18 παραστάσεις που θα δούμε το καλοκαίρι στην Αθήνα

ΛΕΙΠΕΙ ΚΥΡΙΑ 20 παραστάσεις που θα δούμε το καλοκαίρι στην Αθήνα Facebook Twitter
0

Στην Πειραιώς 260

Στην Πειραιώς 260 χτυπάει η καρδιά του διεθνούς και του ελληνικού θεάτρου.

Η Κριστιάν Ζαταΐ παρουσιάζει το Dusk / Λυκόφως ( 27 & 28 Ιουνίου), βασισμένο στην ταινία Dogville του Λαρς φον Τρίερ, με την ηρωίδα να εγκαταλείπει τη Βραζιλία και να βρίσκει καταφύγιο σε μια κοινότητα καλλιτεχνών του θεάτρου που ανεβάζουν το Dogville, εστιάζοντας ακριβώς στο πόσο ανεκτική είναι η κοινωνία μας απέναντι στον Άλλο.

Η Γιούλα Μπούνταλη σκηνοθετεί την Άνοιξη (2-4 Ιουλίου) για να μιλήσει για το αν υπάρχει ανδρικός και γυναικείος «προορισμός», έμφυλες κλίσεις και ταλέντα. Πρόκειται για μια ιστορία στο Μεσολόγγι του ’60, μια ιστορία γυναικών που γεννήθηκαν αμέσως μετά τον πόλεμο σε μια κλειστή επαρχιακή κοινωνία και οραματίστηκαν έναν ρόλο ισότιμο με τους άντρες.

Ο Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος σκηνοθετεί την Αντιγόνη του Σοφοκλή (5-7 Ιουλίου) σε μια παράσταση που εξετάζει τη σχέση της πόλης / των πολιτών με την εξουσία, διαχρονικό ζήτημα του τραγικού έργου. Εστιάζοντας στον καταλυτικό ρόλο των ΜΜΕ στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης, η θεατρική δράση τοποθετείται σ’ ένα κυβερνητικό τηλεοπτικό κανάλι, όπου κάθε πολιτική διαπραγμάτευση και απόφαση πραγματοποιούνται σε ζωντανό χρόνο.

Dusk Facebook Twitter
Dusk. Φωτ.: Magali Dougados

Η Γαλλοβιετναμέζα Καρολίν Γκιγελά Ενγκιγέν σκηνοθετεί την ΑΔΕΛΦΟΣΥΝΗ, μια φανταστική ιστορία (6 & 7 Ιουλίου), με εναπομείναντες κατοίκους της γης να καταφεύγουν στα λεγόμενα «κέντρα φροντίδας» απ’ όπου μπορούν να στείλουν σύντομα μηνύματα στους αγνοούμενους οικείους τους. Μια κοινότητα συναισθηματικά ακρωτηριασμένων ανθρώπων συσπειρώνεται γύρω από τα κέντρα φροντίδας, που μετατρέπονται έτσι σε πολύ σημαντικούς χώρους οι οποίοι προσφέρονται για περισυλλογή και επούλωση.

Ο Φιλίπ Κεν σκηνοθετεί το Farm Fatale (10 & 11 Ιουλίου), ένα έργο στο οποίο πέντε σκιάχτρα, που έχουν μείνει χωρίς δουλειά λόγω της κλιματικής αλλαγής, αποφασίζουν να συγκροτήσουν μια νέα κοινότητα. Οι αφοπλιστικά αστείοι χαρακτήρες του έργου, ωστόσο, δεν πτοούνται από τη δύσκολη κατάσταση. Καταγράφουν μεθοδικά τους ήχους της ετοιμοθάνατης φύσης για τις επόμενες γενιές, ετοιμάζουν πανό και σλόγκαν για διαδηλώσεις, παίζουν ποπ μουσική στον πειρατικό ραδιοφωνικό σταθμό τους, συζητάνε για την εξαφάνιση των εντόμων και τα φυτοφάρμακα.

Farm Fatale Facebook Twitter
Farm Fatale. Φωτ.: Martin Argyroglo

Ο Γιώργος Κουτλής σκηνοθετεί το έργο του Μάριους φον Μάγενμπουργκ Ο σκύλος, η νύχτα και το μαχαίρι (18-21 Ιουλίου), φέρνοντας στη σκηνή έναν εφιάλτη με σπλάτερ και κωμικά στοιχεία, μια παρανοϊκή και ωμά διασκεδαστική κούρσα, παραβολή της αδιανόητης πραγματικότητάς μας και πρωταγωνιστή τον «Μ», που στη διάρκεια μιας νύχτας θα έχει μαχαιρωθεί, θα έχει μαχαιρώσει, θα έχει γνωρίσει ανθρώπους που θέλουν να τον φάνε, θα έχει δει τον χρόνο να στέκει ακίνητος, και μόνο στο τέλος, για πρώτη φορά, θα νιώσει πως δεν φοβάται.

Ο σκύλος, η νύχτα και το μαχαίρι. Facebook Twitter
Ο σκύλος, η νύχτα και το μαχαίρι. Φωτ.: Χρήστος Συμεωνίδης

Η Γιώτα Αργυροπούλου σκηνοθετεί το Youthquake (19-21 Ιουλίου) με δεκατέσσερις έφηβους να καταλαμβάνουν τη σκηνή και να δημιουργούν νέα μοτίβα συμμετοχής και πολιτικοποίησης, από τον Δεκέμβρη του 2008, τις οικολογικές πορείες σε όλο τον κόσμο και τις «Παρασκευές για το Μέλλον», το #Blacklivesmatter και το Occupy Wall Street. Οι έφηβοι του Youthquake μάς αφηγούνται τη ζωή, τις συνήθειες, τα γούστα και την κοινωνική δυσαρέσκειά τους για τον κόσμο που κληρονομούν.

Youthquake Facebook Twitter
Youthquake. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Στα ανοιχτά θέατρα της Αττικής και σε όλη την Ελλάδα

Ο Άρης Σερβετάλης υπό την καθοδήγηση της Έφης Μπίρμπα μας ξεναγεί στον κόσμο του Ντοστογέφσκι, οδηγώντας μας στα μύχια των σκέψεών του, μεταξύ πραγματικού και φανταστικού, αλήθειας και ψευδαίσθησης, ορατού και αόρατου, κωμικού και τραγικού, γελοιότητας και σαλότητας. Το Όνειρο ενός Γελοίου αποπειράται να διερευνήσει τα αδιέξοδα της ανθρώπινης φύσης, της οποίας τα υλικά είναι ίδια με αυτά των ονείρων, μέσα από μια ιδιότυπη ιλαροτραγωδία, ένα φανταστικό αφήγημα-αριστούργημα του Ρώσου δασκάλου της ανθρώπινης ψυχολογίας. (Βύρωνας 27/6, Βεάκειο 14/7, Παπάγου 15/7, Ηλιούπολη 11/9 και περιοδεία σε όλη την Ελλάδα)

Το Όνειρο ενός Γελοίου Facebook Twitter
Το Όνειρο ενός Γελοίου. Φωτ.: Γιώργος Καπλανίδης

Οι Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπέζου κάνουν πρεμιέρα στις 30 Ιουνίου και την 1η Ιουλίου στο Κηποθέατρο Παπάγου, με πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Φοίβου Δεληβοριά και σε πρωταγωνιστικούς ρόλους τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Λαέρτη Μαλκότση κ.ά. Μια προσπάθεια του Αριστοφάνη να παρωδήσει τον μεγάλο Ευριπίδη, με βάση τη συμπεριφορά των Αθηναίων γυναικών στη διάρκεια μιας μεγάλης μυστικιστικής γιορτής αποκλειστικά γυναικείας, των Θεσμοφορίων, μια κατάθεση πολιτική και άκρως κωμική ταυτόχρονα. (Ηλιούπολη 3/7, Θέατρο Βράχων 11/7, Θέατρο Πέτρας 29/8, Βεάκειο 30/8, Αιγάλεω 31/8, Κατράκειο Θέατρο 3/9, Βριλήσσια 11/9 και περιοδεία σε όλη την Ελλάδα)

Ο Φιλοκτήτης του Σοφοκλή παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Μαρλένε Καμίνσκι, με τον Τάσο Νούσια στον ρόλο του Νεοπτόλεμου και τη Μαρία Πρωτόπαππα στον ρόλο του Οδυσσέα, με πρωτότυπη μουσική σύνθεση των ηχοτοπίων του Constantine Skourlis. Ο Σοφοκλής στον Φιλοκτήτη δραματοποιεί ένα επεισόδιο από τον Τρωικό Κύκλο, σύμφωνα με το οποίο ο Οδυσσέας και ο νεαρός Νεοπτόλεμος στέλνονται από τον αχαϊκό στρατό στη Λήμνο για να φέρουν τον διάσημο τοξότη Φιλοκτήτη στην Τροία. Γεμάτος συμβολισμούς και μια μεταφυσική φόρτιση, ο Φιλοκτήτης είναι από τα τελευταία και πιο πολυεπίπεδα έργα του Σοφοκλή. Εξερευνά με τρόπο εντυπωσιακό τα ηθικά όρια στην επιδίωξη του οφέλους, της αριστείας και της δόξας. (Βύρωνας 4-5/7, Θέατρο Πέτρας 6/7, Βεάκειο 8-9/7 και περιοδεία σε όλη την Ελλάδα)

Μήδεια Facebook Twitter
Μήδεια. Φωτ.: Μαριλένα Αναστασιάδου

Η Μήδεια του Ευριπίδη, όπως τη διασκεύασαν και τη φαντάστηκαν o Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας, κάνει πρεμιέρα στο Θέατρο Πέτρας στις 29 Ιουνίου. Η Αθηνά Μαξίμου, ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Αναστάσης Ροϊλός αναλαμβάνουν τους ρόλους του έργου, ενώ στον Χορό συναντάμε δύο κορυφαίες: τη Γιώτα Νέγκα και τη Μυρτώ Αλικάκη. Στη Μήδεια ο έρωτας ανατρέπει τη λογική, μεταμορφώνει τους ανθρώπους, πολιορκεί ακόμη και τις πιο ιερές σχέσεις, όπως αυτή ανάμεσα στη μητέρα και τα παιδιά της. Η Μήδεια σκοτώνει τα παιδιά της για να τα σώσει από τα χέρια των εχθρών της, για να μην επιτρέψει στην εξουσία να τα δολοφονήσει. Γι’ αυτό ο Ευριπίδης –παρά την αποτρόπαια πράξη της– στο τέλος, αντί να την τιμωρήσει, την αποθεώνει. (Κατράκειο 1/7 και περιοδεία σε όλη την Ελλάδα)

Το εμβληματικό έργο της νεοελληνικής λογοτεχνίας, που αγαπήθηκε από γενιές και γενιές Ελλήνων, τα Ματωμένα Χώματα της Διδώς Σωτηρίου, παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη με τον Νικήτα Τσακίρογλου στον ρόλο του Μικρασιάτη Μανώλη Αξιώτη, που αφηγείται τις δοκιμασίες του, ενώ ο θεατής παρακολουθεί τη ζωή του ήρωα από την ήρεμη αγροτική ζωή στο χωριό Κιρκιντζέ, στα απάνθρωπα τάγματα εργασίας Αμελέ Ταμπουρού, το σκληρό μέτωπο του Αφιόν Καραχισάρ και το προσφυγικό ταξίδι στην Ελλάδα. Πρωταγωνιστούν οι Μιχάλης Σαράντης, Αντίνοος Αλμπάνης, Θάνος Αλεξίου, Στέλιος Δημόπουλος, Μαρία Νεφέλη Δούκα, Τζένη Κόλλια, κ.ά. (Βεάκειο 7/7, Παπάγου 11/7, Θέατρο Βράχων 12/7, Θέατρο Πέτρας 13/7, Ηλιούπολη 18/7, Κατράκειο 19/7 και περιοδεία σε όλη την Ελλάδα)

Ματωμένα Χώματα. Facebook Twitter
Ματωμένα Χώματα.

Ο Ματωμένος Γάμος του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα σε μετάφραση Νίκου Γκάτσου και σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη παρουσιάζεται με πρωτότυπη μουσική, σύνθεση και ενορχήστρωση του Αλκίνοου Ιωαννίδη, τη Μαρία Τζομπανάκη στον κεντρικό ρόλο της μάνας και πρωταγωνιστές τους Μαρία Χάνου, Νίκο Πουρσανίδη, Κωνσταντίνο Ασπιώτη, Χριστίνα Τσάφου, Κώστα Βασαρδάνη κ.ά. Τραγωδία-γέννημα των πόθων, των ηθών και των παραδόσεων του ισπανικού λαού, που όμως έχει πανανθρώπινη αντανάκλαση, θεατρικό και λογοτεχνικό φαινόμενο, σήμερα, περίπου έναν αιώνα μετά τη συγγραφή του, και παρά τη δυσκολία προσέγγισης της θεματολογίας του από τη σύγχρονη οπτική, ολοένα διευρύνεται πλανητικά η φήμη του, με νέες παρουσιάσεις στο θέατρο σε πλήθος χώρες, με καινούργιες μελέτες και σταθερό το ενδιαφέρον του θεατρικού κοινού. (Θέατρο Βράχων 25/6, FALIRO SUMMER THEATER 26/7, Ηλιούπολη 17/7, Βεάκειο 6/9, Βριλλήσια 12/9, Παπάγου 16/9, Πετρούπολη 20/9 και περιοδεία σε όλη την Ελλάδα)

Ο Προμηθέας Δεσμώτης του Αισχύλου παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη. Τον ρόλο του Προμηθέα ερμηνεύει ο Γιάννης Στάνκογλου, τον ρόλο του Ωκεανού ο Αλέκος Συσσοβίτης και τον ρόλο του Ερμή ο Ιωάννης Παπαζήσης. Στην τραγωδία, ο Αισχύλος πραγματεύεται την αντίσταση του αλυσοδεμένου στον Καύκασο Προμηθέα να υποκύψει στο θέλημα του «ανελέητου» Διός. Πρόκειται για μια σπαρακτική επίκληση του πάσχοντος θεού για τον άνθρωπο. Μια επίκληση ενιαία, με συνεχή κλιμάκωση από την αρχή ως το τέλος, για τον άνθρωπο. Ένας ασταμάτητος αγώνας κατά της δύναμης της εξουσίας. Με όχημα τη μουσική, οι ηθοποιοί δημιουργούν μια δυναμική πλατφόρμα αναπαράστασης και αναδεικνύουν συγκινησιακά φορτία από το πεδίο της αρχαίας τραγωδίας. (Ηλιούπολη 12/9, Βεάκειο 13/9, Βριλήσσια 14/9, Κατράκειο 16/9, Παπάγου 17/9, Θέατρο Βράχων 19/9 και περιοδεία σε όλη την Ελλάδα)

Προμηθέας Facebook Twitter
Ο Γιάννης Στάνκογλου στον ρόλο του Προμηθέα. Φωτ.: Έφη Γούση

Στο θέατρο Άλσος η Δήμητρα Παπαδοπούλου παρουσιάζει την επιθεώρηση Τι ζούμε ρε, μια τρελή, κωμική ανασκόπηση της καθημερινότητας, όπου το σημερινό γίνεται διαχρονικό και το παράλογο λογικό. Ένας καθρέφτης που σαρκάζει και αυτοσαρκάζεται, που παραμορφώνει και μεγεθύνει. Πάνω στη σκηνή θα συναντηθεί και θα συνομιλήσει η Δεξιά με την Αριστερά, ο Πούτιν με τον Μπάιντεν, η νοικοκυρά με τη νεολαία. Μια παρέλαση της νεοελληνικής παραπραγματικότητας και παράνοιας που μας ταλαιπωρεί όλους και η μόνη διέξοδος είναι να μπορούμε να γελάμε με αυτή. Η σκηνοθεσία είναι του Θοδωρή Αθερίδη και η μουσική της Μαρίζας Ρίζου, με πρωταγωνιστές τους Κρατερό Κατσούλη, Κώστα Κόκλα, Πάνο Μουζουράκη, Παρθένα Χοροζίδου, Ελένη Κοκκίδου, Αντώνη Λουδάρο, Θανάση Αλευρά κ.ά.

Το πολυβραβευμένο μιούζικαλ που έχει αναδειχτεί παγκοσμίως ως το πιο διασκεδαστικό, feel good μιούζικαλ όλων των εποχών, το ΜΑΜΜΑ ΜΙΑ, έρχεται φέτος το καλοκαίρι, σε απόδοση κειμένου, στίχων και σκηνοθεσία της Θέμιδας Μαρσέλλου, στο CITY GARDEN FESTIVAL, που μεταμορφώνεται σε μια όμορφη καλοκαιρινή πλατεία ενός ελληνικού νησιώτικου χωριού για να υποδεχτεί το κοινό, πλημμυρισμένη από τα τραγούδια και τη μουσική των ABBA. Στην ηλιόλουστη, χαρούμενη και συγκινητική ιστορία της Catherine Johnson που εκτυλίσσεται σ’ ένα παραδεισένιο ελληνικό νησί, η κόρη της Ντόνα, η Σοφία, ετοιμάζεται να παντρευτεί κι έχει ανάγκη να ανακαλύψει την άγνωστη ταυτότητα του πατέρα της. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Ντόνα Σέρινταν θα ερμηνεύσει η Νάντια Κοντογεώργη, ενώ στους άλλους ρόλους πρωταγωνιστούν οι Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Αφροδίτη Λιάντου, Γιώργος Χρανιώτης, Ντορέττα Παπαδημητρίου, Πηνελόπη Αναστασοπούλου και Ίαν Στρατής.

Mamma Mia. Facebook Twitter
Mamma Mia.

Η Ηλέκτρα του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Γιώργου Λύρα κάνει πρεμιέρα στο Κατράκειο στις 25 Ιουνίου. Η μετάφραση είναι του Στρατή Πασχάλη, με τη Μαρία Κίτσου και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο στους ρόλους της Ηλέκτρας και του Ορέστη αντίστοιχα, ενώ τον ρόλο του Παιδαγωγού κρατά ο Γιώργος Κωνσταντίνου. Η Ηλέκτρα είναι ένα πρωτοποριακό και αμφιλεγόμενο έργο, γέννημα μιας εποχής όπου όλες οι βεβαιότητες έχουν γίνει αβεβαιότητες. Ο ποιητής δεν διστάζει να παρουσιάσει επί σκηνής τη δική του εκδοχή του μύθου, με τους ήρωές του σε έναν κόσμο ρεαλιστικής καθημερινότητας να θέτουν επιτακτικά ζητήματα πάνω στις έννοιες της εκδίκησης, της δικαιοσύνης, της ηθικής σύγκρουσης, του πάθους. (Παπάγου 26-27/6, Ηλιούπολη 28/6 και 30/8, Βεάκειο 30/6, Πετρούπολη 1/7, Θέατρο Βράχων 2/7 και περιοδεία σε όλη την Ελλάδα)

Το Θέατρο Στοά που ίδρυσε πριν από 50 χρόνια ο Θανάσης Παπαγεωργίου γιορτάζει τη χρυσή επέτειό του με μια συρραφή αποσπασμάτων από ένα μεγάλο μέρος της παραγωγής του Μποστ – θεατρικά, πεζά, ποιήματα, λεζάντες, διαφημίσεις, τραγούδια, επιθεωρησιακά νούμερα, υπό τον τίτλο Ακούω ήχον κώδωνος. Με τη μουσική του Διονύση Τσακνή, 15 ηθοποιοί και μια μικρή λαϊκή ορχήστρα συναντιούνται στη σκηνή για να ζωντανέψουν ήρωες όπως η Φαύστα, το Ριτσάκι, η Μήδεια, ο Ιάσων, η Καλόγρια, η Μαρία Πενταγιώτισσα. Πρωταγωνιστούν οι Λήδα Πρωτοψάλτη, Θανάσης Παπαγεωργίου, Αργύρης Παυλίδης, Γιώργος Ζιόβας, Ευδοκία Σουβατζή, Άννα Μονογιού, Εύα Καμινάρη, Άρης Τρουπάκης, Δήμητρα Κόκκορη, Μαριάνα Κιμούλη, Γιλμάζ Χουσμέν κ.ά. (Βεάκειο 28/6, Νέα Μάκρη 30/6, Κατράκειο 3/7, Θέατρο Πέτρας 4/7, Παπάγου 5/7, Ηλιούπολη 6-7/7 και περιοδεία στην Ελλάδα)

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αν είσαι καλή στα μαθηματικά μήπως δεν είσαι εντελώς κορίτσι; (ΤΙΤΛΟΣ;) αν σας κάνει

Θέατρο / «Άνοιξη»: Μια παράσταση για την εποχή που τα κορίτσια αποκλείονταν από τις θετικές επιστήμες

Η Γιούλα Μπούνταλη ανεβάζει στο Φεστιβάλ Αθηνών ένα έργο που τοποθετείται στο Μεσολόγγι του ‘60 και μιλά για τη δράση μια ομάδας μαθητριών που αντιδρά στον αποκλεισμό τους από τα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πλέον, τα βράδια στην Πειραιώς 260 παίζει μουσική, φαγητό, ποτό και γενικά, φασάρα

Γεύση / Πλέον, τα βράδια στην Πειραιώς 260 παίζει μουσική, φαγητό, ποτό και, γενικά, φασάρα

Μετά τις παραστάσεις του Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου στο βιομηχανικό προαύλιο του Ταύρου συγκεντρώνονται οι θεατρόφιλοι και όχι μόνο, αφού η ομάδα του six d.o.g.s έχει στήσει εκεί ένα σκηνικό που περιλαμβάνει μερικές από τις καλύτερες street food προτάσεις της πόλης, παγωμένα κοκτέιλ, μπίρες και μουσικές από ένα μεγάλο ηχητικό φάσμα που βγαίνουν μέσα από ένα ανοιχτό κοντέινερ.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ