Σκύλος ή γάτα;- Ποιο από τα δύο ζώα είναι πιο «αποτελεσματικό» στις διαφημίσεις

Σκύλος ή γάτα;- Ποιο από τα δύο ζώα είναι πιο «αποτελεσματικό» στις διαφημίσεις Facebook Twitter
0

«Γάτα ή σκύλος;». Ένα ερώτημα με πολλές πτυχές που προκαλεί ατελείωτες συζητήσεις ανάμεσα στους ζωόφιλους. Τώρα, έρχεται να προστεθεί άλλος ένας λόγος να το αναρωτηθεί κανείς αυτό. Ποιο από τα δύο κατοικίδια είναι πιο «αποτελεσματικό» στις διαφημίσεις; 

Για τους φιλόζωους τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με ένα αξιαγάπητο σκύλο ή γάτα σε βίντεο και φωτογραφίες. Μπορούν όμως οι διαφημιστές να εκμεταλλευτούν αυτά τα συναισθήματα; Η απάντηση εξαρτάται από το αν οι διαφημίσεις είναι εναρμονισμένες με τις απόψεις των καταναλωτών για τα χαρακτηριστικά των σκύλων και των γατών, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα.  

Για παράδειγμα οι άνθρωποι συνδυάζουν συνήθως τους σκύλους με την προθυμία και τις συμπεριφορές αναζήτησης ανταμοιβής. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αυτοί οι συσχετισμοί σημαίνουν πως οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να ανταποκριθούν σε πιο προωθητικές διαφημίσεις με σκύλους.  Αντίθετα, οι γάτες συνήθως συνδέονται με την επαγρύπνηση, κάτι που σημαίνει ότι οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να ανταποκριθούν σε διαφημίσεις που σχετίζονται με την πρόληψη, στις οποίες πρωταγωνιστεί αυτό το ζώο. 

Στο πλαίσιο της μελέτης, 157 άτομα είδαν ένα βίντεο είτε με σκύλο, είτε με γάτα. Στη συνέχεια, οι δύο ομάδες κλήθηκαν να απαντήσουν ποια μάρκα βιταμίνης προτιμούν. Το brand A περιελάμβανε βιταμίνη C και σίδηρο και προωθούσε την υψηλή ενέργεια και το brand B είχε υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά και περιόριζε τον κίνδυνο καρκίνου και καρδιακών παθήσεων. Οι συμμετέχοντες που είχαν το βίντεο με τον σκύλο εξέφρασαν υψηλότερη προτίμηση για το brand A σε σύγκριση με εκείνους που είδαν με τη γάτα. 

Αυτό το μοτίβο επαναλήφθηκε σε αρκετά πειράματα, συμπεριλαμβανομένου ενός στο οποίο τα χαρακτηριστικά των κατοικίδιων ζώων ενσωματώθηκαν στο διαφημιστικό κείμενο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η μία ομάδα είδε διαφήμιση για sneaker με το μήνυμα: «Γίνε dog person! Φτάσε στον στόχο για την υγεία σου με ενθουσιασμό. Τα sneaker μας έχουν N-Energy συνθετικό υλικό, που βελτιώνει τη δυνατότητα των παπουτσιών να αναπνέουν και προωθεί την ισχυρή υποστήριξη για τα πόδια». Η άλλη ομάδα είδε το ίδιο μήνυμα, με διαφορά ότι η πρώτη πρόταση ήταν «Γίνε cat person».  

Στη συνέχεια είπαν στους μετέχοντες ότι τα sneaker πωλούνται για 50 δολάρια και τους ζήτησαν να κάνουν προσφορά. Η ομάδα των σκύλων κατά μέσο όρο πρόσφερε 33,74 δολάρια και η ομάδα των γατών 28,23 δολάρια. 

Στο ίδιο πείραμα, υπήρχαν άλλες δύο ομάδες. Η μία είδε το πιο «συντηρητικό» μήνυμα: «Γίνε cat person! Φτάσε στον στόχο για την υγεία σου με προσοχή. Τα sneaker μας έχουν N-Energy συνθετικό υλικό, που είναι αντιολισθητικό και μειώνει την πιθανότητα πόνου στα πόδια». Η τέταρτη ομάδα είδε το ίδιο μήνυμα, αλλά και πάλι με διαφορά στην πρώτη πρόταση, με αναφορά σε σκύλο αντί για γάτα. Σε αυτή την περίπτωση, η ομάδα των γατών έκανε κατά μέσο όρο προσφορά 32,45 δολάρια και των σκύλων 28,40 δολάρια. 

«Όταν η διαφήμιση δεν ήταν σύμφωνη με τα στερεότυπα χαρακτηριστικά, η θετική επίδραση της χρήσης σκύλου ή γάτας “απενεργοποιούνταν”» λέει ο Λέι Τζία, πλέον επίκουρος καθηγητής στο Kent State University και ένας από τους συντάκτες της μελέτης. 

Ένα από τα συμπεράσματα, επισημαίνει, είναι ότι ενώ τα κατοικίδια μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως αποτελεσματικός τρόπος χειραγώγησης της συμπεριφοράς των καταναλωτών, οι διαφημιστές πρέπει να προσέξουν τις προϋπάρχουσες αντιλήψεις για τη συμπεριφορά των σκύλων και των γατών. Για αυτό τον λόγο, συμπεράσματα αυτής της έρευνας μπορεί να μην ισχύουν σε άλλες χώρες, όπου οι αντιλήψεις για την προσωπικότητα των ζώων διαφέρουν, συμπληρώνει. 

Με πληροφορίες από WSJ
 

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΟΑΤΚΙ ΑΚΤΙΒΙΣΤΕΣ ΚΑΡΑΙΒΙΚΗ

Διεθνή / Ακτιβιστές ΛΟΑΤΚΙ+ στην Καραϊβική χαιρετίζουν την ιστορική απόφαση δικαστηρίου που καταργεί νόμους της αποικιακής εποχής

«Προχωράμε προς τη σωστή κατεύθυνση» καθώς το ανώτατο δικαστήριο της Ανατολικής Καραϊβικής κρίνει αντισυνταγματικούς τους νόμους στην Αγία Λουκία για την ομοφυλοφιλική ερωτική επαφή
LIFO NEWSROOM
Νταβίντ Γκρόσμαν: Ο ισραηλινός συγγραφέας κατηγορεί με «ραγισμένη καρδιά» την χώρα του για γενοκτονία στην Γάζα

Διεθνή / Νταβίντ Γκρόσμαν: Ο ισραηλινός συγγραφέας κατηγορεί με «ραγισμένη καρδιά» την χώρα του για γενοκτονία στην Γάζα

«Αρνήθηκα επί χρόνια να χρησιμοποιήσω τον όρο "γενοκτονία". Αλλά τώρα δεν μπορώ να μην τον χρησιμοποιήσω, έπειτα από όσα διάβασα στις εφημερίδες, έπειτα από τις εικόνες που είδα και αφού μίλησα με ανθρώπους που ήταν εκεί» δήλωσε σε συνέντευξή του
LIFO NEWSROOM
Αβάσιμες χαρακτήρισε το Ιράν τις κατηγορίες ότι απεργάζεται σχέδια για τη δολοφονία και την απαγωγή ατόμων στο εξωτερικό

Διεθνή / Αβάσιμες χαρακτήρισε το Ιράν τις κατηγορίες ότι απεργάζεται σχέδια για τη δολοφονία και την απαγωγή ατόμων στο εξωτερικό

«Πρόκειται για προσπάθεια να εκτραπεί η προσοχή του κοινού από τη γενοκτονία στην κατεχόμενη Παλαιστίνη», ανέφερε ο εκπρόσωπος του ιρανικού ΥΠΕΞ
LIFO NEWSROOM
Η μαθηματική εξίσωση της πείνας στη Γάζα: Πώς το Ισραήλ προκάλεσε λιμό στη Γάζα

Διεθνή / Η μαθηματική εξίσωση της πείνας στη Γάζα: Πώς το Ισραήλ προκάλεσε λιμό

Εδώ και δεκαετίες υπολογίζει συστηματικά τις ανάγκες σε τρόφιμα στη Γάζα, ρυθμίζοντας τις παραδόσεις έτσι ώστε να ασκεί πίεση - «Η ιδέα είναι να βάλουμε τους Παλαιστίνιους σε δίαιτα, αλλά να μην πεθάνουν από την πείνα», είχε δηλώσει το 2006 ανώτατος σύμβουλος του (τότε) πρωθυπουργού Έχουντ Ολμέρτ
LIFO NEWSROOM