Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
0

Hellenic Dance Company

Ανοιχτά Σύνορα

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
Ανοιχτά Σύνορα / Φωτο: Tono Lachky


Οι κοινωνικές συνθήκες και η βαθιά υπαρξιακή κρίση των καιρών εμπνέουν και προβληματίζουν την ομάδα. Επέλεξαν τέσσερα έργα διαφορετικών εποχών και χορογραφικών στυλ, τα οποία σε ενιαία παρουσίαση αποτελούν μια ισχυρή δήλωση ανησυχίας για το μέλλον, αντίδρασης στον εφησυχασμό και σε όσα θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ευτυχία. Τα δεινά της ανθρωπότητας και οι κίνδυνοι για την ίδια μας τη ζωή αναπαριστώνται στις δημιουργίες των κορυφαίων χορογράφων Akram Khan, Martha Graham, Pascal Rioult και Tono Lachky που θα ερμηνεύσουν οι χορευτές. Στις 7 και 8 Ιουνίου θα δούμε στην Πειραιώς 260 τα έργα Vertical Road, σε χορογραφία του Akram Khan, Panorama, σε χορογραφία και σχεδιασμό κοστουμιών Martha Graham, Wien, σε χορογραφία Pascal Rioult, και No More Fairy Tales, σε χορογραφία Tono Lachky.

7-8 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χώρος Η, 21:00

Λενιώ Κακλέα

Margin Release

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
Margin Release / Φωτό: Patrick Berger


Τη σκυτάλη παίρνει μια νεαρή ταλαντούχος Ελληνίδα χορογράφος της διασποράς, η Λενιώ Κακλέα, η οποία την τελευταία δεκαετία ζει κι εργάζεται στο Παρίσι. Στις 25 και 26 Ιουνίου θα παρουσιάσει στην Πειραιώς 260 το έργο της Margin Release.


Η καλλιτέχνις έχει συνεργαστεί με σημαντικά ονόματα της διεθνούς σκηνής κι έχει ήδη παρουσιάσει δυο έργα της στο Φεστιβάλ Αθηνών, το Matter-of-act (2009) και το Arranged by date (2013). Στη νέα της δημιουργία, ένα ντουέτο με τον Κερέμ Γκελεμπέκ, παίζει με την ιδέα του αποτυπώματος σε μια χορογραφική διαδικασία που ανασύρει στην επιφάνεια απωθημένα κομμάτια του ασυνειδήτου. Κωδικοποίηση και μεταμόρφωση στοιχείων από μια χορογράφο και χορεύτρια που έχει μαθητεύσει πλάι στην Εμανουέλ Ουίν, τον Μπορίς Σαρμάτς και την Κλαούντια Τριότζι, μεταξύ άλλων, κι έχει ανακαλύψει τη γοητεία τόσο της αμερικανικής πρωτοπορίας όσο και του γιαπωνέζικου σύγχρονου χορού.

25-26 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χώρος Ε, 21:00

Ομάδα Griffon, Ιωάννα Πορτόλου

Δάσος και Ταμπού

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
Oμάδα χορού Griffon / Φωτο: Ιωάννα Πορτόλου


Χορογράφος της ομάδας Griffon, η Ιωάννα Πορτόλου χορογραφεί από το 2000 με ένα ιδιότυπο ιδίωμα. Παρουσιάζει για πρώτη φορά δουλειά της στο Φεστιβάλ Αθηνών. Δάσος και ταμπού είναι ο τίτλος της και παρουσιάζεται στις 29 και 30 Ιουνίου στην Πειραιώς 260. Η γραφή της εστιάζει στη σχέση ενός ανδρικού κι ενός γυναικείου σώματος. Η επαφή των δύο χορευτών απελευθερώνει την κίνηση από την παγίδα της μανιέρας, ενώ στη σχέση επιχειρεί να κρατήσει το ουσιώδες και να καταργήσει το περιττό. Η Ιωάννα Πορτόλου βλέπει τον χορό με περισσότερο αισθητικά και λιγότερο κινητικά κριτήρια. Την ενδιαφέρει η ατμόσφαιρα, η αίσθηση. Αυτό που τη γοητεύει στον χορό είναι ότι δημιουργείται ένας κόσμος πλασματικός, έστω και για λίγο. Και το ότι είναι ομαδικός. Είναι αυτός ο συνδυασμός ανθρώπινου σώματος, φωτός, ήχου και χρώματος που τον κάνει αξεπέραστο. Στην παράστασή της τους ρόλους του ζευγαριού ερμηνεύουν οι Γιάννης Νικολαΐδης και Σεσίλ Μικρούτσικου.

29-30 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χώρος Ε, 21:00

Βραδιά Νέου Ελληνικού Χορού

1Blank2 / Blossom

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
Βραδιά νέου ελληνικού χορού Blossom


Η Βραδιά Νέου Ελληνικού Χορού στις 7 και 8 Ιουλίου στην Πειραιώς 260 είναι και η παρθενική εμφάνιση στο Φεστιβάλ Αθηνών δύο αποφοίτων της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης που κάνουν το ντεμπούτο τους σε μια κοινή βραδιά. Η Αγγελική Τρομπούλη συνεργάζεται με έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες τσελίστες, τον Μιχάλη Χόιπελ, ο οποίος εμφανίζεται συχνά ως σολίστ και μέλος συνόλων μουσικής δωματίου εντός και εκτός Ελλάδος. Στη σκηνική τους συνάντηση υπό τον τίτλο 1blank2 επιχειρούν μια εξερεύνηση της σχέσης μουσικής και κίνησης, με όλες τις πιθανότητες ανοιχτές – «σαν άδειο δοχείο το σώμα, η μουσική πρωτόγνωρα νέα». Η έτερη των πρωτοεμφανιζόμενων χορογράφων Αγνή Παπαδέλη-Ρωσσέτου χορογραφεί κι ερμηνεύει ένα σόλο, το Blossom. Το κοστούμι που φορά είναι και ο χώρος που την περιβάλλει και υφίσταται διαρκείς μεταμορφώσεις, καθώς μέσα σε αυτόν μεταμορφώνεται διαρκώς και η ίδια. Την κατασκευή του χώρου/κοστουμιού συνυπογράφουν ο Ανδρέας Ράγκναρ-Κασάπης και η Ηρώ Βαγιώτη.

7-8 Ιουλίου, Πειραιώς 260, Χώρος Ε, 21:00

Αντώνης Φωνιαδάκης

Priority

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
Αντώνης Φωνιαδάκης / Φωτό:Ruggero Mengoni


Ο Αντώνης Φωνιαδάκης, Έλληνας της διασποράς με σημαντική διεθνή παρουσία, παρουσιάζει και αυτός για πρώτη φορά τη δουλειά του στο Φεστιβάλ στις 27, 28 και 29 Ιουλίου στην Πειραιώς 260. Ο Φωνιαδάκης έχει δηλώσει την αγάπη του για την ανθρώπινη υπέρβαση, για το πώς ο άνθρωπος ξεπερνά τα πράγματα με τη σωματικότητά του. Αγαπά τον παλμό. Τον ενδιαφέρει η υπέρβαση, αυτή που σε κινεί πέρα από την ψυχολογική και συναισθηματική δομή της σωματικής υπόστασης. Με το σόλο του Priority δηλώνει μια διάθεση ενδοσκόπησης, πειραματισμού, αλλά κυρίως αναστοχασμού. Την επιθυμία του να σκιτσάρει μια αυτοπροσωπογραφία, την προσωπική του ενδοχώρα, τον μύχιο τόπο καταγωγής του.

27-29 Ιουλίου, Πειραιώς 260, Χώρος Ε, 21:00

Η προπώληση έχει ήδη ξεκινήσει!
Επωφεληθείτε από τα νέα πακέτα προσφορών και ενημερωθείτε για το αναλυτικό πρόγραμμα μέσα από το site του Φεστιβάλ.


Η προπώληση των εισιτηρίων για τις παραστάσεις του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου έχει ήδη ξεκινήσει. Μπορείτε να προμηθεύεστε εισιτήρια για όλες τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ online στην ανανεωμένη ιστοσελίδα του ή τηλεφωνικά στο 210 3272000, καθημερινά από τις 9:00 έως τις 21:00. Και στις δύο περιπτώσεις η χρέωση γίνεται μέσω πιστωτικής κάρτας. Τα κεντρικά εκδοτήρια απ' όπου μπορείτε επίσης να αγοράσετε εισιτήρια βρίσκονται στη στοά Πεσμαζόγλου (Πανεπιστημίου 39) και λειτουργούν από Δευτέρα έως Παρασκευή, 9:00-17:00, και Σάββατο, 9:00-15:00, ενώ εισιτήρια εκδίδονται και στα βιβλιοπωλεία Παπασωτηρίου, Ιανός, στα καταστήματα Public και στα Reload Stores. Θα διατίθενται εισιτήρια μειωμένης τιμής για παιδιά, νέους, φοιτητές, πολύτεκνους, στρατιώτες, άτομα άνω των 65 ετών καθώς και ανέργους και άλλες κοινωνικές ομάδες. Επίσης, φέτος, για πρώτη φορά, οι θεατές έχουν τη δυνατότητα να φτιάξουν «πακέτα» εισιτηρίων για παραστάσεις της επιλογής τους: επιλέγοντας 3 παραστάσεις, θα έχουν έκπτωση 5% επί του συνόλου της τιμής, στις 4 παραστάσεις έκπτωση 7% και στις 5 παραστάσεις έκπτωση 10%. Η προσφορά ισχύει για παραγωγές του Φεστιβάλ και για ατομικά ή εισιτήρια 2 ατόμων ανά παράσταση. Οι χώροι διεξαγωγής του Φεστιβάλ είναι, μεταξύ άλλων, η Πειραιώς 260, το Ηρώδειο, το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, η Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν κ.ά.


Αναλυτικές πληροφορίες στο www.greekfestival.gr

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αργύρης Ξάφης: «Η φράση “πάμε κι ό,τι γίνει” είναι ενδεικτική μιας νοοτροπίας που μας έχει γαμήσει σε αυτή τη χώρα σε κάθε επίπεδο»

Θέατρο / Αργύρης Ξάφης: «Να μου προτείνουν τι; Να αναλάβω το Εθνικό; Δεν με ενδιαφέρει»

Το «Πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν και με την ευκαιρία βρεθήκαμε με τον Αργύρη Ξάφη στο θέατρο Θησείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Θέατρο / Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλά για τις εργασίες μεταστέγασής του στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, για την πολύτιμη αρχειακή συλλογή αλλά και για το τι αναμένεται να γίνει με τα καμαρίνια σπουδαίων ηθοποιών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο / «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

Ένα ταξίδι, μια παράσταση, μια συνάντηση με τον σημαντικότερο εν ζωή Έλληνα σκηνοθέτη: από το Μιλάνο στην Αθήνα, από το Piccolo Teatro στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσφέρει μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Μπέκετ.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ