Παλαιάς τεχνολογίας, με χαμηλή οδική ασφάλεια και άκρως ρυπογόνα τα αστικά λεωφορεία της Αθήνας

Παλαιάς τεχνολογίας, με χαμηλή οδική ασφάλεια και άκρως ρυπογόνα τα αστικά λεωφορεία της Αθήνας Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Τα τουριστικά και σχολικά λεωφορεία που κινούνται στην Αθήνα έχουν μέσο όρο ζωής άνω των 27 ετών και διαθέτουν παλαιότερη τεχνολογία που ισούται με χαμηλότερη οδική ασφάλεια και αύξηση θνησιμότητας.

Σήμερα στην πρωτεύουσα υπάρχουν μόλις 120 τελευταίας τεχνολογίας λεωφορεία φυσικού αερίου και 104 νέα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία από τα 2.021 συνολικά οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους.

Η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τα παλιά λεωφορεία είναι μεγάλη, καθώς αυτά που φέρουν τεχνολογία Euro Ι (1994) εκπέμπουν 8 γραμμάρια NOX ανά χιλιόμετρο, τα Euro II (1997) εκπέμπουν 7 γραμμάρια ΝΟΧ ανά χιλιόμετρο, τα Εuro ΙΙΙ (2002) εκπέμπουν 5 γραμμάρια ΝΟΧ ανά χιλιόμετρο, το Euro IV(2007) εκπέμπουν 3,5 γραμμάρια ΝΟΧ το χιλιόμετρο, το Euro V (2010) εκπέμπουν 2 γραμμάρια ΝΟΧ ανά χιλιόμετρο, ενώ τα τελευταίου τύπου λεωφορεία (Euro VI-2014) εκπέμπουν μόλις 0,4 γραμμάρια.

Από την άλλη δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε το γεγονός ότι πριν από λίγα χρόνια ξεκίνησε η χρήση φυσικού αερίου από ορισμένα αστικά λεωφορεία που μπορεί να ωφέλησε περιβαλλοντολογικά την Αθήνα, αλλά σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.

Παρά την προσπάθεια σήμερα η Αθήνα παρέμεινε μια ρυπαρή κυκλοφοριακά πόλη, καθώς το 50% του στόλου (όλων των καυσίμων) είναι παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Την ίδια στιγμή που οι περισσότερες Ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ήδη προβεί στην αντικατάσταση παλιότερων λεωφορείων τους με καινούρια, που είτε συγκαταλέγονται στην EURO VI αντιρρυπαντική τεχνολογία, είτε χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα που αποφέρουν μηδενικούς ρύπους.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δίκη για τη γυναικοκτονία Κυριακής Γρίβα: «Δεν τους θεωρώ συναδέλφους μου», κατέθεσε αστυνομικός

Ελλάδα / Δίκη για τη γυναικοκτονία Κυριακής Γρίβα: «Δεν τους θεωρώ συναδέλφους μου», κατέθεσε αστυνομικός

Το τραύμα στον λαιμό του δράστη με το οποίο υποτίθεται πως αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει δεν ήταν απειλητικό για τη ζωή του και ήταν πλήρως επικοινωνιακός, κατέθεσε η γιατρός που τον περιέθαλψε
LIFO NEWSROOM
Πανελλήνιες 2025: Λήγει απόψε η προθεσμία συμπλήρωσης του Μηχανογραφικού - Αναλυτικές οδηγίες

Ελλάδα / Πανελλήνιες 2025: Λήγει απόψε η προθεσμία συμπλήρωσης του Μηχανογραφικού - Αναλυτικές οδηγίες

Οι υποψήφιοι υποβάλλουν Μηχανογραφικό Δελτίο για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (ΑΕΙ) και Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο για την εισαγωγή σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ)
LIFO NEWSROOM