Γιατί οι καλλιτέχνες δεν μπορούν να κόψουν το τσιγάρο

Γιατί οι καλλιτέχνες δεν μπορούν να κόψουν το τσιγάρο Facebook Twitter
0

ΕΙΤΕ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ νοσταλγία, είτε για αντίδραση στη σύγχρονη κουλτούρα της ευεξίας, είτε για κάποια εκδήλωση υπαρξιακού άγχους, το τσιγάρο εμφανίζει ξαφνικά μια διάχυτη παρουσία στην τέχνη, το ντιζάιν, ακόμη και στο φαγητό. Η συλλέκτρια και επιμελήτρια Beth Rudin DeWoody, 71 ετών, λέει ότι οι νέοι καλλιτέχνες «επιστρέφουν στις παλιές εικόνες των τσιγάρων στις διαφημίσεις και τις ταινίες της δεκαετίας του '60 και του '70 που είναι τόσο εντυπωσιακές και glamorous – αν αφαιρέσεις φυσικά το πραγματικό δηλητήριο του τσιγάρου».

Τον περασμένο Δεκέμβριο, η ίδια επιμελήθηκε μια έκθεση με θέμα το τσιγάρο στον ιδιωτικό της χώρο τέχνης, το Bunker, στο West Palm Beach της Φλόριντα, η οποία περιλάμβανε έργα σύγχρονων καλλιτεχνών, όπως οι ζωγράφοι Ana Benaroya και Danielle McKinney, καθώς και έργα-σταθμούς όπως το σχέδιο του Claes Oldenburg "Design for a Bowling Alley in the Form of Cigarette and Smoke" (1968).

Οι φωτογραφίες της με τις συγκεκριμένες «λιχουδιές» – κατασκευασμένες από μελομακάρονα, κουλούρι βουτηγμένο σε λευκή σοκολάτα και γκρίζα ζάχαρη άχνη – έγιναν viral, εμπνέοντας πολλούς μιμητές, συμπεριλαμβανομένου του Heim, ο οποίος αναδημιούργησε τα μπισκότα για ένα άλλο πάρτι.

«Περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, το τσιγάρο αποτελεί ένα εικαστικό αντικείμενο», λέει ο Todd Heim, γνωστός στο Instagram από το drag alter ego του, Steak Diane. «Είναι το φετίχ της μόδας της για τα πάρτι».

Για τα Χριστούγεννα, η φίλη του Lydia Cambron, η 40χρονη store designer της εταιρείας επίπλων MillerKnoll στη Νέα Υόρκη, έφτιαξε μπισκότα που έμοιαζαν με σταχτοδοχεία γεμάτα με τσιγάρα. Οι φωτογραφίες της με τις συγκεκριμένες «λιχουδιές» –κατασκευασμένες από μελομακάρονα, κουλούρι βουτηγμένο σε λευκή σοκολάτα και γκρίζα ζάχαρη άχνη– έγιναν viral, εμπνέοντας πολλούς μιμητές, συμπεριλαμβανομένου του Heim, ο οποίος αναδημιούργησε τα μπισκότα για ένα άλλο πάρτι.

«Τα βάλαμε δίπλα σε ένα μπολ με αληθινά τσιγάρα», λέει ο 34χρονος, του οποίου η πρόσφατη σειρά ειδών τραπεζιού, Chez Diane, περιλαμβάνει σουβέρ κεντημένα με τσιγάρα που εμπνεύστηκε από την παιδική του ηλικία στην Αϊόβα, όπου οι γονείς και οι παππούδες του κάπνιζαν αρειμανίως στο τραπέζι του δείπνου. «Ναι, είναι κακό για την υγεία μας, αλλά νομίζω ότι όλοι έχουμε συνειδητοποιήσει ότι το άτμισμα είναι μάλλον χειρότερο από το τσιγάρο», λέει. «Και ζούμε σε μια εποχή που υπάρχουν πολλά κακά πράγματα για την υγεία μας, τα οποία είναι πέρα από τον έλεγχό μας».

Αυτήν τη στάση υιοθετεί και ο Daniel E. Soares, 29 ετών, ιδιοκτήτης της εταιρείας catering Alimentari Flaneur στη Νέα Υόρκη, με πελάτες όπως το Goop. Μαζί με τα τυριά και τα αλλαντικά, περιλαμβάνει σχεδόν πάντα μια πιατέλα με σύκα, διανθισμένη με δεκάδες σκόρπια τσιγάρα Marlboro Gold. «Τις περισσότερες φορές, ο κόσμος γελάει και τρώει γύρω απ’ αυτά», λέει.

«Αλλά τα τσιγάρα δεν χρειάζεται να καπνίζονται για να στείλουν το μήνυμα ότι είναι ΟΚ να κάνεις παρασπονδίες πού και πού». Από τη μεριά της, η Βρετανίδα κεραμίστρια Alma Berrow, 31 ετών, η οποία φιλοτεχνεί απεικονίσεις ξεχειλισμένων σταχτοδοχείων, καθώς και μπαστουνάκια βουτύρου με αποτσίγαρα μέσα τους, έλκεται από την ανατρεπτική ιδιότητα των τσιγάρων. «Κολλημένα στη μέση του τραπεζιού, μπορεί να έχουν μια δόση αναρχίας», λέει. «Τα κάνω όμως γυαλιστερά, χρησιμοποιώντας λίγο χρυσό τελείωμα, ώστε να μοιάζουν με καραμέλα - και να μην έχουν καμία από τη δυσοσμία των τσιγάρων στην πραγματική ζωή».

Με στοιχεία από The New York Times Style Magazine

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι στα Εξάρχεια με έναν extreme πίνακα για καλωσόρισμα

Design / Ένα σπίτι όπου «welcome» σου λέει ένας καθόλου σοβαροφανής πίνακας

Όλα ξεκίνησαν με έναν μπουφέ που δεν ήταν καν προς πώληση. Η Τζάσμιν τον διεκδίκησε με πείσμα και τελικά τον απέκτησε. Από τότε, έβαλε στόχο να προσθέτει κάθε χρόνο ένα διαχρονικό κομμάτι design στη συλλογή της. Και τα κατάφερε.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Η αρχιτεκτονική ως πεδίο διαρκούς αναστοχασμού

Design / Η αρχιτεκτονική ως πεδίο διαρκούς αναστοχασμού

Το p+Research+Design της POTIROPOULOS+PARTNERS λειτουργεί ως χώρος ελεύθερης σκέψης, πειραματισμού και συστηματικής αναστοχαστικής πρακτικής. Τροφοδοτεί τον σχεδιασμό με νέα ερεθίσματα, ενδυναμώνει τη δημιουργικότητα και θεμελιώνει τη φιλοσοφική και σχεδιαστική θέση του γραφείου.
THE LIFO TEAM
Το τοπίο πρώτα:  Μια νέα ανάγνωση του τουριστικού σχεδιασμού

Design / Το τοπίο πρώτα: Μια νέα ανάγνωση του τουριστικού σχεδιασμού

Σε μια εποχή που ο τουρισμός απειλεί τα ίδια τα τοπία που τον καθιστούν ελκυστικό, το γραφείο doxiadis+ αναπτύσσει μια στρατηγική σχεδιασμού με αφετηρία το τοπίο ως πόρο, ως εμπειρία και ως πολιτισμικό αφήγημα.
THE LIFO TEAM
Ένα σπίτι που σου φτιάχνει τη διάθεση

Design / Ένα σπίτι που σου φτιάχνει τη διάθεση

Το σπίτι της Κρις Μπέτα στο Παγκράτι -με το σπασμένο φωτιστικό, τις 70s καρέκλες, ένα χαλί που κάποτε βρισκόταν στην είσοδο ενός θρυλικού κλαμπ της Θεσσαλονίκης και τα κορνιζαρισμένα συναισθήματα- κουβαλά τόση πληροφορία, που για εκείνη λειτουργεί κατευναστικά.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι σαν το χάδι της γιαγιάς

Design / Ένα σπίτι στο Κερατσίνι, γεμάτο με ενθύμια μιας άλλης εποχής

Με μια παλιά τηλεόραση, βιντεοκασέτες και κάδρα που αφηγούνται ιστορίες, το σπίτι της ηθοποιού Τζωρτζίνας Λιώση είναι ένα καταφύγιο μνήμης και συναισθημάτων – όχι απλώς ένας τόπος διαμονής.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Οι αίθουσες του Μεγάρου Δουκίσσης Πλακεντίας στο φως

Αποκλειστικό / Οι αίθουσες του Μεγάρου Δουκίσσης Πλακεντίας στο φως

Mε την πρόσφατη παραχώρησή του από την ΕΤΑΔ στον δήμο Πεντέλης, το θρυλικό Καστέλο της Ροδοδάφνης παύει να είναι κτίριο-φάντασμα και μετατρέπεται σε πολυχώρο πολιτισμού, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
yf

Design / Potiropoulos+Partners: Πώς «γεννήθηκε» το νέο ερευνητικό κέντρο και ποια είναι η φιλοσοφία της καινοτομίας αυτής

Το διακεκριμένο αρχιτεκτονικό γραφείο παρουσίασε τη δική του in house Research+Design «ομάδα» με την ονομασία «p+R+D», κατά τα πρότυπα των διεθνών αρχιτεκτονικών γραφείων.
THE LIFO TEAM