Σκύλος ή γάτα;- Ποιο από τα δύο ζώα είναι πιο «αποτελεσματικό» στις διαφημίσεις

Σκύλος ή γάτα;- Ποιο από τα δύο ζώα είναι πιο «αποτελεσματικό» στις διαφημίσεις Facebook Twitter
0

«Γάτα ή σκύλος;». Ένα ερώτημα με πολλές πτυχές που προκαλεί ατελείωτες συζητήσεις ανάμεσα στους ζωόφιλους. Τώρα, έρχεται να προστεθεί άλλος ένας λόγος να το αναρωτηθεί κανείς αυτό. Ποιο από τα δύο κατοικίδια είναι πιο «αποτελεσματικό» στις διαφημίσεις; 

Για τους φιλόζωους τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με ένα αξιαγάπητο σκύλο ή γάτα σε βίντεο και φωτογραφίες. Μπορούν όμως οι διαφημιστές να εκμεταλλευτούν αυτά τα συναισθήματα; Η απάντηση εξαρτάται από το αν οι διαφημίσεις είναι εναρμονισμένες με τις απόψεις των καταναλωτών για τα χαρακτηριστικά των σκύλων και των γατών, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα.  

Για παράδειγμα οι άνθρωποι συνδυάζουν συνήθως τους σκύλους με την προθυμία και τις συμπεριφορές αναζήτησης ανταμοιβής. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αυτοί οι συσχετισμοί σημαίνουν πως οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να ανταποκριθούν σε πιο προωθητικές διαφημίσεις με σκύλους.  Αντίθετα, οι γάτες συνήθως συνδέονται με την επαγρύπνηση, κάτι που σημαίνει ότι οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να ανταποκριθούν σε διαφημίσεις που σχετίζονται με την πρόληψη, στις οποίες πρωταγωνιστεί αυτό το ζώο. 

Στο πλαίσιο της μελέτης, 157 άτομα είδαν ένα βίντεο είτε με σκύλο, είτε με γάτα. Στη συνέχεια, οι δύο ομάδες κλήθηκαν να απαντήσουν ποια μάρκα βιταμίνης προτιμούν. Το brand A περιελάμβανε βιταμίνη C και σίδηρο και προωθούσε την υψηλή ενέργεια και το brand B είχε υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά και περιόριζε τον κίνδυνο καρκίνου και καρδιακών παθήσεων. Οι συμμετέχοντες που είχαν το βίντεο με τον σκύλο εξέφρασαν υψηλότερη προτίμηση για το brand A σε σύγκριση με εκείνους που είδαν με τη γάτα. 

Αυτό το μοτίβο επαναλήφθηκε σε αρκετά πειράματα, συμπεριλαμβανομένου ενός στο οποίο τα χαρακτηριστικά των κατοικίδιων ζώων ενσωματώθηκαν στο διαφημιστικό κείμενο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η μία ομάδα είδε διαφήμιση για sneaker με το μήνυμα: «Γίνε dog person! Φτάσε στον στόχο για την υγεία σου με ενθουσιασμό. Τα sneaker μας έχουν N-Energy συνθετικό υλικό, που βελτιώνει τη δυνατότητα των παπουτσιών να αναπνέουν και προωθεί την ισχυρή υποστήριξη για τα πόδια». Η άλλη ομάδα είδε το ίδιο μήνυμα, με διαφορά ότι η πρώτη πρόταση ήταν «Γίνε cat person».  

Στη συνέχεια είπαν στους μετέχοντες ότι τα sneaker πωλούνται για 50 δολάρια και τους ζήτησαν να κάνουν προσφορά. Η ομάδα των σκύλων κατά μέσο όρο πρόσφερε 33,74 δολάρια και η ομάδα των γατών 28,23 δολάρια. 

Στο ίδιο πείραμα, υπήρχαν άλλες δύο ομάδες. Η μία είδε το πιο «συντηρητικό» μήνυμα: «Γίνε cat person! Φτάσε στον στόχο για την υγεία σου με προσοχή. Τα sneaker μας έχουν N-Energy συνθετικό υλικό, που είναι αντιολισθητικό και μειώνει την πιθανότητα πόνου στα πόδια». Η τέταρτη ομάδα είδε το ίδιο μήνυμα, αλλά και πάλι με διαφορά στην πρώτη πρόταση, με αναφορά σε σκύλο αντί για γάτα. Σε αυτή την περίπτωση, η ομάδα των γατών έκανε κατά μέσο όρο προσφορά 32,45 δολάρια και των σκύλων 28,40 δολάρια. 

«Όταν η διαφήμιση δεν ήταν σύμφωνη με τα στερεότυπα χαρακτηριστικά, η θετική επίδραση της χρήσης σκύλου ή γάτας “απενεργοποιούνταν”» λέει ο Λέι Τζία, πλέον επίκουρος καθηγητής στο Kent State University και ένας από τους συντάκτες της μελέτης. 

Ένα από τα συμπεράσματα, επισημαίνει, είναι ότι ενώ τα κατοικίδια μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως αποτελεσματικός τρόπος χειραγώγησης της συμπεριφοράς των καταναλωτών, οι διαφημιστές πρέπει να προσέξουν τις προϋπάρχουσες αντιλήψεις για τη συμπεριφορά των σκύλων και των γατών. Για αυτό τον λόγο, συμπεράσματα αυτής της έρευνας μπορεί να μην ισχύουν σε άλλες χώρες, όπου οι αντιλήψεις για την προσωπικότητα των ζώων διαφέρουν, συμπληρώνει. 

Με πληροφορίες από WSJ
 

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επείγουσα έκκληση για δράση σε Γάζα και Δυτική Όχθη κάνουν εκατοντάδες πρώην διπλωμάτες της ΕΕ

Διεθνή / Επείγουσα έκκληση για δράση σε Γάζα και Δυτική Όχθη κάνουν εκατοντάδες πρώην διπλωμάτες της ΕΕ

Επιστολή 209 πρώην πρέσβεων και ανώτερων διπλωματών της ΕΕ καλεί σε άμεση δράση για τη Γάζα και τη Δυτική Όχθη - Ζητούν κυρώσεις, περιορισμούς σε εμπόριο και έρευνα, αν η ΕΕ δεν αναλάβει συλλογική πρωτοβουλία
LIFO NEWSROOM
«Η Γερμανία δεν θα αναγνωρίσει παλαιστινιακό κράτος», λέει ο καγκελάριος Μερτς

Διεθνή / «Η Γερμανία δεν θα αναγνωρίσει παλαιστινιακό κράτος», λέει ο καγκελάριος Μερτς

«Η θέση της ομοσπονδιακής κυβέρνησης είναι σαφής σε ό,τι αφορά την αναγνώριση παλαιστινιακού κράτους. Δεν θα προσχωρήσουμε στην πρωτοβουλία αυτή» ξεκαθάρισε ο καγκελάριος
LIFO NEWSROOM
«Φοβάμαι να πάω στο σινεμά»: Ένα ΛΟΑΤΚΙ+ φιλί στο «Lightyear» τρομοκράτησε τον Snoop Dogg

Διεθνή / «Φοβάμαι να πάω στο σινεμά»: Ένα ΛΟΑΤΚΙ+ φιλί στο «Lightyear» τρομοκράτησε τον Snoop Dogg

Ο Αμερικανός ράπερ είπε ότι ένιωσε «φοβισμένος» όταν πήγε τον εγγονό του στον κινηματογράφο και χρειάστηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις για το ομόφυλο ζευγάρι που εμφανίζεται στην ταινία
LIFO NEWSROOM
Γάζα: Πέντε δημοσιογράφοι ανάμεσα στους νεκρούς αεροπορικών πληγμάτων του Ισραήλ εναντίον νοσοκομείου

Διεθνή / Γάζα: Πέντε δημοσιογράφοι ανάμεσα στους νεκρούς αεροπορικών πληγμάτων του Ισραήλ εναντίον νοσοκομείου

Οι ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις αναγνώρισαν ότι διεξήγαγαν πλήγμα «στην περιοχή του νοσοκομείου» Νάσερ και πρόσθεσαν ότι «στόχος δεν ήταν οι δημοσιογράφοι»
LIFO NEWSROOM
Ο Τραμπ θέλει να χρησιμοποιήσει πλουτόνιο του Ψυχρού Πολέμου σε πυρηνικούς αντιδραστήρες

Διεθνή / Ο Τραμπ θέλει να χρησιμοποιήσει πλουτόνιο του Ψυχρού Πολέμου σε πυρηνικούς αντιδραστήρες

Η κυβέρνηση Τραμπ σκοπεύει να διαθέσει 20 τόνους πλουτονίου από αποσυναρμολογημένες πυρηνικές κεφαλές σε εταιρείες ενέργειας των ΗΠΑ για χρήση σε αντιδραστήρες, με κόστος μεταφοράς και επεξεργασίας να βαραίνει τη βιομηχανία
LIFO NEWSROOM