Telegraph: Γιατί πέφτουν τόσο συχνά τα αεροπλάνα στο Νεπάλ;

Telegraph: Γιατί τα αεροπλάνα πέφτουν τόσο συχνά στο Νεπάλ; Facebook Twitter
Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ
0

Τις συνθήκες για το τελευταίο αεροπορικό δυστύχημα στο Νεπάλ επιχειρεί να διερευνήσει η βρετανική Telegraph.

Η τραγωδία εγείρει νέες ανησυχίες για την ασφάλεια των ουρανών του Νεπάλ, γράφει η βρετανική εφημερίδα. Στη χώρα έχουν σημειωθεί 18 σοκαριστικά αεροπορικά ατυχήματα από την αλλαγή του αιώνα, με συνολικά 341 νεκρούς. Ενώ το τελευταίο δυστύχημα είναι το πιο θανατηφόρο των τελευταίων 30 ετών, το προηγούμενο θανατηφόρο ατύχημα σημειώθηκε μόλις πριν από οκτώ μήνες, όταν ένα αεροπλάνο της Tara Air κατέπεσε στα βόρεια της χώρας, σκοτώνοντας 22 ανθρώπους.

Όλες οι αεροπορικές εταιρείες του Νεπάλ έχουν αποκλειστεί από τον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο από το 2013 λόγω των κακών επιδόσεων ασφαλείας τους και ενώ οι ρυθμιστικές αρχές αεροπορίας έχουν σημειώσει κάποιες βελτιώσεις τα τελευταία χρόνια, λένε ότι τα προβλήματα παραμένουν.

Η Telegraph επεδίωξε να αναλύσει τα αίτια της τελευταίας συντριβής, αλλά και τους λόγους που το Νεπάλ παραμένει ένα από τα πιο επικίνδυνα μέρη στον κόσμο για να πετάξει κανείς.

Τι προκάλεσε την τελευταία συντριβή;

Τα αίτια της τελευταίας συντριβής παραμένουν ασαφή, σύμφωνα με την Telegraph. Ωστόσο, εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας δήλωσε ότι ο πιλότος δεν ανέφερε «κάτι το ασυνήθιστο» καθώς το αεροπλάνο προσέγγιζε το αεροδρόμιο και ότι «δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα με τον καιρό». «Τα βουνά ήταν καθαρά και η ορατότητα ήταν καλή», πρόσθεσε ο Anup Joshi.

Ένας μάρτυρας της συντριβής δήλωσε ότι έμοιαζε με κανονική προσγείωση μέχρι που το αεροπλάνο ξαφνικά έστριψε προς τα αριστερά. Ένα βίντεο έδειξε το αεροσκάφος της Yeti Airlines να γέρνει απότομα.

Εν τω μεταξύ, ο Amit Singh, πιλότος και ιδρυτής του Ιδρύματος Safety Matters της Ινδίας, δήλωσε ότι το βίντεο φαίνεται να δείχνει ένα stall, μια κατάσταση κατά την οποία ένα αεροπλάνο χάνει την άνωση, η οποία είναι πιο πιθανή σε χαμηλές ταχύτητες αέρα.

Το αεροπλάνο επρόκειτο να προσγειωθεί στο ολοκαίνουργιο Διεθνές Αεροδρόμιο της Ποκάρα, το οποίο άνοιξε μόλις στις αρχές του έτους, οπότε κάποιοι μπορεί να υποθέσουν ότι η έλλειψη εξοικείωσης του πιλότου με το αεροδρόμιο μπορεί να έπαιξε ρόλο.

Πέρα από αυτό, το δύσκολο έδαφος και το σχετικά δύσκολο αεροσκάφος ATR 72-500 μπορεί να έπαιξαν επίσης ρόλο. Με το μαύρο κουτί του αεροπλάνου να έχει πλέον ανακτηθεί, είναι πιθανό να προκύψουν περισσότερες λεπτομέρειες τις επόμενες ημέρες.

Το Νεπάλ καταγράφει περισσότερα δυστυχήματα από άλλες χώρες;

Η Telegraph απαντάει θετικά και σημειώνει πως η συντριβή της Yeti Airlines είναι το 11ο θανατηφόρο αεροπορικό ατύχημα του Νεπάλ σε ισάριθμα χρόνια, ένα εντυπωσιακό στατιστικό στοιχείο, αν αναλογιστεί κανείς το σχετικά μέτριο πρόγραμμα πτήσεων του.

Αν και δεν υπάρχει οριστική παγκόσμια καταγραφή της αεροπορικής ασφάλειας ανά χώρα, με βάση τις περισσότερες μετρήσεις το Νεπάλ είναι ένα από τα πιο επικίνδυνα μέρη στον κόσμο για να πετάξει κανείς. Το 2019, ένας κατάλογος των λιγότερο ασφαλών αεροπορικών εταιρειών στον κόσμο που δημοσιεύθηκε από την AirlinesRatings.com κατέταξε τόσο την Tara όσο και την Nepal Airlines στις επτά τελευταίες θέσεις, μαζί με τους εγχώριους αερομεταφορείς από το Αφγανιστάν και το Σουρινάμ.

Επιπλέον, πέρυσι, ένας έλεγχος του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας για την ασφάλεια των αερομεταφορών διαπίστωσε ότι το επίπεδο εφαρμογής ορισμένων στοιχείων της διαχείρισης της ασφάλειας στο Νεπάλ παρέμενε κάτω από τον παγκόσμιο μέσο όρο.

Ποιες είναι οι αιτίες του κακού ρεκόρ ασφάλειας του Νεπάλ;

Ένας συνδυασμός παραγόντων έχει οδηγήσει στο ανησυχητικό ρεκόρ του Νεπάλ. Ο αρχισυντάκτης του AirlineRatings.com, Geoffrey Thomas, απαριθμεί στην Telegraph τρεις βασικούς λόγους:

- οι ιδιαίτερες συνθήκες πτήσης στα Ιμαλάια και γύρω από αυτά,

-μερικές φορές η υποβαθμισμένη εκπαίδευση πιλότων και συνεπώς το ζήτημα των δεξιοτήτων

-καθώς και τα ελλιπή και επικίνδυνα αεροδρόμια που συχνά είναι κάτω από τα παγκόσμια πρότυπα λόγω του ορεινού εδάφους.

Τα ορεινά αεροδρόμια έχουν γενικά μικρότερους διαδρόμους προσγείωσης, οι οποίοι απαιτούν υψηλότερες δεξιότητες των πιλότων και μπορούν να φιλοξενήσουν μόνο μικρότερα, λιγότερο αξιόπιστα αεροσκάφη. Το αεροδρόμιο Lukla του Νεπάλ, η πύλη προς την περιοχή του Έβερεστ, έχει χαρακτηριστεί στο παρελθόν ως το πιο επικίνδυνο στον κόσμο. Ο διάδρομος του αεροδρομίου έχει μήκος λιγότερο από 600 μέτρα και καταλήγει απότομα σε έναν τοίχο από τούβλα. Με τα βουνά να υψώνονται παντού τριγύρω, υπάρχουν ελάχιστες ευκαιρίες για ματαίωση της προσγείωσης, οπότε οι πιλότοι πρέπει να το προσγειωθούν σωστά με την πρώτη. Το υψόμετρο του αεροδρομίου σημαίνει επίσης ότι ο αέρας είναι πιο αραιός, οπότε τα αεροπλάνα δεν έχουν άλλη επιλογή από το να φτάνουν πιο γρήγορα.

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Λεπέν απειλεί να ανατρέψει τον Μακρόν λόγω κατάργησης αργιών και περικοπών 44 δισ. ευρώ

Διεθνή / Η Λεπέν απειλεί να ανατρέψει τον Μακρόν λόγω κατάργησης αργιών και περικοπών 44 δισ. ευρώ

«Η κυβέρνηση αυτή επιλέγει να επιτεθεί στους εργαζόμενους και στους συνταξιούχους αντί να κυνηγήσει τη σπατάλη», δήλωσε η Μαρίν Λεπέν, κλιμακώνοντας την πίεση προς τον πρωθυπουργό Φρανσουά Μπαϊρού
LIFO NEWSROOM
Η Ευρώπη δίνει προθεσμία στο Ιράν να περιορίσει το πυρηνικό του πρόγραμμα, διαφορετικά θα επανέλθουν οι κυρώσεις

Διεθνή / Η Ευρώπη δίνει προθεσμία στο Ιράν να περιορίσει το πυρηνικό του πρόγραμμα, διαφορετικά θα επανέλθουν οι κυρώσεις

Η Βρετανία, η Γαλλία και η Γερμανία δηλώνουν ότι χωρίς σαφή δέσμευση από το Ιράν, θα επαναφέρουν τα εμπάργκο που είχαν αρθεί πριν από 10 χρόνια
LIFO NEWSROOM
Ταϊλάνδη: Γυναίκα εκβίαζε βουδιστές μοναχούς με ερωτικά βίντεο - Είχε αποκομίσει 12 εκατ. δολάρια

Διεθνή / Ταϊλάνδη: Γυναίκα εκβίαζε βουδιστές μοναχούς με ερωτικά βίντεο - Είχε αποκομίσει 12 εκατ. δολάρια

Η «κυρία Γκολφ» κατέγραφε σε φωτογραφίες και βίντεο τις σεξουαλικές της συνευρέσεις με τους μοναχούς και κατόπιν τους εκβίαζε, αποσπώντας τους τεράστια χρηματικά ποσά
LIFO NEWSROOM
Μπουρλά κατά Μαμντάνι για την «Παγκοσμιοποίηση της Ιντιφάντα»: Ζήτησε εξηγήσεις, ως γιος επιζώντων του Ολοκαυτώματος

Διεθνή / Μπουρλά κατά Μαμντάνι για την «Παγκοσμιοποίηση της Ιντιφάντα»: Ζήτησε εξηγήσεις, ως γιος επιζώντων του Ολοκαυτώματος

Ο επικεφαλής της Pfizer ρώτησε προσωπικά τον υποψήφιο δήμαρχο της Νέας Υόρκης για το σύνθημα που χρησιμοποίησε και το οποίο εκλαμβάνεται ως πρόκληση άσκησης βίας κατά Εβραίων
LIFO NEWSROOM
To «Trump Effect» έχει ήδη επιπτώσεις στην αμερικανική οικονομία: Πληθωρισμός και αγορά εργασίας τα «θύματα» 

Διεθνή / To «Trump Effect» έχει ήδη επιπτώσεις στην αμερικανική οικονομία: Πληθωρισμός και αγορά εργασίας τα «θύματα» 

Η επίδραση του Τραμπ αρχίζει να γίνεται αισθητή στην οικονομία, ιδίως λόγω των δασμολογικών και των μεταναστευτικών πολιτικών του Αμερικανού προέδρου
LIFO NEWSROOM
Fauja Singh: Συνελήφθη ο οδηγός που ευθύνεται για τον θάνατο του θρυλικού μαραθωνοδρόμου

Διεθνή / Fauja Singh: Συνελήφθη ο οδηγός που ευθύνεται για τον θάνατο του θρυλικού μαραθωνοδρόμου

Ο γηραιότερος μαραθωνοδρόμος στον κόσμο, Fauja Singh, έχασε τη ζωή του μετά την παράσυρση και εγκατάλειψή του από 26χρονο οδηγό - «Αν είχε σταματήσει να τον βοηθήσει ίσως να είχε σωθεί», σύμφωνα με την αστυνομία
LIFO NEWSROOM
Ο Τραμπ λέει ότι η γενική εισαγγελέας πρέπει να δώσει στη δημοσιότητα κάθε «αξιόπιστη» πληροφορία για τον Επστάιν

Διεθνή / Ο Τραμπ λέει ότι η γενική εισαγγελέας πρέπει να δώσει στη δημοσιότητα κάθε «αξιόπιστη» πληροφορία για τον Επστάιν

Η Παμ Μπόντι έχει δεχτεί έντονη κριτική από μέρος της πολιτικής βάσης του Τραμπ, αφού τη προηγούμενη εβδομάδα δήλωσε πως δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι ο Επστάιν διατηρούσε «λίστα πελατών» ή εκβίαζε ισχυρά πρόσωπα
LIFO NEWSROOM