Με τον τέταρτο κύκλο του, το The Bear επανέρχεται εν μέρει στις αρχικές του ρυθμίσεις  

Με τον τέταρτο κύκλο του, το The Bear επανέρχεται εν μέρει στις αρχικές του ρυθμίσεις   Facebook Twitter
O τέταρτος κύκλος της σειράς επιτρέπει στους χαρακτήρες (αλλά και στους θεατές) την πολυτέλεια της ανακούφισης.
0


Η ΑΓΑΠΗ ΦΕΡΝΕΙ
 την οικειότητα, η οικειότητα την γκρίνια και η γκρίνια την περιφρόνηση. Μετά τον «διχαστικό» τρίτο κύκλο του The Bear, μιας τηλεοπτικής σειράς που (δικαίως) αγαπήθηκε όσο ελάχιστες τα τελευταία χρόνια και εξελίχθηκε σε «φαινόμενο», δεν ήταν λίγοι εκείνοι που εξέφρασαν τη δυσαρέσκεια, την γκρίνια και την περιφρόνησή τους ακόμα, ως απατημένοι εραστές ή ως εθισμένοι σε μια ουσία που ξαφνικά και απροειδοποίητα άλλαξε η σύσταση και το εφέ της. Ο φρενήρης ρυθμός του πρώτου κύκλου με τα διαρκή «εγκεφαλικά» στην κουζίνα και το συναισθηματικό ντελίριο του (ανεπανάληπτου ομολογουμένως) δεύτερου δεν είχαν εξαφανιστεί, έμοιαζαν όμως να έχουν χαθεί σε μια υπαρξιακή αχλή και σ’ ένα αργόσυρτο κρεσέντο ενδοσκόπησης που τύλιγε τον τρίτο. Η σειρά φαινόταν να αντικατοπτρίζει την συναισθηματική παράλυση του κεντρικού της χαρακτήρα, του σεφ Καρμ, ο οποίος βυθιζόταν όλο και πιο βαθιά στα αδιέξοδα που ο ίδιος είχε μεθοδικά χτίσει. Ήταν γενναία και φιλόδοξη και λυρική και αντισυμβατική τηλεόραση, από την άλλη όμως δεν μπορεί κανείς και να διαφωνήσει εντελώς με όσους και όσες διαμαρτύρονταν ότι χάθηκε, αν όχι η μπάλα, σίγουρα η σπιρτάδα, η ένταση, η πλοκή. 

Το χάος, οι εκρήξεις, οι ομηρικοί καυγάδες, τα πυροτεχνικά ξεσπάσματα έχουν αντικατασταθεί από την ανακωχή, τη νηφαλιότητα, την πίστη στην εξέλιξη (και την χαρά) της ζωής.

Ποτέ όμως το The Bear δεν ήταν περί πλοκής στην πραγματικότητα, αλλά περί χαρακτήρων, γήινων και τρωτών, και περί διαλόγων που αναδεικνύουν τις μαγικές, παράξενες και ιαματικές υφές της καθημερινότητας. Μετά την οργή και τον πόνο και την ενοχή έρχεται η λύτρωση, η εξιλέωση, η αποτοξίνωση (κυριολεκτικά και μεταφορικά). Αυτό συμβαίνει στον τέταρτο κύκλο της σειράς, ο οποίος επιτρέπει στους χαρακτήρες (αλλά και στους θεατές) την πολυτέλεια της ανακούφισης. Κι αυτό παρότι κρέμεται διαρκώς από πάνω τους ένα ρολόι που ξεκινά στην αρχή του πρώτου επεισοδίου να μετρά ανάποδα από τις 1.440 ώρες (δύο μήνες). Τόσος είναι ο χρόνος που μένει στους ήρωές μας για να αποσοβήσουν το μοιραίο (το κλείσιμο του εστιατορίου), ιδανικά κερδίζοντας το πολυπόθητο Michelin αστέρι. 

Με τον τέταρτο κύκλο του, το The Bear επανέρχεται εν μέρει στις αρχικές του ρυθμίσεις   Facebook Twitter
Το χάος, οι εκρήξεις, οι ομηρικοί καυγάδες, τα πυροτεχνικά ξεσπάσματα έχουν αντικατασταθεί από την ανακωχή, τη νηφαλιότητα, την πίστη στην εξέλιξη (και την χαρά) της ζωής.

Ενδεικτικό του θετικού κλίματος, της συναισθηματικά θερμής ατμόσφαιρας και της ώριμης, στοχαστικής και απολογητικής στάσης των χαρακτήρων σ’ αυτόν τον τέταρτο κύκλο που θα μπορούσε να είναι και ο τελευταίος (ευτυχώς δεν θα είναι τελικά και λέω ευτυχώς γιατί ακόμα και στα πιο αδύναμά της, η σειρά αποτελεί διαμάντι για την τηλεόραση, όαση για το βλέμμα και βάλσαμο για την ψυχή) είναι ότι υπάρχει ένα επεισόδιο –το έβδομο– που μοιάζει με καθρέφτη του θρυλικού έκτου επεισοδίου του δεύτερου κύκλου. Όπως κι εκείνο έχει διάρκεια ταινίας σχεδόν (70 λεπτά), πολλούς από τους ίδιους εκλεκτούς γκεστ σταρ (Τζέιμι Λι Κέρτις, Μπομπ Όντενκερκ, Σάρα Πόλσον, Μαρκ Μαλέινι), και διαδραματίζεται κατά τη διάρκεια οικογενειακής συγκέντρωσης. ‘Όμως το χάος, οι εκρήξεις, οι ομηρικοί καυγάδες, τα πυροτεχνικά ξεσπάσματα έχουν αντικατασταθεί από την ανακωχή, τη νηφαλιότητα, την πίστη στην εξέλιξη (και την χαρά) της ζωής. Είναι από τις στιγμές εκείνες που η τηλεοπτική μυθοπλασία σε πείθει ότι, αν τα βρεις με τον εαυτό σου και αποδεχτείς τους άλλους, όλα θα πάνε καλά. Ή τουλάχιστον, καλύτερα. 

Το τρέιλερ του 4ου κύκλου

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Αχιλλέας Μπέος «ανάγκη της κοινωνίας»;

Οπτική Γωνία / Ο Αχιλλέας Μπέος «ανάγκη της κοινωνίας»;

Ο Μπέος έχει τον λαό του. Όχι μόνο στον Βόλο. Είναι ο ίδιος κόσμος που γελάει με emoticon κάτω από τις «λουλούδες» και τα «πουστρόνια». Ο ίδιος λαός που βλέπει τον Μπέο ως μια λιγάκι άξεστη πλην ίσως αναγκαία απάντηση στον woke κίνδυνο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Οι λομπίστες του Κατάρ: Πώς το εμιράτο επεκτείνει διαρκώς την επιρροή του στη Δύση

Οπτική Γωνία / Οι λομπίστες του Κατάρ: Πώς το εμιράτο επεκτείνει διαρκώς την επιρροή του στη Δύση

Από το Qatargate και τους δεσμούς με το περιβάλλον Τραμπ μέχρι τις δωρεές σε αμερικανικά πανεπιστήμια, το sporstwashing και τις υποθέσεις στην Ελλάδα, το Κατάρ χτίζει ένα αόρατο δίκτυο επιρροής που εκτείνεται από την Ουάσιγκτον έως τις Βρυξέλλες.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Τεστ για ναρκωτικά στους οδηγούς: Πώς θα γίνονται; Ποιες ποινές προβλέπονται;

Οδήγηση / Τεστ για ναρκωτικά στους οδηγούς: Πώς θα γίνονται; Ποιες ποινές προβλέπονται;

Η αντιμετώπιση της επικίνδυνης οδήγησης στους ελληνικούς δρόμους θα ενισχυθεί με ελέγχους μέσω drugwipe test. Ποιες ναρκωτικές ουσίες θα ανιχνεύουν και πότε θα αρχίσουν να εφαρμόζονται οι έλεγχοι.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
ΕΠΕΞ Κρίση αξιοπιστίας στις Βρυξέλλες, μάχη συμφερόντων στην Αθήνα

Βασιλική Σιούτη / Κρίση αξιοπιστίας στις Βρυξέλλες, μάχη συμφερόντων στην Αθήνα

Σύννεφα πάνω από τις Βρυξέλλες: H σύλληψη της Φεντερίκα Μογκερίνι, το σκάνδαλο του Qatargate, οι γεωπολιτικές αναταράξεις σε Ε.Ε. και Ελλάδα αλλά και πώς ο Κάθετος Διάδρομος μπορεί να επηρεάσει το πολιτικό παιχνίδι.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μήπως γέρνουμε πολύ ακροδεξιά;

Ακροβατώντας / Μήπως γέρνουμε πολύ ακροδεξιά;

Μια μεγάλη έρευνα αποτυπώνει αυτή την αρνητική πραγματικότητα. Tο 17,5% των ερωτηθέντων δείχνει προτίμηση «σε ορισμένες περιπτώσεις» στη δικτατορία, ενώ το 28,4% του γενικού πληθυσμού αναγνωρίζει «καλές πλευρές στη δικτατορία της 21ης Απριλίου του 1967»!
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πόσο κοντά βρίσκεται η Ευρώπη στο ενδεχόμενο σύγκρουσης με τη Ρωσία;

Οπτική Γωνία / Πόσο κοντά βρίσκεται η Ευρώπη στο ενδεχόμενο σύγκρουσης με τη Ρωσία;

Η καθηγήτρια του ΕΚΠΑ, Μαρία Γαβουνέλη, μιλά στη LiFO για την πιθανότητα ευρύτερης σύρραξης μεταξύ της Ευρώπης και της Ρωσίας, την κλιμάκωση υβριδικών επιθέσεων και τη χρήση drones που παραβιάζουν κατάφωρα το διεθνές δίκαιο, ενώ εκφράζει σοβαρές αμφιβολίες για την επιτυχία των συνομιλιών σχετικά με την «επόμενη μέρα» της Ουκρανίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι διανοούμενοι που «κανονικοποίησαν» τον Έπσταϊν και οι διάλογοι με τον Τσόμσκι για την Ελλάδα και το ευρώ.

Έρευνα / Οι διανοούμενοι που «κανονικοποίησαν» τον Έπσταϊν και οι διάλογοι με τον Τσόμσκι

Το ηθικo-πολιτικό ζήτημα γύρω από την υπόθεση Έπσταϊν, το ενδιαφέρον για το οικονομικό δράμα που ζούσε η Ελλάδα το 2015 και ο «αριστερός φίλος» για τον οποίο έλεγε ότι έστειλε το ιδιωτικό του αεροπλάνο στην Αθήνα για να τον μεταφέρει στη Νέα Υόρκη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Παραδείγματα αλήθειας και θάρρους

Οπτική Γωνία / Παραδείγματα αλήθειας και θάρρους. H δολοφονία του Μεχντί Κεσασί

Ο μόνος τρόπος να τιμήσει κανείς τα θύματα δολοφονιών είναι αποφεύγοντας τη συμβατική μιντιακή και πολιτική ρητορική, τον ευπώλητο εξωτισμό του κακού ή την υπερ-αστυνομική δημαγωγία.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Το γκροτέσκο ξεκίνημα της «Ιθάκης» του Τσίπρα

Οπτική Γωνία / Το γκροτέσκο ξεκίνημα της «Ιθάκης» του Τσίπρα

Από πρώην «ριζοσπάστης μαρξιστής» ο Αλέξης Τσίπρας αυτοπαρουσιάζεται στο βιβλίο του ως ένας πολιτικός που παίρνει τις κρίσιμες αποφάσεις του με βάση ουρανόσταλτα σημάδια της μοίρας και την «κραυγή ενός περιστεριού». Οι παλιοί του σύντροφοι διαψεύδουν πλήθος περιστατικών που περιγράφει. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Γιατί στολίζουμε όλο και νωρίτερα για Χριστούγεννα;

Οπτική Γωνία / Γιατί στολίζουμε όλο και νωρίτερα για Χριστούγεννα;

Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος Αντιγόνη Γινοπούλου εξηγεί τι κρύβεται πίσω από την πρόωρη προσμονή των Χριστουγέννων αλλά και γιατί για πολλούς η γιορτινή περίοδος γίνεται πηγή άγχους αντί χαράς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια ξενάγηση στο νέο Ωνάσειο, στο πρώτο πλήρως ψηφιοποιημένο νοσοκομείο της Ελλάδας

Υγεία / Νέο Ωνάσειο: Το πρώτο πλήρως ψηφιοποιημένο νοσοκομείο της Ελλάδας

Γιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό μιλούν στη LiFO για τη λειτουργία του καινούργιου κέντρου με τα υβριδικά χειρουργεία, την υπερσύγχρονη παιδιατρική μονάδα, τα ρομποτικά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας αλλά και το «Δωμάτιο Δύναμης», έναν διαφορετικό χώρο αναμονής.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ