«Η άλλη πλευρά της καταιγίδας»: Ούτε κωμωδία, ούτε ρομάντσο, ούτε χορταστικό μελόδραμα

Τρικυμία Χουβαρδάς Facebook Twitter
Πόσο άστοχο είναι να βάλεις την ηθοποιό σου να μιμηθεί τις χορευτικές κινήσεις της Ρίτα Χέιγουορθ στο «Amado Mio», όταν η κινησιολογία αυτή βρίσκεται απαράγραπτα χαραγμένη στο συλλογικό ασυνείδητο ως σημειολογική αποθέωση της έννοιας «Γυναίκα»; Φωτ.: Alex Kat
0

Ο Γιάννης Χουβαρδάς διασκεύασε τη σαιξπηρική «Τρικυμία», έτσι ώστε όλος ο κόσμος του έργου να αναφέρεται στην ιστορία, στη γοητεία και στην αδάμαστη ποικιλομορφία της τέχνης του κινηματογράφου. 

Με αυτή την επιδίωξη, το «ερημικό νησί» του τελευταίου έργου του Σαίξπηρ μετατρέπεται εδώ σ’ ένα ξεχασμένο κινηματογραφικό στούντιο που κρύβει στα σπλάχνα του παρατημένα σκηνικά, ζαρωμένες οθόνες και γερασμένους γερανούς. Τα κρεμαστά φώτα λαμπυρίζουν σαν άστρα μες στη νύχτα και οι κάμερες, καίτοι απαρχαιωμένες, ανασταίνουν τους νεκρούς. Η μαγεία του σινεμά είναι η δύναμη του Πρόσπερο, του περίφημου σαιξπηρικού μάγου που διαφεντεύει εδώ το νησί/στούντιο ως άλλος Όρσον Γουέλς (Αλέξανδρος Μυλωνάς), στα τελευταία, πικραμένα, χρόνια της ζωής του, σχεδιάζοντας να τιμωρήσει τους «δολοφόνους των ονείρων» του και να θαμπώσει τους σινεφίλ του πλανήτη, αφού συνενώσει δυναμικά όλες τις εμμονές, τα λάθη και τα πάθη του σ’ ένα ύστατο, βιωματικό αριστούργημα – το κύκνειο άσμα του, αυτό που επιτέλους θα επιφέρει την πλήρη ταύτιση μεταξύ της ζωής και της τέχνης του. 

Το αποτέλεσμα κείτεται ακινητοποιημένο, ξέπνοο, κάτω από μια κουβέρτα αναφορών, παραπομπών και μιμήσεων, που ούτε καν hommage αξιώσεων δεν συνιστούν. Στατικότητα, πλαδαρότητα, επαναληπτικότητα, και η περηφάνεια ενός παιδιού που ταίριαξε θριαμβευτικά τα κομμάτια του παζλ για να φτιάξει την αγαπημένη του «εικόνα».

Οι αναλογίες «Τρικυμίας» - «Καταιγίδας» έχουν δουλευτεί (από τον Γ. Χουβαρδά και τη συνεργάτιδά του Έρι Κύργια) με πολύ μεράκι: έτσι, ο Άριελ, το ξωτικό-υπηρέτης του Πρόσπερο, είναι εδώ ένας ξεπεσμένος οπερατέρ (Έκτορας Λυγίζος) γαλουχημένος στα B-movies και στα ερασιτεχνικά πορνό, που τρέχει πέρα δώθε με την κάμερα στον ώμο, εκτελώντας «το δυσκολότερο πανοραμίκ, το πιο τρελό σου μονοπλάνο, κοντινό και μακρινό, plongée, contre-plongée, accéléré, ralenti κ.ο.κ.», προκειμένου να ικανοποιεί τα καπρίτσια του σκηνοθέτη του. Ο Κάλιμπαν, το παράξενο ημιανθρώπινο πλάσμα και παρολίγον βιαστής της θυγατέρας του Πρόσπερο, παρουσιάζεται εδώ (από τον Δημήτρη Πιατά) ως χιουμοριστική μετενσάρκωση του Πέτερ Λόρε-σίριαλ κίλερ παιδιών στο «Μ» του Φριτζ Λανγκ. Ο Στέφανο και ο Τρίνκουλο, το αλκοολούχο κωμικό δίδυμο, εμφανίζονται ως Χοντρός (Πυγμαλίων Δαδακαρίδης) και Λιγνός (Άρης Μπαλής). Οι δύο νέοι που δοκιμάζουν για πρώτη φορά τα μεθυστικά βήματα του έρωτα ακολουθούν το χορευτικό παράδειγμα του Φρεντ Αστέρ (Δημήτρης Πασσάς) και της Τζίντζερ Ρότζερς (Ελένη Μπούκλη), ενώ οι δύο κυνικοί και άπληστοι συνωμότες δανείζονται τους τρόπους του Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ (Χάρης Φραγκούλης) και του Τζέιμς Κάγκνεϊ (Αντώνης Μυριαγκός). Όσο για το στούντιο που αφαίρεσε από τον μεγάλο σκηνοθέτη τα δικαιώματα επάνω στο σώμα του έργου του, τον εξόντωσε πνευματικά και τον μετέτρεψε σε παρία του Χόλιγουντ, φέρει το όνομα της κακούργας μάγισσας μάνας του Κάλιμπαν, της δαιμόνιας Sycorax. 

Τρικυμία Χουβαρδάς Facebook Twitter
Δημήτρης Πιατάς. Φωτ.: Alex Kat

Σε αυτή την παιχνιδιάρικη, μεταθεατρική συνθήκη όλα είναι ρόλος. Οι ήρωες πότε γκρινιάζουν για τον εγκλωβισμό τους σ’ έναν (και μοναδικό) ρόλο, πότε πασχίζουν να σπάσουν τα δεσμά του ρόλου και, γενικότερα, οι ρόλοι βγαίνουν ο ένας μέσα από τον άλλο σαν τις μπάμπουσκες. Ταυτόχρονα, ο σκηνοθέτης-θαυματοποιός-Όρσον-Πρόσπερο επιμένει να καθοδηγεί τους πάντες και τα πάντα, παρόλο που υποστηρίζει πως, σε αυτό το μαγικό νησί των ψευδαισθήσεων, όλα όσα συμβαίνουν είναι εντελώς αληθινά και όλοι εν αγνοία τους υποδύονται τους εαυτούς τους. Αφού περάσει από την εκδικητική μανία στη συγχωρητική επιθυμία, μαλακωμένος από τα χάδια της Ρίτας Χέιγουορθ (Άλκηστις Πουλοπούλου) που δεν έπαψε, όπως λέει, ποτέ να τον αγαπά, ο Όρσον θα διαβεί το κατώφλι της υπαρξιακής του κρίσης («Μα ποιο το νόημα, εν τέλει;», ρωτά κατ’ επανάληψη) και όλοι μαζί οι ήρωες θα βιώσουν το απόλυτο εορταστικό χάπι εντ: η θυγατέρα θα βρει τη χαμένη μητέρα, ο σύζυγος τη μετανιωμένη σύζυγο, «ο κεντρικός μας ήρωας την αυτοκρατορία του και όλοι εμείς την ψυχή μας», όπως λέει και η Ρίτα/Γκονζάλα.

Θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι οι δύο κόσμοι, ο σαιξπηρικός και ο κινηματογραφικός, συναντήθηκαν με επιτυχία. Πράγματι, μπορεί να συναντήθηκαν∙ η επαφή τους όμως, παρ’ όλες τις ευγενείς προθέσεις, εξαντλήθηκε σε μια χειραψία. Ούτε απολαυστική κωμωδία, ούτε ηλεκτρισμένο ρομάντσο, ούτε χορταστικό μελόδραμα ή σπινθηροβόλα παρωδία. Μονάχα απανωτά κλεισίματα του ματιού, κι αυτά χωρίς ηλεκτρισμούς, σπίθες ή παρεμφερείς ερωτικές συνάψεις. 

Το να συγκεντρώσει κανείς επί σκηνής όλα του τα favourite things και να τα βάλει να παρελάσουν φελινικά σε μεγάλο κύκλο, με υπόκρουση αλά Νίνο Ρότα, δεν αρκεί για να νοηματοδοτήσει ένα φιλόδοξο εγχείρημα.

Τρικυμία Χουβαρδάς Facebook Twitter
H «συγκόλληση» του Όρσον Γουέλς με τον Φελίνι, τον Λανγκ, τις femmes fatales, τους σταρ του σλάπστικ και της Χρυσής Εποχής του Χόλιγουντ δίνει περισσότερο στον θεατή την αίσθηση ότι ξεφυλλίζει ένα κουτσομπολίστικο περιοδικό - το μόνο που ικανοποιείται είναι η περιέργειά του. Φωτ.: Alex Kat

Το αποτέλεσμα κείτεται ακινητοποιημένο, ξέπνοο, κάτω από μια κουβέρτα αναφορών, παραπομπών και μιμήσεων, που ούτε καν hommage αξιώσεων δεν συνιστούν. Στατικότητα, πλαδαρότητα, επαναληπτικότητα, και η περηφάνεια ενός παιδιού που ταίριαξε θριαμβευτικά τα κομμάτια του παζλ για να φτιάξει την αγαπημένη του «εικόνα». Όμως η «συγκόλληση» του Όρσον Γουέλς με τον Φελίνι, τον Λανγκ, τις femmes fatales, τους σταρ του σλάπστικ και της Χρυσής Εποχής του Χόλιγουντ δίνει περισσότερο στον θεατή την αίσθηση ότι ξεφυλλίζει ένα κουτσομπολίστικο περιοδικό: το μόνο που ικανοποιείται είναι η περιέργειά του («Ποιον υποδύεται αυτός; Ποια εκείνη;»), η ανάγκη του δηλαδή να εντοπίζει ομοιότητες και παραλληλισμούς μεταξύ προσώπων και πραγμάτων, μια εγκεφαλική σινεφίλ εξάσκηση δηλαδή, διαδικασία που ολοκληρώνεται στα πρώτα δέκα λεπτά της παράστασης. 

Αν, πάλι, υποθέσουμε ότι η «Άλλη πλευρά της καταιγίδας» διαθέτει και ένα οντολογικό υπόστρωμα, αυτό θα ήθελε να ήταν η σχέση θεάτρου και κινηματογράφου. Δυστυχώς, τίποτε απ' αυτά που διαδραματίζονται επί σκηνής δεν μετουσιώνεται ούτε σε θέατρο ούτε σε κινηματογράφο. Λειτουργούν στο πιο απλοϊκό, στο πιο στοιχειώδες επίπεδο, ίσα ίσα για να μην πέσει ο διακόπτης και βυθιστούμε στο σκοτάδι. Γιατί δεν είναι εύκολη υπόθεση να αναχθεί η μία τέχνη στην άλλη, και σίγουρα όχι έτσι επιφανειακά και πρόχειρα, προβάλλοντας ζωντανά επί δυόμισι ώρες σε μια μεγάλη οθόνη όσα συμβαίνουν επί σκηνής με ελάχιστη επεξεργασία, χωρίς καμία διαμεσολάβηση, καμία σκέψη, καμία ή ενδιαφέρουσα στόχευση, η οποία να προσθέτει μια «άλλη» διάσταση πέρα από την προφανή και αυτονόητη (εξαιρούνται εδώ ο σχεδιασμός των βίντεο και το μοντάζ των βιντεοσκοπημένων σκηνών). Πόση φαντασία, πόση τέχνη χρειάζεται άραγε αυτό; 

Μα και οι δράσεις είναι όλες ατσούμπαλες ή ανέμπνευστες. Το μεθυσμένο «τρίο της συμφοράς», άχαρο και άνευρο, βρίσκεται μονίμως βυθισμένο σε ένα ακατανόητο κινησιολογικό και λεκτικό σύννεφο ασάφειας και ανεκπλήρωτης κωμικής υπόσχεσης που ουδέποτε προκαλεί το γέλιο, ενώ το παρεάκι των «σοβαρών» σταρ σέρνεται από ξαπλώστρα σε ξαπλώστρα (κάτω από την οθόνη), με τον Όρσον να τους παρακολουθεί από το γυάλινο υπερυψωμένο δωματιάκι του και τον Άριελ να τους τραβά με την κάμερα, μεταδίδοντας την εικόνα στην οθόνη. Το παραμικρό δεν εκτυλίσσεται που να ερεθίσει ή να διασκεδάσει τη διψασμένη μας συνείδηση. Επιπλέον, πόσο άστοχο είναι να βάλεις την ηθοποιό σου να μιμηθεί τις χορευτικές κινήσεις της Ρίτα Χέιγουορθ στο «Amado Mio», όταν η κινησιολογία αυτή βρίσκεται απαράγραπτα χαραγμένη στο συλλογικό ασυνείδητο ως σημειολογική αποθέωση της έννοιας «Γυναίκα»; 

Τρικυμία Χουβαρδάς Facebook Twitter
Πυγμαλίων Δαδακαρίδης. Φωτ.: Alex Kat

Θα περίμενε κανείς ότι η λαχτάρα του Γ. Χουβαρδά να στραφεί από τη μια στο τελευταίο έργο του Σαίξπηρ, στην ιστορία ενός μάγου που σπάει την μπαγκέτα του και απαρνείται τις υπερφυσικές δυνάμεις του, και, από την άλλη, στην ιστορία της τελευταίας, ανολοκλήρωτης και καταραμένης ταινίας του Όρσον Γουέλς θα εκπορευόταν από μια διάθεση πιο προσωπική, πιο αποκαλυπτική σε σχέση με την αγωνία του επαγγέλματος, την ουσία της δημιουργικής διαδικασίας, τη διάψευση των προσδοκιών, τη μάχη με τον χρόνο και τα πάσης φύσεως εμπόδια που εγείρονται στον δρόμο του δημιουργού – ακόμα κι αν η εν λόγω διάθεση ντυνόταν ένα κωμικό ή κάποιο άλλο, ανάλαφρο περίβλημα. Αντ’ αυτού, στη σκηνή καλείται ο βετεράνος Γιάννης Βογιατζής να μιλήσει σε ύφος πιο προσωπικό και να ευχαριστήσει τον σκηνοθέτη της παράστασης που έδωσε το φιλί της ζωής στην καριέρα του. 

Πέραν τούτου, ουδέποτε επιτρέπεται στο συναίσθημα να εισέλθει στο αρραγές οικοδόμημα της «Άλλης πλευράς της καταιγίδας». Η ζωή τελικά δεν συναντά την τέχνη, παρά τις συνεχείς δηλώσεις του Όρσον/Πρόσπερο: «άλλη» σημαίνει απλώς «μια ματιά στα παρασκήνια». Ούτε η μαγεία του σινεμά ούτε του θεάτρου ζωντανεύει ενώπιόν μας, παρά μόνο περιγραφικά, εξωτερικά, χωρίς καμία βαθύτερη συναισθηματική σύνδεση, χωρίς καμία εξερευνητική διάθεση. 

Κωμικό δεν σημαίνει αφελές ή ανούσιο. Αλλά και δυόμισι ώρες τσαχπινιάς μάς αφήνουν μετέωρους, συγχυσμένους, ανίκανους να πιαστούμε από το ο,τιδήποτε.

«Η άλλη πλευρά της καταιγίδας»
Μια φανταστική συνάντηση του Όρσον Ουέλς με τον κόσμο του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

Πειραιώς 260
Έως 7/6

Σύλληψη - κείμενο - σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς
Συνεργασία στο κείμενο: Έρι Κύργια
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική σύνθεση και εκτέλεση: Θοδωρής Οικονόμου
Σχεδιασμός βίντεο - Μοντάζ βιντεοσκοπημένων σκηνών: Παντελής Μάκκας
Σχεδιασμός φωτισμών - Κινηματογράφηση βιντεοσκοπημένων σκηνών: Σίμος Σαρκετζής
Σχεδιασμός ζωντανών πλάνων: Έκτορας Λυγίζος, Παντελής Μάκκας
Χορογραφίες: Φωκάς Ευαγγελινός
Παίζουν: Γιάννης Βογιατζής, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Έκτορας Λυγίζος, Άρης Μπαλής, Ελένη Μπούκλη, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Αντώνης Μυριαγκός, Δημήτρης Παπανικολάου, Δημήτρης Πασσάς, Δημήτρης Πιατάς, Άλκηστις Πουλοπούλου, Χάρης Φραγκούλης, Αχιλλέας Χαρίτος



 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ