O Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης πιστεύει ότι μπορείς να επιλέξεις την καλοσύνη

O Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης πιστεύει ότι μπορείς να επιλέξεις την καλοσύνη Facebook Twitter
Θεωρώ ότι το να πάρουμε αυτά τα υλικά από μια παρελθούσα εποχή της κοινωνίας μας μάς βοηθάει να συνδεθούμε με εκείνη την περίοδο κι εκείνους τους ανθρώπους που αισθανόμαστε ακόμα και σήμερα ότι είναι πνευματικοί ταγοί μας... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO 
0

Η αίθουσα του Παλλάς είναι άδεια και ήσυχη. Ακούγονται μόνο οι ψίθυροι των ηθοποιών καθώς παίρνουν θέσεις για τη γενική και η μουσική του Μάνου Χατζιδάκι, σαν από παλιό δίσκο. Είναι η μουσική που έγραψε ο συνθέτης για την ιστορική παράσταση του Θεάτρου Τέχνης το 1957, όταν ο Κάρολος Κουν πρωτοσύστησε τον Μπέρτολτ Μπρεχτ στο ελληνικό κοινό με το έργο του Ο κύκλος με την κιμωλία σε απόδοση Οδυσσέα Ελύτη.


Τα παλιά υλικά: λόγια, μουσική και τραγούδια συνδέονται με το σκηνικό της Λίλης Πεζανού, ένα θέατρο με σκαλωσιές, ένα εργοτάξιο, ένα γιαπί, ένας τόπος πριν από τη λειτουργία ή την αναγέννησή του. Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, σκηνοθέτης της παράστασης, δίνει τις τελευταίες οδηγίες, οι τεχνικοί με τα γιλέκα ασφαλείας μετακινούν τις ογκώδεις κατασκευές. Μικρό διάλειμμα για τους δυο μικρούς πρωταγωνιστές που παίζουν τον ρόλο του πρίγκιπα που σώζει η ευσπλαχνική υπηρέτρια, ο Αιμίλιος Χειλάκης σκαρφαλώνει στη σκαλωσιά-έδρανο για να ξεκινήσει η σκηνή του λαϊκού δικαστηρίου. Στη μέση της σκηνής, ζωγραφισμένος με κιμωλία, ένας κύκλος.

Το θέατρο μέσα στο θέατρο σου δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις κάθε είδος και κάθε φόρμα για να πεις μια ιστορία, σου δίνει μια εκφραστική ελευθερία. Η μεταφορά που κάνουμε σε αυτό το έργο έχει να κάνει με την έννοια της ελπίδας, ότι κάτι που έχει γκρεμιστεί μπορεί να ξαναχτιστεί.


«Χρησιμοποιώ τη μετάφραση του Οδυσσέα Ελύτη και τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι γιατί έχουν αξία καλλιτεχνική έτσι κι αλλιώς» λέει ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης. «Ιδίως στα λυρικά της μέρη η μετάφραση του Ελύτη φανερώνει και την καταγωγή της και η μουσική του Χατζιδάκι έχει όλα αυτά τα γνωστά τραγούδια – είναι κι αυτή μια μουσική που αγαπάμε, μουσική της καταγωγής μας. Όμως δεν είναι αυτός ο κυρίαρχος λόγος. Κυρίαρχος λόγος είναι ότι στην μπομπίνα που έχουμε με τη μουσική του Χατζιδάκι υπάρχουν 45 λεπτά ανέκδοτης μουσικής που δεν έχει ακουστεί ποτέ, παρά μόνο στην παράσταση του Τέχνης το '57. Θεωρώ ότι το να πάρουμε αυτά τα υλικά από μια παρελθούσα εποχή της κοινωνίας μας μάς βοηθάει να συνδεθούμε με εκείνη την περίοδο κι εκείνους τους ανθρώπους που αισθανόμαστε ακόμα και σήμερα ότι είναι πνευματικοί ταγοί μας. Επίσης, πιστεύω ότι σε αυτή την μπερδεμένη εποχή που ζούμε εμείς σήμερα, όπως και οι ήρωες που αφηγούνται αυτό το έργο, το παραμύθι του Κύκλου με την κιμωλία, έχουμε πολύ μεγάλη ανάγκη –τουλάχιστον εγώ το νιώθω έτσι– να κάνουμε ένα-δυο βήματα πίσω για να σταθούμε σε πιο στέρεο έδαφος».

O Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης πιστεύει ότι μπορείς να επιλέξεις την καλοσύνη Facebook Twitter
Πιστεύω ότι σε αυτή την μπερδεμένη εποχή που ζούμε εμείς σήμερα, όπως και οι ήρωες που αφηγούνται αυτό το έργο, το παραμύθι του Κύκλου με την κιμωλία, έχουμε πολύ μεγάλη ανάγκη –τουλάχιστον εγώ το νιώθω έτσι– να κάνουμε ένα-δυο βήματα πίσω για να σταθούμε σε πιο στέρεο έδαφος... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Ο Μπρεχτ έγραψε τον Κύκλο με την κιμωλία όταν ο κόσμος έβγαινε από τα ερείπια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και προσπαθούσε να επαναπροσδιοριστεί για να χτίσει ξανά τη ζωή του. Ήταν η περίοδος της αυτοεξορίας του συγγραφέα στις ΗΠΑ και ο αρχικός τίτλος του έργου ήταν Ο καυκασιανός κύκλος με την κιμωλία. Ολοκληρώθηκε το 1945 και έμελλε να γίνει ένα από τα διασημότερα και πιο πολυπαιγμένα έργα του Γερμανού δραματουργού και ποιητή παγκοσμίως.


«Το σκηνικό είναι ένα εργοτάξιο θεάτρου. Είναι θέατρο μέσα στο θέατρο κι έχει έναν πρόλογο που δεν τον έχουμε δει ποτέ να παρασταίνεται» μας εξηγεί ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης. «Είναι ένας πολύ επικαιρικός πρόλογος. Μιλά για την εποχή του πολύ καθαρά. Είναι η έριδα δύο γειτονικών χωριών της σοβιετικής Γεωργίας για το αν πρέπει να χρησιμοποιήσουν τη γη με τον παλιό τρόπο ή τους τρόπους της νέας εποχής. Ο πρόλογος δίνει στο κοινό δύο στοιχεία πολύ βασικά. Το πρώτο είναι ότι κάποιοι αφηγούνται ένα παραμύθι του χτες. Το θέατρο μέσα στο θέατρο σου δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις κάθε είδος και κάθε φόρμα για να πεις μια ιστορία, σου δίνει μια εκφραστική ελευθερία. Το δεύτερο είναι αυτό που έλεγε και πίστευε απόλυτα ο Μπρεχτ, ότι η τέχνη δεν είναι μια αισθητική απόλαυση, είναι χρήσιμη. Ότι μπορείς να ανατρέξεις, να δεις, να ακούσεις, να μελετήσεις ένα έργο τέχνης για να λύσεις ένα πρακτικό πρόβλημα της ζωής σου. Η μεταφορά που κάνουμε σε αυτό το έργο έχει να κάνει με την έννοια της ελπίδας, ότι κάτι που έχει γκρεμιστεί μπορεί να ξαναχτιστεί».

O Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης πιστεύει ότι μπορείς να επιλέξεις την καλοσύνη Facebook Twitter
Το έργο, που κυριαρχείται από το αντιπολεμικό πνεύμα του συγγραφέα, είναι μια αλληγορία, μια παραβολή «για τον πειρασμό της καλοσύνης», σύμφωνα με τα λόγια του Μπρέχτ...Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Ο Κύκλος με την κιμωλία είναι ένα γοητευτικό, λαϊκό παραμύθι. Είναι η ιστορία μιας φτωχής υπηρέτριας, της Γρούσας, που σώζει τον μικρό διάδοχο του θρόνου, ένα βρέφος που παρατάει η μητέρα του στη βιασύνη της να γλιτώσει από τη σφαγή. Το έργο αφηγείται τη φυγή της προς τα βουνά για να σώσει τη ζωή του μικρού πρίγκιπα, που στην αρχή τής είναι βάρος, αλλά σιγά-σιγά μαθαίνει να τον αγαπάει σαν πραγματική του μητέρα. Με θυσίες κρατάει το παιδί κοντά της μέχρι την ημέρα που η βιολογική του μητέρα επιστρέφει και το διεκδικεί δικαστικά, κατηγορώντας τη Γρούσα ότι της το έκλεψε. Είναι η ιστορία ενός χωριού που δοκιμάζεται, η ιστορία ενός δικαστή, λαϊκού κλεφτοκοτά, που νομοθετεί με τον δικό του τρόπο. Ο σκηνοθέτης καλείται να επικαιροποιήσει τα νοήματα σε ένα συγκεκριμένο περιβάλλον.

Η μεταφορά που κάνουμε σε αυτό το έργο έχει να κάνει με την έννοια της ελπίδας, ότι κάτι που έχει γκρεμιστεί μπορεί να ξαναχτιστεί...


«Έχει πάρα πολλές δυσκολίες το έργο» μας λέει σε ένα διάλειμμα για αλλαγή σκηνικού ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης. «Οι πρώτες είναι αμιγώς τεχνικές. Είναι ένα πεντάπρακτο έργο με 75 σκηνές τουλάχιστον, με είκοσι περίπου χώρους και πάνω από 100 ρόλους. Ξεκινάς, δηλαδή, με έναν ογκόλιθο. Από τις 23 Νοεμβρίου που ξεκινήσαμε ήθελε μεγάλη προεργασία και μάζεμα. Οι ηθοποιοί είναι αξιοθαύμαστοι. Μπορούν και τα κάνουν όλα. Όμως, η πραγματική δυσκολία για μένα ήταν πώς θα έπαιρνα ένα έργο εμβληματικό για να το ανεβάσω σήμερα και να αποδείξω παράλληλα την αξία των στοιχείων του. Γιατί ο Κύκλος έχει ταυτόχρονα και πολλά άλλα στοιχεία του παρελθόντος, εκτός από τη συγκινητική ιστορία της Γρούσας».

Το έργο, που κυριαρχείται από το αντιπολεμικό πνεύμα του συγγραφέα, είναι μια αλληγορία, μια παραβολή «για τον πειρασμό της καλοσύνης», σύμφωνα με τα λόγια του Μπρέχτ. Σ' έναν κόσμο όπου θριαμβεύει η αδικία, η αλαζονεία της εξουσίας και του πλούτου, σε μια εποχή σκληρή και δύσκολη, όπως αυτή που ζούμε σήμερα, ο Μπρεχτ παραμένει μέγας ποιητής-οραματιστής και μέσα από τη θεατρική πράξη μεταφέρει την πίστη του στον θρίαμβο της Δικαιοσύνης και άρα της ανθρωπότητας.

O Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης πιστεύει ότι μπορείς να επιλέξεις την καλοσύνη Facebook Twitter
Σ' έναν κόσμο όπου θριαμβεύει η αδικία, η αλαζονεία της εξουσίας και του πλούτου, σε μια εποχή σκληρή και δύσκολη, όπως αυτή που ζούμε σήμερα, ο Μπρεχτ παραμένει μέγας ποιητής-οραματιστής και μέσα από τη θεατρική πράξη μεταφέρει την πίστη του στον θρίαμβο της Δικαιοσύνης και άρα της ανθρωπότητας... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Το κέντρο της ιστορίας της Γρούσας είναι, σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη: «O στίχος που λέει: "Τι φοβερό, τι φοβερό, την ώρα που διακρίνεις μέσα σου να σκιρτάει ο πειρασμός της καλοσύνης!". Τι σημαίνει για τους κοινούς ανθρώπους, για εμάς, η επιλογή, της καλοσύνης. Αυτή η ιστορία μάς ανοίγει ένα παράθυρο σε μια επιλογή. Επιλέγουμε να είμαστε καλοί; Από την άλλη, η ιστορία του δικαστή Αζντάκ μας ανοίγει ένα παράθυρο στο τι είναι ηθικό και τι όχι. Ποια ηθική είναι σωστή; Η εφαρμοστέα από τους νόμους; Ποιος νομοθέτησε όμως; Μήπως χρειάζεται ένας αήθης παίκτης που μπορεί να μεροληπτήσει και άρα να κρίνει σωστά με το πραγματικό δίκαιο; Και ας μη γελιόμαστε. Αυτό εξακολουθεί να μας απασχολεί και σήμερα, τώρα».


Οι σκηνές που ξεχωρίζει ο σκηνοθέτης ως τις συγκινητικότερες και αξεπέραστες είναι αυτές της περιπλάνησης της Γρούσας, όταν παίρνει το παιδί για να το σώσει. Όπως και τη σκηνή που αποφασίζει να πάρει μαζί της το παιδί. «Κυρίως με συγκινεί η βαθιά έννοια που προκύπτει μέσα από αυτές τις πράξεις. Ότι η σχέση της αγάπης με τον άλλο δεν έρχεται μέσα από μια σχέση ιδιοκτησιακού καθεστώτος αλλά μέσω της φροντίδας, μέσω της επαφής, μέσω του βάρους και του δεσμού που αποκτάς με τον άλλο. Ο στίχος που έχει γραφτεί είναι σπαρακτικός. Είναι μια σύνοψη της αγάπης και της αλληλεγγύης. Είναι σαν ευχή και κατάρα. Είναι αυτός: "Κείνος που κάνει τον κουφό σαν του ζητούν βοήθεια / και δεν ακούει, και πάει να φύγει, ξέρε το, ποτέ, / ποτέ του πια δε θ' αξιωθεί κάλεσμ' αγαπημένου του / ν' ακούσει, ούτε φωνή κορυδαλλού μες στα χαράματα, ποτέ!"».

O Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης πιστεύει ότι μπορείς να επιλέξεις την καλοσύνη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
O Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης πιστεύει ότι μπορείς να επιλέξεις την καλοσύνη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
O Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης πιστεύει ότι μπορείς να επιλέξεις την καλοσύνη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
O Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης πιστεύει ότι μπορείς να επιλέξεις την καλοσύνη Facebook Twitter
Οι σκηνές που ξεχωρίζει ο σκηνοθέτης ως τις συγκινητικότερες και αξεπέραστες είναι αυτές της περιπλάνησης της Γρούσας, όταν παίρνει το παιδί για να το σώσει... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

«Ο κύκλος με την κιμωλία».

Θέατρο Παλλάς, Βουκουρεστίου 5, City Link.

Παραστάσεις: Τετ. & Κυρ. 19.15, Πέμ.-Σάβ. 20.15

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βέντερς, Σουίντον, Ροντρίγκες, Λάνθιμος και Αγγελάκας: Αυτό είναι το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Θέατρο / Σουίντον, Λάνθιμος, Βέντερς, Ροντρίγκες και Αγγελάκας: Το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Η Στέγη γιορτάζει τα 15 χρόνια της με ένα πρόγραμμα άκρως οικογενειακό, δημιουργικό και, όπως πάντα, με πολλές εκπλήξεις και απρόσμενες συναντήσεις δημιουργών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Θέατρο / Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Τέσσερις φορές βρέθηκαν στο ίδιο μέρος ο Χίτλερ και ο Φρόιντ. Τι θα γινόταν αν είχαν συναντηθεί; Αυτό επιχειρεί να διανοηθεί το θεατρικό έργο «Ο δρ Φρόιντ θα σας δει τώρα, κυρία Χίτλερ» που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στο Λονδίνο.
THE LIFO TEAM
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ