Επίσκεψη για τρύγο στο οινοποιείο Τετράμυθος: Από τις πλαγιές του Χελμού στις γωνιές του πλανήτη

Επίσκεψη για τρύγο στο οινοποιείο Τετράμυθος: Από τις πλαγιές του Χελμού στις γωνιές του πλανήτη Facebook Twitter
Το καλαίσθητο Οινοποιείο Τετράμυθος υποδέχεται 12.000 επισκέπτες τον χρόνο και λειτουργεί επί 12 μήνες.
0

Υπάρχουν φορές που αληθινά πιστεύω ότι σ' αυτήν τη μικρή χώρα γίνεται αθόρυβα σημαντική δουλειά σε κάποιους κλάδους της οικονομίας. Τονίζω το «αθόρυβα», διότι ουσία έχει το αποτέλεσμα όχι οι διθύραμβοι. Και η ουσία είναι πως το ελληνικό κρασί βρίσκεται παντού στον πλανήτη με όχημα την αυθεντικότητα.

Επισκεφθήκαμε εν μέσω τρύγου το Οινοποιείο Τετράμυθος στο Άνω Διακοφτό Αχαΐας, μια περιοχή που είχε πληγεί ανελέητα από τις πυρκαγιές το 2007. Με υποδέχτηκε ο καλός οινολόγος Παναγιώτης Παπαγιαννόπουλος, που μαζί με τους αδελφούς Σπανού ξεκίνησαν στα τέλη της δεκαετίας του '90 την παραγωγή κρασιών. Ξεκάθαρος προσανατολισμός σε βιολογική καλλιέργεια, ήπια οινοποίηση και ανάδειξη τοπικών ποικιλιών. Η κατασκευή του οινοποιείου ολοκληρώνεται το 2004 και καταστρέφεται ολοσχερώς στις 27 Ιουλίου 2007 από τις πυρκαγιές. Ξανά από την αρχή, με υπομονή και επιμονή, σήμερα παράγουν 180.000 φιάλες, με το 81% της παραγωγής να εξάγεται! Η επαρχία του Κεμπέκ στον Καναδά απορροφά τη μεγαλύτερη ποσότητα των εξαγωγών. Εκτός των κλασικών αγορών, ροδίτη πίνουν στη Βραζιλία και ρετσίνα στην Ιαπωνία. Και ας αναλογιστούμε ότι πριν από 15 χρόνια η ετήσια παραγωγή έφτανε μόλις τις 12.000 φιάλες.


Το οινοποιείο πήρε το όνομά του από το τοπωνύμιο Τετράμυθος, που με τη σειρά του προέρχεται από ένα είδος άγριας αχλαδιάς, της οποίας το όνομα είναι Τετράμυθος και δέντρα της υπάρχουν παντού στην περιοχή. Οι αμπελώνες −ιδιόκτητοι στη συντριπτική τους πλειονότητα− ξεκινούν από υψόμετρο 650 μέτρων και φτάνουν στα 1.050. Ανάμεσα στον ροδίτη, το μοσχάτο, τη μαλαγουζιά και τη Μαυροδάφνη καλλιεργούνται και κοσμοπολίτικες ποικιλίες. Παράλληλα, σημαντική είναι η συνεισφορά στη βιοποικιλότητα με τη διάσωση τοπικών ποικιλιών, όπως το μαύρο καλαβρυτινό και ο αγριπιώτης. Το 2005 πρωτοκυκλοφόρησε στην αγορά το μαύρο καλαβρυτινό. Ωριμάζει σε ξύλινες δεξαμενές, έχει ζωντανό ρουμπινί χρώμα, βοτανικό χαρακτήρα και βελούδινες τανίνες. Πρόκειται για ένα φινετσάτο ερυθρό, ιδανικό για το τραπέζι μας όλο τον χρόνο.


Ο αγριπιώτης δεν κυκλοφορεί ακόμα, μια και η συνολική παραγωγή είναι 250 κιλά από διάσπαρτα κλήματα σε 9 διαφορετικά αμπέλια, ηλικίας τουλάχιστον 45 ετών. Είχαμε την τύχη να δοκιμάσουμε αυτό το πειραματικό, άκρως γαστρονομικό κρασί, που δείχνει να έχει ενδιαφέρον. Ο Παναγιώτης πιστεύει στην αυθεντική έκφραση του μικροκλίματος της περιοχής και στον ιδιαίτερο χαρακτήρα των τοπικών ποικιλιών. Αυτοί οι δύο παράγοντες, όπως και η επιλογή ποιοτικών σταφυλιών από βιολογικής καλλιέργειας αμπέλια και η ήπια οινοποίηση παράγουν κρασιά με αυθεντικότητα.

Το καλαίσθητο Οινοποιείο Τετράμυθος υποδέχεται 12.000 επισκέπτες τον χρόνο και λειτουργεί επί 12 μήνες. Απέχει μόλις 8 χιλιόμετρα από την εθνική οδό Κορίνθου-Πατρών (έξοδος 20, Διακοπτό/Καλάβρυτα) και αξίζει να το επισκεφθείτε.

Περισσότερα στο www.tetramythoswines.com.

Επίσκεψη για τρύγο στο οινοποιείο Τετράμυθος: Από τις πλαγιές του Χελμού στις γωνιές του πλανήτη Facebook Twitter
Η επαρχία του Κεμπέκ στον Καναδά απορροφά τη μεγαλύτερη ποσότητα των εξαγωγών. Εκτός των κλασικών αγορών, ροδίτη πίνουν στη Βραζιλία και ρετσίνα στην Ιαπωνία.
Γεύση
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τι κρασί πίνουν οι Αθηναίοι και -κυρίως- από πού; 8 κάβες για απαιτητικούς

Γεύση / Τι κρασί πίνουν οι Αθηναίοι και -κυρίως- από πού; 8 κάβες για απαιτητικούς

Μερικές πραγματικά ενημερωμένες wine & spirits στην Αθήνα που πασχίζουν για τη μαγεία της σύνθεσης και τη μέθεξη μέσα από ποικιλίες, μπουκάλια και οινικές επιλογές που αξίζουν
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΜΑΝΗΣ
Κρασιά Λυραράκη: σε ένα από τα καλύτερα οινοποιεία της Κρήτης

Γεύση / Κρασιά Λυραράκη: σε ένα από τα καλύτερα οινοποιεία της Κρήτης

Μια συνομιλία με τον Γιώργο Λυραράκη, για το Ασύρτικο και τη Μαυροδάφνη, τα σταφύλια στους πρόποδες του Ψηλορείτη και τα μικροκλίματα της Κρήτης που μπορούν να δώσουν εκπληκτικά αποτελέσματα
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΜΑΝΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μάνος Μακρυγιαννάκης: «Στο Philema, στις Βρυξέλλες, κάνουν ουρά για ξινόμαυρο και ξινόχοντρο»

Το κρασί με απλά λόγια / Μάνος Μακρυγιαννάκης: «Στο Philema κάνουν ουρά για ξινόμαυρο και ξινόχοντρο»

Ο «πρεσβευτής» της ελληνικής κουζίνας στις Βρυξέλλες, αναπολεί τα παιδικά του Χριστούγεννα στην Κρήτη και μιλά για τον ρόλο του Philema – του εστιατορίου που εδώ και έντεκα χρόνια προσφέρει στους «καλεσμένους» του αποκλειστικά ελληνικά προϊόντα και ελληνικά κρασιά.
ΥΡΩ ΚΟΛΙΑΚΟΥΔΑΚΗ - ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ
Στον «Σήφη» ξέρουν από καλή κρητική κουζίνα

Γεύση / Στον «Σήφη» για γαμοπίλαφο και αυγά με στάκα και απάκι

Εδώ και σχεδόν πέντε δεκαετίες, μια οικογενειακή ταβέρνα στον Άγιο Δημήτριο, με την κυρά-Φωφώ σταθερά στο τιμόνι, σερβίρει φαγητά και μεζέδες όπως ακριβώς θα τους έβρισκες σε ένα αυθεντικό κρητικό καφενείο.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Χριστουγεννιάτικος κορμός, μια γλυκιά ιστορία που συνεχίζεται στα καλύτερα ζαχαροπλαστεία της πόλης

Γεύση / Χριστουγεννιάτικος κορμός, ένα σοκολατένιο έπος. Εδώ οι καλύτεροι

Ξεκίνησε ως ένα ρολό παντεσπάνι με αφράτη σοκολάτα γκανάς και ζάχαρη άχνη, σύμβολο της καλοτυχίας. Πλέον κάθε ζαχαροπλάστης κάνει μια δική του παραλλαγή, μετατρέποντάς το σε γλυκό έργο τέχνης.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
«Το Αμύνταιο είναι το El Dorado της ελληνικής αμπελουργίας»

Το κρασί με απλά λόγια / «Το Αμύνταιο είναι το El Dorado της ελληνικής αμπελουργίας»

Σε μια συνέντευξη εφ όλης της ύλης η εμβληματική προσωπικότητα του ελληνικού κρασιού, ο Άγγελος Ιατρίδης, εξηγεί ότι πήγε στο Αμύνταιο πριν από τριάντα χρόνια επειδή είδε ότι θα άντεχε στην κλιματική αλλαγή και μιλάει για τη μεγάλη ανάπτυξη του Κτήματος Άλφα από τα 4.000 στρέμματα στα 14.000.
ΥΡΩ ΚΟΛΙΑΚΟΥΔΑΚΗ - ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΟΡΦΑΝΙΔΗΣ
Η εποχή του Ευχέλαιου της μεσογειακής διατροφής ή Τα μυστήρια της εποχής της ελιάς

Γεύση / Ελιές με χταπόδι: Στο Αιγαίο τις φτιάχνουν απλά, όπως τις μαντινάδες

Κολυμπάτες, ελίδια, κλαστάδες, σταφιδολιές, ψαρολιές, κουροπολιές, νερατζολιές: όπως και να την πεις, η ελιά παραμένει ένα μικρό σύμβολο του μεσογειακού πολιτισμού. Mε το χταπόδι πώς ταιριάζει;
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ