Η ενδυνάμωση των κοινοτήτων και η επένδυση σε ανθρώπους που δραστηριοποιούνται στον σχηματισμό τους φαίνεται ότι είναι το επόμενο βήμα - επένδυση του Facebook σε παγκόσμιο επίπεδο και τουλάχιστον βάσει των όσων ανακοινώθηκαν πριν από λίγες μέρες στο Λονδίνο για το φιλόδοξο πρόγραμμα Facebook Community Leadership.

 

Σε μία περίοδο, που το δημοφιλέστερο μέχρι σήμερα κοινωνικό δίκτυο, επικρίνεται σκληρά για την πολιτική του, τις απανωτές αλγοριθμικές αλλαγές του, τη σχέση του με τα media ανά τον κόσμο και τους κολοσσούς ενημέρωσης, οι επικεφαλής του γνωστοποίησαν ότι δεσμεύουν ήδη δεκάδες εκατομμύρια δολάρια για το συγκεκριμένο πρόγραμμα (συμπεριλαμβανομένων μέχρι και 10 εκ. δολαρίων σε επιχορηγήσεις που θα δίνονται απευθείας σε επικεφαλής κοινοτήτων...), σε μία προσπάθεια να συντηρήσει την πρωτοκαθεδρία του σε μια σειρά από τομείς (social media, advertising, digital marketing, κ.λπ).

 

Η διάσκεψη προσέλκυσε το ενδιαφέρον περισσότερων από 300 υπεύθυνων κοινοτήτων απ' όλη την Ευρώπη που είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν πρώτοι νέα εργαλεία της πλατφόρμας για τη διαχείριση κοινοτήτων, αλλά και να λάβουν μέρος σε εργαστήρια και ομάδες συζήτησης με ανθρώπους του Facebook, που διαχειρίζονται σε καθημερινή βάση προβλήματα και ερωτήματα που προκύπτουν από τη λειτουργία των communities. 

 

Μέχρι πέντε υπεύθυνοι ομάδων θα επιλεγούν ως ηγέτες κοινοτήτων με διαμονή και θα λάβουν έως 1.000.000 δολάρια ο καθένας για να χρηματοδοτήσουν τις προτάσεις τους.

 

Τι επιχειρεί, ωστόσο, να προσφέρει το πρόγραμμα Ηγεσίας στις Κοινότητες του Facebook; Σύμφωνα με την Jennifer Dulski, Επικεφαλής του Τμήματος για τις Ομάδες και τις Κοινότητες, στόχος είναι η ενδυνάμωση της επιρροής τους και αυτός είναι ο λόγος που το δίκτυο θα προσφέρει μέσω του προγράμματος ευκαιρίες Διαμονής και Υποτροφιών, εκπαίδευση, υποστήριξη και χρηματοδότηση για τους επικεφαλής κοινοτήτων από όλο τον κόσμο. 

 

Πώς μεταφράζεται αυτό βάσει των ανακοινώσεων της Dulski; Μέχρι πέντε υπεύθυνοι ομάδων θα επιλεγούν ως ηγέτες κοινοτήτων με διαμονή και θα λάβουν έως 1.000.000 δολάρια ο καθένας για να χρηματοδοτήσουν τις προτάσεις τους. Μέχρι 100 υπεύθυνοι ομάδων θα επιλεγούν για το πρόγραμμα υποτροφιών του προγράμματος και θα λάβουν ως 50.000 ο καθένας για να χρησιμοποιηθούν για μια συγκεκριμένη πρωτοβουλία της κοινότητας. (Περισσότερα για τις αιτήσεις διαμονής και υποτροφιών μπορεί κανείς να αναζητήσει στη σελίδα communities.fb.com).

 

Ο Ime Archibong, Αντιπρόεδρος, υπεύθυνος για Προϊοντικές Συνεργασίες του κοινωνικού δικτύου
Ο Ime Archibong, Αντιπρόεδρος, υπεύθυνος για Προϊοντικές Συνεργασίες του κοινωνικού δικτύου

 

Ταυτόχρονα, οι κύκλοι Ηγεσίας στις Κοινότητες φέρνουν τους τοπικούς επικεφαλής κοινοτήτων κοντά, σε προσωπικές συναντήσεις για να συνδεθούν, να μάθουν και να συνεργαστούν. Ήδη πιλοτικά λειτούργησαν 3 κύκλοι στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2017 και φέτος η πρωτοβουλία εξαπλώνεται παγκοσμίως. Τα παραπάνω προωθούνται σε συνάρτηση με άλλες παρόμοιες πρωτοβουλίες, όπως οι ομάδες Facebook Power Admins, που στηρίζονται κυρίως στην ανταλλαγή πληροφοριών και τεχνογνωσίας. 

 

Στο μεταξύ και ειδικά σε ό,τι αφορά τα νέα εργαλεία για τους Διαχειριστές Ομάδων και τα Μέλη τους, κατά τη διάρκεια της διάσκεψης ανακοινώθηκαν 4 νέα χαρακτηριστικά υποστήριξης. Μεταξύ αυτών τα εξής: 

 

Εργαλεία διαχειριστών: Με αυτά οι διαχειριστές μπορούν να βρουν αιτήματα μελών, Group Insights και πολλά άλλα συγκεντρωμένα σε ένα σημείο, κάνοντας ευκολότερη τη διαχείριση ομάδων και απελευθερώνοντας περισσότερο χρόνο για τους διαχειριστές, ώστε να συνδεθούν με μέλη.

 

Ανακοινώσεις ομάδων: Ακριβώς επειδή οι διαχειριστές ομάδων επιζητούν την ικανότητα να μοιράζονται πιο εύκολα τις ενημερώσεις updates, το Facebook ανακοίνωσε την εισαγωγή των ανακοινώσεων ομάδων, προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα δημοσίευσης μέχρι και 10 ανακοινώσεων που θα εμφανίζονται στο επάνω σημείο της ομάδας τους.

 

Από το περιθώριο της διάσκεψης για τους Κύκλους Ηγεσίας του Facebook στο Λονδίνο
Από το περιθώριο της διάσκεψης για τους Κύκλους Ηγεσίας του Facebook στο Λονδίνο

 

Κανόνες ομάδων: Δίνεται προτεραιότητα στη διατήρηση της ασφάλειας των κοινοτήτων, γι' αυτό και πλέον οι διαχειριστές μπορούν να δημιουργήσουν μια ειδική ενότητα κανόνων που θα τους βοηθήσει να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τους κανόνες της ομάδας στα μέλη τους.

 

Εξατομίκευση: Κάθε κοινότητα έχει τη δική της ταυτότητα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι διαχειριστές μπορούν να προσθέσουν ένα εξατομικευμένο χρώμα που εμφανίζεται σε ολόκληρη την ομάδα τους.

 

Αν αναρωτιέται κανείς γιατί συμβαίνει όλο αυτό, γιατί τώρα και γιατί με μία όχι ακριβώς ευκαταφρόνητη οικονομική επένδυση (μικρή για τα οικονομικά μεγέθη του δικτύου, μεγάλη σε ό,τι αφορά την εν γένει κίνηση αυτού του είδους των τεχνολογικών εταιρειών) ας σημειωθεί ότι πρόκειται για μία κίνηση στον απόηχο των πιέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων όχι μόνο ως πολιτική απέναντι στα fakenews, αλλά και στην παρεμπόδιση της διάδοσης εξτρεμιστικού περιεχομένου στην πλατφόρμα. 

 

Αντίστοιχες ενέργειες αναμένονται το επόμενο διάστημα και από τη Google και το Twitter.