Sheltered Gardens: Ένα εικαστικό πρότζεκτ στον πιο ωραίο βοτανικό κήπο της Αττικής

Sheltered Gardens: Ένα εικαστικό πρότζεκτ στον πιο ωραίο βοτανικό κήπο της Αττικής Facebook Twitter
Kathleen Hanna & the Julie Ruin, Girls Like Us, 2013, video song, από το Julie Ruin άλμπουμ Run Fast, 3'37", βίντεο των Jenn Harris & Jimmy Gribbin (στιγμιότυπο). Παραχώρηση των Kathleen Hanna και the Julie Ruin.
0

Ο Βοτανικός Κήπος Ιουλίας και Αλεξάνδρου Ν. Διομήδους είναι ο μεγαλύτερος σε έκταση στην Ελλάδα αλλά και την Ανατολική Μεσόγειο. Μοιάζει με καλά κρυμμένο μυστικό, βόρεια του Αιγάλεω και σε απόσταση 8 χλμ. από το κέντρο της Αθήνας. Τα όρια του κήπου αρχίζουν μετά το Δρομοκαΐτειο Ψυχιατρείο και συνεχίζει κατά μήκος της Ιεράς Οδού μέχρι το Τουριστικό Περίπτερο του ΕΟΤ.

To 1975 άνοιξε τις πύλες του στο κοινό. Από τότε επιτελεί σημαντικό εκπαιδευτικό και επιστημονικό έργο, αφενός φέρνοντας σε επαφή το ευρύ κοινό με μέρος από τον φυτικό πλούτο του πλανήτη, αφετέρου βοηθώντας στη διατήρηση και προστασία σπάνιων και απειλούμενων φυτών.

Στον βοτανικό αυτό κήπο, που δημιουργήθηκε με βάση τα σχέδια της καθηγήτριας Αρχιτεκτονικής Κήπων και Τοπίου του Πανεπιστημίου του Βερολίνου Herta Hammerbacher, εδώ και δεκαετίες έχει δημιουργηθεί ένα οικοσύστημα στο οποίο συμβιώνουν και αναπτύσσονται αυτοφυή δασικά και καλλιεργούμενα είδη. Σε μια καταπράσινη έκταση 1.860 στρεμμάτων, πλημμυρισμένη από 2.500 είδη φυτών από όλο τον κόσμο, η φύση είναι η μεγάλη πρωταγωνίστρια.

Εδώ, στο μέρος όπου φύεται το κώνειο (Conium maculatum) αλλά και η άκανθος (Acanthus spp.), της οποίας τα φύλλα εικάζεται ότι ενέπνευσαν τα κιονόκρανα κορινθιακού ρυθμού, εδώ, μέσα σε αναρριχητικά φυτά, αρωματικά βότανα, και πάνω από 100 αρωματικές ποικιλίες τριανταφυλλιάς, ανοίγει στο κοινό το Sheltered Gardens, ένα πρωτότυπο, υβριδικό εικαστικό πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχουν περισσότεροι από 35 διεθνείς καλλιτέχνες, συγγραφείς και performers. Από τις 22 Σεπτεμβρίου θα δούμε μια ομαδική έκθεση σύγχρονης τέχνης και ένα τριήμερο πρόγραμμα εικαστικών και χορευτικών performances.

Στο μέρος όπου φύεται το κώνειο (Conium maculatum) αλλά και η άκανθος (Acanthus spp.), της οποίας τα φύλλα εικάζεται ότι ενέπνευσαν τα κιονόκρανα κορινθιακού ρυθμού, εδώ, μέσα σε αναρριχητικά φυτά, αρωματικά βότανα, και πάνω από 100 αρωματικές ποικιλίες τριανταφυλλιάς, ανοίγει στο κοινό το Sheltered Gardens, ένα πρωτότυπο, υβριδικό εικαστικό πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχουν περισσότεροι από 35 διεθνείς καλλιτέχνες, συγγραφείς και performers.

«Η ιδέα για την έκθεση Sheltered Gardens γεννήθηκε μέσα στην έξαρση της πανδημίας και ενώ είχαμε κατακλυστεί από ψηφιακά πρότζεκτ και τηλεδιασκέψεις, σε μια παράδοξη περίοδο για όλο τον πλανήτη» λέει η επιμελήτρια του πρότζεκτ Κίκα Κυριακάκου.

«Λίγο μετά την άρση του δεύτερου lockdown βρέθηκα στον Βοτανικό Κήπο Διομήδους, ο οποίoς φάνταζε ονειρικός μετά από αρκετές εβδομάδες εγκλεισμού και παρατεταμένης ανασφάλειας. Πρόκειται για μια σπάνιας ομορφιάς έκταση πολύ κοντά στο αθηναϊκό κέντρο και έναν πολύ σημαντικό πνεύμονα πρασίνου όπου ευδοκιμούν πολλά προστατευόμενα είδη χλωρίδας και πανίδας. Αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους και σημαντικότερους βοτανικούς κήπους της Μεσογείου ενώ είναι εμφανές πως οι άνθρωποι του κήπου, δασοκόμοι, γεωπόνοι, βοτανολόγοι, φύλακες, πραγματικά αγαπούν αυτό που κάνουν και έχουν αφιερωθεί στη φροντίδα και την προστασία αυτού του τόσο ξεχωριστού χώρου».

Βασικές λογοτεχνικές αναφορές για το υβριδικό πρόγραμμα του Sheltered Gardens αποτέλεσαν το ποίημα της Αμερικανίδας συγγραφέως H.D. (Hilda Doolittle), με τίτλο «Sheltered Garden» (1916), αλλά και το βιβλίο «In Search of Our Mothers’ Gardens» (1983) της Αlice Walker. Δύο έργα αφιερωμένα σε αλληγορικούς κήπους που μας καλούν να αναστοχαστούμε τη σχέση μας με τη φύση και τον θεραπευτικό της ρόλο σε περιόδους κοινωνικών και πολιτικών κρίσεων.

Η έκθεση συνδιοργανώνεται από τον πολιτιστικό οργανισμό Polygreen Culture & Art Initiative (PCAI), με ιδρυτή τον Αθανάσιο Πολυχρόνοπουλο, CEO της Polygreen, και από τον Βοτανικό Κήπο Διομήδους. Σημαντικοί υποστηρικτές το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, το Βρετανικό Συμβούλιο και η εταιρεία Flunet Productions. Πυρήνα του προγράμματος Sheltered Gardens αποτελεί η διαδικτυακή έκθεση, η οποία ανοίγει ταυτόχρονα με την έκθεση στον κήπο στις 22 Σεπτεμβρίου.

Sheltered Gardens: Ένα εικαστικό πρότζεκτ στον πιο ωραίο βοτανικό κήπο της Αττικής Facebook Twitter
Vaskos, Unicorns and Their Kin, 2022, βίντεο, ήχος, χρώμα, 9’ (στιγμιότυπο). Παραχώρηση των καλλιτεχνών και του PCAI.

«Η ψηφιακή έκθεση προσκαλεί τους επισκέπτες να περιηγηθούν σε ορισμένα από τα πιο ιδιαίτερα, κατά τη γνώμη μου, δωμάτια-σημεία του κήπου όπου έργα, παλαιότερα αλλά και νέες αναθέσεις, συνδιαλέγονται και ξεδιπλώνουν τους περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς τους προβληματισμούς.

Το online πρόγραμμα, το οποίο ολοκληρώνεται στις 30 Νοεμβρίου, περιλαμβάνει κείμενα, έργα βιντεο, μουσικά, φωτογραφίες και κολάζ, ενώ η έκθεση στον κήπο, διάρκειας μέχρι τις 2 Οκτωβρίου, θα συμπληρωθεί από εγκαταστάσεις, performances αλλά και το πρώτο AR έργο του PCAI. Παράλληλα, ετοιμάζουμε μια έκδοση αφιερωμένη στο πρόγραμμα με πρωτότυπα κείμενα και ψηφιακό υλικό, η οποία θα κυκλοφορήσει μέσα στους επόμενους μήνες» λέει η Κίκα Κυριακάκου.

Από την drag τέχνη της Sasha Velour στα punk φωτομοντάζ της Linder κι από τις σούπερ-8 ιστορίες της Chris Kraus στις λυρικές αφηγήσεις της Λήδας Παπακωνσταντίνου, η έκθεση ξεκινά σαν μια διαδικτυακή περιήγηση ανάμεσα σε αναρριχητικά φυτά, συστάδες από μπαμπού  και she-shed θερμοκήπια. Κι ύστερα αποκτά φυσική υπόσταση, γίνεται performance, καταγραφή και ίχνος των οικοσυστημάτων και των προβληματικών που αναδεικνύονται στους σύγχρονους γυναικείους κήπους.

Η σύνδεση με τη μητέρα φύση, η γαία ως μυθολογικό κομμάτι της κοσμογονίας, ο κήπος ως αρχέτυπο και οι έμφυλες ανισότητες έχουν άλλωστε αναλυθεί σε πολλά και σημαντικά έργα γυναικών συγγραφέων. Στο βιβλίο της «In Search of Our Mothers’ Gardens» (1983) η Αlice Walker εξέφρασε τις δικές ανησυχίες της ως Αφροαμερικανίδα δημιουργός γύρω από το παρελθόν, την τέχνη και την ταυτότητα σε μια ανήσυχη περίοδο για τα ανθρώπινα δικαιώματα στις ΗΠΑ.

Το 1919, η Virginia Woolf αφιέρωσε ένα από τα πρώτα έργα της στον Βοτανικό Κήπο του Λονδίνου (Kew Gardens), ενώ οι προσωπικοί της προβληματισμοί γύρω από ζητήματα όπως η χωρικότητα και το φύλο αποτυπώθηκαν δυναμικά στο διάσημο δοκίμιό της «A Room of One’s Own» (1929). 

Sheltered Gardens: Ένα εικαστικό πρότζεκτ στον πιο ωραίο βοτανικό κήπο της Αττικής Facebook Twitter
Campus Novel, (U.F.A.) Urban Fauna Assembly, 2021-2022, gif (στιγμιότυπο). Παραχώρηση των καλλιτεχνών.

Η digital και physical έκθεση Sheltered Gardens συνιστά ένα πρωτότυπο, υβριδικό περιβάλλον περιήγησης με αναφορές στην απόρριψη των άκαμπτων ορίων ταυτότητας και φυσικού χώρου της Donna Haraway (Cyborg Manifesto, 1985), εν είδει πρότασης για εναλλακτικές, δημιουργικές κοινωνικές και περιβαλλοντικές αναζητήσεις σε περιόδους κρίσεων.

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Μαργαρίτα Αθανασίου, Μαρία Βαρελά, Μαρίνα Βελησιώτη, Michel Delsol, Kathleen Hanna & the Julie Ruin, Evan Ifekoya, Ειρήνη Καραγιαννοπούλου, Λητώ Κάττου, Chris Kraus, Linder, Polonca Lovšin, Ελένη Μπαγάκη, Campus Novel, Selina Nwulu, Λήδα Παπακωνσταντίνου, Εύα Παπαμαργαρίτη, Gloria Steinem, Εύα Στεφανή, VASKOS (Βασίλης Νούλας & Κώστας Τζημούλης), Sasha Velour, Αφροδίτη Ψαρρά.

Sheltered Gardens: Ένα εικαστικό πρότζεκτ στον πιο ωραίο βοτανικό κήπο της Αττικής Facebook Twitter
Εύα Παπαμαργαρίτη, Strong, Feeble, Unfixed, 2022, AR βίντεο, 3'25", ήχος, χρώμα (στιγμιότυπο). Παραχώρηση της καλλιτέχνιδας και του PCAI.
Sheltered Gardens: Ένα εικαστικό πρότζεκτ στον πιο ωραίο βοτανικό κήπο της Αττικής Facebook Twitter
Αφροδίτη Ψαρρά, Ventriloquist Ontology, 2022, βίντεο, 09'41" (στιγμιότυπο). Παραχώρηση της καλλιτέχνιδας και του PCAI.
Sheltered Gardens: Ένα εικαστικό πρότζεκτ στον πιο ωραίο βοτανικό κήπο της Αττικής Facebook Twitter
Michel Delsol, Kathy Acker, 1990, φωτογραφία. Παραχώρηση του καλλιτέχνη.
Sheltered Gardens: Ένα εικαστικό πρότζεκτ στον πιο ωραίο βοτανικό κήπο της Αττικής Facebook Twitter
Evan Ifekoya, Contoured Thoughts, 2019, HD video, 4'42", ήχος, χρώμα, χώρες: Ηνωμένο Βασίλειο και Ισλανδία (στιγμιότυπο). Παραχώρηση του καλλιτέχνη και του Lux London.
Sheltered Gardens: Ένα εικαστικό πρότζεκτ στον πιο ωραίο βοτανικό κήπο της Αττικής Facebook Twitter
Sasha Velour, Still Alive, 2021, φωτογραφία. Παραχώρηση της καλλιτέχνιδας.
Sheltered Gardens: Ένα εικαστικό πρότζεκτ στον πιο ωραίο βοτανικό κήπο της Αττικής Facebook Twitter
Chris Kraus, In Order to Pass, 1982, βίντεο, 26'54" (στιγμιότυπο). Παραχώρηση της καλλιτέχνιδας.
Sheltered Gardens: Ένα εικαστικό πρότζεκτ στον πιο ωραίο βοτανικό κήπο της Αττικής Facebook Twitter
Kathleen Hanna & the Julie Ruin, Girls Like Us, 2013, video song, από το Julie Ruin άλμπουμ Run Fast, 3'37", βίντεο των Jenn Harris & Jimmy Gribbin (στιγμιότυπο). Παραχώρηση των Kathleen Hanna και the Julie Ruin.

Η επιμέλεια είναι της Κίκας Κυριακάκου. Από τις 22 μέχρι και τις 24 Σεπτεμβρίου θα φιλοξενηθούν μια σειρά από πρωτότυπες επιτελέσεις, αναγνώσεις και εργαστήρια στον Κήπο με ελεύθερη είσοδο – απαιτείται προκράτηση στη σελίδα diomedes-bg.gr.

Συμμετέχουν οι: Ίρια Βρεττού, Φοίβη Γιαννίση, Ερμίρα Γκόρο, I broke the vase, Δήμητρα Ιωάννου, Χρυσάνθη Κουμιανάκη, Λήδα Παπακωνσταντίνου, Άρης Παπαδόπουλος & Μάρθα Πασακοπούλου, VASKOS (Βασίλης Νούλας & Κώστας Τζημούλης), VIGIL (Δέσποινα Σανιδά-Κρεζία & Φωτεινή Σταματελοπούλου), Θεόδωρος Χιώτης.

Επιμέλεια των performances: Κίκα Κυριακάκου και VASKOS (Βασίλης Νούλας & Κώστας Τζημούλης)

Το πρόγραμμα αναλυτικά

Πέμπτη 22/9
16:00-17:00 Ανθώνας | I broke the vase, Αn insect in a flower in a flowerbed in a garden*
17:15-17:30 Ανθώνας | Δήμητρα Ιωάννου, ΜΕΤΑ/ΚΗΠΟΙ
17:45-18:15 Θεατράκι με κορμούς | Ερμίρα Γκόρο, Formless formation - Momentum
18:30-19:00 Θερμοκήπιο (pic nic) | Λήδα Παπακωνσταντίνου, Οικογενειακό πορτρέτο

Παρασκευή 23/9
16:00-17:30 Θεατράκι με κορμούς | VIGIL, Guards (Δέσποινα Σανιδά Κρεζία & Φωτεινή Σταματελοπούλου)
17:30-18:00 Ξέφωτο αντλιοστάσιο | VASKOS, Μια εκδρομή στην εξοχή (Βασίλης Νούλας & Κώστας Τζημούλης)
18:00-18:30 Θερμοκήπιο (pic nic) | Φοίβη Γιαννίση, Το Σικ Παριζιέν
18:30-19:00 Ξέφωτο αντλιοστάσιο | Ίρια Βρεττού, This bush is a feeling

Σάββατο 24/9
16:00-18:00 Ανθώνας | Χρυσάνθη Κουμιανάκη, The stage is empty*
18:00-18:30 Ανθώνας | Θεόδωρος Χιώτης, Τα τείχη πέφτουν*
18:30-19:00 Θεατράκι με κορμούς | Άρης Παπαδόπουλος & Μάρθα Πασακοπούλου, Bad Fruit

* περιπατητική επιτέλεση / walking performance.

Sheltered Gardens: Η πρωτότυπη υβριδική έκθεση του PCAI σε συνεργασία με τον Βοτανικό Κήπο Διομήδους
Διάρκεια έκθεσης στον Κήπο: 22 Σεπτεμβρίου - 2 Οκτωβρίου 2022, 16:00-19:00
Διάρκεια διαδικτυακής έκθεσης: 22 Σεπτεμβρίου - 30 Νοεμβρίου 2022 μέσω του pcai.gr
Πρόγραμμα performances στον Κήπο: 22-24 Σεπτεμβρίου
Αναλυτικό πρόγραμμα μέσω του pcai.gr
Βοτανικός Κήπος I. & Α. Ν. Διομήδους, Ιερά Οδός 403, Χαϊδάρι, Αθήνα
Είσοδος ελεύθερη - απαιτείται προκράτηση μέσω του diomedes-bg.gr
Το τριήμερο 22-24 Σεπτεμβρίου θα υπάρχει μεταφορά με λεωφορείο από τον σταθμό του μετρό Αγία Μαρίνα προς τον Βοτανικό Κήπο Διομήδους στις 15:50, 16:10, 16:30, 16:50, 17:10, 17:30, 17:50, 18:10, 18:30. Η τελευταία αναχώρηση από τον Β.Κ.Δ. προς το μετρό είναι στις 20:00.


 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μπαρτελεμί

Εικαστικά / Οι εντυπωσιακοί παλαιστές του Louis Barthélemy στην Αθήνα

Στους καμβάδες του Γάλλου σχεδιαστή και καλλιτέχνη οι «κεντημένοι παλαιστές» συνδέουν τις κουλτούρες και την παράδοση με τη σύγχρονη απεικόνιση, κληρονομιά ενός μοναδικού ταξιδιού του στη Σενεγάλη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Καπέλα Σιξτίνα "ταξιδεύει" σε όλο τον κόσμο και η εμπειρία είναι καθηλωτική

Πολιτισμός / Η Καπέλα Σιξτίνα "ταξιδεύει" σε όλο τον κόσμο και η εμπειρία είναι καθηλωτική

Η έκθεση αναδεικνύει ένα από τα μεγαλύτερα καλλιτεχνικά επιτεύγματα της ανθρωπότητας, ενώ επιτρέπει στους επισκέπτες της να βιώσουν αυτή την τέχνη από κοντά, σε φυσικό μέγεθος και από μια προοπτική που δεν έχουν ξαναδεί ποτέ.
THE LIFO TEAM
Ο θρίαμβος των λουλουδιών και της Γιαγόι Κουσάμα στο Βοτανικό Κήπο της Νέας Υόρκης

Εικαστικά / Ο θρίαμβος των λουλουδιών και της Γιαγόι Κουσάμα στον Βοτανικό Κήπο της Νέας Υόρκης

Η έκθεση καταγράφει τη δια βίου σχέση της Κουσάμα με τον φυσικό κόσμο, που ξεκινά από τις αναμνήσεις της παιδικής της ηλικίας, στην Ιαπωνία, μέσα στις εκτάσεις των φυτωρίων της οικογένειάς της στο Matsumoto.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ