«Larsen C»: Το ανθρώπινο σώμα ως ένας άγνωστος, ανεξερεύνητος χώρος

Larsen C: Το ανθρώπινο σώμα ως ένας άγνωστος, ανεξερεύνητος χώρος Facebook Twitter
Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου
0

Οι προηγούμενες δουλειές του Χρήστου Παπαδόπουλου είχαν κάνει πρεμιέρα πρώτα στην Αθήνα και στη συνέχεια περιόδευσαν – και περιοδεύουν ακόμη. Το «Larsen C» ακολούθησε αντίστροφη πορεία: πρεμιέρα τον Δεκέμβριο στο Παρίσι, ευρωπαϊκή περιοδεία με σχεδόν είκοσι παραστάσεις (Μπορντό, Στρασβούργο, Ρώμη, Ρέτζιο, Μαδρίτη, Βουλγαρία) και τώρα έφτασε η στιγμή της Αθήνας να ανακαλύψει το νέο, εκθαμβωτικό δημιούργημα του Έλληνα χορογράφου στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.

Αντίστροφη πορεία ίσον διαφορετική ψυχολογία; «Το γεγονός ότι είμαστε τόσο καιρό σε περιοδεία και κανείς δικός μας –η οικογένειά μας, οι φίλοι μας, το ελληνικό κοινό, που το αισθανόμαστε πάντα ως “δικό μας”– δεν ήξεραν ακριβώς τι κάνουμε ήταν λίγο περίεργο. Κάθε φορά η πρεμιέρα στη χώρα σου είναι, κάπως, η αφετηρία. Από την άλλη, οφείλω να ομολογήσω ότι, επειδή στην Ελλάδα έχουμε πάντα το περισσότερο άγχος, τώρα είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι, το έργο έχει ωριμάσει, τα παιδιά είναι πιο σίγουρα μέσα σε αυτό».

Πολύ προσγειωμένα μου ακούγονται αυτά που λέει ο Χρήστος Παπαδόπουλος, ένας καλλιτέχνης που τα τελευταία χρόνια έχει εκτοξευθεί με τα έργα του στη μεγάλη ευρωπαϊκή οικογένεια των σημαντικών του σύγχρονου χορού, κι όμως, όσο μιλάμε, λίγο μετά τη γενική δοκιμή του «Larsen C» στη Στέγη, φαίνεται να διατηρεί τα πατήματά του στην (αθηναϊκή) γη – πόσο ειλικρινές και το ενδιαφέρον του για το ελληνικό κοινό. 

Τι σημαίνει να μην είναι λειτουργικό το σώμα μας; Να αρχίζει το χέρι να είναι ένας εξωγήινος με δική του βούληση; Και είτε να θέλεις να πας προς αυτό είτε να μη θέλεις. Άρχισα να αντιμετωπίζω το σώμα σαν έναν άγνωστο χώρο, που έπρεπε τα καπρίτσια του να τα παρατηρήσω, να τα τιθασεύσω και να παίξω με αυτά.

«Μα εννοείται ότι με ενδιαφέρει η Ελλάδα και με ενδιαφέρει περισσότερο απ’ οτιδήποτε άλλο. Η επαφή με τον τόπο σου είναι που σε τροφοδοτεί πραγματικά. Εδώ δεν έχω δυνατότητα πολλών παραστάσεων ή παραστάσεων σε άλλη μέρη – πέρα από την Αθήνα, οι επιλογές που έχουμε είναι η Καλαμάτα, άντε και η Θεσσαλονίκη, όπου μπορείς κάποιες φορές να προγραμματίσεις κάτι στα Δημήτρια. Δεν μπορείς να πας να παίξεις στο Αγρίνιο ή στα Χανιά.

Larsen C: Το ανθρώπινο σώμα ως ένας άγνωστος, ανεξερεύνητος χώρος Facebook Twitter
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Η επαφή με τον τόπο σου είναι που σε τροφοδοτεί πραγματικά. Εδώ δεν έχω δυνατότητα πολλών παραστάσεων ή παραστάσεων σε άλλη μέρη – πέρα από την Αθήνα, οι επιλογές που έχουμε είναι η Καλαμάτα, άντε και η Θεσσαλονίκη, όπου μπορείς κάποιες φορές να προγραμματίσεις κάτι στα Δημήτρια. Δεν μπορείς να πας να παίξεις στο Αγρίνιο ή στα Χανιά». Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος

Τελευταία μου φορά ήταν το 2018, με το “Ιόν”, πάλι για 5 παραστάσεις στη Στέγη. Από εκεί και πέρα η επαφή μου με το κοινό είναι ανύπαρκτη, ενώ, ας πούμε, στη Γαλλία, που είναι ο νούμερο ένα προορισμός μας, ακόμα περιοδεύουμε το “Elvedon”. Αναγνωρίζω περισσότερο το γαλλικό κοινό πια απ’ ό,τι το ελληνικό, κι αυτό το λέω με μεγάλη στενοχώρια. Ο κόσμος νομίζω πως θα ανταποκρινόταν. Στη Γαλλία είχαμε πάει στην Ντουέ, που είναι μια πόλη φάντασμα, και αναρωτιόμασταν ποιος θα έρθει να μας δει. Είχαν ένα συγκλονιστικό θέατρο και κάναμε τρεις παραστάσεις sold out. Κι ο προγραμματισμός τους, εντελώς αβανγκάρντ – μου έλεγε ο υπεύθυνος ότι σκοπός τους πλέον είναι να δείξουν στο κοινό το επόμενο βήμα από τον Τσερκάουι».

Παρακολουθώντας νωρίτερα το ωριαίας διάρκειας «Larsen C» αποκόμισα κατ’ αρχάς μια αίσθηση τρομερής ισορροπίας ανάμεσα στο κινησιολογικό και το εννοιολογικό κομμάτι του χορού. Με τη ζυγαριά να γέρνει συχνά προς τη μία ή την άλλη πλευρά, ειδικά προς το conceptual κομμάτι, στα πρόσφατα έργα σημαντικών δημιουργών, το να βλέπω ξανά μια παράσταση που καταφέρνει αφενός να δημιουργεί εικόνες, αλλά και να τραβά τον θεατή μέσα σε αυτές, χωρίς να τις επιδεικνύει απλώς σαν ταμπλό-βιβάν, αφετέρου να ασχολείται ταυτόχρονα, με αγάπη και σπουδή, με τα σώματα των ερμηνευτών και την κίνησή τους, μου θύμισε γιατί αγαπώ τόσο αυτή την παραστατική τέχνη. 

«Όταν μου γεννιέται μια ιδέα για το ποιος θα είναι ο πυρήνας της επόμενης παράστασης, αρχίζω να δημιουργώ κινησιολογικούς περιορισμούς σε σχέση με αυτή την ιδέα. Για παράδειγμα, στο “Ιόν” ήθελα να δημιουργήσω ένα περιβάλλον με τα όντα μέσα σε αυτό να μην υπόκεινται στη βαρύτητα και στην τριβή. Έπρεπε να απομακρυνθούν από την αίσθηση της βαρύτητας, οπότε η φτέρνα δεν θα έπρεπε να ακουμπά ποτέ στο πάτωμα. Αυτομάτως, με αυτό τον τρόπο αποκλείεις πολλά, δημιουργείς ένα μικρό πλαίσιο, σχεδόν πατροναριστικό για τους ερμηνευτές, που στη συνέχεια αρχίζει να διαστέλλεται, να το κατανοούμε και να ξαναγίνεται μεγάλος ο χώρος του. 

Εδώ σκεφτόμουν πώς η ιδέα της αλλαγής μιας παραμέτρου μπορεί να αλλάξει όλη την αντίληψή μας για κάτι. Πώς γίνεται αυτό στο σώμα; Πώς μπορούμε να κουνήσουμε μια βεβαιότητα; Τι σημαίνει να μην είναι λειτουργικό το σώμα μας; Να αρχίζει το χέρι να είναι ένας εξωγήινος με δική του βούληση; Και είτε να θέλεις να πας προς αυτό είτε να μη θέλεις. Άρχισα λοιπόν να αντιμετωπίζω το σώμα σαν έναν άγνωστο χώρο, που έπρεπε τα καπρίτσια του να τα παρατηρήσω, να τα τιθασεύσω και να παίξω με αυτά. Κάπως έτσι δημιουργείται κάθε φορά ο κινησιολογικός μου κώδικας και ελπίζω πως αυτός αντανακλά και την ιδέα».

Larsen C: Το ανθρώπινο σώμα ως ένας άγνωστος, ανεξερεύνητος χώρος Facebook Twitter
Αφετηρία, τελικά, για το «Larsen C» δεν ήταν ο παγετώνας, αλλά η ιδέα της αντίληψης των πραγμάτων. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Στο «Larsen C», που λαμβάνει το όνομά του από τον τεράστιο παγετώνα της Ανταρκτικής, του οποίου μάλιστα ένα τεράστιο κομμάτι-παγόβουνο πρόσφατα αποκολλήθηκε, υπάρχει μια διαρκής μετατόπιση: από τη ρευστότητα της κίνησης στο διακεκομμένο αυτής, από τη μονάδα στο σύνολο και πάλι πίσω στο σόλο, από το απλό ηχοτοπίο σε πλήρεις techno μουσικές συνθέσεις και μετά σε τελετουργικά εμβατήρια. Κάτι προστίθεται ή αφαιρείται διαρκώς. 

«Η περιπλάνηση στην αλλαγή της πεποίθησης είναι άρρηκτα δεμένη με την έκπληξη. Υπάρχει συνεχώς μια νέα πληροφορία που στρεβλώνει την αρχική πρόθεση. Αυτό προσπαθήσαμε να κάνουμε και στο σώμα, που βρίσκεται διαρκώς σε ταραχή. Και η μουσική στο πρώτο μέρος υποδηλώνει μια συνθήκη, μια ενέργεια, αλλά δεν φαντάζεσαι ότι στη συνέχεια θα προστεθεί ένα περίεργο όργανο που θυμίζει τζαζ ή ότι θα καταλήξει σε εκκλησιαστικούς ήχους έχοντας περάσει από ένα techno party». 

Εντυπωσιακό οπτικά είναι και το ίδιο το υλικό των κοστουμιών που ντύνουν τα σώματα των ερμηνευτών: ένα μαύρο βινύλ ύφασμα που επιτρέπει τις πιο περίεργες τσακίσεις και σκιάσεις κάτω από τον αριστοτεχνικά σχεδιασμένο φωτισμό της παράστασης. «Ήθελα ένα ευμετάβλητο υλικό που να φανερώνει διαφορετικές πτυχές. Περάσαμε από πολύ ποπ δοκιμές αλλά καταλήξαμε σε αυτό που μπορούσε να δώσει διαφορετικά χρώματα σε σχέση με το φως και να υποστηρίζει την κάθε μικροκίνηση του σώματος». 

Larsen C: Το ανθρώπινο σώμα ως ένας άγνωστος, ανεξερεύνητος χώρος Facebook Twitter
«Όταν μου γεννιέται μια ιδέα για το ποιος θα είναι ο πυρήνας της επόμενης παράστασης, αρχίζω να δημιουργώ κινησιολογικούς περιορισμούς σε σχέση με αυτή την ιδέα». Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Αφετηρία, τελικά, για το «Larsen C» δεν ήταν ο παγετώνας, αλλά η ιδέα της αντίληψης των πραγμάτων. Στο αρχικό στάδιο προετοιμασίας του έργου, ο Χρήστος χρησιμοποιούσε ως παράδειγμα το παγόβουνο, που πάντα κρύβει κάτω από την κορυφή του έναν τεράστιο όγκο που δεν γίνεται αντιληπτός. «Μ’ έναν τρόπο, μέσα στην κινησιολογική μας έρευνα, προσπαθούσαμε να δημιουργήσουμε μια συνθήκη στην οποία η φαντασία και η πραγματική κίνηση που ενυπάρχει βαθιά μέσα στις αρθρώσεις είναι τόσο τεράστια, ενώ αυτό που εντέλει γίνεται αντιληπτό είναι ένα πολύ μικρό κομμάτι.

Επίσης ο παγετώνας είναι μια τεράστια μάζα νερού που βρίσκεται διαρκώς σε κίνηση, αλλά εμείς δεν την αντιλαμβανόμαστε. Το ίδιο και η τράπεζα πάγου, ή απόληξή του, αυτή η τεράστια έκταση που θεωρούσαμε ότι είναι αμετάβλητη, αλλά ξαφνικά σπάει και διαλύεται. Αυτές οι σκέψεις ήρθαν και κλείδωσαν μέσα από τη διαδικασία της έρευνας».

Επόμενος στόχος του Χρήστου Παπαδόπουλου είναι να καταφέρει να δουλεύει με λιγότερο άγχος. «Ενώ θα περίμενε κανείς ότι το άγχος, λόγω εμπειρίας, φορά τη φορά, θα μειωνόταν, τελικά αυξάνεται. Προχωρώντας είναι όλο και πιο δύσκολο να είσαι ειλικρινής. Γιατί έχεις την ανασφάλεια ότι μπορεί να επαναλαμβάνεσαι, αν εμβαθύνεις σε κάτι, ότι δημιουργείς μια συνταγή, γιατί η έκθεση γίνεται μεγαλύτερη, όπως και οι απαιτήσεις. Νιώθω ότι είναι όλο και πιο δύσκολο να μένω πιστός στην αρχική μου ιδέα. Η ευχή μου είναι παραμένω καθαρός σε αυτό που θέλω να πω και να πετάω κάθε φορά τα περιττά.

Επίσης με όλο αυτό το άγχος και τη σπουδαιότητα που παίρνει κάθε φορά η δουλειά μας, νιώθω πως, ειδικά στη δημιουργική διαδικασία, σε περίοδο προβών, η υπόλοιπη πραγματικότητα μπαίνει σε δεύτερη μοίρα και γινόμαστε κάπως εγωιστές. Ο κόσμος γύρω μας καταστρέφεται και το σημαντικό για εμάς είναι μόνο η δουλειά μας. Θέλω να βγαίνω από αυτή τη λούπα, να μην είναι η αρχή και το τέλος της ζωής μου η δουλειά και η πρόβα».

Larsen C: Το ανθρώπινο σώμα ως ένας άγνωστος, ανεξερεύνητος χώρος Facebook Twitter
Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου
Larsen C: Το ανθρώπινο σώμα ως ένας άγνωστος, ανεξερεύνητος χώρος Facebook Twitter
Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Larsen C
Σύλληψη & Χορογραφία: Χρήστος Παπαδόπουλος
Χορεύουν: Αντώνης Βαής, Χαρά Κότσαλη, Γεώργιος Κοτσιφάκης, Σωτηρία Κουτσοπέτρου, Μαρία Μπρεγιάννη, Αλέξανδρος Νούσκας Βαρελάς, Ιωάννα Παρασκευοπούλου
Μουσική & Ηχητική Σύνθεση: Γιώργος Πούλιος
Σκηνικά: Κλειώ Μπομπότη
Σχεδιασμός Φωτισμών: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Κοστούμια: Άγγελος Μεντής
Δραματουργία: Αλέξανδρος Μιστριώτης

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Κεντρική Σκηνή
Έως 3/4
Παρ., Σάβ., Κυρ. 20:30

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τι είπε η Φραν Λίμποουιτς στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

Βιβλίο / Τι είπε η Φραν Λίμποουιτς στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

Η μικρόσωμη Νεοϋορκέζα που γέμισε για δυο βραδιές την κεντρική αίθουσα της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξέρει την τέχνη του να μιλάς δημόσια και να αποκρούεις με μαεστρία το μπαλάκι του συνομιλητή σου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Εγκάρσιος προσανατολισμός» του Δημήτρη Παπαϊωάννου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

Θέατρο / «Εγκάρσιος προσανατολισμός» του Δημήτρη Παπαϊωάννου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

Ο Παπαϊωάννου δεν αναπαριστά τον μύθο του Μινώταυρου, ούτε καν σε μια «μοντέρνα» εκδοχή ∙ καθόλου δεν τον αφορά κάτι τέτοιο. Ερεθίζεται από τον συμβολικό του πυρήνα και χτίζει γύρω του συμπλέγματα που αλληλονοηματοδοτούνται σ’ ένα ανοιχτό κύκλωμα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ