Οι Αμερικανοί λένε «όχι» σε Temu και Shein μετά τους δασμούς Τραμπ - Συνεχίζεται η Ανάπτυξη στην Ευρώπη

Οι Αμερικανοί λένε «όχι» σε Temu και Shein μετά τους δασμούς Τραμπ - Στροφή στην Ευρώπη για τις κινεζικές πλατφόρμες Facebook Twitter
Φωτ: EPA, αρχείου
0

Η μέχρι πρότινος ξέφρενη αναπτυξιακή πορεία των Temu και Shein στην αμερικανική αγορά φαίνεται πως σταμάτησε απότομα, με τις δύο κινεζικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου να καταγράφουν σημαντική μείωση στη χρήση των εφαρμογών τους στις Ηνωμένες Πολιτείες,

Η εξέλιξη αυτή έρχεται στον απόηχο των νέων δασμολογικών πολιτικών του Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος επέβαλε υψηλούς δασμούς σε κινεζικά προϊόντα και κατάργησε μια φορολογική εξαίρεση για τις αποστολές δεμάτων χαμηλής αξίας.

Σύμφωνα με στοιχεία της Sensor Tower, η Temu είδε τους μηνιαίους ενεργούς χρήστες της στις ΗΠΑ να υποχωρούν κατά 51% μεταξύ Μαρτίου και Ιουνίου, φτάνοντας τα 40,2 εκατομμύρια. Η Shein είχε πιο ήπια αλλά αισθητή πτώση 12%, με συνολικά 41,4 εκατομμύρια χρήστες.

Οι δύο εταιρείες εισήγαγαν τα τελευταία χρόνια ένα νέο μοντέλο ηλεκτρονικού εμπορίου, παρακάμπτοντας τους μεσάζοντες και αποστέλλοντας φθηνά προϊόντα απευθείας από την Κίνα στις πόρτες των καταναλωτών. Η στρατηγική αυτή, σε συνδυασμό με επιθετικές διαφημιστικές καμπάνιες στα social media, τους επέτρεψε να κερδίσουν εκατομμύρια πελάτες σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα.

Η Shein προσπάθησε να κεφαλαιοποιήσει την εκρηκτική της ανάπτυξη με είσοδο στο χρηματιστήριο, αλλά συνάντησε ρυθμιστικά εμπόδια τόσο στις ΗΠΑ όσο και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σύμφωνα με το Reuters, η εταιρεία σχεδιάζει πλέον να καταθέσει αίτηση για εισαγωγή στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ.

Πώς οι δασμοί Τραμπ έβαλαν «φρένο» σε Temu και Shein

Η κρίσιμη καμπή ήρθε στις 2 Μαΐου, όταν ο Τραμπ κατάργησε την εξαίρεση «de minimis» για εισαγωγές από Κίνα και Χονγκ Κονγκ. Το καθεστώς αυτό επέτρεπε την αφορολόγητη (χωρίς δασμούς) είσοδο πακέτων αξίας έως 800 δολαρίων. Αρχικά στη θέση της εξαίρεσης ορίστικε δασμός ύψους 90%, ο οποίος στη συνέχεια μειώθηκε στο 30% στο πλαίσιο αποκλιμάκωσης των εμπορικών εντάσεων με την Κίνα.

Σε απάντηση, η Temu αναγκάστηκε να αναθεωρήσει το επιχειρηματικό της μοντέλο στις ΗΠΑ. Αντί να αποστέλλει προϊόντα από εργοστάσια στην Κίνα, ξεκίνησε να παραδίδει παραγγελίες μέσω συνεργατών που βρίσκονται εντός των ΗΠΑ.

Η πτώση στη χρήση των εφαρμογών σχετίζεται και με την απότομη μείωση των διαφημιστικών δαπανών. Ενδεικτικά, οι δαπάνες της Temu για διαφήμιση το τελευταίο τρίμηνο παρουσίασαν μείωση 87% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, ενή η Shein κατέγραψε μείωση 69% αντίστοιχα. Επιπλέον, το 2024, αμφότερες οι δύο πλατφόρμες ήταν ανάμεσα στις 15 εταιρείες με τις μεγαλύτερες διαφημιστικές δαπάνες στην Αμερικανική αγορά. Σήμερα, δεν συγκαταλέγονται ούτε στους 60 πρώτους.

Υποχώρηση στην Αμερική, ανάκαμψη στην Ευρώπη

Με το περιβάλλον στις Ηνωμένες Πολιτείες να γίνεται όλο και πιο εχθρικό, Temu και Shein στρέφουν πλέον το ενδιαφέρον τους στην Ευρώπη. Η Temu είδε τη χρήση της εφαρμογής της να εκτοξεύεται τον Ιούνιο: κατά 76% στη Γαλλία, 71% στην Ισπανία και 64% στη Γερμανία, σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Η Shein σημείωσε επίσης αύξηση μεταξύ 13% και 20% στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και τη Γαλλία.

Ωστόσο, ρυθμιστικές πιέσεις παρατηρούνται και στην Ευρώπη. Η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζεται να επιβάλει τέλος 2 ευρώ σε κάθε δέμα από τρίτες χώρες, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο εξετάζει το ενδεχόμενο να τερματίσει το δικό του καθεστώς αδασμολόγητων εισαγωγών.

Η Temu δεν σχολίασε τις διαφημιστικές της δαπάνες, αλλά υπογράμμισε ότι πλέον εστιάζει στη συνεργασία με τοπικούς εμπόρους. «Από τη στιγμή που ανοίξαμε πλήρως την αγορά μας σε τοπικούς πωλητές σε περισσότερες από 20 χώρες, εργαζόμαστε για να τους βοηθήσουμε να διευρύνουν την απήχησή τους και να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους», ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Με πληροφορίες από Financial Times

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οργή για τις αντιεμβολιαστικές δηλώσεις Κένεντι μετά την ένοπλη επίθεση στην Ατλάντα

Διεθνή / Οργή για τις αντιεμβολιαστικές δηλώσεις Κένεντι μετά την ένοπλη επίθεση στην Ατλάντα

Οι υπάλληλοι του οργανισμού καταγγέλλουν ότι η μακροχρόνια ρητορική του Κένεντι κατά των εμβολίων, συμπεριλαμβανομένων αυτών για τον κορωνοϊό, έχει τροφοδοτήσει το κλίμα εχθρότητας απέναντι στη δημόσια υγεία
LIFO NEWSROOM
Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ και κυβέρνηση Τραμπ προς διακανονισμό $500 εκατ. και αποκατάσταση ομοσπονδιακής χρηματοδότησης

Διεθνή / Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ και κυβέρνηση Τραμπ προς διακανονισμό $500 εκατ. και αποκατάσταση ομοσπονδιακής χρηματοδότησης

Το πανεπιστήμιο Χάρβαρντ συμφωνεί να ξοδέψει $500 εκατ. σε εκπαιδευτικά προγράμματα για να αποκαταστήσει δισεκατομμύρια δολάρια ομοσπονδιακής χρηματοδότησης, κλείνοντας μήνες αντιπαράθεσης με τη διακυβέρνηση Τραμπ
LIFO NEWSROOM
Από «πασιφίστρια» η Ιαπωνία γίνεται μεγάλος εξαγωγέας όπλων με την επιλογή της Mitsubishi για φρεγάτες

Διεθνή / Ιαπωνία: Από ειρηνευτική δύναμη γίνεται μεγάλος εξαγωγέας όπλων με την επιλογή της Mitsubishi για φρεγάτες

Η συμφωνία Αυστραλίας-Mitsubishi ύψους 6,5 δισ. δολαρίων για φρεγάτες είναι η πρώτη μεγάλη διεθνής πώληση ιαπωνικού οπλικού συστήματος μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο
LIFO NEWSROOM
Ο Σέργκει Μοσούνωφ εξαγοράζει τη Fabergé έναντι 50 εκατ. δολαρίων

Διεθνή / Η Φαμπερζέ των αυτοκρατορικών αυγών περνά στα χέρια του Σέργκει Μοσούνωφ έναντι 50 εκατ. δολαρίων

Ο επιχειρηματίας Σέργκει Μοσούνωφ απέκτησε το διάσημο brand Φαμπερζέ, γνωστό για τα πολυτελή κοσμήματα και τα περίφημα αυγά, σε μια συμφωνία ύψους 50 εκατ. δολαρίων, συνεχίζοντας την κληρονομιά της εμβληματικής μάρκας
LIFO NEWSROOM
Ισραήλ: Διαμάχη μεταξύ Νετανιάχου και στρατιωτικών για την εισβολή στη Γάζα

Διεθνή / Ισραήλ: Διαμάχη μεταξύ Νετανιάχου και στρατιωτικών για την εισβολή στη Γάζα

Η απόφαση του Ισραήλ να εισβάλει στη Λωρίδα της Γάζας χωρίς πλήρη κατοχή αποκαλύπτει τις εσωτερικές συγκρούσεις μεταξύ του πρωθυπουργού Νετανιάχου και των στρατιωτικών ηγετών, σε μια κρίσιμη φάση του πολέμου
LIFO NEWSROOM