Το εξώφυλλο για το τεύχος Σεπτεμβρίου του Vanity Fair πουλάει κάτι – εκτός από αυτά που γράφει

Το εξώφυλλο για το τεύχος Σεπτεμβρίου του Vanity Fair πουλάει κάτι – εκτός από αυτά που γράφει Facebook Twitter
Τα περιοδικά πάντα θόλωναν τα όρια μεταξύ εμπορικού και συντακτικού περιεχομένου, υποστηρίζοντας σιωπηλά τους διαφημιστές που ήταν πιο κοντά στις ρίζες τους.
1

Ας το παραδεχτούμε: Λίγοι είναι οι άνθρωποι που θα κάτσουν να διαβάσουν τη λίστα των συντελεστών ενός εξωφύλλου σε ένα περιοδικό, δηλαδή τα μικρά κουτάκια στον πίνακα περιεχομένων που αναφέρουν την ομάδα πίσω από την εικόνα που βλέπουμε, τα ρούχα που φοριούνται και τα καλλυντικά που χρησιμοποιούνται.


Μερικές φορές, ωστόσο, περιέχουν ψήγματα πληροφοριών που είναι πολύ αποκαλυπτικά. Το τεύχος Σεπτεμβρίου του Vanity Fair είναι μία από αυτές τις περιπτώσεις.

Η εικόνα, για αυτούς που η προσοχή τους είναι ακόμα στραμμένη στην Μπιγιονσέ της Vogue, είναι της ηθοποιού Μισέλ Γουίλιαμς, η οποία είναι καθισμένη σε ένα σκαμπό, δείχνει σχεδόν αμακιγιάριστη, φορά ένα πουλόβερ με λαιμόκοψη και μια φούστα, μπροστά από ένα καστανοκόκκινο φόντο.

Είναι μίνιμαλ, χωρίς στολίδια, κάπως επιθετική μέσα από την εμφανή έλλειψη τεχνασμάτων: Αυτή είμαι. Αυτό πιστεύω. Πάρ' το απόφαση.

Είναι δύσκολο να μη διαπιστώσουμε το εξής: όταν βάζεις στη σειρά τη διασημότητα, τα ρούχα και τον φωτογράφο, το εξώφυλλό του τεύχους είναι στην ουσία μία... διαφήμιση της Louis Vuitton.


Αυτή η εικόνα αντανακλά την επανεφεύρεση του περιοδικού υπό τη νέα του διευθύντρια, τη Radhika Jones, και τη στροφή του μακριά από το φαντασιακό είδος της διασημότητας που συναντά τη διανόηση.

Αντανακλά επίσης την προσέγγιση της φωτογράφου Collier Schorr, της καλλιτέχνιδας που έχει πρόσφατα αγαπηθεί από τον κόσμο της μόδας, η οποία τράβηξε τη φωτογραφία και έχει χτίσει καριέρα εξερευνώντας της ιδέες του φύλου και της ταυτότητας.


Αλλά είναι επίσης και κάτι άλλο.

Βλέπετε, η Γουίλιαμς είναι επίσημη brand ambassador για τον οίκο πολυτελείας Louis Vuitton. Συμμετέχει σε κάποιες διαφημιστικές καμπάνιες, παρευρίσκεται σε σόου και ούτω καθεξής.

Ίσως λοιπόν δεν προκαλεί έκπληξη ότι στο εξώφυλλο του τεύχους φοράει Louis Vuitton, όπως κάνει και στα Όσκαρ, στο Met Gala ή σε άλλες παρόμοιες μεγάλες εκδηλώσεις (αυτό είναι συνήθως μέρος της συμφωνίας).

Την ίδια στιγμή, η Schorr είναι η φωτογράφος για τις καμπάνιες της Louis Vuitton. Οι διαφημίσεις της εταιρείας, που περιλαμβάνουν ένα καστ από μοντέλα που φωτογραφίζονται χωρίς ιδιαίτερα τεχνάσματα μπροστά από φόντα διαφόρων χρωμάτων, δεν είναι και πολύ διαφορετικές από το πορτρέτο της Γουίλιαμς. Είναι στο κάτω-κάτω μία φωτογραφική υπογραφή.

Οπότε είναι δύσκολο να μη διαπιστώσουμε το εξής: όταν βάζεις στη σειρά τη διασημότητα, τα ρούχα και τον φωτογράφο, το εξώφυλλό του τεύχους είναι στην ουσία μία... διαφήμιση της Louis Vuitton.


Τα περιοδικά πάντα θόλωναν τα όρια μεταξύ εμπορικού και συντακτικού περιεχομένου, υποστηρίζοντας σιωπηλά τους διαφημιστές που ήταν πιο κοντά στις ρίζες τους. Πρόσφατα, κάποια έχουν αρχίσει να εξερευνούν το ηλεκτρονικό εμπόριο με ποικίλα προϊόντα στις σελίδες τους (κάποιες φορές ακόμα παίρνοντας ακόμα και ποσοστό από κάθε συναλλαγή).

Στυλίστες και φωτογράφοι που ασχολούνται με τις φωτογραφήσεις για editorials είναι συχνά αυτοί που βρίσκονται πίσω από τις διαφημιστικές καμπάνιες.

Αλλά μια τέτοια συνεργία, όπου η σύνδεση είναι τόσο ξεκάθαρη, είναι σπάνια. Σύμφωνα με το περιοδικό, πάντως, δεν ήταν σχεδιασμένο, αλλά τυχαίο.

Το Vanity Fair διάλεξε τη Schorr για τη φωτογράφιση τον Μάιο, πριν γίνει γνωστό ότι είχε φωτογραφίσει τη διαφημιστική καμπάνια της Vuitton, κάτι που αποκαλύφθηκε στα μέσα Ιουνίου. Το περιοδικό την επέλεξε τόσο για την αισθητική της όσο και γιατί ήταν μία από τις λίγες φωτογράφους που μίλησαν όταν ξέσπασε το σκάνδαλο με τον Χάρβεϊ Γουάινστιν, απαιτώντας από τον χώρο της μόδας να λάβει την ευθύνη για τις δικές του πράξεις.

Το εξώφυλλο για το τεύχος Σεπτεμβρίου του Vanity Fair πουλάει κάτι – εκτός από αυτά που γράφει Facebook Twitter
Η εμφάνιση της Michelle Williams στο πρόσφατο Met Gala, φυσικά με Louis Vuitton (EPA)

Σε αυτό ίσως οφείλεται εν μέρει και η επιλογή της Louis Vuitton, καθώς μία σειρά προηγουμένων φωτογραφίσεων είχαν γίνει από τον διάσημο Μπρους Γουέμπερ, έναν φωτογράφο που κατηγορήθηκε για κακοποίηση από περισσότερους από δώδεκα άνδρες σε μία έρευνα των New York Times.

Αν θες να κάνεις μία δήλωση για την είσοδο σε μία νέα εποχή, τότε η Schorr είναι η προφανής επιλογή για να το κάνεις.

«Η Collier είναι μία εξαιρετική καλλιτέχνης από τη Νέα Υόρκη της οποίας η δουλειά ζει στη διασταύρωση τέχνης και μόδας», είπε η Jones. «Θέλαμε αυτό το ζευγάρι από πρωτιές –η πρώτη δουλειά της Collier για το V.F. και το πρώτο εξώφυλλο της Μισέλ για το περιοδικό μας– καθώς συνεχίζουμε να συστήνουμε νέους καλλιτέχνες και φωνές στο κοινό μας».

Σύμφωνα με μία εκπρόσωπο της Louis Vuitton, η σύνδεση της εταιρείας με το εξώφυλλο ήταν μία «ευχάριστη σύμπτωση». Ή ίσως ένα σημάδι των καιρών, είτε πιστεύετε στις ευτυχείς συγκυρίες είτε όχι.

Με πληροφορίες από τους New York Times

TV & Media
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι New York Times και οι αξίες της παραδοσιακής δημοσιογραφίας στο επίκεντρο

TV & Media / New York Times - Gate: Εσωτερική έρευνα για τη διαρροή πληροφοριών από ρεπορτάζ για τον πόλεμο στη Γάζα

Η ιστορική εφημερίδα με τους δέκα εκατομμύρια συνδρομητές διεξάγει εσωτερική έρευνα σχετικά με το ρεπορτάζ που αποκάλυψε σεξουαλική βία της Χαμάς κατά των ομήρων στη Γάζα
NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Αυτό το πρόσωπο π δείχνει «σχεδόν αμακιγιάριστο» έχει μολύβι/τζελ στα φρύδια, 2 σκιές στα μάτια, κονσήλερ, δυο διαφορετικά χάιλάιτερ, μολύβι χειλιών, κραγιόν, κ σίγουρα κ μέικ απ( φακίδες στα χέρια αλλά όχι στο πρόσωπο; γουηρντ.) Διακριτικό μακιγιάζ το λες, αλλά θέλει τεχνική κ ώρα. Και σημειολογικά, είναι μάλλον το αντίστοιχο των επιμελώς σκισμένων τζην π κοστίζουν εκατοντάδες δολάρια. Αιρεστμαικαιηζ :-$