Πώς οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ξεπέρασαν Tesla, VW και GM: Το μυστικό πίσω από την παγκόσμια κυριαρχία

Πώς οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ξεπέρασαν Tesla, VW και GM: Το μυστικό πίσω από την παγκόσμια κυριαρχία Facebook Twitter
φωτ.: Chery
0

Τον Οκτώβριο του 2023, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Chery κάλεσε μηχανικούς και προμηθευτές να μεταβούν άμεσα στην επαρχία Σαντόνγκ. Μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο, επανασχεδίασαν πλήρως την ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης του Omoda 5 – ενός SUV σχεδιασμένου για τις ομαλές κινεζικές οδούς – ώστε να αντεπεξέλθει στις απαιτητικές ευρωπαϊκές συνθήκες.

Μόλις έξι εβδομάδες μετά, η ευρωπαϊκή έκδοση του Omoda 5 κυκλοφόρησε με αναβαθμισμένα φρένα, ελαστικά και συστήματα ελέγχου πρόσφυσης. «Αυτό δεν γίνεται σε ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Είναι αδύνατο», δήλωσε ο Riccardo Tonelli, ειδικός στη δυναμική οχημάτων της Chery.

Η ταχύτητα αυτή χαρακτηρίζει το νέο μοντέλο λειτουργίας των κινεζικών κατασκευαστών. Μέσα από περισσότερες από 40 συνεντεύξεις με στελέχη από πέντε κινεζικές και επτά διεθνείς εταιρείες, προκύπτει ένα ξεκάθαρο συμπέρασμα: η Κίνα δεν απλώς ακολουθεί, αλλά οδηγεί την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Στην Κίνα, ο κύκλος ανάπτυξης ενός νέου μοντέλου έχει μειωθεί στους 18 μήνες — σχεδόν στο ένα τρίτο από αυτόν των παραδοσιακών κατασκευαστών. Οι Κινέζοι προτιμούν το "fail fast" μοντέλο, δίνοντας προτεραιότητα σε δοκιμές προσομοίωσης, λιγότερα πρωτότυπα και συνεχή ανατροφοδότηση από καταναλωτές.

Παράλληλα, εταιρείες όπως η BYD έχουν ενοποιήσει κάθε στάδιο παραγωγής: από τα εξαρτήματα έως τη συναρμολόγηση. Έχουν ακόμα δημιουργήσει "πόλεις-εταιρείες" όπως το campus της BYD στη Σεντζέν, όπου οι εργαζόμενοι ζουν, εργάζονται και εκπαιδεύονται σε υποδομές που θυμίζουν τεχνολογικά hubs.

Κάποτε η BYD και η Chery κατηγορούνταν για αντιγραφή. Σήμερα, αποτελούν ηγέτες στην καινοτομία. Η BYD, για παράδειγμα, παρουσίασε πάνω από 40 νέα μοντέλα από το 2020 – σε αντίθεση με τα μόλις 5 της Tesla.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ανατρέπουν παραδοσιακές διαδικασίες. Η Zeekr, θυγατρική της Geely, χρησιμοποιεί εικονικές προσομοιώσεις και AI για να επιταχύνει τον σχεδιασμό. Μηχανικοί εργάζονται διαδοχικά σε διαφορετικές ζώνες ώρας — Σαγκάη, Γκέτεμποργκ — προσφέροντας σχεδόν 20 ώρες συνεχούς ανάπτυξης την ημέρα.

Η Chery είναι πλέον ο κορυφαίος εξαγωγέας της Κίνας, με πάνω από 1,1 εκατομμύρια πωλήσεις σε 100+ χώρες το 2024. Ετοιμάζει εργοστάσια στην Ισπανία και σχεδιάζει ακόμα δύο στην Ευρώπη. Η ευελιξία της είναι μοναδική: εάν ένα μοντέλο δεν αποδώσει εμπορικά, επανασχεδιάζεται πλήρως και επανεκκινείται σε λιγότερο από δύο χρόνια.

Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες – Toyota, Volkswagen, GM – ανησυχούν. Οι μακρόχρονοι κύκλοι ανάπτυξης και η προσήλωση στην «υπερβολική ποιότητα» δεν μπορούν να ανταγωνιστούν το κινεζικό μοντέλο ταχύτητας και ευελιξίας.

Αν και οι ΗΠΑ και η Ε.Ε. προσπαθούν να περιορίσουν την επέλαση των Κινέζων με δασμούς, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας επιδιώκουν με κάθε τρόπο την εξωστρέφεια. Και αν δεν αλλάξουν οι κανόνες στη Δύση, δεν αποκλείεται η Κίνα να "εκθρονίσει" τους παραδοσιακούς ηγέτες της αυτοκίνησης.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές δεν είναι πλέον οι φθηνοί "αντιγραφείς". Είναι η νέα υπερδύναμη της αυτοκίνησης. Με όπλα την ταχύτητα, την εσωτερική παραγωγή και την τεχνολογική ευελιξία, αλλάζουν τους κανόνες του παιχνιδιού.

Με πληροφορίες από Reuters

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι 200 συμφωνίες του Τραμπ έγιναν τρεις – Ποιες χώρες πλησιάζουν, τι σημαίνει για την ΕΕ

Διεθνή / Οι 200 συμφωνίες του Τραμπ έγιναν τρεις – Ποιες χώρες πλησιάζουν, τι σημαίνει για την ΕΕ

Παρά την προεκλογική υπόσχεση για εμπορικές συμφωνίες με όλο τον κόσμο, ο Αμερικανός πρόεδρος έχει υπογράψει μόνο τρεις. Πιο κοντά σε συμφωνία οι ΗΠΑ με την Ευρωπαϊκή Ένωση, υπό την απειλή δασμών-μαμούθ.
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Royal Lodge: Ο βασιλιάς Κάρολος πιέζει τον πρίγκιπα Άντριου να φύγει από την πολυτελή κατοικία

Διεθνή / Royal Lodge: Ο βασιλιάς Κάρολος πιέζει τον πρίγκιπα Άντριου να φύγει από την πολυτελή κατοικία

Ο πρίγκιπας Άντριου βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με το παλάτι για να εγκαταλείψει το Royal Lodge στο Γουίντσορ, εν μέσω νέων πιέσεων και αναζωπύρωσης του σκανδάλου Έπσταϊν
LIFO NEWSROOM
Κυρώσεις σε Rosneft-Lukoil: Γιατί οι ΗΠΑ «χτυπούν» τις δύο μεγαλύτερες ρωσικές εταιρείες πετρελαίου

Διεθνή / Κυρώσεις σε Rosneft-Lukoil: Γιατί οι ΗΠΑ «χτυπούν» τις δύο μεγαλύτερες ρωσικές εταιρείες πετρελαίου

Οι ΗΠΑ και η Ε.Ε. επεκτείνουν σημαντικά τις κυρώσεις εναντίον της ρωσικής πετρελαϊκής βιομηχανίας — από τις εταιρείες Rosneft και Lukoil μέχρι το υγροποιημένο φυσικό αέριο
LIFO NEWSROOM
Το Ισλαμικό Κράτος επιστρέφει στη Συρία – Οι ΗΠΑ αποχωρούν, οι Κούρδοι μένουν μόνοι

Διεθνή / Το Ισλαμικό Κράτος επιστρέφει στη Συρία – Οι ΗΠΑ αποχωρούν, οι Κούρδοι μένουν μόνοι

Η απόσυρση των αμερικανικών δυνάμεων από τη Συρία δίνει χώρο στο Ισλαμικό Κράτος να ξανασηκώσει κεφάλι - Οι Κούρδοι του SDF δέχονται αυξανόμενες επιθέσεις, ενώ η αστάθεια απειλεί να ανατρέψει μια δύσκολα κερδισμένη ειρήνη
LIFO NEWSROOM
ΗΠΑ και Αυστραλία υπογράφουν ιστορική συμφωνία για σπάνια μέταλλα – Τέλος στην εξάρτηση από την Κίνα

Διεθνή / ΗΠΑ και Αυστραλία υπογράφουν ιστορική συμφωνία για σπάνια μέταλλα – Τέλος στην εξάρτηση από την Κίνα

ΗΠΑ και Αυστραλία ανακοίνωσαν επενδύσεις άνω των 3 δισ. δολαρίων για τη δημιουργία εναλλακτικής αλυσίδας σπάνιων μετάλλων, απομακρυνόμενες από την κυριαρχία της Κίνας
LIFO NEWSROOM
Γάζα: Η Χαμάς παραδίδει τη διοίκηση σε τεχνοκράτες - Τι αλλάζει μετά τον πόλεμο

Διεθνή / Γάζα: Η Χαμάς παραδίδει τη διοίκηση σε τεχνοκράτες - Τι αλλάζει μετά τον πόλεμο

Οι παλαιστινιακές φατρίες συμφώνησαν στη δημιουργία προσωρινής διοίκησης τεχνοκρατών στη Γάζα μετά το τέλος του πολέμου, ενώ η σύζυγος του Μαρουάν Μπαργκούτι απηύθυνε έκκληση στον Ντόναλντ Τραμπ για την απελευθέρωσή του
LIFO NEWSROOM