Ρούλα Γεωργακοπούλου: Κανονικά θα έπρεπε να είμαι μια πολύτεκνη φεμινίστρια

Ρούλα Γεωργακοπούλου: Κανονικά θα έπρεπε να είμαι μια πολύτεκνη φεμινίστρια Facebook Twitter
1

 

Βγάζει λέει σπυράκια όταν τη συστήνουν σαν «δημοσιογράφο-συγγραφέα» και είναι εξαιρετικά επιφυλακτική με τους επαίνους και τη δημοσιότητα, παρότι η χρονογράφος των Νέων και της Athens Voice έχει διακριθεί και στα δύο είδη. Με αφορμή το νέο της θεατρικό «Καρφίτσες στα Γόνατα» μας μίλησε για θέατρο, Αριστερά, φεμινισμό, πολιτική και κοινωνικά κινήματα, σεξουαλικότητες και έμφυλους ρόλους, πλέκοντας παράλληλα το εγκώμιο της πρωταγωνίστριάς της Σοφίας Φιλιππίδου. Λειτουργεί καλά μόνο «υπό πίεση», προετοιμάζεται για μια ηλικία που «έχει ανάγκη από άλλες αρετές» κι αυτό τον καιρό προσπαθεί να αποχωριστεί τη μεγαλύτερη έξη της, τη νικοτίνη.  

 

Ρούλα Γεωργακοπούλου: Κανονικά θα έπρεπε να είμαι μια πολύτεκνη φεμινίστρια Facebook Twitter
Λειτουργεί καλά μόνο «υπό πίεση», προετοιμάζεται για μια ηλικία που «έχει ανάγκη από άλλες αρετές» κι αυτό τον καιρό προσπαθεί να αποχωριστεί τη μεγαλύτερη έξη της, τη νικοτίνη (αλλά φωτογραφήθηκε καπνίζοντας)... Φωτ. Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

Οι «Καρφίτσες στα Γόνατα» είναι μια κωμωδία τρόμου, απ’ αυτές που μ’ αρέσει  διηγούμαι στον εαυτό μου όταν υπάρχει απόλυτη ανάγκη να τον διασκεδάσω: Μια πωλήτρια και μια πελάτισσα  συναντιούνται σε ένα διανυκτερεύον κατάστημα.  Προβάροντας ρούχα και τεχνικές εξουσίας,  καταλήγουν στην οριστική εικόνα του σώματος και εξέρχονται του δοκιμαστηρίου καταγρατζουνισμένες από τις καρφίτσες του ποδόγυρου. Η πελάτισσα, με αποκρυσταλλωμένη πια την εικόνα του φύλου της, ρίχνεται απερίσπαστη στην περιπέτεια της δημιουργικής ζωής. Απερίσπαστη; Όχι και τόσο αφού δυο γνωστά εικαστικά όντα, ο Ναύτης του Τσαρούχη και η Proserpine του Dante Gabriel Rosseti , για να ξεμουδιάσουν από την ακινησία, κατεβαίνουν από τα κάδρα τους κι ανταγωνίζονται σκληρά για την εύνοιά της. Με ποιόν να πας και ποιόν ν’ αφήσεις; Φυσικά υπάρχει πάντα η σολομώντεια λύση του βανδαλισμού. Δεν σου λέω περισσότερα γιατί θα χαθεί το σασπένς.

 

Ρούλα Γεωργακοπούλου: Κανονικά θα έπρεπε να είμαι μια πολύτεκνη φεμινίστρια Facebook Twitter
Φοιτήτρια, έγραφα μια χιουμοριστική τηλεοπτική στήλη στον «Θούριο», το περιοδικό του «Ρήγα Φεραίου», αντικριστά με τον Μανόλη Αναγνωστάκη. Εγώ ήμουν η «Οπτικοκαθιστική» κι αυτός ο «Θείος Λένον»... Φωτ. Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

Να φανταστείς ούτε εγώ ξέρω ακριβώς τι μαγικά κάνει αυτή τη στιγμή στην πρόβα η Σοφία Φιλιππίδου. Το μόνο που μου έχει αποκαλύψει για να μην μου’ ρθει καμιά αποπληξία στην πρεμιέρα είναι ότι έχει δώσει τους γυναικείους ρόλους σε άντρες ηθοποιούς. Είναι τρομερό πλάσμα αυτή η γυναίκα. Σα να είναι μόνιμος κάτοικος του Κιθαιρώνα και να μετέχει μιας λόγιας βακχείας που όμοιά της δεν έχω ξαναδεί.  

 

Θέατρο άρχισα να γράφω πολύ πριν να γίνω δημοσιογράφος.  Δούλευα τότε σε γυμνάσια και λύκεια της υπαίθρου χώρας. Όταν έφτανα αξημέρωτα στο ΚΤΕΛ για να πάω στη δουλειά μου, ο ουρανός είχε ακόμη αστέρια και το λεωφορείο ήταν φίσκα από ορεξάτους αγρότες που οι φωνές τους δεν μ΄αφηναν να τον πάρω για λίγο, μέχρι να φτάσουμε στο χωριό. Εκ των υστέρων κατάλαβα ότι αυτή η πρωινή φλυαρία τους οφειλόταν απλούστατα στην υγιεινή συνήθεια να κοιμούνται με τις κότες.  Έμαθα πολλά απ’ αυτή τη δουλειά, κυρίως όμως ότι δεν είναι καθόλου ωραίο να κοροϊδεύεις την κοινωνία, ιδίως τα παιδιά των αγροτικών περιοχών και τους γονείς τους. Έτσι αποφάσισα να παραιτηθώ από το δημόσιο –ελπίζω να το διαβάσει αυτό ο Κατρούγκαλος και να με ανταμείψει με καναν επαναδιορισμό τώρα που η δημοσιογραφία καίει τα λάδια της. 

 

Ζούμε κι εμείς την πτώση της Ευρωπαϊκής Αριστεράς όπως το '89 έζησαν οι Κνίτες την πτώση του Τείχους του Βερολίνου. Έτσι είναι. Μια σου και μια μου, οι διαψεύσεις. Μόνον τις ευθύνες δεν βλέπω να μοιράζονται κι ανησυχώ.

 

Φοιτήτρια, έγραφα μια χιουμοριστική τηλεοπτική στήλη στον «Θούριο», το περιοδικό του «Ρήγα Φεραίου», αντικριστά με τον Μανόλη Αναγνωστάκη. Εγώ ήμουν η «Οπτικοκαθιστική» κι αυτός ο «Θείος Λένον». Κάποια από εκείνα τα κείμενα τα έβαλε αργότερα στον «Μανούσο Φάσση». Από τον Θούριο με τσίμπησε ο Κώστας Παπαϊωάννου και με φώναξε στο «Ποντίκι» που ήταν τότε στις πολύ μεγάλες δόξες του. Η πρώτη μας συνάντηση έγινε στη Γερανίου, μέσα στον ορυμαγδό και στην αποφορά του παλιού τυπογραφείου.  Τον κοίταξα με κοίταξε και μάλλον -μικρή εγώ- δεν του γέμισα και τόσο το μάτι. «Θα μπορέσεις;», μου λέει. «Μπορεί..» του λέω.  Την « Ποντικίνα των καναλιών»  την έγραφα αδιαλείπτως για 38 χρόνια. Ωχ, τρόμαξα τώρα… 

 

Το διάστημα που δούλευα στο χωριό, γύριζα τα μεσημέρια σπίτι μου στην Καλαμάτα , έγραφα μάνι μάνι τη στήλη μου στη γραφομηχανή, την έβαζα σε φάκελο και μ’ έπαιρνε επιτόπου ο ύπνος. Οπότε έτρεχε μετά η μάνα να την πάει στα γραφεία της Ολυμπιακής για να την παραλάβουν με την απογευματινή πτήση, γι’αυτό και κάποιοι συμπατριώτες μου οδηγήθηκαν στην εσφαλμένη εντύπωση ότι η «Ποντικίνα» ήταν η μαμά μου! 

 

Ρούλα Γεωργακοπούλου: Κανονικά θα έπρεπε να είμαι μια πολύτεκνη φεμινίστρια Facebook Twitter
Όταν έγινε το Πολυτεχνείο ήμουν είκοσι ημερών φοιτήτρια. Και βέβαια πολιτικοποιήθηκα αμέσως. Ήταν κάτι σαν μονόδρομος τότε. Εντάχθηκα στον Ρήγα από ένστικτο. Ακούγοντας και αποκλείοντας όλους τους άλλους, έναν προς έναν... Φωτ. Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

Όταν έγινε το Πολυτεχνείο ήμουν είκοσι ημερών φοιτήτρια. Και βέβαια πολιτικοποιήθηκα αμέσως. Ήταν κάτι σαν μονόδρομος τότε. Εντάχθηκα στον Ρήγα από ένστικτο. Ακούγοντας και αποκλείοντας όλους τους άλλους, έναν προς έναν. Ήταν και η γοητεία ορισμένων προσώπων που έπαιξε το ρόλο της. Ήταν – πώς να σου το πω;- μαγικό και ζαλιστικό να συναντάς στις σκάλες των γραφείων τον Λεωνίδα Κύρκο με την πλεχτή του ζακετούλα και να έρχεται στις ΚΟΒες Γυναικών ο Ελευθερίου να ζητάει από την πάσα μία παιδίσκη άρθρο περί της Αυτονομίας του Γυναικείου Κινήματος για να το βάλει στην Κομμουνιστική  Θεωρία και Πολιτική. Κι αυτά τα kinky που κυκλοφορούν για τις Ρηγούδες, εγώ τα ακούω όλα βερεσέ. Πιο πολύ αληθεύουν κάτι ιστορίες που ακούγονται για ορισμένους επιφανείς Συριζαίους (παλιούς Ρηγάδες) που τότε ήταν κάτι τυπάκια εντελώς της πλάκας. Κι όμως… Πλάκα στην πλάκα, ορίστε που φτάσαμε. Τελοσπάντων… Ζούμε κι εμείς την πτώση της Ευρωπαϊκής Αριστεράς όπως το ‘89 έζησαν οι Κνίτες την πτώση του Τείχους του Βερολίνου. Έτσι είναι. Μια σου και μια μου, οι διαψεύσεις. Μόνον τις ευθύνες δεν βλέπω να μοιράζονται κι ανησυχώ. 

 

Ο Τσίπρας, αυτός μάλιστα! Του βγάζω το καπέλο! Γιατί ενώ εξασφάλισε ανεργία σε τουλάχιστον δυο γενιές από σήμερα, ο ίδιος είναι το μόνο παιδί από τη γενιά του που με δυο κολλυβογράμματα τα κατάφερε να βρει καλή δουλειά και να σιτίζεται από το Πρυτανείο.

 

Κάποια στιγμή έφυγα από τον Ρήγα με τον ίδιο φυσικό τρόπο που μπήκα. Δεν είμαστε όλοι φτιαγμένοι για κομματική ζωή.  Εκείνο όμως που κρατάω από τη θητεία μου στην Ανανεωτική Αριστερά είναι ο σεβασμός στους δημοκρατικούς θεσμούς και στα κοινωνικά κινήματα. Σεβασμός, όχι αστεία. Βλέπω  κάποιους σημερινούς «αλληλέγγυους»,  με πόση χάρη, πόση ελαφράδα και πόση αυτοπεποίθηση καπελώνουν και ποδηγετούν και με πιάνουν τα διαόλια μου. Για να το κάνεις αυτό χωρίς να σου τραβήξει καμιά νυχιά η Αριστερή σου συνείδηση, ή βλαξ είσαι ή εντελώς δόλιος. Μου θυμίζει κάτι ιδεολογικούς εφαψίες που μπαίνανε στις πορείες των γυναικών και με τις γαϊδουροφωνάρες τους προσπαθούσαν να μας φέρουν στον ίσο δρόμο, ότι και καλά δεν είναι η πατριαρχική κοινωνία το πρόβλημα αλλά το ποιο μ-λ είναι πιο μουλού από το άλλο. Μη με ερεθίζεις τώρα γιατί έχω πολλά μέσα μου. Ο Τσίπρας, αυτός μάλιστα! Του βγάζω το καπέλο! Γιατί ενώ εξασφάλισε ανεργία σε τουλάχιστον δυο γενιές από σήμερα, ο ίδιος είναι το μόνο παιδί από τη γενιά του που με δυο κολλυβογράμματα  τα κατάφερε να βρει καλή δουλειά και να σιτίζεται από το Πρυτανείο. 

 

Τις παντιέρες μου τις έχω βάλει πια στο μπαούλο. Και δεν θα τις έβγαζα για κανέναν λόγο αν δεν μας είχαν ζορίσει τόσο πολύ τα αντιευρωπαϊκά φτερνίσματα του ΣΥΡΙΖΑ, φέτος το καλοκαίρι με το δημοψήφισμα. Προετοιμάζομαι για μια ηλικία που έχει ανάγκη από άλλες αρετές. Θα εξετάσει πάλι τας γραφάς αλλά δεν θα προβεί σε καμία δήλωση.  Όχι δεν έκανα παιδιά. Ξεχάστηκα από την έγνοια για ελευθερία και αυτοπραγμάτωση. Κανονικά θα έπρεπε να είμαι μια πολύτεκνη φεμινίστρια. Το φριχτό είναι ότι τώρα με το θέατρο, πολλοί με συστήνουν σαν «δημοσιογράφο – συγγραφέα» και μου ’ρχεται κάτι σαν τρέλα. Ποτέ μου δεν περίμενα ότι θα λουστώ εκείνα που κορόιδευα. 

 

Όχι δεν γράφω εύκολα, ούτε θέατρο, ούτε χρονογράφημα, ούτε καν στάτους στο φέισμπουκ. Παντού λειτουργώ μόνον υπό πίεση. Είναι η  συνθήκη μου για να είμαι αυθεντική. Αν δεν υπάρχει, τη δημιουργώ από μόνη μου. Φαντάσου…

 

Ρούλα Γεωργακοπούλου: Κανονικά θα έπρεπε να είμαι μια πολύτεκνη φεμινίστρια Facebook Twitter
Είναι τρομερό πλάσμα αυτή η Σοφία Φιλιππίδου. Σα να είναι μόνιμος κάτοικος του Κιθαιρώνα και να μετέχει μιας λόγιας βακχείας που όμοιά της δεν έχω ξαναδεί... Φωτογραφία για την προώθηση της παράστασης "Καρφίτσες στα γόνατα".

 

info

ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟ
Καρφίτσες στα Γόνατα, της Ρούλας Γεωργακοπούλου

Σκηνοθεσία: Σοφία Φιλιππίδου
Σκηνικά: Νίκος Αναγνωστόπουλος, Κοστούμια: Χριστίνα Σκαρπέλη
Φωτισμοί: Πέτρος Γκορίτσας

Μουσική: Ξανθή Γεωργακοπούλου-Ντάβου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Δανάη Γκουτκίδου
Φωτογραφίες: Γιώργος Καπλανίδης

Ερμηνεύουν: Χάρης Αττώνης, Πάνος Παπαδόπουλος, Σοφία Φιλιππίδου

Παραστάσεις:
Παρασκευή – Σάββατο 20:00 – Κυριακή 21:30
Διάρκεια:90'
Γενική Είσοδος: 14€/Μειωμένο: 10€ / Ατέλεια: 5€, κάθε Παρασκευή: 10€

Πληροφορίες: Από Μηχανής θέατρο
Ακαδήμου 13 Μεταξουργείο Αθήνα Τ.Κ. 104 36
Τηλέφωνα Ταμείου: (210) 5231131 εκτός ωρών ταμείου: 6957045138
Γραφείο Διεύθυνσης : (210) 5237297 Fax: (210) 5237296

 

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ