Για τη βιώσιμη Αθήνα του μέλλοντος επενδύουμε στις υποδομές, στις συνεργασίες και στην καινοτομία

Για τη βιώσιμη Αθήνα του μέλλοντος επενδύουμε στις υποδομές, στις συνεργασίες και στην καινοτομία Facebook Twitter
0

Η ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ: το 2019 η Αθήνα έσπασε κάθε ρεκόρ επισκέψεων, με 6.4 εκατ. αφίξεις μόνο στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», την ώρα που το 2009 ο ίδιος αριθμός ήταν μόλις 2.5 εκατ. αφίξεις. Ακόμη και αν αυτή η ροή διακόπηκε βίαια λόγω της πανδημίας, η δυναμική της πόλης διαφαίνεται ολοένα αυξανόμενη και γι’ αυτόν το λόγο φροντίζουμε να δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για τη διασφάλιση υψηλού επιπέδου υπηρεσιών και βαθμού ικανοποίησης των επισκεπτών.

Η Αθήνα είναι ένας από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως και γι’ αυτό επενδύουμε στη χάραξη και υλοποίηση μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής βασισμένης στις αρχές της βιωσιμότητας αλλά και σε μετρήσιμα δεδομένα. Ήδη πάνω από το 80% των ταξιδιωτών θεωρεί ότι η στροφή σε μοντέλα βιώσιμου τουρισμού είναι μονόδρομός (Booking Sustainable Travel Report 2021) και είναι χρέος μας να ανταποκριθούμε στις νέες αυτές τάσεις και επιλογές των ταξιδιωτών.


Ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε την αστική αλλά και την τουριστική ανάπτυξη έχει αλλάξει πλέον ριζικά: δεν κάνουμε διαχωρισμό της τουριστικής και της τοπικής οικονομίας και ανταγωνιστικότητας. Πιστεύουμε πως επενδύοντας στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, θα προσελκύουμε ολοένα και περισσοτέρους επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Το πλάνο μας για τη βιώσιμη Αθήνα του μέλλοντος βασίζεται σε τρεις πυλώνες: επενδύουμε στις υποδομές, στις συνεργασίες και στην καινοτομία. 

Η συνεργασία μας με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Αειφόρου Τουρισμού (GSTC) είναι μόνο η αρχή: ενεργοποιήσαμε τη διαδικασία για την πιστοποίηση του προορισμού ως βιώσιμου –σύμφωνα με τους 17 Στόχους των Ηνωμένων Εθνών– με στόχο η Αθήνα να πρωταγωνιστεί στον διεθνή ανταγωνισμό. Συμπράττουμε επίσης με το World Tourism Association for Culture and Heritage σε μια μελέτη για τη φέρουσα ικανότητα της πολιτιστικής κληρονομιάς της Αθήνας. Παράλληλα, έχουμε ξεκινήσει τη δημιουργία μιας πλατφόρμας παρακολούθησης Βιώσιμου Τουρισμού για τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων γύρω από την αξιολόγηση του τουριστικού και πολιτιστικού προϊόντος της πόλης, αλλά και τον αντίκτυπο της τουριστικής βιομηχανίας στην τοπική οικονομία, η οποία θα μας βοηθήσει να λαμβάνουμε αποφάσεις βασισμένοι σε πραγματικά δεδομένα. 

Για τη βιώσιμη Αθήνα του μέλλοντος επενδύουμε στις υποδομές, στις συνεργασίες και στην καινοτομία Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Το This is athens, ο επίσημος οδηγός της πόλης, ενημερώνεται συνεχώς σε τρεις γλώσσες, έχει 80.000 μοναδικούς επισκέπτες τον μήνα, και αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για τη στρατηγική μας. Οι τάσεις στον τουρισμό αλλάζουν πλέον ραγδαία και έχουμε παρατηρήσει πως ο παραδοσιακός διαχωρισμός μεταξύ κατοίκων και επισκεπτών έχει αρχίσει να εκλείπει, γι’ αυτό και κινούμαστε προς ένα υβριδικό μοντέλo. Και βέβαια είμαστε πάντα σε εγρήγορση να απευθυνθούμε σε νέες κατηγορίες επισκεπτών όπως οι ψηφιακοί νομάδες – η Αθήνα ήταν μία από τις πρώτες πόλεις παγκοσμίως που σχεδίασε και υλοποίησε καμπάνια για να τους προσελκύσει. 

Διαχρονικά ένας από τους βασικότερους στόχους μας παραμένει η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν, έτσι ώστε αφενός να υπάρχει μια σταθερή ροή επισκεπτών όλον το χρόνο και αφετέρου να προσθέτει ουσιαστική αξία στην τοπική οικονομία και στην ποιότητα ζωής της πόλης. Γι’ αυτόν το λόγο δημιουργούμε συνέχεια νέες τουριστικές εμπειρίες, ενώ στηρίζουμε ιδιαίτερα τον συνεδριακό τουρισμό μέσω του Γραφείου Συνεδρίων και Επισκεπτών (Τhis is Athens-CVB). Ακριβώς όταν ξεσπούσε η πανδημία, η Αθήνα είχε καταφέρει να είναι ο 12ος προορισμός στην Ευρώπη και ο 17ος παγκοσμίως για συνέδρια και συναντήσεις, ενώ μόλις πριν από λίγες μέρες ήρθε μια σημαντική διάκριση για την πόλη μας αλλά και μια δικαίωση για τη σκληρή δουλειά που καταβάλλουμε αυτά τα δυο χρόνια: η Αθήνα ψηφίστηκε διεθνώς ως ο κορυφαίος προορισμός για συνέδρια και συναντήσεις σε σχετική έρευνα της American Express Meetings & Events. Έχουμε υπολογίσει πως το οικονομικό αποτύπωμα ενός επισκέπτη που έρχεται στην Αθήνα για ένα συνέδριο ή μια συνάντηση είναι 4 φορές παραπάνω από το αντίστοιχο ενός απλού επισκέπτη.

Διαχρονικά ένας από τους βασικότερους στόχους μας παραμένει η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν, έτσι ώστε αφενός να υπάρχει μια σταθερή ροή επισκεπτών όλον το χρόνο και αφετέρου να προσθέτει ουσιαστική αξία στην τοπική οικονομία και στην ποιότητα ζωής της πόλης. 

Αυτή την περίοδο η Αθήνα προσελκύει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον και στην ΕΑΤΑ προσπαθούμε όχι μόνο να το αυξήσουμε αλλά και να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να υποδεχθούμε επενδύσεις, ενισχύοντας την οικονομία της πόλης. Για παράδειγμα, τον Μάρτιο του 2020 δημιουργήθηκε από τον Δήμο Αθηναίων, υπό τη διαχείριση της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής, το Athens Film Office. Μέσα στον πρώτο χρόνο λειτουργίας του έχει συνδράμει στα γυρίσματα περισσότερων από 50 διεθνών και ελληνικών οπτικοακουστικών παραγωγών στην ελληνική πρωτεύουσα, κάνοντας την Αθήνα να μοιάζει με ένα ατέλειωτο κινηματογραφικό στούντιο. Υπολογίζουμε πως σε ενάμιση χρόνο λειτουργίας έχει αποφέρει πάνω από 60 εκατ. στην αθηναϊκή οικονομία, ενώ η διαφήμιση για την πόλη μας είναι ανυπολόγιστη. Σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο υλοποιούμε το Colouring Athens, που εφαρμόζεται ήδη με μεγάλη επιτυχία και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις. Πρόκειται για μια ανοιχτή πλατφόρμα (open source platform) που συλλέγει δεδομένα για την κατάσταση των κτιρίων της πόλης μας. Σκοπός μας είναι να δημιουργήσουμε ένα πολύτιμο εργαλείο, που θα είναι χρήσιμο για τη βιωσιμότητα, την αναβάθμιση και αξιοποίηση του κτιριακού αποθέματος της πόλης, που συγκεντρώνει πλούσιο ιστορικό, αρχιτεκτονικό αλλά και επενδυτικό ενδιαφέρον.

Φυσικά, η συνεργασία μας με τον ιδιωτικό τομέα και τους θεσμικούς φορείς των επιχειρήσεων είναι αναγκαία συνθήκη για τη βιώσιμη ανάπτυξη της πόλης. Συνεργαζόμαστε στενά με τον ιδιωτικό τομέα για την ενιαία προβολή της Αθήνας μέσω του σχήματος This is Athens & Partners και επενδύουμε στις τοπικές επιχειρήσεις. Σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο για την αθηναϊκή αγορά δημιουργήσαμε το Athens is back μαζί με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών, μια πλατφόρμα μέσω της οποίας επιχειρήσεις της πόλης καλούνται να προβάλλουν τις τρέχουσες προσφορές και εκπτώσεις τους στο κοινό, με στόχο τη στήριξη των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Αθήνα και οι οποίες έχουν πληγεί σημαντικά από την πανδημική κρίση. Η συνεργασία μας δεν περιορίζεται μόνο σε επίπεδο προβολής της αθηναϊκής αγοράς, αλλά και στην επιμόρφωση και κατάρτισή τους προκειμένου να γίνουν και οι ίδιες πιο βιώσιμες και άρα πιο ανταγωνιστικές. Παράλληλα στηρίζουμε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών στην πρωτοβουλία «Athens Agora-Πλάκα Μοναστηράκι» με προβολή αλλά και παρεμβάσεις στον δημόσιο χώρο μέσω αρχιτεκτονικού διαγωνισμού.  

Ο πρωταρχικός μας σκοπός στην Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) είναι να καταστεί η πόλη μας ιδανικός προορισμός για κατοίκους, επισκέπτες, επαγγελματίες και επενδυτές. Η πανδημία, μέσα από όλες τις δυσκολίες που έχει δημιουργήσει, μας έδωσε και μια ευκαιρία: να σχεδιάσουμε και να θέσουμε σε τροχιά υλοποίησης ένα αναπτυξιακό σχέδιο ώστε να αποκτήσει η Αθήνα τη θέση που της αξίζει διεθνώς ως μια προσβάσιμη, βιώσιμη πόλη στην οποία θα θέλει κανείς να ζει, να εργάζεται και να επισκέπτεται.


 

Οπτική Γωνία
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ADM The Green Issue

ADM: TΗΕ GREEN ISSUE

Μια συνεργασία της Lifo με την Design Ambassador αφιερωμένη στις creative ομάδες, τους αρχιτέκτονες και τις επιχειρήσεις που έχουν αντιληφθεί ήδη πως η βιωσιμότητα, η αειφόρος ανάπτυξη και η πράσινη προσέγγιση, δεν είναι απλώς trend αλλά η ανάγκη για μια τεράστια αλλαγή στη φιλοσοφία της ζωής μας, της αγοράς, της οικονομίας και της επιχειρηματικότητας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Ρεπορτάζ / Αστικές Συγκοινωνίες: Mια αθόρυβη ιδιωτικοποίηση που προκαλεί κρότο

Τα πρόσφατα ατυχήματα με αστικά λεωφορεία φέρνουν στο προσκήνιο το θέμα της εκχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και καταγγελίες για θεσμικές αστοχίες. Οι εμπλεκόμενες πλευρές μιλάνε στη LiFO.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Ένα ελληνο-αλβανικό ανήκειν εν τη γενέσει;

Guest Editors / Μεταξύ ελληνικότητας και αλβανικότητας 

Μια έρευνα επιβεβαιώνει ότι η αλβανική μετανάστευση στην Ελλάδα αναδιαμορφώνει ριζικά τις έννοιες της ταυτότητας και του ανήκειν, αποκαλύπτοντας τις προκλήσεις και τις προοπτικές αυτής της νέας πραγματικότητας.
ΙΛΙΡΙΝΤΑ ΜΟΥΣΑΡΑΙ
ΕΠΕΞ Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Περιβάλλον / Ο μυστηριώδης κύριος Sweetman και η απίθανη ιστορία του σκοτεινού οξυγόνου

Άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο για τη θαλάσσια ζωή και μπλόκαρε, έστω προσωρινά, τα σχέδια για εξορύξεις στον ανεξερεύνητο βυθό. Ο Andrew Sweetman μιλά στη LiFO για την έρευνα που έγινε απροσδόκητα viral και συγκρούστηκε με κολοσσούς, πολιτικές αποφάσεις και… το TikTok.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Ακροβατώντας / Ανακαλύφθηκε ο εχθρός

Τι σημασία έχουν τα μεγάλα σκάνδαλα, όταν η απειλή είναι μπροστά μας, όπως οι καραβιές Λίβυων και Σουδανών μεταναστών και πολιτικών προσφύγων που καταφθάνουν στη νότια Κρήτη και εισβάλλουν ανεξέλεγκτα στην πατρίδα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Δημήτρης Κανελλόπουλος: «Να μας αποκαλούν “εφημερίδα των συριζαίων”; Εντάξει... γελάμε»

Οπτική Γωνία / Δημήτρης Κανελλόπουλος: «Να μας αποκαλούν “εφημερίδα των συριζαίων”; Εντάξει... γελάμε»

Ο δημοσιογράφος της «Εφημερίδας των Συντακτών» και του e-tetRadio μιλά για την εφημερίδα, επιβεβαιώνοντας τις τελικές συζητήσεις με τον Δημήτρη Μελισσανίδη, για την κρίση της αριστεράς, την επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα και το μέλλον του Τύπου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Είμαι Ισραηλινός, κι αυτό λειτουργεί πια ως ετυμηγορία» 

Οπτική Γωνία / «Είμαι Ισραηλινός, κι αυτό λειτουργεί πια ως ετυμηγορία» 

Ο θεατρικός σκηνοθέτης Guy Ben-Aharon, που βρέθηκε πρόσφατα στην Αθήνα, γράφει στη LiFO για την απόρριψη που βιώνει τόσο στην πατρίδα του όσο και στο εξωτερικό ως Ισραηλινός που υποστηρίζει την ελευθερία της Παλαιστίνης. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Χρόνιες παθογένειες» vs ποινικών ευθυνών

Οπτική Γωνία / «ΟΠΕΚΕΠΕ: Χρόνιες παθογένειες» vs ποινικών ευθυνών

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έστειλε πριν από λίγο καιρό στη Βουλή τη δικογραφία για Αυγενάκη και Βορίδη, αλλά η ΝΔ δεν βλέπει ποινικές ευθύνες υπουργών στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ και επιμένει ότι πρόκειται για «διαχρονικές παθογένειες». 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Γιατί κανείς δεν μας προστατεύει από τον ανεξέλεγκτο θόρυβο;

Οπτική Γωνία / Γιατί δεν μας προστατεύει κανείς από τον ανεξέλεγκτο θόρυβο;

Η Κομισιόν στέλνει τη χώρα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επειδή δεν έχει υιοθετήσει τα απαραίτητα σχέδια δράσης για την ηχορρύπανση. Τι σημαίνει αυτό για την καθημερινότητά μας; Μιλά στη LiFO ο ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ, Γεώργιος Παπανικολάου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένας κανονικός αφελληνισμός

Οπτική Γωνία / Ένας κανονικός αφελληνισμός

Στη θέση εκείνων των ξένων που καλλιεργούσαν μια αληθινή σχέση με την Ελλάδα, πολλαπλασιάζονται τα φιμέ τζάμια των υπερπολυτελών τζιπ, αόρατοι και αδιάφοροι μεσάζοντες, αγοραστές επαύλεων που υπενοικιάζονται ή έχουν γίνει φρούρια με μικρούς ιδιωτικούς στρατούς τραμπούκων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Δημήτρης Νανόπουλος: «Ζούμε το τέλος του ανθρώπου και τη γέννηση ενός νέου τύπου ύπαρξης»

Οπτική Γωνία / Δημήτρης Νανόπουλος: «Ζούμε το τέλος του ανθρώπου και τη γέννηση ενός νέου τύπου ύπαρξης»

Ο διακεκριμένος ακαδημαϊκός και θεωρητικός φυσικός μιλά για την προέλευση της συνείδησης, τoν εγκέφαλο ως κβαντική μηχανή και το μέλλον του ανθρώπου ως υβριδίου τεχνολογίας και βιολογίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Η ομοφοβία δεν είναι ιδεολογική τοποθέτηση αλλά μια μορφή βίας»

Οπτική Γωνία / «Η ομοφοβία δεν είναι ιδεολογική τοποθέτηση αλλά μια μορφή βίας»

Ένα 13χρονο παιδί δεν άντεξε την ομοφοβία και έδωσε τέλος στη ζωή του. Ο ψυχίατρος-ψυχαναλυτής Σάββας Σαββόπουλος εξηγεί πώς μπορούν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί να εντοπίσουν έγκαιρα τα σημάδια της αυτοκτονικής διάθεσης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ