Σκύλος ή γάτα;- Ποιο από τα δύο ζώα είναι πιο «αποτελεσματικό» στις διαφημίσεις

Σκύλος ή γάτα;- Ποιο από τα δύο ζώα είναι πιο «αποτελεσματικό» στις διαφημίσεις Facebook Twitter
0

«Γάτα ή σκύλος;». Ένα ερώτημα με πολλές πτυχές που προκαλεί ατελείωτες συζητήσεις ανάμεσα στους ζωόφιλους. Τώρα, έρχεται να προστεθεί άλλος ένας λόγος να το αναρωτηθεί κανείς αυτό. Ποιο από τα δύο κατοικίδια είναι πιο «αποτελεσματικό» στις διαφημίσεις; 

Για τους φιλόζωους τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με ένα αξιαγάπητο σκύλο ή γάτα σε βίντεο και φωτογραφίες. Μπορούν όμως οι διαφημιστές να εκμεταλλευτούν αυτά τα συναισθήματα; Η απάντηση εξαρτάται από το αν οι διαφημίσεις είναι εναρμονισμένες με τις απόψεις των καταναλωτών για τα χαρακτηριστικά των σκύλων και των γατών, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα.  

Για παράδειγμα οι άνθρωποι συνδυάζουν συνήθως τους σκύλους με την προθυμία και τις συμπεριφορές αναζήτησης ανταμοιβής. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αυτοί οι συσχετισμοί σημαίνουν πως οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να ανταποκριθούν σε πιο προωθητικές διαφημίσεις με σκύλους.  Αντίθετα, οι γάτες συνήθως συνδέονται με την επαγρύπνηση, κάτι που σημαίνει ότι οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να ανταποκριθούν σε διαφημίσεις που σχετίζονται με την πρόληψη, στις οποίες πρωταγωνιστεί αυτό το ζώο. 

Στο πλαίσιο της μελέτης, 157 άτομα είδαν ένα βίντεο είτε με σκύλο, είτε με γάτα. Στη συνέχεια, οι δύο ομάδες κλήθηκαν να απαντήσουν ποια μάρκα βιταμίνης προτιμούν. Το brand A περιελάμβανε βιταμίνη C και σίδηρο και προωθούσε την υψηλή ενέργεια και το brand B είχε υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά και περιόριζε τον κίνδυνο καρκίνου και καρδιακών παθήσεων. Οι συμμετέχοντες που είχαν το βίντεο με τον σκύλο εξέφρασαν υψηλότερη προτίμηση για το brand A σε σύγκριση με εκείνους που είδαν με τη γάτα. 

Αυτό το μοτίβο επαναλήφθηκε σε αρκετά πειράματα, συμπεριλαμβανομένου ενός στο οποίο τα χαρακτηριστικά των κατοικίδιων ζώων ενσωματώθηκαν στο διαφημιστικό κείμενο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η μία ομάδα είδε διαφήμιση για sneaker με το μήνυμα: «Γίνε dog person! Φτάσε στον στόχο για την υγεία σου με ενθουσιασμό. Τα sneaker μας έχουν N-Energy συνθετικό υλικό, που βελτιώνει τη δυνατότητα των παπουτσιών να αναπνέουν και προωθεί την ισχυρή υποστήριξη για τα πόδια». Η άλλη ομάδα είδε το ίδιο μήνυμα, με διαφορά ότι η πρώτη πρόταση ήταν «Γίνε cat person».  

Στη συνέχεια είπαν στους μετέχοντες ότι τα sneaker πωλούνται για 50 δολάρια και τους ζήτησαν να κάνουν προσφορά. Η ομάδα των σκύλων κατά μέσο όρο πρόσφερε 33,74 δολάρια και η ομάδα των γατών 28,23 δολάρια. 

Στο ίδιο πείραμα, υπήρχαν άλλες δύο ομάδες. Η μία είδε το πιο «συντηρητικό» μήνυμα: «Γίνε cat person! Φτάσε στον στόχο για την υγεία σου με προσοχή. Τα sneaker μας έχουν N-Energy συνθετικό υλικό, που είναι αντιολισθητικό και μειώνει την πιθανότητα πόνου στα πόδια». Η τέταρτη ομάδα είδε το ίδιο μήνυμα, αλλά και πάλι με διαφορά στην πρώτη πρόταση, με αναφορά σε σκύλο αντί για γάτα. Σε αυτή την περίπτωση, η ομάδα των γατών έκανε κατά μέσο όρο προσφορά 32,45 δολάρια και των σκύλων 28,40 δολάρια. 

«Όταν η διαφήμιση δεν ήταν σύμφωνη με τα στερεότυπα χαρακτηριστικά, η θετική επίδραση της χρήσης σκύλου ή γάτας “απενεργοποιούνταν”» λέει ο Λέι Τζία, πλέον επίκουρος καθηγητής στο Kent State University και ένας από τους συντάκτες της μελέτης. 

Ένα από τα συμπεράσματα, επισημαίνει, είναι ότι ενώ τα κατοικίδια μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως αποτελεσματικός τρόπος χειραγώγησης της συμπεριφοράς των καταναλωτών, οι διαφημιστές πρέπει να προσέξουν τις προϋπάρχουσες αντιλήψεις για τη συμπεριφορά των σκύλων και των γατών. Για αυτό τον λόγο, συμπεράσματα αυτής της έρευνας μπορεί να μην ισχύουν σε άλλες χώρες, όπου οι αντιλήψεις για την προσωπικότητα των ζώων διαφέρουν, συμπληρώνει. 

Με πληροφορίες από WSJ
 

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συρία: Οι πρώτες εκλογές μετά τον Άσαντ – Δημοκρατική μετάβαση ή νέα μορφή ελέγχου;

Διεθνή / «Σχεδόν εκλογές» στη Συρία του Αλ-Σαράα: Περιορισμένη συμμετοχή - Άνδρες και σουνίτες στην πλειοψηφία

Η Συρία διεξήγαγε έμμεσες εκλογές για το πρώτο κοινοβούλιο μετά τον Άσαντ, με περιορισμένη συμμετοχή, ανισορροπία μεταξύ φύλων και θρησκευτικών ομάδων και έλεγχο από τον πρόεδρο Σαράα
LIFO NEWSROOM
ΓΑΖΑ ΙΣΠΑΝΙΑ ΙΣΡΑΗΛ ΑΚΤΙΒΙΣΤΕΣ

Διεθνή / Γάζα: 21 Ισπανοί ακτιβιστές επιστρέφουν - Καταγγέλλουν «κακομεταχείριση» από το Ισραήλ

Ο Ισπανός ΥΠΕΞ ανακοίνωσε το πρωί της Κυριακής πως η Μαδρίτη και το Τελ Αβίβ κατέληξαν σε συμφωνία, επιτρέποντας την επιστροφή της πρώτης ομάδας των Ισπανών κρατουμένων
LIFO NEWSROOM
Επεισόδια στην Τιφλίδα: Η Γεωργία στο χείλος της πολιτικής αναταραχής

Διεθνή / Επεισόδια στην Τιφλίδα: Η Γεωργία στο χείλος της πολιτικής αναταραχής

Ο πρωθυπουργός της Γεωργίας, Ιρακλί Κομπαχίντζε, εξαπολύει σκληρή καταστολή μετά τις μαζικές διαδηλώσεις στην Τιφλίδα, κατηγορώντας την ΕΕ για ανάμειξη και απειλώντας την αντιπολίτευση
LIFO NEWSROOM
Σήμερα η πτήση της Γκρέτα Τούνμπεργκ μαζί με 27 Έλληνες ακτιβιστές για Αθήνα

Διεθνή / Σήμερα η πτήση της Γκρέτα Τούνμπεργκ μαζί με 27 Έλληνες ακτιβιστές για Αθήνα

Η Γκρέτα Τούνμπεργκ αναμένεται να απελαθεί τη Δευτέρα από το Ισραήλ με πτήση που θα καταλήξει στην Αθήνα, ενώ πάνω από 70 ακτιβιστές μεταφέρονται εκτός του ισραηλινού εδάφους - Οι κατηγορίες για κακομεταχείριση και η κατάσταση κρατουμένων στη φυλακή Κετζιότ προκαλούν διεθνείς αντιδράσεις
LIFO NEWSROOM
Bad Bunny: «Όλοι είναι χαρούμενοι που θα εμφανιστώ στο Super Bowl, ακόμη και το Fox News»

Διεθνή / Bad Bunny: «Όλοι είναι χαρούμενοι που θα εμφανιστώ στο Super Bowl, ακόμη και το Fox News»

Η χιουμοριστική απάντηση του δημοφιλούς τραγουδιστή στην Κρίστι Νόεμ και στην απειλή ότι οι μετανάστες πρέπει να μείνουν μακριά από το Super Bowl, στην πρεμιέρα της νέας σεζόν του SNL
LIFO NEWSROOM