Φρόιντ και σεξ, μια οικογενειακή υπόθεση σε μια νέα έκθεση Facebook Twitter

Τρεις γενιές Φρόιντ σε μια νέα έκθεση στο Λονδίνο

0

Τρεις γενιές συναντιούνται στο γραφείο του Σίγκμουντ Φρόιντ στο 20 Maresfield Gardens, στο Λονδίνο. Εκεί όπου ο Σίγκμουντ Φρόιντ συναντούσε τους ασθενείς του, στο ιδιωτικό του ιατρείο που έχει γίνει σήμερα μουσείο, φιγουράρει σε μια έκθεση έργων του εγγονού του και ενός από τους μεγαλύτερους ζωγράφους της μεταπολεμικής Βρετανίας, Λούσιαν, η εικόνα της Λούσι, της ξαπλωμένης στο κρεβάτι μητέρας του, συζύγου του γιου του Σίγκμουντ, Ερνστ Φρόιντ, πάνω από τον καναπέ στον οποίο ξάπλωναν οι ασθενείς του Σίγκμουντ κατά τη διάρκεια των συνεδριών ψυχανάλυσης, που τώρα αποτελεί κεντρικό κομμάτι του μουσείου.

Ο ζωγράφος εστιάζει στο γήρας, η εικόνα θυμίζει παραίτηση, αλλά πίσω από αυτή ο επιμελητής της έκθεσης Μάρτιν Γκέιφορντ, ο οποίος γνώριζε τον Λούσιαν Φρόιντ, λέει ότι ο ζωγράφος είχε φροϊδικά «θέματα με τη μητέρα». Όχι επειδή ήταν αυστηρή, αλλά επειδή δεν ήταν. Ήταν μια φιλελεύθερη γυναίκα της Βαϊμάρης που πίστευε στη ριζοσπαστική ανατροφή των παιδιών, κάτι που έκανε τον Λούσιαν να δυσανασχετεί.

Η νέα έκθεση στο σπίτι της οικογένειας του Σίγκμουντ Φρόιντ στο Χάμπστεντ «Lucian Freud: FamilyMatters» θα διαρκέσει έως τις 29 Ιανουαρίου 2023 και σηματοδοτεί την 100ή επέτειο της γέννησης του Λούσιαν Φρόιντ.

Αυτή είναι η πρώτη έκθεση του έργου του Λούσιαν Φρόιντ που θα πραγματοποιηθεί στο σπίτι του παππού του, Σίγκμουντ, και περιλαμβάνει σπάνια σχέδια και επιστολές που ρίχνουν νέο φως στα παιδικά χρόνια του καλλιτέχνη, πίνακες, φωτογραφίες, βιβλία, που προέρχονται από γκαλερί, ιδιωτικές συλλογές, μέλη της οικογένειας και τα αρχεία του Μουσείου Φρόιντ.

Το μουσείο στεγάζεται στο σπίτι της οικογένειας στο Χάμπστεντ, στο βόρειο Λονδίνο, όπου ο Σίγκμουντ Φρόιντ πέρασε τον τελευταίο του χρόνο μετά τη φυγή του από τους Ναζί. Εκεί πέθανε, το 1939. Ο Λούσιαν Φρόιντ επισκεπτόταν συχνά τον παππού του στο σπίτι.

Το μουσείο στεγάζεται στο σπίτι της οικογένειας στο Χάμπστεντ, στο βόρειο Λονδίνο, όπου ο Σίγκμουντ Φρόιντ πέρασε τον τελευταίο του χρόνο μετά τη φυγή του από τους Ναζί. Εκεί πέθανε, το 1939. Ο Λούσιαν Φρόιντ επισκεπτόταν συχνά τον παππού του στο σπίτι.

Η έκθεση περιλαμβάνει «υλικό που ανακαλύφθηκε πρόσφατα ή που δεν είχε δημοσιευτεί μέχρι σήμερα σχετικά με την παιδική του ηλικία, την εφηβεία και την πρώιμη ενήλικη ζωή του» δήλωσε ο επιμελητής της, ο κριτικός τέχνης Μάρτιν Γκέιφορντ.

«Μια κρύπτη με βιβλία που είχε στην κατοχή του τη δεκαετία του 1930 ήρθε στο φως. Υπάρχει ένα για τα πορτρέτα του [Hans] Holbein, ένα για τα πουλιά, ένα άλλο με γελοιογραφίες ενός άνδρα που ονομάζεται Wilhelm Busch, τον οποίο ο Λούσιαν λάτρευε. Μας δίνουν μια καλύτερη εικόνα για το τι είχε στο μυαλό του όταν ξεκινούσε ως καλλιτέχνης».

Ένα από τα αντικείμενα που έχει εκτεθεί είναι το μοναδικό σωζόμενο γλυπτό του Φρόιντ, το Three-legged Horse, που δημιουργήθηκε όταν ο καλλιτέχνης ήταν έφηβος. «Η ιππασία και τα άλογα ήταν μια από τις μεγάλες του αγάπες μέχρι το τέλος της ζωής του – αν και μάλλον υπάρχουν περισσότερα σκυλιά στο έργο του. Τον ενδιέφεραν πολύ οι σχέσεις μεταξύ ζώων και ανθρώπων» δήλωσε ο Γκέιφορντ.

Φρόιντ και σεξ, μια οικογενειακή υπόθεση σε μια νέα έκθεση Facebook Twitter
Ο εξόριστος Σίγκμουντ Φρόιντ στο Maresfield Gardens το 1938 με δύο από τους εγγονούς του, τον Άντον Γουόλτερ και τον Λούσιαν Φρόιντ. Φωτο: Bourgeron / Bridgeman Images

Η έκθεση περιλαμβάνει αρκετά πορτρέτα της μητέρας του, Λούσι. Είχε περίπλοκα συναισθήματα για τους γονείς του, ιδιαίτερα για τη μητέρα του, η οποία κατά κάποιον τρόπο, όπως έλεγε, ήταν πολύ κοντά του. Ενδιαφερόταν πάρα πολύ για τις υποθέσεις του και για το ότι ήταν καλλιτέχνης. Αφού πέθανε ο πατέρας του, τη ζωγράφιζε πολύ τακτικά.

Ο Λούσιαν είχε «μεγάλη αδυναμία» στον παππού του, δήλωσε ο Γκέιφορντ. «Συνήθιζε να λέει ότι η σχέση του με τον παππού του ήταν πολύ απλή – ήταν η σχέση των άλλων ανθρώπων με τον παππού του που δημιουργεί περιπλοκές ή σύγχυση. Αλλά εξέφραζε επίσης την πλήρη έλλειψη ενδιαφέροντος για την ψυχανάλυση».

Η Κάρολ Σίγκελ, διευθύντρια του Μουσείου Φρόιντ, δήλωσε: «Αυτή η έκθεση φέρνει κοντά τους δύο άνδρες, τον παππού και τον εγγονό, στο τελευταίο σπίτι του Σίγκμουντ Φρόιντ, όπου ο Λούσιαν τον επισκεπτόταν συχνά. Η έκθεση εξετάζει το έργο του Λούσιαν μέσα από την οπτική γωνία των οικογενειακών δεσμών, ένα θέμα για το οποίο ο παππούς του είχε αναπτύξει ριζοσπαστική νέα σκέψη».

Η έκθεση που έχει υπότιτλο «Ο ζωγράφος και η οικογένειά του» έχει πολλά να προσφέρει στην ψυχανάλυση. Ο Φρόιντ έχει απεικονίσει όχι μόνο τη μητέρα του αλλά και τα παιδιά του, την κόρη του να θηλάζει και τον γιο του, που όταν τον ζωγράφισε είχε σοβαρά προβλήματα με τα ναρκωτικά.

Ο Φρόιντ αναγνώρισε 14 παιδιά που απέκτησε από διάφορες σχέσεις και συναντήσεις και άφησε σε δέκα από αυτά κάτι στη διαθήκη του, ενώ η υπόθεση έφτασε στα δικαστήρια με τα απορριφθέντα παιδιά να διεκδικούν μέρος της περιουσίας του ζωγράφου που πέθανε σε ηλικία 83 ετών.

Φρόιντ και σεξ, μια οικογενειακή υπόθεση σε μια νέα έκθεση Facebook Twitter
Το ντιβάνι στο ιατρείο του Φρόιντ. © Freud Museum London
Φρόιντ και σεξ, μια οικογενειακή υπόθεση σε μια νέα έκθεση Facebook Twitter
Άποψη του ιατρείου του Φρόιντ. © Freud Museum London
Φρόιντ και σεξ, μια οικογενειακή υπόθεση σε μια νέα έκθεση Facebook Twitter
Ο Lucian (αριστερά) με τον πατέρα του Ernst Freud και τους αδελφούς του Clement και Stephen Gabriel, περ. 1930. © The Lucian Freud Archive. All Rights Reserved 2022 / Bridgeman Images. Collection of the Freud Museum London
Φρόιντ και σεξ, μια οικογενειακή υπόθεση σε μια νέα έκθεση Facebook Twitter
Ο Lucian Freud με τα παιδιά του, Rose και Ali Boyt, 1973. Φωτο: Harry Diamond. © Freud Museum London
Φρόιντ και σεξ, μια οικογενειακή υπόθεση σε μια νέα έκθεση Facebook Twitter
Esther and Albie, 1995. Ο Lucian Freud ζωγράφισε τη κόρη και την εγγονή του. Φωτο: Bridgeman Images
Φρόιντ και σεξ, μια οικογενειακή υπόθεση σε μια νέα έκθεση Facebook Twitter
Πορτρέτο της μητέρας του Lucian Freud, 1975-76. Φωτο: Bridgeman Images
Φρόιντ και σεξ, μια οικογενειακή υπόθεση σε μια νέα έκθεση Facebook Twitter
Ο Lucian Freud (δεύτερος από δεξιά), ο Stephen Freud (αριστερά) και ο Clement Freud (δεξιά), Βερολίνο, δεκαετία του 1930. © Freud Museum London
Φρόιντ και σεξ, μια οικογενειακή υπόθεση σε μια νέα έκθεση Facebook Twitter
Επιστολή και σχέδιο του Lucian Freud προς τον πατέρα του Ernst Freud, χωρίς ημερομηνία (αρχές της δεκαετίας του 1930). © The Lucian Freud Archive. All Rights Reserved 2022 / Bridgeman Images. Collection of the Freud Museum London
Φρόιντ και σεξ, μια οικογενειακή υπόθεση σε μια νέα έκθεση Facebook Twitter
Φοίνικας (1944) του Lucian Freud, δώρο στη θεία του Anna. © The Lucian Freud Archive. All Rights Reserved 2022 / Bridgeman Images. Collection of the Freud Museum London
Φρόιντ και σεξ, μια οικογενειακή υπόθεση σε μια νέα έκθεση Facebook Twitter
Πίνακας του Lucian Freud με την κόρη του Esther, 1989. Φωτο: Karolina Heller/Freud Museum.
Φρόιντ και σεξ, μια οικογενειακή υπόθεση σε μια νέα έκθεση Facebook Twitter
Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο Φρόιντ, στο σπίτι της οικογένειας του Σίγκμουντ Φρόιντ στο Χάμπστεντ του Λονδίνου. Φωτο: ©-Freud-Museum-London.
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η εγγονή του Φρόιντ δεν έκανε ποτέ της ψυχοθεραπεία

Daily / Η εγγονή του Φρόιντ δεν έκανε ποτέ της ψυχοθεραπεία

Η Σόφι Φρόιντ που πέθανε στις αρχές του μήνα στα 97 της ήταν το τελευταίο επιζών εγγόνι του Σίγκμουντ Φρόιντ και πιθανότατα το τελευταίο εν ζωή πρόσωπο που τον συναναστράφηκε στενά. Η ίδια πίστευε πάντως ότι η ψυχανάλυση είναι σε σημαντικό βαθμό «μια ναρκισσιστική πολυτέλεια».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δύο εκθέσεις για τη θρυλική ψυχαναλύτρια Μιούριελ Γκάρντινερ που βοήθησε εκατοντάδες Εβραίους και αντιφασίστες

Εικαστικά / Μύριελ Γκάρντινερ: Η θρυλική ψυχαναλύτρια που βοήθησε εκατοντάδες Εβραίους

Δύο εκθέσεις αναδεικνύουν τα επιτεύγματα της ψυχαναλύτριας που φυγάδευε Εβραίους και αντιφασίστες δίνοντάς τους πλαστά διαβατήρια και χρήματα προκειμένου να δραπετεύσουν από τη φασιστικά ελεγχόμενη Αυστρία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Εικαστικά / Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «Κοσμική Σκόνη/Άγνωστες Γαίες» αντλεί έμπνευση από την προσωπικότητα και το έργο του Γερμανού αστρονόμου Ιούλιου Σμιτ, διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κατά τον 19ο αι., και μας προσκαλεί να περιηγηθούμε ανάμεσα σε μακρινούς πλανήτες και σε γήινα, απτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ
Η Κιμώνα τα μεσάνυχτα γίνεται γάτα

Εικαστικά / Όταν η Κιμώνα ήταν μικρή έκλεβε τους μαγνήτες του παππού της, του γλύπτη Takis

Η τοσοδούλα γκαλερί Red Carpet, με το τέλειο γκράφιτι στον τοίχο, ξεχωρίζει από μακριά στην οδό Σολωμού. Κόρη της εικαστικού Λυδίας Βενιέρη και εγγονή του γλύπτη Takis, η ιδιοκτήτριά της, η Κιμώνα, φιλοξενεί 7 καλλιτέχνες σε 15 τετραγωνικά. Όταν της μιλούν για τα Eξάρχεια τα μάτια της βγάζουν καρδούλες.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Άγγελος Μεργές: Οff season παραθεριστές με χρώματα που εκπέμπουν ηλεκτρισμένη ενέργεια

Εικαστικά / Παραθεριστές ή πρόσφυγες; Οι αινιγματικές φιγούρες του Άγγελου Μεργέ

Ο 36χρονος Έλληνας ζωγράφος, με έδρα τη Ζυρίχη, εκθέτει στην γκαλερί Καλφαγιάν έργα του με διφορούμενες –έντονα χρωματισμένες και ηλεκτρισμένες– ανθρώπινες φιγούρες σε off season παραλίες, που θυμίζουν ήρωες του Αντονιόνι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Leigh Bowery: ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Nothing Days / Leigh Bowery: Ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης που ο Boy George είχε χαρακτηρίσει ως «μοντέρνα τέχνη με πόδια» έζησε μια περιπετειώδη ζωή με εκατοντάδες συνευρέσεις στις τουαλέτες του Λονδίνου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τέχνη με τα μοναδικά καλτ κοστούμια του που σημάδεψαν μια γενιά σχεδιαστών και εξακολουθούν να εμπνέουν.
M. HULOT