Μέσα στα μυστικά του Κάρνεγκι Χολ

Μέσα στα μυστικά του Κάρνεγκι Χολ Facebook Twitter
Κάρνεγκι Χολ
0

Το πιο απίστευτο τμήμα του Carnegie Hall είναι εκτός σκηνής. Αυτό προφανώς συμβαίνει σε όλα τα μεγάλα θέατρα του κόσμου. Διαβάστε αυτή την ιστορία και θα καταλάβετε: Στις αρχές της δεκαετίας του 1980, μια γυναίκα έκανε πρόβες για μια παράσταση στο Carnegie Hall, όταν η παρτιτούρα της έπεσε στο πάτωμα. Δυστυχώς για αυτήν από το πάτωμα, έπεσε μέσα στο σύστημα εξαερισμού. Το ζήτημα ήταν κάπως προβληματικό καθώς είχε δανειστεί την παρτιτούρα από την New York Public Library. Έτσι «στρατολόγησε» κυριολεκτικά τον  Gino Francesconi, που εργαζόταν στο Κάρνεγκι, σαν συνοδός καλλιτεχνών στα παρασκήνια για να δει αν θα μπορούσε να τη βοηθήσει να ξαναβρεί τη χαμένη παρτιτούρα.

Εκείνη την εποχή, ανάμεσα σε κάθε δέκατο κάθισμα υπήρχε μια σχάρα εξαερισμού που οδηγούσε στο κεντρικό σύστημα, έναν περίπλοκο συνδυασμό από σωλήνες μεγάλου μεγέθους. Έφτασαν εκεί από μια μυστική πόρτα, σε μια σκάλα και οδηγήθηκαν σε αυτό τον χώρο. Εκεί όμως έπεσαν επάνω σε κάτι αξιοσημείωτο. Για πολλά χρόνια μετά από μια συναυλία, αντί να πετάνε τα προγράμματα στα σκουπίδια τα έριχναν στις τρύπες του εξαερισμού. Ο Francesconi περιέγραψε αυτό που βρήκε ως «στρώματα από προγράμματα που τον πήγαν πίσω δεκαετίες». Ήταν βρώμικα και καλυμμένα από σκόνη αλλά στην ουσία ήταν μια συλλογή, ένα αρχείο ενός από τους καλύτερους χώρους συναυλιών στον κόσμο.

Ένα από τα πιο αριστοκρατικά μπαρ του Mανχάτταν λειτουργούσε μυστικά στα σπλάχνα του Κάρνεγκι Χολ, το Club Richman. Υπήρχε μια μέθοδος εισόδου, ένα πολύπλοκο σύστημα με κλειδαριές και απαιτούνταν, όπως στις θυρίδες, δυο κλειδιά παράλληλα, για να ανοίξουν οι πόρτες.

Ο Francesconi και η ομάδα του σήμερα επιβλέπουν περίπου 300.000 αντικείμενα τα οποία στεγάζονται στο Rose Museum, στον δεύτερο όροφο του Κάρνεγκι Χολ. Με τη δημιουργία της συλλογής που αφηγείται την ιστορία του Κάρνεγκι, έγινε και ο ίδιος ένας από αυτούς που κρατούν τα μυστικά της ιστορίας του.

Μέσα στα μυστικά του Κάρνεγκι Χολ Facebook Twitter
Το μουσείο Rose στο δεύτερο όροφο

Ο Andrew Carnegie γεννήθηκε στο Dunfermline, στη Σκωτία το 1835. Η οικογένειά του ζούσε σε συνθήκες φτώχειας και όταν μετανάστευσαν στην Αμερική, βρήκε για ρπωτη φορά δουλειά σε εργοστάσιο βαμβακιού, στη συνέχεια σαν αγγελιοφόρος σε ταχυδρομική εταιρεία και μετά στην Pennsylvania Railroad.

Κατά τη διάρκεια εκείνης της περιόδου άρχισε να ενδιαφέρεται για τον χάλυβα, την πηγή της μελλοντικής τύχης του. Χάρη στις καινοτομίες στην παραγωγή χάλυβα, η Carnegie Steel Company Brothers ήταν η μεγαλύτερη στον κόσμο από το 1889, και ήταν σε θέση να παράγει πάνω από 2.000 τόνους χάλυβα ημέρα. Καθώς οι πόλεις και οι σιδηρόδρομοι είχαν επεκταθεί σε όλη την Αμερική, όλα είχαν χτιστεί από την Carnegie Steel Brothers, καθιστώντας τον Andrew Carnegie ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο. Το 1901, πούλησε την εταιρεία του στην JP Morgan, δημιουργώντας US Steel, για 480.000.000 δολάρια (περίπου 13 δισεκατομμύρια δολάρια σε σημερινά χρήματα).

Μέσα στα μυστικά του Κάρνεγκι Χολ Facebook Twitter
Άντριου Κάρνεγκι

Μετά από αυτή τη συμφωνία, ο Andrew Carnegie, 66 ετών, έκανε κάτι αξιοσημείωτο με τα πλούτη του: Άρχισε να απαλλάσσεται από αυτά. Ο Carnegie τελικά χάρισε περίπου το 90 τοις εκατό από την τεράστια περιουσία του. Έδωσε 5 εκατομμύρια δολάρια στην New York Public Library, ενώ πάνω από 2.800 βιβλιοθήκες άνοιξαν χάρη στις δωρεές του.  Ίδρυσε το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon, το 1904, δώρισε τα χρήματα για περίπου 7.000 εκκλησιαστικά όργανα, ίδρυσε αμέτρητα πανεπιστημιακά ταμεία αρωγής και το Carnegie Endowment για τη Διεθνή Ειρήνη. Αποφάσισε επίσης να οικοδομήσει μια μεγαλοπρεπή αίθουσα συναυλιών για την πόλη της Νέας Υόρκης.

Το Carnegie Hall καταλαμβάνει το οικοδομικό τετράγωνο της έβδομης Λεωφόρου μεταξύ 56ης και 57ης οδού. Είναι σχεδιασμένο από τον αρχιτέκτονα William Burnet Tuthill σε ιταλικό στυλ της Αναγέννησης με βαθύ κόκκινο τούβλο, και έχει τρεις κύριες αίθουσες με άψογη ακουστική. Ένας πύργος 15 ορόφων προστέθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1890 που χρησιμοποιήθηκε αρχικά ως διαμερίσματα των καλλιτεχνών. Ξεκινώντας με Τσαϊκόφσκι το 1891, το Carnegie Hall έχει φιλοξενήσει σχεδόν κάθε σημαντικό καλλιτέχνη, συνθέτη και ερμηνευτή από τότε. Έχουν τραγουδήσει σχεδόν οι πάντες:  Ella Fitzgerald, οι Beatles, Τζούντι Γκάρλαντ, Leonard Bernstein. Για πολλά χρόνια ήταν το σπίτι της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Νέας Υόρκης. Σήμερα η γειτονιά γύρω από το Carnegie Hall είναι ένα από τα πιο κεντρικά σημεία Μανχάταν. Αλλά στη δεκαετία του 1890, το Midtown της Νέας Υόρκης, ήταν ανάμεσα στον δέκατο τέταρτο και τον εικοστό δρόμο. Υπήρχαν 112 κενά οικόπεδα ανάμεσα στο  Μπρόντγουεϊ και την Park Avenue μέχρι το Κάρνεγκι.

Μέσα στα μυστικά του Κάρνεγκι Χολ Facebook Twitter
Μια χαραγμένη επιγραφή στους εξωτερικούς τοίχους

Όπως το έθεσαν τότε οι New York Times «τι διαφορά κάνουν 40 μπλοκ; Αν είναι πολύ καλό αυτό που δείχνουν, θα κάνω ένα πρόσθετο μίλι και θα το δω".Έτσι, το Carnegie Hall άνοιξε το δρόμο για την ανάπτυξη του Uptown, καθώς εταιρείες όπως η Steinway και η Tiffany μετακινήθηκαν προς τα εκεί. Πέντε χρόνια αργότερα, όλα τα 112 κενά οικόπεδα ανοικοδομήθηκαν.

Ενώ το καλό όνομα του Carnegie Hall εξαπλωνόταν, παράλληλα ένα από τα πιο αριστοκρατικά μπαρ του Mανχάτταν λειτουργούσε μυστικά στα σπλάχνα του, το Club Richman. Υπήρχε μια μέθοδος εισόδου, ένα πολύπλοκο σύστημα με κλειδαριές και απαιτούνταν, όπως στις θυρίδες, δυο κλειδιά παράλληλα, για να ανοίξουν οι πόρτες. Η λέσχη Richman ήταν τόσο μυστική που μετά το θάνατό του Carnegie, όταν  θέλησε να δει την αίθουσα η σύζυγός του Λουίζ Whitfield, δεν είχε ιδέα ότι η παράνομη είσοδος υπήρχε ακόμα και ότι άκμασε σε όλη τη διάρκεια της ποτοαπαγόρευσης ως Speakeasy. Σήμερα αυτό το μέρος στεγάζει ένα τμήμα των γιγαντιαίων μονάδων κλιματισμού. 

Μέσα στα μυστικά του Κάρνεγκι Χολ Facebook Twitter
Η αίθουσα συναυλιών

Το Carnegie Hall είναι γεμάτο από τέτοια παρόμοια μυστικά. Περπατώντας γύρω από τα παρασκήνια, η αίθουσα αντηχεί ευχάριστα γεμάτη τη φασαρία της προετοιμασίας για την επόμενη εκδήλωση. Μουσικοί και κλητήρες με βελούδινα κόκκινα σακάκια κατακλύζουν τα περάσματα στα παρασκήνια, τους ήχους του κλαρίνου και τρομπόνια που κάνουν ζέσταμα. Είναι ένα μέρος της show business, όλα να είναι κρυμμένα και μέρος της μαγείας. Τα υπόγεια του Κάρνεγκι είναι κυριολεκτικά κάτω από τα πεζοδρόμια της 7ης λεωφόρου και όποιος μπει στις υπόγειες σήραγγες βλέπει τα πρωτότυπα πέτρινα τοιχώματα. Πάνω από τις αίθουσες του Κάρνεγκι, τα διαμερίσματα έχουν τώρα μετατραπεί σε αίθουσες αναψυχής και πρόβας για τους καλλιτέχνες. Και ανάμεσα στους προβολείς της κεντρικής αίθουσας υπάρχει μια μικρή σιδερένια γέφυρα από όπου κάποιος θα μπορούσε να δει μια παράσταση από ψηλά.

Το μουσείο μέσα στο Κάρνεγκι εμπλουτίζεται συνεχώς από δημοπρασίες δωρεές και αγορές, με αντικείμενα που συγκροτούν την μεγάλη ιστορία του. Υπάρχει μια ειδική προθήκη με μπαγκέτες μεταξύ των οποίων του Λέοναρντ Μπέρνσταϊν, του Zubin Mehta και του Τοσκανίνι. Ένα άλλο ράφι με ένδειξη "προγράμματα", σε πηγαίνει πίσω από την πρώτη νύχτα της λειτουργίας του Κάρνεγκι με Τσαϊκόφσκι. Επίσης υπάρχει ένα μεγάλο αρχείο κρατήσεων. Μπορεί κανείς να δει ποιοί έκλεισαν θέσεις και πότε σε όλες τις συναυλίες.

Μέσα στα μυστικά του Κάρνεγκι Χολ Facebook Twitter
Η μυστική πόρτα στα υπόγεια του Κάρνεγκι

Όλη αυτή η ιστορία έφτασε πολύ κοντά στο να χαθεί κάποια στιγμή. Στη δεκαετία του 1950 το Carnegie Hall ήταν σε δεινή θέση. Ο Νεοϋορκέζος μεσίτης Robert Simon είχε αγοράσει την αίθουσα από την Louise Whitfield Carnegie έξι χρόνια μετά το θάνατο του μεγιστάνα. Το 1955, με την αναμονή του νέου Κέντρου Λίνκολν για τις τέχνες του θεάματος, ο γιος του Robert Simon Jr έβγαλε το  Carnegie Hall στην αγορά. Το σχέδιο ήταν να το γκρεμίσουν και να χτίσουν διαμερίσματα. Έγινε μια γενναία προσπάθεια από μια επιτροπή με επικεφαλής τον δεξιοτέχνη βιολιστή Isaac Stern που έσωσε την αίθουσα η οποία αγοράστηκε  από την πολιτεία της  Νέας Υόρκης ενώ την λειτουργία της ανέλαβε η μη κερδοσκοπική Carnegie Hall Corporation που επίσης έκανε εκτεταμένες ανακαινίσεις της ιστορικής αίθουσας.

Σήμερα παραμένει ένας από τους πιο έγκυρους και παγκοσμίου φήμης χώρους, και έχει φιλοξενήσει πάνω από 50.000  καλλιτεχνικά γεγονότα. Μέσα στο χώρο, υπάρχει το Μουσείο Rose το οποίο αυτή την εποχή ψηφιοποιεί όλα τα αρχεία, ώστε να είναι προσβάσιμα στο κοινό.

Μέσα στα μυστικά του Κάρνεγκι Χολ Facebook Twitter
Τα συστήματα εξαερισμού, εδώ βρέθηκαν σωροί από λοκαντίνες και προγράμματα
Μέσα στα μυστικά του Κάρνεγκι Χολ Facebook Twitter
Το αρχείο προγραμμάτων
Μέσα στα μυστικά του Κάρνεγκι Χολ Facebook Twitter
Εισιτήρια και συνδρομές από τον Γκέρσουιν μέχρι τους Five Points Mission
Μέσα στα μυστικά του Κάρνεγκι Χολ Facebook Twitter
Ο βασιλιάς της μπόσσα νόβα φτάνει στη Νέα Υόρκη
Μέσα στα μυστικά του Κάρνεγκι Χολ Facebook Twitter
'Wellington's Victory', χειρόγραφη παρτιτούρα του Beethoven
Μέσα στα μυστικά του Κάρνεγκι Χολ Facebook Twitter
Τα σχέδια του Κάρνεγκι Χολ
Μέσα στα μυστικά του Κάρνεγκι Χολ Facebook Twitter
Dizzy Gillespie και Charlie Parker στο Κάρνεγκι
Μέσα στα μυστικά του Κάρνεγκι Χολ Facebook Twitter
Το βιβλίο αυτογράφων του Louis Salter's, διευθυντή του Κάρνεγκι : 266 μυθικά ονόματα και οι υπογραφές τους
Μέσα στα μυστικά του Κάρνεγκι Χολ Facebook Twitter
Η Μπίλι Χάλιντέι στο Κάρνεγκι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ