The Bear: Eίδαμε (τρώγοντας) το πρώτο επεισόδιο του 4ου κύκλου

The Bear: Eίδαμε (τρώγοντας) το πρώτο επεισόδιο του 4ου κύκλου Facebook Twitter
Ο Κάρμι του Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ εξακολουθεί να ψάχνεται υπαρξιακά, αλλά έχει ένα βουνό να ανεβεί και τα προβλήματά του είναι πλέον απτά.
0

ΣΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ του δεύτερου κύκλου του «The Bear», το Honeydew που σκηνοθέτησε ο Ράμι Γιούσεφ, ο ευγενικός και ψυχοπονιάρης Μάρκους αφήνει για λίγο το Σικάγο, την άρρωστη μητέρα και τους τρελαμένους συνοδοιπόρους του λίγες εβδομάδες πριν τα μεγάλα εγκαίνια, αποδεχόμενος μια πρόσκληση για μαθητεία στην Κοπεγχάγη. Το δέλεαρ είναι το υψηλό επίπεδο μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής, ακριβώς ο ίδιος πειρασμός που είχα όταν με κάλεσαν να ακολουθήσω τα βήματά του στην πρωτεύουσα της Δανίας, σε μια μεγάλη ημερήσια εκδρομή. Δεν το σκέφτεσαι, λες αμέσως ναι, ειδικά αν είναι η πρώτη σου φορά εκεί.

Ξεκινήσαμε με το «Hart», τον φούρνο-ζαχαροπλαστείο που ο Μάρκους επισκεπτόταν σχεδόν καθημερινά για έμπνευση και μας ετοίμασε μια τάρτα σοκολάτα με ολόφρεσκες φράουλες, ντόπιες εννοείται, πασπαλισμένες με το χαρακτηριστικό Elderflower (σαμπούκος ή αφροξυλιά, αν τολμήσουμε να το μεταφράσουμε), με αυτήν την ημίγλυκια ισορροπία στη γεύση, που σε κάνει να μη νιώθεις τελείως ένοχος. «Επί τρεις τουλάχιστον ημέρες βάζαμε τον Ράμι να μας βλέπει και να ετοιμάζει τα πάντα, δεν υπάρχει άλλος ενδεδειγμένος τρόπος νομίζω, και τα κατάφερνε μια χαρά», μου έλεγε η σεφ που βοήθησε στο γύρισμα.

Από το λιμάνι, αμέσως στο ονομαστό «Noma», το εστιατόριο που άλλαξε το πνεύμα της υψηλής γαστρονομίας στον 21ο αιώνα, και λόγω της φήμης και των αστεριών του, θα περίμενε κανείς να εντυπωσιαστεί από κάποιου είδους μεγαλοπρέπεια. Το αντίθετο συμβαίνει: η είσοδος είναι μέσα από έναν βοτανικό κήπο, δίπλα στη θάλασσα, ανθρώπινης κλίμακας, τόσο ευωδιαστό και υπέροχο, που συγκινεί αντί να επιβάλλεται.

Η λουσμένη με Emmy σειρά του Κρίστοφερ Στόρερ ξεχωρίζει γιατί δείχνει την καρδιά πίσω από τη φιλοδοξία και κυρίως γιατί γνωρίζει πώς να αφιερώνει χρόνο και ουσία στο αντικείμενο που θίγει και να το κάνει πειστικό ακόμη και στους ειδικούς της γεύσης που απορρίπτουν την υποκατηγορία του food drama ως gimmick και περαστική μόδα

Το Noma έχει περάσει σε άλλη φάση (οι άνθρωποι που μας ξενάγησαν δεν ήθελαν να μπουν σε επιχειρηματικές λεπτομέρειες) και εκτός από ένα καλοκαιρινό, χαλαρό παράρτημα σε ένα κοντινό νησάκι που ακούγεται σαν υποσημείωση, λειτουργεί περισσότερο σαν πρωτοποριακό εργαστήριο ζύμωσης και συντήρησης. Ένα μικρό κομψοτέχνημα επιρροής στη γεύση και στη διδασκαλία τεχνικών, ακόμη και για αρχάριους σαν κι εμένα. Με βοήθησαν να πλάσω το, ας πούμε, δικό μου miso που, αντί για soya beans περιείχε κάτι σαν φακές, άρα έγινε μια παραλλαγή, επικαλυμμένη με μπόλικο χοντρό αλάτι, που την είπαμε Peaso. Το σκέπασα με ένα μικρό τουλπάνι, έγραψα το όνομά μου στο ταμπελάκι, και μου υποσχέθηκαν πως θα το παραλάβω με το ταχυδρομείο μετά από τρίμηνη συντήρηση στους 29 βαθμούς Κελσίου, όταν με το καλό γίνει πάστα ικανή να ενισχύσει γευστικά, ή απλώς να διανθίσει, ότι φανταστώ. Το κράτησα λίγο έξω από τον μεταλλικό πάγκο παρασκευής, σαν υπερήφανος πατέρας, πριν το παραδώσω στην κοιτίδα του!

Στην ωριαία κρουαζιέρα έκανε εμφάνιση έκπληξη η Ρόζιο Σάντσεζ, η σεφ που την είδαμε μαζί με άλλους top συναδέλφους της στο τελευταίο επεισόδιο του τρίτου κύκλου. Αφού κέρασε τόνο πάνω σε τορτίγια, ως Μεξικανή που ναι μεν έχει κάνει τη διαφορά με τα δυο busy εστιατόριά της, αλλά δεν προδίδει τα βασικά υλικά της παιδικής της ηλικίας. Υπερασπίστηκε ευγενικά την ύπαρξη του fine dining ως υγιές αντίδοτο της απαραίτητης μαζικής διατροφής και επανέλαβε πολλές φορές την αξία της βιωματικής αφοσίωσης σε μια δουλειά σκληρή και απαιτητική, που πέρα από ταλέντο, οφείλει να συμπεριλάβει την αποτυχία ως αναπόσπαστο συστατικό της καταξίωσης.

Έχει δίκιο: σε μια παρατεταμένη περίοδο υπερβολικής έκθεσης της μαγειρικής μέσα από εικόνες στην τηλεόραση και τα social, όσοι παρακολουθούν και ταυτίζονται εύκολα (γιατί όλοι μας όλο και κάτι τρώμε καθημερινά) νομίζουν πως και οι πιο δύσκολες συνταγές γίνονται στους μονταρισμένους ρυθμούς ενός μαγνητοσκοπημένου κλιπ, και κυρίως, με ένα yes chef, αστραπιαία κοπή κρεμμυδιών και μερικές fancy σάλτσες, θα κυνηγήσουν καριέρα, χωρίς καν να έχουν πάρει μυρωδιά, κυριολεκτικά, του τι σημαίνει να αγαπάς πολύ αυτό που κάνεις- όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλα τα επαγγέλματα που προϋποθέτουν ταλέντο.

The Bear: Eίδαμε (τρώγοντας) το πρώτο επεισόδιο του 4ου κύκλου Facebook Twitter
Με βοήθησαν να πλάσω το, ας πούμε, δικό μου miso που, αντί για soya beans περιείχε κάτι σαν φακές, άρα έγινε μια παραλλαγή, επικαλυμμένη με μπόλικο χοντρό αλάτι, που την είπαμε Peaso.

Στην Ταινιοθήκη της Κοπεγχάγης είδαμε το πρώτο επεισόδιο του νέου κύκλου που μόλις κυκλοφόρησε στην Disney+, με τον Κάρμυ να ονειρεύεται τον αδελφό του και τις κουβέντες που είχαν για το πρώτο εστιατόριο του Μάϊκι, ενώ η κριτική για το The Bear από το ευανάγνωστο τοπικό έντυπο, τη Chicago Tribune, έχει ήδη κυκλοφορήσει και δεν είναι ακριβώς μια λαμπρή αποτίμηση όλων των κόπων και των βασάνων που τράβηξε η ετερόκλητη ομάδα για να ανοίξει το πολύπαθο σταυροδρόμι υψηλής κουζίνας και προσωπικού οράματος.

Ο Κάρμι του Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ εξακολουθεί να ψάχνεται υπαρξιακά, αλλά έχει ένα βουνό να ανεβεί και τα προβλήματά του είναι πλέον απτά. Αν δεν καταφέρουν σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, ίσως και αδύνατο σύμφωνα με τις προδιαγραφές, να αποκτήσουν το περιζήτητο και απαραίτητο αστέρι και να βάλουν τα γυαλιά στους αμφισβητίες και τους σκεπτικούς, το εγχείρημα θα κατεβάσει ρολά, γι’ αυτό και η επιχείρηση τίθεται υπό στενότατη, ωρολογιακά και λογιστικά ασφυκτική επιτήρηση. Ως και ρομποτάκι επιστρατεύεται για να διευθετήσει το σύνηθες χάος της μπριγάδας.

Ήταν ένα γοργό ξεκίνημα, ασυνήθιστα έντονο για πρώτο επεισόδιο (συνήθως αυτά είναι αναγνωριστικά, ακόμη και σε προχωρημένες σεζόν) και γίνεται σαφές πως το πολυπρόσωπο δράμα θα διασταυρωθεί με θριλερικά χρονοδιαγράμματα.

Η λουσμένη με Emmy σειρά του Κρίστοφερ Στόρερ ξεχωρίζει γιατί δείχνει την καρδιά πίσω από τη φιλοδοξία και κυρίως γιατί γνωρίζει πώς να αφιερώνει χρόνο και ουσία στο αντικείμενο που θίγει και να το κάνει πειστικό ακόμη και στους ειδικούς της γεύσης που απορρίπτουν την υποκατηγορία του food drama ως gimmick και περαστική μόδα, περισσότερο μυθοπλαστική και σπάνια αυθεντική. Εξαίρεση, θα προσέθετα, το κινηματογραφικό, πυρετώδες «Boiling Point» του Φίλιπ Μπαραντίνι.

Αντίβαρο της τεχνικά άπιαστης μαγειρικής παραμένει η street εμπειρία, γι’ αυτό και οι επόμενοι σταθμοί μας ήταν το pop up του «La Poulette», που προσφέρει burgers με καυτερό κοτόπουλο και, εναλλακτικά, πιο ήπιο tofu. Η παμπάλαια, παραδοσιακή καντίνα στην πλατεία Kongens Nytorv, που σερβίρει hot dogs με τις πιο δροσερές πίκλες που θα ήθελες στο τυλιχτό με λουκάνικο μέσα σε γήπεδο.

Ωστόσο, δεν θα τελειώναμε με «βρώμικο» στην πρωτεύουσα που φημίζεται για τα περισσότερα μισελενάτα εστιατόρια στον κόσμο. Το βράδυ φάγαμε 4 πιάτα με θαλασσινά και καλκάνι και κλείσαμε με ένα επιδόρπιο παγωτό με κρέμα και μούρα, που ο υπεύθυνος μας διαφήμισε ως το πιο παχυντικό γλυκό για να καλωσορίσουμε το καλοκαίρι.

Στους βροχερούς 15 βαθμούς κελσίου, καλά πήγε αυτό…

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «requel» ενός θρίλερ των 90s και 8 ακόμη λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το requel ενός θρίλερ των ΄90s και 7 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Η ανάσταση του «I Know What You Did Last Summer», η νέα ταινία του Φρανσουά Οζόν, η έκπληξη των Καννών «Sorry Baby» και η ταινία που εδραίωσε το άστρο της Μόνικα Μπελούτσι - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ MICHAEL DOUGLAS

Οθόνες / Μάικλ Ντάγκλας: Το ήσυχο αντίο ενός ανήσυχου σταρ

«Nepo baby» πριν καν υπάρξει ο όρος, ο Μάικλ Ντάγκλας βρήκε τη δική του φωνή μέσα από ρόλους που σφράγισαν το Χόλιγουντ, φτάνοντας σε μια καριέρα έξι δεκαετιών γεμάτη σκαμπανεβάσματα και δυνατές στιγμές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ