Μια αιθέρια εγκατάσταση για τη μετά θάνατον ζωή των λουλουδιών

LIFO Μια αιθέρια εγκατάσταση για τη μετά θάνατον ζωή των λουλουδιών Facebook Twitter
0

Μπορείτε να φανταστείτε τα λουλούδια ολόλευκα; Η Λούνα Ικούτα παρουσιάζει μια εγκατάσταση με διαφανείς βοτανικούς κήπους που συντηρούνται σε ένα ενυδρείο.

Η πειραματική αυτή εγκατάσταση λέγεται Afterlife και από τα λουλούδια έχει αφαιρεθεί το χρώμα και η χλωροφύλλη, που έχουν αντικατασταθεί από μια ποιητική διαφάνεια. Τοποθετημένα μέσα σε ενυδρεία, δημιουργούν ένα νέο φυσικό τοπίο λευκού χρώματος.

Η Ικούτα έχει αναπτύξει μια μοναδική μέθοδο για την απομόνωση της μήτρας εξωκυτταρικού ιστού από τα κύτταρα των λουλουδιών. Η διαδικασία αφήνει ανέπαφη τη μορφολογία των φυτών, ενώ αφαιρώντας το χρώμα και τη χλωροφύλλη τα φυτά γίνονται διαφανή. Στη συνέχεια, η καλλιτέχνις βυθίζει τα λουλούδια στο νερό για να δημιουργήσουν μια μυστικιστική και φανταστική εικόνα που καλεί τον θεατή να βυθιστεί στον πνευματικό κόσμο των «ζωντανών» νεκρών.

Μια αιθέρια εγκατάσταση για την μετά θάνατον ζωή των λουλουδιών Facebook Twitter
Luna Ikuta, Afterlife, Belladonna. Φωτο: Luna Ikuta

Η Ικούτα δουλεύει στο Λος Άντζελες και στις πειραματικές της εγκαταστάσεις συνδυάζει γλυπτική, ψηφιακά μέσα, χημεία και βοτανική για να πλάσει έναν μεταμορφωμένο φυσικό κόσμο που παγώνει στον χρόνο, με τη χλωρίδα να ταλαντεύεται απαλά μέσα στη ροή του νερού εκτελώντας έναν ήρεμο χορό.

Κάθε έργο της Ικούτα είναι ένα παράθυρο στον οριακό χώρο μεταξύ ζωής και θανάτου, ένα βοτανικό νεκροταφείο, όπου η μεγάλη ποικιλία των φυτών προέρχεται από αστικές και αγροτικές περιοχές. Οι ευαίσθητοι «σκελετοί των φυτών» βυθίζονται και δημιουργούν ένα κοσμικό τοπίο.

Γεφυρώνοντς φυσικούς και ψηφιακούς κόσμους η Ικούτα προβάλλει τα φυσικά ενυδρεία που διατηρούνται και σε μορφή βίντεο ως έργα τέχνης. Η τέχνη μέσα στη δεξαμενή του ενυδρείου είναι εφήμερη, διαρκεί μόνο έξι μήνες στην τρέχουσα κατάσταση, αλλά τα βίντεο καταγράφουν σαν ταινίες μικρού μήκους ή video-art τη διαρκή κίνηση των φυτών.

Μια αιθέρια εγκατάσταση για την μετά θάνατον ζωή των λουλουδιών Facebook Twitter
Luna Ikuta, Afterlife. Φωτο: Luna Ikuta
Μια αιθέρια εγκατάσταση για την μετά θάνατον ζωή των λουλουδιών Facebook Twitter
Luna Ikuta, Afterlife. Φωτο: Luna Ikuta
Μια αιθέρια εγκατάσταση για την μετά θάνατον ζωή των λουλουδιών Facebook Twitter
Luna Ikuta, Afterlife. Φωτο: Luna Ikuta
Μια αιθέρια εγκατάσταση για την μετά θάνατον ζωή των λουλουδιών Facebook Twitter
Luna Ikuta, Afterlife. Φωτο: Luna Ikuta
Μια αιθέρια εγκατάσταση για την μετά θάνατον ζωή των λουλουδιών Facebook Twitter
Luna Ikuta, Afterlife. Φωτο: Luna Ikuta
Μια αιθέρια εγκατάσταση για την μετά θάνατον ζωή των λουλουδιών Facebook Twitter
Luna Ikuta, Afterlife. Φωτο: Luna Ikuta
Μια αιθέρια εγκατάσταση για την μετά θάνατον ζωή των λουλουδιών Facebook Twitter
Luna Ikuta, Afterlife. Φωτο: Luna Ikuta

Περισσότερες πληροφορίες για τη Luna Ikuta στην ιστοσελίδα της, στο κανάλι της στο Youtube και στον προσωπικό της λογαριασμό στο instagram.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais

Εικαστικά / Όταν ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος είχε επισκεφθεί τη μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais

Μια ανταπόκριση του εκδότη της LiFO από το 2014, τότε που το Παρίσι φιλοξενούσε τη μεγάλη αναδρομική έκθεση του σπουδαίου καλλιτέχνη που πέθανε σήμερα.
ΣΤΑΘΗΣ ΤΣΑΓΚΑΡΟΥΣΙΑΝΟΣ
Δημοκρατία

Εικαστικά / «Δημοκρατία»: Η πολιτική λειτουργία της τέχνης στη νέα έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης

Η νέα έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης ανιχνεύει τη σχέση της τέχνης με την πολιτική ιστορία στη νότια Ευρώπη κατά τη διάρκεια μιας από τις πιο καθοριστικές περιόδους για την ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τα πλάσματα του Πικάσο συναντούν τους μύθους της αρχαιότητας στο Μουσείο Ελεύθερνας

Εικαστικά / Τα πλάσματα του Πικάσο συναντούν τους μύθους της αρχαιότητας στο Μουσείο Ελεύθερνας

Ο Μινώταυρος και ο Πάνας, οι Σάτυροι και οι Φαύνοι από τον ακαταμάχητο εικονογραφικό κόσμο του Πικάσο συνομιλούν με τις αρχαιότητες του Αρχαιολογικού Μουσείου Ελεύθερνας στην Κρήτη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η σπουδαία Κάρα Γουόκερ και τα εντυπωσιακά αυτόματα γλυπτά της 

Εικαστικά / Η σπουδαία Κάρα Γουόκερ και τα εντυπωσιακά αυτόματα γλυπτά της 

Στην έκθεσή της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σαν Φρανσίσκο χρησιμοποιεί ρομπότ και γλυπτές φιγούρες για να εκφράσει με φαντασία και χιούμορ ζοφερές ιστορίες για τη δυστοπική Αμερική των μη προνομιούχων.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Εκθέσεις

Εικαστικά / Σύγχρονη τέχνη έξω από τα όρια των γκαλερί

Τέσσερις εκθέσεις με ξεχωριστό ενδιαφέρον, έξω από τους καθιερωμένους χώρους, στον εμβληματικό Βοτανικό Κήπο Διομήδους, σε ένα κτήμα βιολογικής καλλιέργειας στο Μαρκόπουλο Αττικής, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά και στην Εσπλανάδα του ΚΠΙΣΝ, μας δίνουν την ευκαιρία να δούμε έργα σύγχρονης τέχνης σε περιβάλλοντα που προκαλούν νέες αναγνώσεις και αφηγήσεις, οι οποίες αφορούν την ιστορία, τη φύση και τον ρόλο της τέχνης στη δημόσια σφαίρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ayumi Paul και η τελετουργία της χειροτεχνίας

Εικαστικά / Η Ayumi Paul, οι Δελφοί και η τελετουργία της χειροτεχνίας

H διεπιστημονική καλλιτέχνιδα εμπνέεται από την κοιλάδα την οποία περνούσαν οι επισκέπτες του μαντείου και την αρχαία τέχνη, μεταφέρει στο χαρτί τις λατρείες και τα οράματα της φύσης μέσα από τις βελονιές της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τα νέα έργα του Άνσελμ Κίφερ στην Αθήνα

Εικαστικά / Τα νέα έργα του Άνσελμ Κίφερ στην Αθήνα

Ένας από τους σημαντικότερους εν ζωή καλλιτέχνες και ίσως ο μεγαλύτερος μεταπολεμικός καλλιτέχνης της Γερμανίας παρουσιάζει τα αποκαλυπτικά τοπία του, μια συγχώνευση καταστροφής και δημιουργίας στην γκαλερί Gagosian.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια έκθεση για την Άσπα Στασινοπούλου στο Back to Athens 2024

Εικαστικά / Μια έκθεση για την Άσπα Στασινοπούλου και την απείθαρχη τέχνη της

Από τις 26 ως τις 30 Ιουνίου, στο Back to Athens παρουσιάζονται 20 επιμελητικές εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές με περισσότερους από 190 καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η σπουδαία, ελληνικής καταγωγής Νοτιοαφρικανή Penny Siopis στο ΕΜΣΤ 

Εικαστικά / Penny Siopis: Το πολυδιάστατο έργο της ελληνικής καταγωγής Νοτιοαφρικανής καλλιτέχνιδας στο ΕΜΣΤ

Το απαρτχάιντ, η αποαποικιοποίηση, η μετανάστευση, η γυναικεία ματιά, η σεξουαλική βία και η υλικότητα στην τέχνη είναι μερικά από τα θέματα που επανέρχονται στο έργο της σημαντικής αυτής γυναίκας και καλλιτέχνιδας, η οποία παράλληλα ανακαλύπτει και αποκαλύπτει την ελληνική πλευρά της μέσα από την Ιστορία και την εξορία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ύδρα: Οι νέες εκθέσεις - καθρέφτες της εποχής μας 

Εικαστικά / Ύδρα: Τέσσερις νέες εκθέσεις-καθρέφτες της εποχής μας

Οι εκθέσεις στην Ύδρα συνδυάζουν τις όψεις της σύγχρονης τέχνης με έργα που συνομιλούν με τον ψυχισμό και την κοινωνία, δημιουργώντας ένα απροσδόκητο μείγμα καλλιτεχνικών έργων με διαφορετικές καταγωγές και υπόβαθρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δάκης Ιωάννου

Εικαστικά / H λέξη που απεχθάνεται ο Δάκης Ιωάννου είναι το «support»

Ο ιδρυτής του ΔΕΣΤΕ και ένας από τους πιο σημαντικούς συλλέκτες παγκοσμίως είναι εκείνος που έκανε το νησί της Ύδρας hot spot για τους ανθρώπους της τέχνης. Και υπερηφανεύεται πως στα εγκαίνια των εκθέσεων συρρέει τόσο κόσμος έχοντας λάβει απλά ένα mail.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H σύγχρονη ελληνική κεραμική έχει πια τη δική της Μπιενάλε

Αποστολή στη Σαντορίνη / H σύγχρονη ελληνική κεραμική έχει πια τη δική της Μπιενάλε

Με έργα Ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών, η 1η Μπιενάλε Σύγχρονης Κεραμικής εγκαινιάστηκε μέσα στο περίφημο Μουσείο Προϊστορικής Θήρας, κοντά σε έναν από τους πιο συγκλονιστικούς αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας, το Ακρωτήρι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η εξαιρετική περίπτωση της Phyllida Barlow που ο κόσμος της τέχνης ανακάλυψε αργά

Εικαστικά / Η εξαιρετική περίπτωση της Phyllida Barlow που ο κόσμος της τέχνης ανακάλυψε αργά

Το έργο της «RIG: untitled; blocks», με τα ανορθόδοξα υλικά και τη γλυπτική που δεν μοιάζει με τέτοια, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και τον Οργανισμό Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φίκος - Για το εκκλησάκι του Μυταρά

Guest Editors / «Το έφτιαξε όπως το ένιωσε εκείνη τη στιγμή»: Ο Φίκος γράφει για το κλείσιμο του παρεκκλησιού του Μυταρά

Το ιδανικό θα ήταν να έχουμε μια ζωντανή παράδοση στην οποία ο καλλιτέχνης εκφράζει (την κοινωνία του) και εκφράζεται. Δυστυχώς ξεμένουμε με δύο επιλογές: από τη μια ένα καλλιτεχνικό νεκροταφείο και από την άλλη ένα δυσλειτουργικό αλλά ζωντανό έργο.
ΦΙΚΟΣ