Μια αιθέρια εγκατάσταση για τη μετά θάνατον ζωή των λουλουδιών

LIFO Μια αιθέρια εγκατάσταση για τη μετά θάνατον ζωή των λουλουδιών Facebook Twitter
0

Μπορείτε να φανταστείτε τα λουλούδια ολόλευκα; Η Λούνα Ικούτα παρουσιάζει μια εγκατάσταση με διαφανείς βοτανικούς κήπους που συντηρούνται σε ένα ενυδρείο.

Η πειραματική αυτή εγκατάσταση λέγεται Afterlife και από τα λουλούδια έχει αφαιρεθεί το χρώμα και η χλωροφύλλη, που έχουν αντικατασταθεί από μια ποιητική διαφάνεια. Τοποθετημένα μέσα σε ενυδρεία, δημιουργούν ένα νέο φυσικό τοπίο λευκού χρώματος.

Η Ικούτα έχει αναπτύξει μια μοναδική μέθοδο για την απομόνωση της μήτρας εξωκυτταρικού ιστού από τα κύτταρα των λουλουδιών. Η διαδικασία αφήνει ανέπαφη τη μορφολογία των φυτών, ενώ αφαιρώντας το χρώμα και τη χλωροφύλλη τα φυτά γίνονται διαφανή. Στη συνέχεια, η καλλιτέχνις βυθίζει τα λουλούδια στο νερό για να δημιουργήσουν μια μυστικιστική και φανταστική εικόνα που καλεί τον θεατή να βυθιστεί στον πνευματικό κόσμο των «ζωντανών» νεκρών.

Μια αιθέρια εγκατάσταση για την μετά θάνατον ζωή των λουλουδιών Facebook Twitter
Luna Ikuta, Afterlife, Belladonna. Φωτο: Luna Ikuta

Η Ικούτα δουλεύει στο Λος Άντζελες και στις πειραματικές της εγκαταστάσεις συνδυάζει γλυπτική, ψηφιακά μέσα, χημεία και βοτανική για να πλάσει έναν μεταμορφωμένο φυσικό κόσμο που παγώνει στον χρόνο, με τη χλωρίδα να ταλαντεύεται απαλά μέσα στη ροή του νερού εκτελώντας έναν ήρεμο χορό.

Κάθε έργο της Ικούτα είναι ένα παράθυρο στον οριακό χώρο μεταξύ ζωής και θανάτου, ένα βοτανικό νεκροταφείο, όπου η μεγάλη ποικιλία των φυτών προέρχεται από αστικές και αγροτικές περιοχές. Οι ευαίσθητοι «σκελετοί των φυτών» βυθίζονται και δημιουργούν ένα κοσμικό τοπίο.

Γεφυρώνοντς φυσικούς και ψηφιακούς κόσμους η Ικούτα προβάλλει τα φυσικά ενυδρεία που διατηρούνται και σε μορφή βίντεο ως έργα τέχνης. Η τέχνη μέσα στη δεξαμενή του ενυδρείου είναι εφήμερη, διαρκεί μόνο έξι μήνες στην τρέχουσα κατάσταση, αλλά τα βίντεο καταγράφουν σαν ταινίες μικρού μήκους ή video-art τη διαρκή κίνηση των φυτών.

Μια αιθέρια εγκατάσταση για την μετά θάνατον ζωή των λουλουδιών Facebook Twitter
Luna Ikuta, Afterlife. Φωτο: Luna Ikuta
Μια αιθέρια εγκατάσταση για την μετά θάνατον ζωή των λουλουδιών Facebook Twitter
Luna Ikuta, Afterlife. Φωτο: Luna Ikuta
Μια αιθέρια εγκατάσταση για την μετά θάνατον ζωή των λουλουδιών Facebook Twitter
Luna Ikuta, Afterlife. Φωτο: Luna Ikuta
Μια αιθέρια εγκατάσταση για την μετά θάνατον ζωή των λουλουδιών Facebook Twitter
Luna Ikuta, Afterlife. Φωτο: Luna Ikuta
Μια αιθέρια εγκατάσταση για την μετά θάνατον ζωή των λουλουδιών Facebook Twitter
Luna Ikuta, Afterlife. Φωτο: Luna Ikuta
Μια αιθέρια εγκατάσταση για την μετά θάνατον ζωή των λουλουδιών Facebook Twitter
Luna Ikuta, Afterlife. Φωτο: Luna Ikuta
Μια αιθέρια εγκατάσταση για την μετά θάνατον ζωή των λουλουδιών Facebook Twitter
Luna Ikuta, Afterlife. Φωτο: Luna Ikuta

Περισσότερες πληροφορίες για τη Luna Ikuta στην ιστοσελίδα της, στο κανάλι της στο Youtube και στον προσωπικό της λογαριασμό στο instagram.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ