O Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης πιστεύει ότι μπορείς να επιλέξεις την καλοσύνη

O Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης πιστεύει ότι μπορείς να επιλέξεις την καλοσύνη Facebook Twitter
Θεωρώ ότι το να πάρουμε αυτά τα υλικά από μια παρελθούσα εποχή της κοινωνίας μας μάς βοηθάει να συνδεθούμε με εκείνη την περίοδο κι εκείνους τους ανθρώπους που αισθανόμαστε ακόμα και σήμερα ότι είναι πνευματικοί ταγοί μας... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO 
0

Η αίθουσα του Παλλάς είναι άδεια και ήσυχη. Ακούγονται μόνο οι ψίθυροι των ηθοποιών καθώς παίρνουν θέσεις για τη γενική και η μουσική του Μάνου Χατζιδάκι, σαν από παλιό δίσκο. Είναι η μουσική που έγραψε ο συνθέτης για την ιστορική παράσταση του Θεάτρου Τέχνης το 1957, όταν ο Κάρολος Κουν πρωτοσύστησε τον Μπέρτολτ Μπρεχτ στο ελληνικό κοινό με το έργο του Ο κύκλος με την κιμωλία σε απόδοση Οδυσσέα Ελύτη.


Τα παλιά υλικά: λόγια, μουσική και τραγούδια συνδέονται με το σκηνικό της Λίλης Πεζανού, ένα θέατρο με σκαλωσιές, ένα εργοτάξιο, ένα γιαπί, ένας τόπος πριν από τη λειτουργία ή την αναγέννησή του. Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, σκηνοθέτης της παράστασης, δίνει τις τελευταίες οδηγίες, οι τεχνικοί με τα γιλέκα ασφαλείας μετακινούν τις ογκώδεις κατασκευές. Μικρό διάλειμμα για τους δυο μικρούς πρωταγωνιστές που παίζουν τον ρόλο του πρίγκιπα που σώζει η ευσπλαχνική υπηρέτρια, ο Αιμίλιος Χειλάκης σκαρφαλώνει στη σκαλωσιά-έδρανο για να ξεκινήσει η σκηνή του λαϊκού δικαστηρίου. Στη μέση της σκηνής, ζωγραφισμένος με κιμωλία, ένας κύκλος.

Το θέατρο μέσα στο θέατρο σου δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις κάθε είδος και κάθε φόρμα για να πεις μια ιστορία, σου δίνει μια εκφραστική ελευθερία. Η μεταφορά που κάνουμε σε αυτό το έργο έχει να κάνει με την έννοια της ελπίδας, ότι κάτι που έχει γκρεμιστεί μπορεί να ξαναχτιστεί.


«Χρησιμοποιώ τη μετάφραση του Οδυσσέα Ελύτη και τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι γιατί έχουν αξία καλλιτεχνική έτσι κι αλλιώς» λέει ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης. «Ιδίως στα λυρικά της μέρη η μετάφραση του Ελύτη φανερώνει και την καταγωγή της και η μουσική του Χατζιδάκι έχει όλα αυτά τα γνωστά τραγούδια – είναι κι αυτή μια μουσική που αγαπάμε, μουσική της καταγωγής μας. Όμως δεν είναι αυτός ο κυρίαρχος λόγος. Κυρίαρχος λόγος είναι ότι στην μπομπίνα που έχουμε με τη μουσική του Χατζιδάκι υπάρχουν 45 λεπτά ανέκδοτης μουσικής που δεν έχει ακουστεί ποτέ, παρά μόνο στην παράσταση του Τέχνης το '57. Θεωρώ ότι το να πάρουμε αυτά τα υλικά από μια παρελθούσα εποχή της κοινωνίας μας μάς βοηθάει να συνδεθούμε με εκείνη την περίοδο κι εκείνους τους ανθρώπους που αισθανόμαστε ακόμα και σήμερα ότι είναι πνευματικοί ταγοί μας. Επίσης, πιστεύω ότι σε αυτή την μπερδεμένη εποχή που ζούμε εμείς σήμερα, όπως και οι ήρωες που αφηγούνται αυτό το έργο, το παραμύθι του Κύκλου με την κιμωλία, έχουμε πολύ μεγάλη ανάγκη –τουλάχιστον εγώ το νιώθω έτσι– να κάνουμε ένα-δυο βήματα πίσω για να σταθούμε σε πιο στέρεο έδαφος».

O Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης πιστεύει ότι μπορείς να επιλέξεις την καλοσύνη Facebook Twitter
Πιστεύω ότι σε αυτή την μπερδεμένη εποχή που ζούμε εμείς σήμερα, όπως και οι ήρωες που αφηγούνται αυτό το έργο, το παραμύθι του Κύκλου με την κιμωλία, έχουμε πολύ μεγάλη ανάγκη –τουλάχιστον εγώ το νιώθω έτσι– να κάνουμε ένα-δυο βήματα πίσω για να σταθούμε σε πιο στέρεο έδαφος... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Ο Μπρεχτ έγραψε τον Κύκλο με την κιμωλία όταν ο κόσμος έβγαινε από τα ερείπια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και προσπαθούσε να επαναπροσδιοριστεί για να χτίσει ξανά τη ζωή του. Ήταν η περίοδος της αυτοεξορίας του συγγραφέα στις ΗΠΑ και ο αρχικός τίτλος του έργου ήταν Ο καυκασιανός κύκλος με την κιμωλία. Ολοκληρώθηκε το 1945 και έμελλε να γίνει ένα από τα διασημότερα και πιο πολυπαιγμένα έργα του Γερμανού δραματουργού και ποιητή παγκοσμίως.


«Το σκηνικό είναι ένα εργοτάξιο θεάτρου. Είναι θέατρο μέσα στο θέατρο κι έχει έναν πρόλογο που δεν τον έχουμε δει ποτέ να παρασταίνεται» μας εξηγεί ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης. «Είναι ένας πολύ επικαιρικός πρόλογος. Μιλά για την εποχή του πολύ καθαρά. Είναι η έριδα δύο γειτονικών χωριών της σοβιετικής Γεωργίας για το αν πρέπει να χρησιμοποιήσουν τη γη με τον παλιό τρόπο ή τους τρόπους της νέας εποχής. Ο πρόλογος δίνει στο κοινό δύο στοιχεία πολύ βασικά. Το πρώτο είναι ότι κάποιοι αφηγούνται ένα παραμύθι του χτες. Το θέατρο μέσα στο θέατρο σου δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις κάθε είδος και κάθε φόρμα για να πεις μια ιστορία, σου δίνει μια εκφραστική ελευθερία. Το δεύτερο είναι αυτό που έλεγε και πίστευε απόλυτα ο Μπρεχτ, ότι η τέχνη δεν είναι μια αισθητική απόλαυση, είναι χρήσιμη. Ότι μπορείς να ανατρέξεις, να δεις, να ακούσεις, να μελετήσεις ένα έργο τέχνης για να λύσεις ένα πρακτικό πρόβλημα της ζωής σου. Η μεταφορά που κάνουμε σε αυτό το έργο έχει να κάνει με την έννοια της ελπίδας, ότι κάτι που έχει γκρεμιστεί μπορεί να ξαναχτιστεί».

O Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης πιστεύει ότι μπορείς να επιλέξεις την καλοσύνη Facebook Twitter
Το έργο, που κυριαρχείται από το αντιπολεμικό πνεύμα του συγγραφέα, είναι μια αλληγορία, μια παραβολή «για τον πειρασμό της καλοσύνης», σύμφωνα με τα λόγια του Μπρέχτ...Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Ο Κύκλος με την κιμωλία είναι ένα γοητευτικό, λαϊκό παραμύθι. Είναι η ιστορία μιας φτωχής υπηρέτριας, της Γρούσας, που σώζει τον μικρό διάδοχο του θρόνου, ένα βρέφος που παρατάει η μητέρα του στη βιασύνη της να γλιτώσει από τη σφαγή. Το έργο αφηγείται τη φυγή της προς τα βουνά για να σώσει τη ζωή του μικρού πρίγκιπα, που στην αρχή τής είναι βάρος, αλλά σιγά-σιγά μαθαίνει να τον αγαπάει σαν πραγματική του μητέρα. Με θυσίες κρατάει το παιδί κοντά της μέχρι την ημέρα που η βιολογική του μητέρα επιστρέφει και το διεκδικεί δικαστικά, κατηγορώντας τη Γρούσα ότι της το έκλεψε. Είναι η ιστορία ενός χωριού που δοκιμάζεται, η ιστορία ενός δικαστή, λαϊκού κλεφτοκοτά, που νομοθετεί με τον δικό του τρόπο. Ο σκηνοθέτης καλείται να επικαιροποιήσει τα νοήματα σε ένα συγκεκριμένο περιβάλλον.

Η μεταφορά που κάνουμε σε αυτό το έργο έχει να κάνει με την έννοια της ελπίδας, ότι κάτι που έχει γκρεμιστεί μπορεί να ξαναχτιστεί...


«Έχει πάρα πολλές δυσκολίες το έργο» μας λέει σε ένα διάλειμμα για αλλαγή σκηνικού ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης. «Οι πρώτες είναι αμιγώς τεχνικές. Είναι ένα πεντάπρακτο έργο με 75 σκηνές τουλάχιστον, με είκοσι περίπου χώρους και πάνω από 100 ρόλους. Ξεκινάς, δηλαδή, με έναν ογκόλιθο. Από τις 23 Νοεμβρίου που ξεκινήσαμε ήθελε μεγάλη προεργασία και μάζεμα. Οι ηθοποιοί είναι αξιοθαύμαστοι. Μπορούν και τα κάνουν όλα. Όμως, η πραγματική δυσκολία για μένα ήταν πώς θα έπαιρνα ένα έργο εμβληματικό για να το ανεβάσω σήμερα και να αποδείξω παράλληλα την αξία των στοιχείων του. Γιατί ο Κύκλος έχει ταυτόχρονα και πολλά άλλα στοιχεία του παρελθόντος, εκτός από τη συγκινητική ιστορία της Γρούσας».

Το έργο, που κυριαρχείται από το αντιπολεμικό πνεύμα του συγγραφέα, είναι μια αλληγορία, μια παραβολή «για τον πειρασμό της καλοσύνης», σύμφωνα με τα λόγια του Μπρέχτ. Σ' έναν κόσμο όπου θριαμβεύει η αδικία, η αλαζονεία της εξουσίας και του πλούτου, σε μια εποχή σκληρή και δύσκολη, όπως αυτή που ζούμε σήμερα, ο Μπρεχτ παραμένει μέγας ποιητής-οραματιστής και μέσα από τη θεατρική πράξη μεταφέρει την πίστη του στον θρίαμβο της Δικαιοσύνης και άρα της ανθρωπότητας.

O Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης πιστεύει ότι μπορείς να επιλέξεις την καλοσύνη Facebook Twitter
Σ' έναν κόσμο όπου θριαμβεύει η αδικία, η αλαζονεία της εξουσίας και του πλούτου, σε μια εποχή σκληρή και δύσκολη, όπως αυτή που ζούμε σήμερα, ο Μπρεχτ παραμένει μέγας ποιητής-οραματιστής και μέσα από τη θεατρική πράξη μεταφέρει την πίστη του στον θρίαμβο της Δικαιοσύνης και άρα της ανθρωπότητας... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Το κέντρο της ιστορίας της Γρούσας είναι, σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη: «O στίχος που λέει: "Τι φοβερό, τι φοβερό, την ώρα που διακρίνεις μέσα σου να σκιρτάει ο πειρασμός της καλοσύνης!". Τι σημαίνει για τους κοινούς ανθρώπους, για εμάς, η επιλογή, της καλοσύνης. Αυτή η ιστορία μάς ανοίγει ένα παράθυρο σε μια επιλογή. Επιλέγουμε να είμαστε καλοί; Από την άλλη, η ιστορία του δικαστή Αζντάκ μας ανοίγει ένα παράθυρο στο τι είναι ηθικό και τι όχι. Ποια ηθική είναι σωστή; Η εφαρμοστέα από τους νόμους; Ποιος νομοθέτησε όμως; Μήπως χρειάζεται ένας αήθης παίκτης που μπορεί να μεροληπτήσει και άρα να κρίνει σωστά με το πραγματικό δίκαιο; Και ας μη γελιόμαστε. Αυτό εξακολουθεί να μας απασχολεί και σήμερα, τώρα».


Οι σκηνές που ξεχωρίζει ο σκηνοθέτης ως τις συγκινητικότερες και αξεπέραστες είναι αυτές της περιπλάνησης της Γρούσας, όταν παίρνει το παιδί για να το σώσει. Όπως και τη σκηνή που αποφασίζει να πάρει μαζί της το παιδί. «Κυρίως με συγκινεί η βαθιά έννοια που προκύπτει μέσα από αυτές τις πράξεις. Ότι η σχέση της αγάπης με τον άλλο δεν έρχεται μέσα από μια σχέση ιδιοκτησιακού καθεστώτος αλλά μέσω της φροντίδας, μέσω της επαφής, μέσω του βάρους και του δεσμού που αποκτάς με τον άλλο. Ο στίχος που έχει γραφτεί είναι σπαρακτικός. Είναι μια σύνοψη της αγάπης και της αλληλεγγύης. Είναι σαν ευχή και κατάρα. Είναι αυτός: "Κείνος που κάνει τον κουφό σαν του ζητούν βοήθεια / και δεν ακούει, και πάει να φύγει, ξέρε το, ποτέ, / ποτέ του πια δε θ' αξιωθεί κάλεσμ' αγαπημένου του / ν' ακούσει, ούτε φωνή κορυδαλλού μες στα χαράματα, ποτέ!"».

O Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης πιστεύει ότι μπορείς να επιλέξεις την καλοσύνη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
O Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης πιστεύει ότι μπορείς να επιλέξεις την καλοσύνη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
O Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης πιστεύει ότι μπορείς να επιλέξεις την καλοσύνη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
O Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης πιστεύει ότι μπορείς να επιλέξεις την καλοσύνη Facebook Twitter
Οι σκηνές που ξεχωρίζει ο σκηνοθέτης ως τις συγκινητικότερες και αξεπέραστες είναι αυτές της περιπλάνησης της Γρούσας, όταν παίρνει το παιδί για να το σώσει... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

«Ο κύκλος με την κιμωλία».

Θέατρο Παλλάς, Βουκουρεστίου 5, City Link.

Παραστάσεις: Τετ. & Κυρ. 19.15, Πέμ.-Σάβ. 20.15

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ