Τρεις μέρες χορού στο Μέγαρο

Τρεις μέρες χορού στο Μέγαρο Facebook Twitter
Pascal Rioult - Wien
0

Η Hellenic Dance Company ιδρύθηκε το 2000 και, μέχρι σήμερα, το δυναμικό της απαρτίζεται από απόφοιτους, τελειόφοιτους και σπουδαστές της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, αλλά και από χορευτές-περφόρμερς εκτός σχολής. Από τις 28 έως τις 30 Οκτωβρίου, η χορευτική ομάδα θα παρουσιάσει στη σκηνή Νίκος Σκαλκώτας του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών τη σπονδυλωτή παράσταση με τίτλο Open Frontiers.

Το ένα από τα τέσσερα έργα που θα παρουσιαστούν επί σκηνής, η νέα δουλειά του Tono Lackhy, έχει δημιουργηθεί ειδικά για τους Έλληνες της κρίσης.

Τέσσερα έργα των Akram Khan, Martha Graham, Pascal Rioult και Tono Lachky θα ερμηνευτούν από τους χορευτές της ομάδας σε κοινές παραστάσεις που φιλοδοξούν να προβληματίσουν και να αφυπνίσουν το κοινό σχετικά με τις κοινωνικές συνθήκες και τη βαθιά υπαρξιακή κρίση των καιρών. Τέσσερις καλλιτέχνες διαφορετικών εποχών και στυλ έχουν επιλεγεί γιατί μπορούν να αποτελέσουν μια εκρηκτική δήλωση πάνω στα δεινά της ανθρωπότητας και τους κινδύνους για την ίδια τη ζωή.

Τρεις μέρες χορού στο Μέγαρο Facebook Twitter
Από τις πρόβες του "Open Frontiers"... Φωτό: Sofia Gaafar
Τρεις μέρες χορού στο Μέγαρο Facebook Twitter
Από τις πρόβες του "Open Frontiers"... Φωτό: Sofia Gaafar

Η Παυλίνα Βερέμη, διευθύντρια της ΚΣΟΤ, εξηγεί για το κόνσεπτ του Open Frontiers και την επιλογή των συγκεκριμένων έργων και καλλιτεχνών: "Το Open Frontiers / Ανοιχτά Σύνορα σαφώς και σχολιάζει τη σημερινή πραγματικότητα μέσα από τα τέσσερα έργα-διαμαρτυρίες από διαφορετικές εποχές. Εμπνευστήκαμε από αυτά λόγω των κοινών θεματικών που διαθέτουν, οι οποίες είναι τόσο επίκαιρες και διαχρονικές. Το Panorama της Martha Graham είναι μια δήλωση κατά του φασισμού και υπέρ των μειονοτήτων. Το Wien του Pascal Rioult με μουσική του Ravel περιγράφει την βιενέζικη κοινωνία και εντέλει της αποσάθρωσή της με την επέλαση του αυταρχισμού. Το Όχι άλλα ψέματα του Tono Lackhy είναι ένα κωμικοτραγικό έργο που σχολιάζει τους κινδύνους για τον ψυχισμό των ανθρώπων που εγκυμονούν ακραίες συνθήκες διαβίωσης - υστερία και απομόνωση. Το Vertical Road του Akram Khan, λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης της τεχνολογίας και της ταχύτητας του ρυθμού της ζωής μας, προβληματίζει για το που βρίσκεται η ψυχή μας, η υπαρξιακή ισορροπία και η πνευματικότητα μας".

Τρεις μέρες χορού στο Μέγαρο Facebook Twitter
Akram Khan - Vertical Road
Τρεις μέρες χορού στο Μέγαρο Facebook Twitter
Από τις πρόβες του "Open Frontiers"... Φωτό: Sofia Gaafar

Πώς όμως συνδέεις στην ίδια παράσταση έργα δημιουργών τόσο διαφορετικών όπως οι Μάρθα Γκράχαμ και Άκραμ Καν, ώστε το αποτέλεσμα να είναι ενιαίο; Η κ. Βερέμη αρνείται την κυρίαρχη άποψη ότι μια χορογράφος που είναι πλέον μέρος της ιστορίας, όπως η Martha Graham, δεν μπορεί να συνδεθεί μέσω του έργου της με τα νέα ρεύματα. "Αυτό, όπως θα δείτε στην παράσταση, καταρρίπτεται, ιδίως επειδή το έργο της Γκράχαμ, το Panorama, είναι ένα αυστηρό έργο-καταγγελία του μοντερνισμού με ζωντανή δυναμική και επιπλέον χορεύεται από γυναικείο σύνολο, στοιχείο που έχει ιδιαίτερη σημασία ακόμα και σήμερα, μια και πολλά ζητήματα σε σχέση με τις γυναίκες δεν έχουν λυθεί. Η προσέγγιση όλων των έργων έγινε με σεβασμό και ευαισθησία. Είμαστε όλοι από και για αυτό τον χώρο, το χώρο της τέχνης, άρα ξέρουμε τι σημαίνει σεβασμός, πειθαρχία, κόπος, και προσπαθούμε να ανταποκριθούμε όσο καλύτερα γίνεται, έχοντας την τιμή να δουλεύουμε με τα μεγαλύτερα ονόματα της διεθνούς σκηνής".

Τρεις μέρες χορού στο Μέγαρο Facebook Twitter
Από τις πρόβες του "Open Frontiers"... Φωτό: Sofia Gaafar

Η χορογράφος και καθηγήτρια της ΚΣΟΤ, Όλια Τορναρίτου, περιγράφει το βάρος και την ευθύνη που νιώθει ένας καλλιτέχνης όταν προσεγγίζει δουλειές τόσο μεγάλων δημιουργών. "Δουλεύοντας το Wien καθημερινά με τους χορευτές, έπρεπε να παραμείνω πιστή στη φόρμα και στην ακρίβεια της κίνησης σε σχέση με τη μουσική, κάτι που απαιτούσε πάρα πολλές ώρες προσωπικής μελέτης, όπως επίσης να καταφέρω να εμπνεύσω τους χορευτές να ερμηνεύσουν θεατρικά τους ρόλους που τους ανατέθηκαν. Η αγωνία και η συνεχής προσπάθεια σχετίζεται με το να είναι το αποτέλεσμα στη σκηνή αυτό που ο δημιουργός οραματίστηκε". Η συνάδελφός της, Πένυ Διαμαντοπούλου, συμπληρώνει: "Από την πρώτη στιγμή που ήρθα σε στενή επαφή με το έργο της Martha Graham, ένιωσα απεριόριστο δέος. Έχοντας περάσει από όλα τα στάδια στη σχέση μου με την τεχνική και το ρεπερτόριο της, από σπουδάστρια και χορεύτρια στο Martha Graham Dance Ensemble, ως υπεύθυνη διδασκαλίας ρεπερτορίου, μπορώ να πω πως το βάρος της ευθύνης είναι τεράστιο. Απαιτεί εντατική μελέτη και εξάσκηση, επιμονή και πίστη στον σκοπό που καλείσαι να υπηρετήσεις. Δεν αρκούν η απλή διδασκαλία του κινητικού λεξιλογίου του εκάστοτε έργου και οι καθημερινές πρόβες προκειμένου να επιτευχθεί η άρτια τεχνικά απόδοσή του. Πρέπει να εμφυσήσεις στους χορευτές το όραμα της χορογράφου, να τους εμπνεύσεις ώστε να καταφέρουν να μεταδώσουν το μήνυμά της. Θα περίμενε κανείς πως η αναβίωση ενός έργου που γεννήθηκε μέσα από καταστάσεις και συνθήκες του προηγούμενου αιώνα, δύσκολα μπορούν να αγγίξουν το σημερινό κοινό. Αντιθέτως όμως, χάρη στην διαχρονικότητα του θέματος αλλά και την επίκαιρη απόδοση της χορογραφίας από τους ερμηνευτές, το αποτέλεσμα εξακολουθεί να συγκλονίζει και να συγκινεί".

Τρεις μέρες χορού στο Μέγαρο Facebook Twitter
Martha Graham - Panorama

Το ένα από τα τέσσερα έργα που θα παρουσιαστούν επί σκηνής, η νέα δουλειά του Tono Lackhy, έχει δημιουργηθεί ειδικά για τους Έλληνες της κρίσης. Η κ. Βερέμη περιγράφει τον Lackhy ως έναν δημιουργό-"φυσικό φαινόμενο", υπό την έννοια της ενστικτώδους καθοδήγησης στη δημιουργική διαδικασία. "Αντιλαμβάνεται τα ερεθίσματα γύρω του και ανταποκρίνεται άμεσα σ' αυτά. Είναι χαρά μας να συνεργαζόμαστε και πάλι μαζί του, και να ανήκουμε σ' αυτούς που τον ανακάλυψαν στις απαρχές της καριέρας του".

Πώς είναι όμως η καθημερινότητα ενός χορευτή/χορογράφου στη σημερινή Ελλάδα; Έχοντας ορίσει ως προσωπικό στοίχημα την ομαλή λειτουργία μιας κρατικής σχολής χορού υπό συχνά αντίξοες συνθήκες, η κ. Βερέμη μπορεί να απαντήσει με σιγουριά. "Η καθημερινότητά μας είναι δύσκολη. Πολλή δουλειά, πολύς μόχθος, και ελάχιστα χρήματα. Είναι φορές που αισθάνεται κανείς να τον έχουν εγκαταλείψει και περιθωριοποιήσει οι πάντες, αλλά οι χορευτές είναι επίμονοι και ανθεκτικοί άνθρωποι και αντιστέκονται με δύναμη σε οτιδήποτε πάει ενάντια στο πάθος για την τέχνη τους".

Τρεις μέρες χορού στο Μέγαρο Facebook Twitter
Από τις πρόβες του "Open Frontiers"... Φωτό: Sofia Gaafar
Τρεις μέρες χορού στο Μέγαρο Facebook Twitter
Από τις πρόβες του "Open Frontiers"... Φωτό: Sofia Gaafar

Info

Open Frontiers

28, 29 & 30/10, 21:00, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας

Ελεύθερη είσοδος με δελτία προτεραιότητας. Η διανομή των δελτίων αρχίζει στις 20:00, τις μέρες παραστάσεων.

Λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Θέατρο / Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Με το βραβείο Χορν στις αποσκευές του αλλά και την ερμηνεία του στο ρόλο του Πολυνείκη στον Οιδίποδα του Ρόμπερτ Άικ, ο νεαρός ηθοποιός βρίσκεται ήδη «στον καλό δρόμο». Βραβεία, σημαντικοί ρόλοι, το θέατρο σήμερα. Πώς τα βλέπει όλα αυτά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ