Οι φύλακες του Μουσείου Τέχνης της Βαλτιμόρης γίνονται οι επιμελητές μιας νέας έκθεσης

Οι φύλακες του Μουσείου Τέχνης της Βαλτιμόρης γίνονται επιμελητές σε μια νέα έκθεση Facebook Twitter
Η Kellen Johnson επέλεξε το έργο του Max Beckman, Still Life with Large Shell (1939). Courtesy Baltimore Museum of Art. Artists Rights Society (ARS), New York / VG Bild-Kunst, Bonn.
0

Η επόμενη έκθεση στο Μουσείο Τέχνης της Βαλτιμόρης είναι βέβαιο ότι θα συζητηθεί, με τον ιστορικό τέχνης Lowery Stokes Sims να προσκαλεί τους φρουρούς ασφαλείας του μουσείου να γίνουν φιλοξενούμενοι επιμελητές.

Ο ιστορικός τέχνης που τους προσκάλεσε στοχεύει να αναδείξει μια «πολλαπλότητα επιμελητικών φωνών σε μεγάλα ιδρύματα» όπως λέει «αφού οι άνθρωποι της ασφάλειας του μουσείου είναι αυτοί που περνούν περισσότερο χρόνο από τον καθένα μας βλέποντας τέχνη. Οι άνθρωποι της ασφάλειας του μουσείου ήρθε η ώρα να διοργανώσουν την πρώτη τους έκθεση στο Μουσείο Τέχνης της Βαλτιμόρης (BMA) ως επιμελητές».

Η έκθεση θα έχει τίτλο Guarding the Art, και θα ανοίξει τον Μάρτιο του 2022. Θα  συγκεντρώσει μια επιλογή έργων από 17 φύλακες του μουσείου και προσφέρει στην ιεραρχία του διαφορετικές προοπτικές.

«Οι άνθρωποι της ασφαλείας δε φρουρούν μόνο την τέχνη, αλλά αλληλεπιδρούν με το κοινό και βλέπουν τις αντιδράσεις των επισκεπτών στους οποίους δεν έχουν πρόσβαση οι περισσότεροι από εμάς που δουλεύουμε σε γραφεία. Με εντυπωσίασαν και με συγκίνησαν προσωπικά, τα επιχειρήματα που είχε κάθε άνδρας της ασφαλείας για την επιλογή του που ήταν τόσο διαφορετική από τη φιλτραρισμένη προσέγγιση που θα ακολουθούσε ένας εκπαιδευμένος επιμελητής» είπε ο Σιμς.

Οι φύλακες του Μουσείου Τέχνης της Βαλτιμόρης γίνονται επιμελητές σε μια νέα έκθεση Facebook Twitter
Κάποιος από τους φύλακες επέλεξε ένα έργο από τον τοπικό αυτοδίδακτο ζωγράφο Thomas Ruckle με τίτλο House of Frederick Crey (1830-35). Courtesy Baltimore Museum of Art

Ένας φύλακας επέλεξε μια σειρά από προκολομβιανά γλυπτά «ως μέσο για να εννοήσει κάποιος Αμερικανός τον πολιτισμό της χώρας του, του Πουέρτο Ρίκο», ενώ ένας άλλος επέλεξε έναν πίνακα από τον τοπικό αυτοδίδακτο ζωγράφο Thomas Ruckle με τίτλο  House of Frederick Crey (1830-35) που απεικονίζει εν μέρει το Μνημείο της Ουάσιγκτον από το Όρος Βέρνον. «Ο πίνακας ήταν κρεμασμένος στην Αμερικανική Πτέρυγα και βρισκόταν ανάμεσα σε άλλες, ανόμοιες θεματικά εικόνες», λέει ο φύλακας. «Είναι μια ματιά σε μια παλιά Βαλτιμόρη από έναν καλλιτέχνη που γεννήθηκε εδώ και που δεν έχουν ακούσει ποτέ οι περισσότεροι άνθρωποι και δείχνει τη γειτονιά στην οποία μένω».

Η Kellen Johnson φύλακας, που έχει κάνει σπουδές στο κλασσικό τραγούδι και το θέατρο, επέλεξε το έργο του Max Beckman, Still Life with Large Shell (1939). «Είναι ένα πορτρέτο της δεύτερης συζύγου του, Matilda, που ήταν βιολίστρια και εγκατέλειψε την καριέρα της για να υποστηρίξει τον Beckmann και τις ζωγραφικές του φιλοδοξίες», λέει η Johnson. «Η πρώτη του γυναίκα ήταν επίσης τραγουδίστρια της όπερας και ένιωσα ότι αυτός ο πίνακας αντικατοπτρίζει τη δική μου πορεία σαν καλλιτέχνιδα».

Οι επιμελητές του μουσείου τώρα εργάζονται με το προσωπικό του για να καθορίσουν το σχεδιασμό της εγκατάστασης της έκθεσης, να δημιουργήσουν έναν κατάλογο και να αναπτύξουν δημόσια προγράμματα γύρω από την έκθεση.

Οι φύλακες του Μουσείου Τέχνης της Βαλτιμόρης γίνονται επιμελητές σε μια νέα έκθεση Facebook Twitter
Άλλη μια επιλογή είναι το έργο του Sam Gilliam, Blue Edge (1971). Courtesy of Baltimore Museum of Art and David Kordansky Gallery
Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Πολιτισμός / Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Με φόντο, στο κάτω μέρος, το κεφάλι ενός αρχαιοελληνικού αγάλματος η λιτή αφίσα συνοδεύεται από το σύνθημα «Αψήφησε τους Θεούς» τονίζοντας μαζί με τον τίτλο και το όνομα του σκηνοθέτη ότι η ταινία γυρίστηκε «εξ ολοκλήρου με κάμερες IMAX»
LIFO NEWSROOM
Αυτές είναι οι 100 καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα για τους New York Times

Πολιτισμός / Αυτές είναι οι 100 καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα για τους New York Times

Από το "In the Mood for Love" μέχρι το "Get Out" και το "Mad Max: Fury Road", η λίστα που παρουσίασαν οι New York Times συγκεντρώνει τις πιο επιδραστικές ταινίες των τελευταίων 24 ετών, όπως τις ψήφισαν εκατοντάδες δημιουργοί, ηθοποιοί και κριτικοί σε όλο τον κόσμο
LIFO NEWSROOM
Ο Rick Owens επέστρεψε στο Παρίσι για «να προκαλέσει και να σοκάρει», και τα κατάφερε

Πολιτισμός / Ο Rick Owens επέστρεψε στο Παρίσι για «να προκαλέσει και να σοκάρει», και τα κατάφερε

Ο «σκοτεινός μάγος της μόδας» ξεδιπλώνει την 30ή πορεία του με μια αναδρομική έκθεση που περιλαμβάνει από τα φθαρμένα υφάσματα μέχρι τα κοστούμια με βάτες τύπου Φρανκενστάιν και το γλυπτό που παρουσιάζει τον ίδιο να ουρεί
LIFO NEWSROOM