Η λαίλαπα των influencers στα ξενοδοχεία - Πόσο αξίζει το δωρεάν και το θράσος των «επιδραστικών»

Η λαίλαπα των influencers στα ξενοδοχεία - Πόσο αξίζει το δωρεάν και το θράσος των «επιδραστικών» Facebook Twitter
4

Το πώς ήταν η ζωή πριν το Instagram είναι κάτι που σε λίγα χρόνια μπορεί λίγοι να θυμούνται.

Η νέα ψηφιακή εποχή είναι εδώ και ίσως τελικά η περίφημη ρήση του Άντι Γουόρχολ πως «στο μέλλον ο καθένας θα είναι παγκοσμίως διάσημος για δεκαπέντε λεπτά» να πραγματώνεται τέλεια από τα stories και το ατέρμονο σκρολάρισμα στον κόσμο των social media.

Και κάπου εδώ μπαίνουν στο παιχνίδι οι influencers, αυτοί που καταφέρνουν να κάνουν καριέρα στο διαδίκτυο έχοντας χιλιάδες ακολούθους που υποτίθεται επηρεάζουν και μπορούν να τους πείσουν να αγοράσουν κάτι. Το πόσο πετυχημένοι είναι στ' αλήθεια, είναι άλλο θέμα συζήτησης. Πάντως έρευνες και στοιχεία δείχνουν πως ένα απειροελάχιστο ποσοστό παγκοσμίως μπορεί πραγματικά να συντηρηθεί από πρόμο στους λογαριασμούς του και να μην κάνει μια κανονική δουλειά.

Αυτό που όμως πετυχαίνουν οι influencers είναι αρκετό «δωρεάν»....: δωρεάν φαγητό, ρούχα, καλέσματα σε συναυλίες και events,ταξίδια και δωρεάν διαμονή σε ξενοδοχεία.

Όμως το τελευταίο διάστημα, μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες που είχαν μπει στο «παιχνίδι» της δωρεάν φιλοξενίας με αντάλλαγμα μερικά ποστς και φωτογραφίες, έχουν αρχίσει να αναθεωρούν την πολιτική τους. Δεν απορρίπτουν τελείως την τάση, αλλά πλέον έχουν απαιτήσεις και δεν πείθονται εύκολα. 

Η ελίτ του κλάδου των επιδραστικών, συνήθως δέχεται προσωπικές προσκλήσεις από μεγάλα ξενοδοχεία, αλλά το τελευταίο διάστημα τα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία των επιχειρήσεων, κατακλύζονται από προτάσεις για φιλοξενία σε wannabe-influencers.

Η Kate Jones, διευθύντρια μάρκετινγκ και επικοινωνιών στο Dusit Thani, ένα θέρετρο πέντε αστέρων στις Μαλδίβες, δήλωσε στο The Atlantic ότι το ξενοδοχείο της λαμβάνει τουλάχιστον έξι αιτήματα ημερησίως, συνήθως μέσω άμεσου μηνύματος στο Instagram.

«Οι χρήστες μας γράφουν πως θέλουν να έρθουν στις Μαλδίβες για 10 ημέρες και πως θα κάνουν δύο ποστ στο Instagram τα οποία θα συγκεντρώσουν 2.000 likes», αναφέρει.

Όμως η Jones εξηγεί πως ακόμη και 10 διαφορετικές φωτογραφίες με μπικίνι ημερησίως στην παραλία είναι ιδανικές για εταιρεία μαγιό, αλλά όχι για ξενοδοχείο- ακόμη και αν οι ακόλουθοι είναι πολύ περισσότεροι».

Άλλοι, όπως επεσήμανε, στέλνουν αόριστα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που γράφουν «θέλω να συνεργαστώ μαζί σας», χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις. Τελικά μόνο το 10% των αιτήσεων που λαμβάνει ερευνώνται ως πιθανές συνεργασίες και πλέον από αυτές λίγες φτάνουν στην δωρεάν διαμονή.

Η λαίλαπα των influencers στα ξενοδοχεία - Πόσο αξίζει το δωρεάν και το θράσος των «επιδραστικών» Facebook Twitter
Η Bella Hadid στη Μύκονο

Κάποια ξενοδοχεία έχουν μάλιστα προχωρήσει μέχρι και σε απαγόρευση των influencers και σε συνεργασίες τέτοιου τύπου.

Οι σοβαρές επιχειρήσεις επιλέγουν ακόμη την παραδοσιακή διαφημιστική προβολή και πειραματίζονται με τα social media κάνοντας επιλεκτικές και πολύ στοχευμένες συνεργασίες με διασημότητες που πραγματικά έχουν να προσθέσουν αν όχι στις κρατήσεις τους, τουλάχιστον στο πρεστίζ τους.

Καθώς τα περισσότερα ξενοδοχεία αναγνωρίζουν την αξία της διαφήμισης στο Instagram, αντιμετωπίζουν και το πραγματικό πρόβλημα που είναι ο καθορισμός τρόπων συνεργασίας με τους πρεσβευτές ψηφιακής εποχής και η διαχείριση των αιτημάτων τους. Καμιά φορά οι απαιτήσεις είναι μεγάλες και η απόδοσή μικρή, καθώς ερασιτεχνικές συνεργασίες δεν φέρνουν αποτελέσματα.

Γνωστός pr, manager ξενοδοχείων στο Μπαλί, λέει επίσης πως υπάρχει καταιγισμός μηνυμάτων από ερασιτέχνες που προσεγγίζουν μαζικά ξενοδοχεία ελπίζοντας να πετύχουν δωρεάν διακοπές. Κάποιες φορές ο αριθμός των followers είναι μάλλον αστείος για να αυτοχαρακτηρίζεται κανείς influencer, αλλά το θράσος είναι μεγάλο και ίσως κάποιοι επαγγελματίες την πατήσουν.

Τα ξενοδοχεία έχουν αρχίσει να ζητάνε εγγυήσεις και να ελέγχουν αυστηρά ακόμη και τα ποστς που γίνονται. Επίσης φέρονται να λένε και αρκετά «όχι» σε δωρεάν παροχές.

Οι μονάδες που θέλουν μάλιστα να συνεργαστούν με τους κορυφαίους κάνουν σχολαστική έρευνα και ελέγχουν αν οι λογαριασμοί τους έχουν όντως χιλιάδες πραγματικούς ακολούθους ή αν είναι διογκωμένοι από αγορασμένα bots, δηλαδή ψεύτικους followers. Οι περισσότεροι που στέλνουν μόνοι τους αιτήματα, ανήκουν συνήθως στην δεύτερη κατηγορία και η απάτη τους αποκαλύπτεται.

Πολιτισμός
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Influencer ή τζαμπατζού; Η απροσδόκητη τροπή μιας κόντρας μεταξύ μιας «influencer» κι ενός ξενοδόχου

Διεθνή / Influencer ή τζαμπατζού; Η απροσδόκητη τροπή μιας κόντρας μεταξύ μιας «influencer» κι ενός ξενοδόχου

Η περίπτωση της influencer Elle Darby και πώς αυτή μετατρέπεται σταδιακά σε case study για τον τρόπο που μπορούν τα social media όχι μόνο να επηρεάσουν τη ζωή μας, αλλά και να αντιμετωπιστούν όπως πραγματικά τους αξίζει
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τομ Κρουζ, Λεός Καράξ και Ρίτσαρντ Γκιρ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Τομ Κρουζ, Λεός Καράξ και Ρίτσαρντ Γκιρ από αύριο στους κινηματογράφους

Από το κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας ξεχωρίζουν το «Mission Impossible: Τhe Final Reckoning» και δυο προσωπικές ταινίες μεγάλων δημιουργών, το «Δεν είμαι Εγώ» του Λεός Καράξ και το «Oh, Canada» του Πολ Σρέιντερ. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Πολιτισμός / Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Ο Τομ Κρουζ βρέθηκε στις Κάννες για την πανευρωπαϊκή πρεμιέρα της νέας ταινίας του δημοφιλούς franchise, η οποία αποτελεί το δεύτερο μέρος της ιστορίας που ξεκίνησε με το Dead Reckoning
LIFO NEWSROOM
Αντιγόνη Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Ούλριχ Ράσε

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου & Εθνικό Θέατρο: Πρώτες εικόνες από την Αντιγόνη του Ούλριχ Ράσε

Το φετινό επετειακό πρόγραμμα του Φεστιβάλ στην Επίδαυρο ξεκινά με την Αντιγόνη, σε συμπαραγωγή με το Εθνικό Θέατρο και σε σκηνοθεσία ενός από τους πιο συναρπαστικούς Γερμανούς σκηνοθέτες.
LIFO NEWSROOM
Βρέθηκε εντυπωσιακό μωσαϊκό σε ερείπια στη Νίκαια της Βιθυνίας

Πολιτισμός / Βρέθηκε εντυπωσιακό ψηφιδωτό του 1ου αιώνα μ.Χ. στη Νίκαια της Βιθυνίας

Η αρχαιολογική σκαπάνη, στην περιοχή όπου πραγματοποιήθηκε η α' Οικουμενική Σύνοδος, αποκάλυψε ένα ψηφιδωτό με μοτίβα γαλέρας και ελαφιού, το οποίο φέρεται να χρονολογείται στον πρώτο αιώνα μ.Χ.
LIFO NEWSROOM
In a Bright Green Field, η νέα μεγάλη έκθεση του ΔΕΣΤΕ στο Μουσείο Μπενάκη

Πολιτισμός / Έλληνες και Κύπριοι καλλιτέχνες στη νέα έκθεση του ΔΕΣΤΕ στο Μουσείο Μπενάκη

Με έργα 27 δημιουργών κάτω των 40 ετών, η έκθεση «In a Bright Green Field» –μια σύμπραξη τριών ιδρυμάτων, μεταξύ των οποίων και το New Museum της Νέας Υόρκης– εξετάζει μερικές από τις πιο συναρπαστικές και αναδυόμενες καλλιτεχνικές πρακτικές στην Αθήνα και τη Λευκωσία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Πολιτισμός / Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Μιλώντας στο podcast του δημοσιογράφου Λούι Θερού, ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός και σκηνοθέτης επεσήμανε ότι «ο κινηματογραφικός κατασκευαστής σταρ τελείωσε περίπου με την εποχή που εμφανίστηκε η Λόρενς»
LIFO NEWSROOM