο που μπορούν τα social media όχι μόνο να επηρεάσουν τη ζωή μας, αλλά και να αντιμετωπιστούν όπως πραγματικά τους αξίζει
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επαναπατρίστηκε από τη Χιλή πολύτιμο θραύσμα από αρχαϊκό ναό της Ακρόπολης

Πολιτισμός / Επαναπατρίστηκε από τη Χιλή πολύτιμο θραύσμα από αρχαϊκό ναό της Ακρόπολης

Το μαρμάρινο θραύσμα βρισκόταν στην κατοχή Χιλιανού πολίτη και σύμφωνα με τον ίδιο, η  οικογένειά του το κατείχε από τη δεκαετία του 1930, με την πληροφορία ότι προέρχεται από την Ακρόπολη
LIFO NEWSROOM
Έιμι Σέραλντ: Η διάσημη ζωγράφος καταγγέλλει λογοκρισία και ακυρώνει μεγάλη έκθεση στο Smithsonian

Πολιτισμός / Έιμι Σέραλντ: Η διάσημη ζωγράφος καταγγέλλει λογοκρισία και ακυρώνει μεγάλη έκθεση στο Smithsonian

Η Αφροαμερικανή εικαστικός επικαλείται λογοκρισία σχετικά με έναν από τους πίνακές της, εμπνευσμένο από τρανς καλλιτέχνιδα - «Σε μια εποχή που τα τρανς άτομα δέχονται επιθέσεις, φιμώνονται και κινδυνεύουν στις ΗΠΑ, η σιωπή δεν είναι επιλογή»
LIFO NEWSROOM
Όζι Όζμπορν: «Δεν μπορούσε να σταθεί όρθιος» - Οι αδελφές του αποκαλύπτουν για την τελευταία τους συνάντηση

Πολιτισμός / Όζι Όζμπορν: «Δεν μπορούσε να σταθεί όρθιος» - Οι αδελφές του αποκαλύπτουν για την τελευταία τους συνάντηση

«Στο τελευταίο του μήνυμα μου έγραψε ότι θα ξαναρχόταν στο Μπέρμιγχαμ» - Αποκάλυψαν πως η τελευταία τους συνάντηση ήταν στην αποχαιρετιστήρια συναυλία των Black Sabbath
LIFO NEWSROOM
Όζι Όσμπορν: Το αντίο του Έλληνα κιθαρίστα που ήταν στο πλευρό του για 7 χρόνια - «Άλλαξες τη ζωή μου για πάντα»

Πολιτισμός / Όζι Όζμπορν: Το αντίο του Έλληνα κιθαρίστα που ήταν στο πλευρό του για 7 χρόνια - «Άλλαξες τη ζωή μου για πάντα»

«Ως κιθαρίστας, ήταν η ύψιστη τιμή της καριέρας μου να ηχογραφήσω ένα άλμπουμ και να περιοδεύσω μαζί σου σε όλο τον κόσμο για 7 χρόνια» έγραψε ο Gus G
LIFO NEWSROOM
Marvel, διαζύγια και πρώτα ραντεβού από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Marvel, διαζύγια και πρώτα ραντεβού από αύριο στους κινηματογράφους

Το «Fantastic Four: First Steps», το συζυγικό δράμα της Αλίκης Δανέζη-Κνούτσεν και το νέο crowdpleaser του δημιουργού των «Τέλειων Ξένων» είναι μερικές από τις ταινίες που κυκλοφορούν αυτή την εβδομάδα, με τις επανεκδόσεις να κλέβουν την παράσταση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Όζι Όζμπορν: Οι Black Sabbath, ο Έλτον Τζον και ο Ροντ Στιούαρτ αποχαιρετούν τον «Πρίγκιπα του Σκότους»

Πολιτισμός / Όζι Όζμπορν: Οι Black Sabbath, ο Έλτον Τζον και ο Ροντ Στιούαρτ αποχαιρετούν τον «Πρίγκιπα του Σκότους»

Ο κόσμος της μουσικής απέτισε φόρο τιμής στον θρυλικό Όζι Όζμπορν που πέθανε σε ηλικία 76 ετών, λίγες εβδομάδες μετά την αποχαιρετιστήρια συναυλία στο Μπέρμιγχαμ
LIFO NEWSROOM
«Θα αποσυρθώ μόνο όταν καρφώσουν το καπάκι στο κουτί μου» - Ο Όζι έφυγε, το μεγαλύτερο κεφάλαιο της metal κλείνει

Πολιτισμός / «Θα αποσυρθώ όταν καρφώσουν το καπάκι στο φέρετρό μου» - Ο Όζι έφυγε, το μεγαλύτερο κεφάλαιο της metal κλείνει

«Δεν έχετε ιδέα πώς αισθάνομαι, σας ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου» - Έτσι αποχαιρέτησε το κοινό του 17 ημέρες πριν πεθάνει
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΡΛΗ