To Tinder στην υπηρεσία των εκλογών: Πώς θα «μεταπείσει» τους Γάλλους ψηφοφόρους που αδιαφορούν

To Tinder στην υπηρεσία των εκλογών: Πώς θα «μεταπείσει» τους Γάλλους ψηφοφόρους που αδιαφορούν Facebook Twitter
Φωτ: Unsplash
0

Οι νέοι ψηφοφόροι στη Γαλλία φαίνεται να αδιαφορούν πλέον για τις εκλογικές αναμετρήσεις. 

Το περασμένο καλοκαίρι, στις περιφερειακές εκλογές, το ποσοστό αποχής στις ηλικίες 18 έως 25 ετών ξεπέρασε κάθε αρνητική πρόβλεψη, φτάνοντας το 87%. Με άλλα λόγια σχεδόν εννέα στους δέκα νέους ψηφοφόρους δεν θέλησαν καν να εμφανιστούν στο εκλογικό τμήμα.

Αλλά και στις τελευταίες βουλευτικές εκλογές, τον Ιούνιο του 2017, το γαλλικό υπουργείο Εσωτερικών είχε καταγράψει νέο ρεκόρ αποχής και μάλιστα για το σύνολο των ψηφοφόρων. Στον πρώτο γύρο ούτε το 50% δεν είχε προσέλθει στην κάλπη για να εκλέξει τα νέα μέλη της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης.

Μέχρι στιγμής τα πολιτικά κόμματα δεν έχουν βρει λύσεις για να αντιμετωπίσουν την αδιαφορία των ψηφοφόρων. Τώρα η ΜΚΟ «A voté» («Έχει ψηφίσει») προτείνει μία λύση, σε συνεργασία με το Tinder, τη γνωστή ηλεκτρονική πλατφόρμα γνωριμιών.

«Απαρχαιωμένοι» εκλογικοί κατάλογοι

Ένα σημαντικό πρόβλημα στις βουλευτικές εκλογές του 2017 ήταν ότι περισσότεροι από επτά εκατομμύρια ψηφοφόροι είχαν καταχωρηθεί στους εκλογικούς καταλόγους με παλαιότερα στοιχεία. Ειδικά η διεύθυνση κατοικίας δεν είχε επικαιροποιηθεί σε πολλούς, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ψηφίσουν στον νέο τόπο κατοικίας τους.

Το πρόβλημα ήταν ιδιαίτερα συχνό στους νέους, οι οποίοι μπορεί να είχαν φύγει από το πατρικό τους σπίτι πριν από χρόνια, αλλά η νέα τους διεύθυνση δεν εμφανιζόταν στους εκλογικούς καταλόγους. Επιστολική ψήφος δεν προβλέπεται.

Στις επόμενες εβδομάδες και μέχρι τις εκλογές το Tinder θα προσπαθήσει να φέρει στο ...φιλότιμο εκατομμύρια χρήστες της εφαρμογής. Όποιος μπαίνει στο προφίλ του θα βλέπει μία ειδοποίηση που θα λέει: «Αν ετοιμάζεσαι για ραντεβού κοντά στο σπίτι σου, τότε πήγαινε να ψηφίσεις κιόλας κοντά στο σπίτι σου».

Η συγκεκριμένη ειδοποίηση θα παραπέμπει με link στην ιστοσελίδα της ΜΚΟ «A voté», που θα δίνει περαιτέρω πληροφορίες για την επικαιροποίηση στοιχείων στους εκλογικούς καταλόγους. «Η καταχώρηση λανθασμένων στοιχείων είναι ένα εμπόδιο για τη συμμετοχή στις εκλογές κι εμείς θέλουμε να παραμερίσουμε αυτό το εμπόδιο» δηλώνει ο Ντόριαν Ντρέιγ, ιδρυτικό μέλος της «A voté».

Σε ένα δεύτερο βήμα της καμπάνιας, στο επίκεντρο θα βρίσκονται όχι οι εκλογικοί κατάλογοι, αλλά οι ίδιοι οι ψηφοφόροι. Οι χρήστες του Tinder θα λαμβάνουν μία νέα ειδοποίηση που θα λέει: «Η ψήφος σου μετράει. Μην προδίδεις τις πεποιθήσεις σου».

Επιπλέον, η «A voté»  θα τους υπενθυμίζει ότι μπορούν να ψηφίσουν και μέσω εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου. Αυτό σημαίνει με απλά λόγια ότι αν δεν προλαβαίνουν να αλλάξουν τα στοιχεία τους στους εκλογικούς καταλόγους, μπορούν τουλάχιστον να ειδοποιήσουν τους γονείς τους, ώστε να ψηφίσουν εκείνοι για λογαριασμό τους σε εκλογικό τμήμα που αντιστοιχεί στην παλαιότερη διεύθυνσή τους.

«Αυξάνεται το ενδιαφέρον για την πολιτική»

Ο εκπρόσωπος του Tinder Μπενζαμέν Πουϊγκρενιέ εμφανίζεται αισιόδοξος για την επιτυχία της καμπάνιας. Ισχυρίζεται μάλιστα ότι τον τελευταίο καιρό το ενδιαφέρον των νέων για την πολιτική έχει αυξηθεί σημαντικά ή τουλάχιστον αυτό δηλώνουν οι ίδιοι στο προφίλ τους.

«Τους τελευταίους 12 μήνες η πολιτική εμφανίζεται όλο και πιο συχνά στα ενδιαφέροντα που δηλώνουν τα μέλη μας», επισημαίνει. «Συγκεκριμένα, οι σχετικές αναφορές έχουν αυξηθεί κατά 59%».

Σε πρόσφατη έρευνα το 59% των ψηφοφόρων μεταξύ 18 και 30 ετών δηλώνει απρόθυμο να προσέλθει στην κάλπη στον πρώτο γύρο των εκλογών, στις 10 Απριλίου. Αλλά το Tinder δεν καταθέτει τα όπλα. Άλλωστε διαθέτει ήδη εμπειρία από αντίστοιχες κινήσεις ενόψει εκλογών στις ΗΠΑ, τη Βραζιλία, τη Μ. Βρετανία και τη Γερμανία.

Από την πλευρά της η ΜΚΟ «A voté» πρόκειται να συνεργαστεί και με τον όμιλο Meta, επιστρατεύοντας ένας chatbot που θα παρακινεί χρήστες του WhatsApp να ελέγχουν τα στοιχεία τους στους εκλογικούς καταλόγους. Από την άλλη πλευρά ωστόσο, όλες οι πλατφόρμες αποφεύγουν να εμπλακούν σε οποιαδήποτε κομματική αντιπαράθεση ή έστω και να προκαλέσουν σχετικές υποψίες.

Όταν η νεολαία του κόμματος του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν εμφανίστηκε πρόσφατα στο Tinder σε μία προσπάθεια να προσελκύσει ψηφοφόρους, η πλατφόρμα όχι μόνο δεν συμφώνησε, αλλά και απείλησε τους υπεύθυνους ότι θα καταργήσει τον λογαριασμό τους.

Με πληροφορίες από Deutsche Welle

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΗΠΑ: Η ICE σχεδιάζει άμεσες απελάσεις μεταναστών σε τρίτες χώρες χωρίς εγγυήσεις ασφαλείας

Διεθνή / ΗΠΑ: Η ICE σχεδιάζει άμεσες απελάσεις μεταναστών σε τρίτες χώρες χωρίς εγγυήσεις ασφαλείας

Η νέα πολιτική των ΗΠΑ επιτρέπει την απέλαση μεταναστών σε τρίτες χώρες με μόλις 6 ώρες ειδοποίηση και χωρίς εγγυήσεις κατά των βασανιστηρίων. Τι προβλέπει το υπόμνημα της ICE
LIFO NEWSROOM
Φαιντανύλη και Κίνα: Το Πεκίνο σφίγγει τα μέτρα – Αντιδρά στους δασμούς Τραμπ

Διεθνή / Φαιντανύλη και Κίνα: Το Πεκίνο αυξάνει τα μέτρα – Αντιδρά στους δασμούς Τραμπ

Η Κίνα επεκτείνει τον έλεγχο σε προδρόμους της φαιντανύλης και δηλώνει ανοιχτή σε συνεργασία με τις ΗΠΑ, παρά την ένταση που προκαλούν οι νέοι δασμοί του Τραμπ για τα οπιοειδή
LIFO NEWSROOM
Ντόναλντ Τραμπ: «Πλήρης εξουσιοδότηση» στους πράκτορες της ICE να αντιδρούν σε επιθέσεις

Διεθνή / Ντόναλντ Τραμπ: «Πλήρης εξουσιοδότηση» στους πράκτορες της ICE να αντιδρούν σε επιθέσεις

Ο Ντόναλντ Τραμπ έδωσε απόλυτη εξουσιοδότηση στις ομοσπονδιακές αρχές μετανάστευσης να προστατεύουν τον εαυτό τους μετά από συγκρούσεις με διαδηλωτές σε εφόδους στην Καλιφόρνια. Συλλήψεις, τραυματισμοί και οργισμένες αντιδράσεις πολιτικών
LIFO NEWSROOM
Ισπανία: «Κόκκινος συναγερμός» στην Καταλονία λόγω ισχυρών βροχών - Σταμάτησαν τα τρένα

Διεθνή / Ισπανία: «Κόκκινος συναγερμός» στην Καταλονία λόγω ισχυρών βροχών - Σταμάτησαν τα τρένα

Η μετεωρολογική υπηρεσία Aemet προειδοποιεί ότι σε περιοχές γύρω από τη Βαρκελώνη και την Ταραγόνα είναι πιθανό να πέσουν έως και 90 χιλιοστά βροχής μέσα σε μόλις μία ώρα
LIFO NEWSROOM
«Superfake» τσάντες: Το νέο φαινόμενο που σαρώνει στη Gen Ζ

Διεθνή / «Superfake» τσάντες: Το νέο φαινόμενο που σαρώνει στη Gen Ζ

Η νέα γενιά «superfake» επώνυμων τσαντών απειλεί τη βιομηχανία της πολυτελείας, καθώς οι Gen Z καταναλωτές στρέφονται σε ρεαλιστικά αντίγραφα με χαμηλότερο κόστος. Πώς το TikTok, οι influencers και η τεχνολογία αλλάζουν το παιχνίδι.
LIFO NEWSROOM