Έλληνες χορογράφοι στην Πειραιώς 260

Έλληνες χορογράφοι στην Πειραιώς 260 Facebook Twitter
Στο Newtopia, που δημιούργησε η Πατρίσια Απέργη σε συνεργασία με την αυστριακή ομάδα BODHI PROJECΤ, οι θεατές θα έρθουν σε επαφή με μια απρόσμενη χώρα που φαντάζεται ξανά τις συντριβές και τις ήττες μας ως θριάμβους. Φωτ.: Bernhard Mueller
0

Η καταξιωμένη Ερμίρα Γκόρο, μια χορογράφος γνώριμη του φεστιβάλ, επιστρέφει με την παράσταση THIRST από τις 3 έως τις 5 Ιουνίου στην Πειραιώς 260. Το νέο της έργο είναι μια παράσταση-εμπειρία πάνω στην πανάρχαια και πάντα πολύτιμη σύλληψη της τελετουργίας. «Σε μια εποχή κατά την οποία τα τελετουργικά έχουν εξατομικευτεί και αποσπαστεί από τον ιστό της κοινότητας, πώς ανιχνεύουμε τη σωματική μνήμη που ενυπάρχει σε κάθε αυθεντική τελετουργία και τι ακριβώς επιβιώνει;», γράφει ο δραματουργός της παράστασης Αναστάσιος Κουκουτάς. Με όχημα μια ομάδα έξι χορευτών και την πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Σταύρου Γασπαράτου, το έργο εξερευνά τον τρόπο που η σύγχρονη τέχνη μπορεί να συμμετάσχει στην αναζήτηση ή, καλύτερα, στην επινόηση «νέων» τελετών, αναγκαίων για την επιβίωσή μας. Απόφοιτος της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, η Γκόρο, με υποτροφίες από το Ίδρυμα Κούλα Πράτσικα και το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών, συνέχισε τις σπουδές της στη Νέα Υόρκη, όπου συνεργάστηκε με διεθνείς ομάδες χορού και δημιούργησε τα πρώτα της χορογραφικά έργα. Σήμερα είναι μία από τις πιο δραστήριες χορογράφους. 

Έλληνες χορογράφοι στην Πειραιώς 260 Facebook Twitter
Ερμίρα Γκόρο. Φωτ.: Aggelos Barai

Στις 25 και 26 Ιουνίου η Πατρίσια Απέργη παρουσιάζει στο Φεστιβάλ ένα νέο έργο πάνω στη θεματική της ουτοπίας. Στο Newtopia, που δημιούργησε σε συνεργασία με την αυστριακή ομάδα BODHI PROJECΤ, οι θεατές θα έρθουν σε επαφή με μια απρόσμενη χώρα που φαντάζεται ξανά τις συντριβές και τις ήττες μας ως θριάμβους. Φωτίζοντας το χιούμορ που κρύβεται ακόμα και στις μεγαλύτερες τραγωδίες της ζωής, η παράσταση μετατρέπει την αποδοχή της πραγματικότητας σε καύσιμο για τη δημιουργία μιας ουτοπίας, όπου κυριαρχούν η δικαιοσύνη, η ισορροπία και η ομορφιά. Ένας απροσδόκητος σκηνικός τόπος αναδύεται μέσα από την ομάδα των χορευτών της BODHI PROJECΤ, που ξεχωρίζουν για τη θεατρικότητα και την έντονη σκηνική παρουσία τους. Ένας τόπος όπου μπορούμε να ανακαλύψουμε νέους τρόπους αντίστασης, να φανταστούμε την ανεξαρτησία μας, να αντέξουμε την αποτυχία μας και να σταθούμε πάλι όρθιοι. Η συγκεκριμένη ομάδα θεωρείται μία από τις κορυφαίες στην Ευρώπη για νέους επαγγελματίες χορευτές. Εστιάζει στην πρωτοπορία, σε νέες χορογραφικές «φωνές» στη διεθνή σκηνή του σύγχρονου χορού και στην καλλιτεχνική και τεχνική αρτιότητα του σύνθετου κινησιολογικού ρεπερτορίου των χορευτών της. 

Έλληνες χορογράφοι στην Πειραιώς 260 Facebook Twitter
Κατερίνα Ανδρέου. Φωτ.: Jacob Garet

Στις 8 και 9 Ιουλίου η Κατερίνα Ανδρέου παρουσιάζει το Mourn Baby Mourn, χρησιμοποιώντας την έννοια του θρήνου για να σχολιάσει την ψυχική κατάσταση ενός ολόκληρου πληθυσμού. Τι απομένει σήμερα απ’ όσα οραματίστηκαν και υποσχέθηκαν οι δεκαετίες του ’60 και του ’70; Τι κάνουμε με τη μελαγχολία και το αδιέξοδο μιας απογοήτευσης που έρχεται από την ακύρωση του μέλλοντος που υποσχέθηκαν; Έχοντας διακριθεί με το ευρωπαϊκό Prix Jardin d’Europe 2016, μετά την παράσταση A kind of fierce, μια διεθνή συμπαραγωγή του Φεστιβάλ, και με σημαντική πορεία στην ευρωπαϊκή σκηνή του χορού, η Ελληνίδα Κατερίνα Ανδρέου ταράζει και πάλι τα νερά με μια γαλλοελβετική, πολλά υποσχόμενη παραγωγή που απορροφά τους κραδασμούς του παρόντος. Με όχημα την ιδέα του θρήνου, η δημιουργός εξερευνά τη δική της, αυθεντικά γυναικεία και πολιτική φωνή σε ένα χορογραφικό σόλο που ζητά να ξορκίσει την κατάθλιψη μιας εποχής ολόκληρης. 

Έλληνες χορογράφοι στην Πειραιώς 260 Facebook Twitter
Η Ιωάννα Πορτόλου παρουσιάζει το Amazing, τη νέα της δημιουργία, ανοίγοντας το κρίσιμο θέμα του ορίου μεταξύ του «καλύτερου» και του «χειρότερου» της ανθρώπινης φύσης.

Από τις 15 έως τις 18 Ιουνίου η Ιωάννα Πορτόλου παρουσιάζει το Amazing, τη νέα της δημιουργία, ανοίγοντας το κρίσιμο θέμα του ορίου μεταξύ του «καλύτερου» και του «χειρότερου» της ανθρώπινης φύσης. Τι συμβαίνει όταν αλλάζει ριζικά το γνώριμο κοινωνικό περιβάλλον μας; Πώς μας επηρεάζει μια βίαιη αλλαγή που ανατρέπει ό,τι μας όριζε μέχρι τώρα; Με την ομάδα χορού Griffόn, η Ιωάννα Πορτόλου, που γνωρίζουμε από τις πρόσφατες παραστάσεις της στη Μικρή Επίδαυρο (KAOS, 2018) και στην Πειραιώς 260 (Πορνό, 2017), επανέρχεται μετά από ένα διάστημα συλλογικής δραματουργικής έρευνας με το Amazing που έχει σχεδιαστεί ως χορογραφικό ντοκιμαντέρ για το ανθρώπινο είδος που, όσο κι αν εξελίσσεται, παραμένει βίαιο και αδηφάγο. Παρόλη την περιρρέουσα ανθρωποφαγία, όμως, πρέπει να υπάρχει και κάτι amazing/υπέροχο στον άνθρωπο, που η ομάδα το αναζητά στην περιοχή της υπέρβασης, τόσο σωματικής όσο και ψυχικής.

Έλληνες χορογράφοι στην Πειραιώς 260 Facebook Twitter
Αντώνης Φωνιαδάκης

Από τις 14 έως τις 16 Ιουλίου, στο πλαίσιο του κύκλου «Layers οf Street» που είναι αφιερωμένος στη χιπ-χοπ και street χορευτική κουλτούρα, ο διεθνώς καταξιωμένος Έλληνας χορογράφος Αντώνης Φωνιαδάκης έρχεται στο Φεστιβάλ για να συναντήσει οκτώ από τους καλύτερους ερμηνευτές της ελληνικής χιπ-χοπ σκηνής και να δημιουργήσουν μια απρόσμενη παράσταση, την ΑΞΟΝΕΣ / AXES. Όπως λέει ο ίδιος: «Tο street dance είναι πλέον μια παγκόσμια σύγχρονη τέχνη που δεν απέχει, κατά τη γνώμη μου, από τον κλασικό χορό, αφού και τα δύο απαιτούν μια τεχνική που ξεπερνάει τα όρια του σώματος, και τα δύο υπερβαίνουν το συναίσθημα μέσω της εξώθησης της φόρμας σε κάτι εξωπραγματικό, σχεδόν μεταφυσικό. Ο χορός είναι διέξοδος, μας διδάσκει το χιπ-χοπ, είναι μια επανάσταση εκτός σχολών, ένα μέσο έκφρασης έξω από κάθε μίμηση της φύσης, μια σχεδόν πολιτική κιναισθητική κατασκευή που δεν γνωρίζει φύλα, ένα περιβάλλον πλήρους αποδοχής, ένας αγωγός αισθητικών πληροφοριών και μια μετάγγιση προκλήσεων και προσκλήσεων από τον κόσμο του περιθωρίου, εκεί όπου γεννήθηκε το είδος αυτό».  

Ερμίρα Γκόρο
THIRST
Πειραιώς 260 (Ε)
3/6-5/6, 21:00

Ιωάννα Πορτόλου
Amazing
Πειραιώς 260 (Ε)   
15/6-16/6, 20:00, 17/6-18/6, 21:00

BODHI PROJECT – Πατρίσια Απέργη
Newtopia
Πειραιώς 260 (Δ)
25/6-26/6, 21:00

Κατερίνα Ανδρέου
Mourn Baby Mourn
Πειραιώς 260 (Ε)
8/7-9/7, 21:00

Αντώνης Φωνιαδάκης
ΑΞΟΝΕΣ / AXES
Πειραιώς 260 (Δ)
14/7-16/7, 21:00

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου στην Πειραιώς 260

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου στην Πειραιώς 260

Τρεις Ελληνίδες σκηνοθέτιδες και δυο σκηνοθέτες φωτογραφίζονται στους χώρους της Πειραιώς 260 και παρουσιάζουν τις ενδιαφέρουσες θεατρικές τους προτάσεις στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ηλίας Λογοθέτης: Ένας κάτοικος εντός της γλώσσας του Βιζυηνού

Θέατρο / Ηλίας Λογοθέτης (1939 - 2024): Ένας εργάτης του θεάτρου και του σινεμά που δεν υπήρξε σνομπ

Από τους Πέρσες του Κουν μέχρι το τηλεοπτικό Έτερος Εγώ Νέμεσις, ο Ηλίας Λογοθέτης διέσχισε όλα τα είδη με μπρίο, αξιοπρέπεια και ακατάβλητο ποιητικό οίστρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΥΡΙΤΣΑΚΗΣ

Θέατρο / Γιάννης Μαυριτσάκης: «Για δύο χρόνια απομονώθηκα και έγραφα, μόνος, σαν τα θηρία»

Λίγο πριν την πρεμιέρα του νέου του έργου «Rayman ούρλιαξε» σε σκηνοθεσία Περικλή Μουστάκη, ο συγγραφέας της ποιητικής ενατένισης και του σκληρού ρεαλισμού μιλάει για τα παιδικά του χρόνια, την πορεία του στο θέατρο, τη «συνάντησή» του με τον Μπερνάρ-Μαρί Κολτές και την αφοσίωσή του στη συγγραφή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στην ανανεωμένη σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων του Λευτέρη Βογιατζή όλα είναι δρόμος

Θέατρο / Το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων αλλάζει για τη νέα παράσταση του Στάθη Λιβαθινού

Το έργο του Τομ Στόπαρντ «Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί» ανεβάζει η ομάδα του Στάθη Λιβαθινού, ένα από τα λίγα θεατρικά ανσάμπλ στην Αθήνα που τον ακολουθεί εδώ και χρόνια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Αίθουσα Αναμονής. Humanity»: Ο Ένκε Φεζολλάρι μιλάει για μια παράσταση που αναδεικνύει την ομορφιά και τον εφιάλτη του ανθρώπινου είδους. 

Θέατρο / «Αίθουσα Αναμονής. Humanity»: Μια παράσταση για την ομορφιά και το σκοτάδι του ανθρώπινου είδους

Ο Ένκε Φεζολλάρι μιλά για την παράσταση που κινείται μεταξύ του mockumentary και του documentary, αφηγείται ιστορίες που συγκινούν και σοκάρουν, στιγμές επιτευγμάτων ή σκοτεινών σελίδων της ανθρωπότητας που ξετυλίγονται σε αίθουσες αναμονής.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Τζων Φούλτζεϊμς επιστρέφει με Βάγκνερ

Όπερα / «Η Βαλκυρία σχετίζεται με τους κόσμους του Τόλκιν και της Ρόουλινγκ»: Ο Τζων Φούλτζεϊμς επιστρέφει στη Λυρική

Μετά τον τολμηρό «Ντον Τζιοβάνι», ο διακεκριμένος Βρετανός σκηνοθέτης περνάει στην απαιτητική «Βαλκυρία», το δεύτερο μέρος της επικής τετραλογίας «Το δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν» του Ρίχαρντ Βάγκνερ που ανεβαίνει για πρώτη φορά από την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ποια «σκέψη» οδηγεί στην τρέλα;

Κριτική Θεάτρου / «Η Σκέψη»: Στον λαβύρινθο της τρέλας

Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθετεί και ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης δίνει μια υποδειγματική ερμηνεία επάνω στο δύσκολο είδος του μονολόγου με αφορμή τη «Σκέψη» του Λεονίντ Αντρέγιεφ, στο θέατρο Σφενδόνη.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Στέγη Ιδρύματος Ωνάση στο Άμστερνταμ

Θέατρο / Οι παραστάσεις της Στέγης εντυπωσιάζουν κοινό και κριτικούς στο Άμστερνταμ

Οι γεμάτες αίθουσες του θεάτρου Huis van het Nederlandse στο Άμστερνταμ ήταν η απόδειξη ότι το Διεθνές Φεστιβάλ Brandhaarden κέρδισε φέτος το στοίχημα, επιλέγοντας για ένα δεκαήμερο τις παραστάσεις της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση. Η LiFO έζησε την εμπειρία από κοντά.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Αναζητώντας τη προσβασιμότητα στις θεατρικές παραστάσεις

Ζούμε, ρε! / Αναζητώντας προσβασιμότητα στις θεατρικές παραστάσεις

Μπορεί να υπάρξει καθολική προσβασιμότητα σε μια πολιτιστική εκδήλωση; Ποια είναι τα εμπόδια σε αυτή; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Tσάτσος συζητούν για το θέμα της προσβασιμότητας των ΑμεΑ στο θέατρο με τον ιδρυτή και εκπαιδευτή του πολιτιστικού οργανισμού Liminal, Χρίστο Παπαμιχαήλ.
THE LIFO TEAM
«Σαλό, 120 ημέρες στα Σόδομα», από την ταινία

Αφιέρωμα Σαλό / «Αν η βία σοκάρει στη σκηνή είναι γιατί υπάρχει ακόμα γύρω μας»

Η Έλενα Τριανταφυλλοπούλου, θεατρολόγος-δραματουργός, που συνυπογράφει τη μετάφραση, τη δραματουργία και η θεατρική διασκευή του «Σαλό», γράφει για τη δική της επαφή με το έργο του Παζολίνι και την εμπειρία της από τη δημιουργία της παράστασης.
ΕΛΕΝΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΥ
Ο Παζολίνι και το Σαλό στην ΕΛΣ

Αφιέρωμα Σαλό / Ο Παζολίνι και το «Σαλό» στην ΕΛΣ

«Αν και δεν πρόκειτα για μια κλασική παράσταση μουσικού θεάτρου, που αποτελεί το βασικό δημιουργικό πεδίο της Εναλλακτικής Σκηνής, το κατά Μπινιάρη Σαλό φιλοδοξούμε να εγγραφεί στην ανήσυχη αναζήτηση της ΕΛΣ για επικοινωνία με ομάδες κοινού που δεν σχετίζονται παραδοσιακά με το έργο της».
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΜΕΝΤΑΚΗΣ