Μάρτυρες κατά της Boeing: «Είμαι εδώ διότι δεν θέλω να δω συντριβή 787 ή 777»

Μάρτυρες κατά της Η Boeing για την ασφάλεια: «Είμαι εδώ διότι δεν θέλω να δω συντριβή 787 ή 777» Facebook Twitter
Φωτογραφία: EPA
0

«Είμαι εδώ διότι δεν θέλω να δω τη συντριβή 787 ή 777», ανέφερε ένας από τους μάρτυρες που καταθέτουν κατά της Boeing στην επιτροπή έρευνας της Γερουσίας στις ΗΠΑ, καταγγέλοντας σοβαρά προβλήματα με την ασφάλεια.

Τέσσερις μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος, ανάμεσά τους μηχανικός και άλλοι πρώην εργαζόμενοι της Boeing, κατέθεσαν χθες Τετάρτη ενώπιον της επιτροπής έρευνας της αμερικανικής Γερουσίας και προειδοποίησαν πως υπάρχουν «σοβαρά προβλήματα» στις διαδικασίες παραγωγής των μοντέλων της 737 Max, 787 Dreamliner και 777 του αμερικανικού κολοσσού της αεροναυπηγικής.

Μάρτυρας κατά της Boeing: «Αγνοήθηκα. Παραμερίστηκα. Μου είπαν να το βουλώσω» 

«Δεν είμαι εδώ επειδή είχα καμιά επιθυμία να έρθω εδώ. Είμαι εδώ διότι (...) δεν θέλω να δω τη συντριβή 787 ή 777», είπε στους γερουσιαστές ο Σαμ Σάλεπουρ, μηχανικός ειδικευμένος στον έλεγχο ποιότητας στην Boeing για δεκαεπτά χρόνια, υπογραμμίζοντας πως έχει «σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια του 787» και του 777. «Αγνοήθηκα. Παραμερίστηκα. Μου είπαν να το βουλώσω. Δέχθηκα απειλές κατά της σωματικής μου ακεραιότητας», συνέχισε ο μηχανικός. «Αν μου συμβεί κάτι, έχω ήσυχη τη συνείδησή μου, επειδή αισθάνομαι πως (...) καταθέτοντας ανοικτά, θα σώσω πολυάριθμες ζωές».

Την έρευνα της Γερουσίας πυροδότησε επιστολή δικηγόρων της βιομηχανίας προς την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA). Η ακρόαση, διάρκειας σχεδόν δυο ωρών, ήταν η πρώτη σειράς τέτοιων, κατά τη διάρκεια των οποίων θα κληθούν να καταθέσουν στελέχη της Boeing και της FAA, διευκρίνισε ο Δημοκρατικός γερουσιαστής Ρίτσαρντ Μπλούμενθαλ, πρόεδρος της επιτροπής έρευνας. «Γίνονται ολοένα πιο σοβαρές κατηγορίες, σύμφωνα με τις οποίες η κουλτούρα ως προς την ασφάλεια στην Boeing έχει διαρραγεί και ότι οι πρακτικές της είναι απαράδεκτες», ανέφερε ο κ. Μπλούμενθαλ, διαβεβαιώνοντας πως έλαβε πολλές τέτοιες μαρτυρίες τις τελευταίες ημέρες.

«Ξέρουμε ότι έχουμε ακόμη πολλή δουλειά να κάνουμε και προχωράμε σε ενέργειες σε όλο τον όμιλο», αναγνώρισε η κατασκευάστρια μετά την ακρόαση. «Τα αντίποινα είναι απόλυτα απαγορευμένα στην Boeing», διαβεβαίωσε, αναφέροντας ακόμη ότι από τον Ιανουάριο ο αριθμός των αναφορών που έχουν υποβληθεί για προβλήματα στην παραγωγή από εργαζομένους της αυξήθηκε κατά 500% σε ετήσια βάση. «Συνεχίζουμε να θέτουμε την ασφάλεια και την ποιότητα πάνω απ’ όλα τα υπόλοιπα», διαβεβαίωσε ο όμιλος, εκφράζοντας «σιγουριά» για «την ασφάλεια και την αντοχή των 787 και 777». 

Μάρτυρας κατά της Boeing: «Τα Max συνεχίζουν να μην είναι ασφαλή»

Εκτός του κ. Σάλεπουρ, κατέθεσαν επίσης ο Εντ Πίρσον, άλλοτε στέλεχος της Boeing που είχε ασχοληθεί ιδίως με το πρόγραμμα του 737 Max, ο Τζο Τζέικομπσεν, που δούλεψε 25 χρόνια στην FAA, έπειτα από 11 χρόνια στην Boeing, και ο Σον Προυτσνίκι, ειδικός στην αεροπορική ασφάλεια, πρώην πιλότος εμπορικών αεροσκαφών. «Έκανα ό,τι μπορούσα για να πω στον κόσμο πως τα Max συνεχίζουν ακόμη να μην είναι ασφαλή και να προειδοποιήσω τις αρχές για τους κινδύνους στην παραγωγή της Boeing», εξήγησε ο κ. Πίρσον. Αλλά «τίποτε δεν άλλαξε μετά τις δυο συντριβές». 

Τα 737 Max καθηλώθηκαν για καιρό στο έδαφος σε όλο τον κόσμο μετά τα δύο δυστυχήματα, το 2018 και το 2019 (346 νεκροί) εξαιτίας προβλημάτων στον σχεδιασμό τους, ιδίως λογισμικού για την αποφυγή απώλειας στήριξης, του MCAS, για το οποίο ούτε ενημερώθηκαν, ούτε εκπαιδεύτηκαν οι πιλότοι. Αν δεν υπάρξει «δράση» κι αν οι ηγέτες της Boeing δεν αναλάβουν «τις ευθύνες τους», κάθε άνθρωπος «που επιβιβάζεται σε αεροσκάφος» της αμερικανικής βιομηχανίας «θα κινδυνεύει», τόνισε ο κ. Πίρσον, σύμφωνα με τον οποίο η επιτήρηση από πλευράς FAA είναι «αναποτελεσματική» και είναι καθυστερημένη, αποτελεί «αντίδραση» στα προβλήματα.

Η Boeing πρέπει να «δεσμευτεί σε αληθινές και βαθιές βελτιώσεις» και «δεσμευόμαστε πως θα φροντίσουμε να λογοδοτούν σε κάθε βήμα», ανέφερε από την πλευρά της η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας. Ο κ. Μπλούμενθαλ έχει ήδη ζητήσει το υπουργείο Δικαιοσύνης να επαληθεύσει αν η Boeing τήρησε τη συμφωνία που είχε κλειστεί το 2021 για να αποφευχθεί η προσαγωγή της σε δίκη για τα τα δυο δυστυχήματα. Οι αποκαλύψεις στην ακροαματική διαδικασία χωρίς αμφιβολία θα αυξήσουν κι άλλο την πίεση. Μετά την καταγγελία που έκανε ο κ. Σάλεπουρ, η FAA άρχισε να διενεργεί έρευνα και για τους δύο τύπους. 

«Εγκληματική» συγκάλυψη στο ατύχημα με την Alaska Airlines 

Πλέον τρία από τα τέσσερα μοντέλα των εμπορικών αεροσκαφών που κατασκευάζει η αμερικανική βιομηχανία αποτελούν αντικείμενο ερευνών του εποπτικού φορέα. Εξετάζει όλη την οικογένεια των 737 μετά το συμβάν της 5ης Ιανουαρίου, όταν αποκολλήθηκε τμήμα 737 Max 9 της Alaska Airlines εν πτήσει. Για αυτό το συμβάν ο κ. Πίρσον κατήγγειλε πως έγινε «εγκληματική» συγκάλυψη όταν η Boeing ανέφερε, σύμφωνα με το NTSB, το εθνικό συμβούλιο ασφάλειας των μεταφορών, πως δεν είχε στα αρχεία της έγγραφα για τον χειρισμό του συγκεκριμένου τμήματος στο εργοστάσιο. Τα έγγραφα «υπάρχουν», αντέτεινε ο κ Πίρσον: Eξήγησε πως το γνωρίζει διότι «τα έστειλα εγώ προσωπικά στο FBI», στην ομοσπονδιακή αστυνομία, «πριν από μήνες». Εκπρόσωπος της NTSB δήλωσε χθες πως η υπηρεσία δεν έχει λάβει «κανένα έγγραφο» για το ζήτημα ούτε από την Μπόινγκ ούτε από «οποιαδήποτε άλλη οντότητα».


Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ
 

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Κατηγορηματικό όχι» της Ρωσίας στο σχέδιο 26 χωρών για στρατεύματα στην Ουκρανία

Διεθνή / «Κατηγορηματικό όχι» της Ρωσίας στο σχέδιο 26 χωρών για στρατεύματα στην Ουκρανία

Το Κρεμλίνο απορρίπτει την ιδέα δυτικών στρατευμάτων στην Ουκρανία, παρόλο που 26 χώρες έχουν δεσμευθεί για ειρηνευτική αποστολή και οι συνομιλίες με τον Πούτιν σταμάτησαν απότομα
LIFO NEWSROOM
Τζόρτζιο Αρμάνι: Η άγνωστη σχέση του θρυλικού σχεδιαστή για την πριγκίπισσα Νταϊάνα

Διεθνή / Τζόρτζιο Αρμάνι: Η άγνωστη σχέση του θρυλικού σχεδιαστή με την πριγκίπισσα Νταϊάνα

Ο Αρμάνι έντυσε αμέτρητους σταρ του Χόλιγουντ αλλά και μέλη βασιλικών οικογενειών. Ανάμεσα σε αυτούς και την πριγκίπισσα Νταϊάνα, η οποία φωτογραφήθηκε με κομμάτι του διάσημου οίκου λίγες ώρες πριν πεθάνει
LIFO NEWSROOM
Δείπνο κολακείας στον Λευκό Οίκο: Οι τεχνολογικοί τιτάνες υποκλίνονται στον Τραμπ

Διεθνή / Δείπνο κολακείας στον Λευκό Οίκο: Οι τεχνολογικοί τιτάνες υποκλίνονται στον Τραμπ

Σε μια βραδιά γεμάτη επαίνους, ο πρόεδρος Τραμπ άκουσε κορυφαίους ηγέτες τεχνολογικών κολοσσών όπως Apple, OpenAI και Google να τον ευχαριστούν για τη στήριξή του στην καινοτομία και την επιχειρηματικότητα
LIFO NEWSROOM
Σμήνος μεδουσών παρέλυσε για δεύτερη φορά σε έναν μήνα πυρηνικό σταθμό στη Γαλλία

Διεθνή / Σμήνος μεδουσών παρέλυσε για δεύτερη φορά σε έναν μήνα πυρηνικό σταθμό στη Γαλλία

Παρόμοιο περιστατικό είχε σημειωθεί τον Αύγουστο στον σταθμό Gravelines, όπου η αιφνίδια εμφάνιση ενός τεράστιου σμήνους μεδουσών είχε προκαλέσει προσωρινή παύση της παραγωγής
LIFO NEWSROOM
ΗΠΑ: Συζητήσεις για περιορισμό της οπλοκατοχής από τρανς άτομα μετά την επίθεση στη Μινεάπολη

Διεθνή / ΗΠΑ: Συζητήσεις για περιορισμό της οπλοκατοχής από τρανς άτομα μετά την επίθεση στη Μινεάπολη

Η ιδέα περιορισμού της οπλοκατοχής θεωρείται ιστορικά «κόκκινη γραμμή» για τους Ρεπουμπλικανούς, καθώς πολλά στελέχη και οργανώσεις υπέρ της οπλοκατοχής αντιτίθενται ακόμη και σε νόμους που αφαιρούν τα όπλα από άτομα με σοβαρά ψυχιατρικά προβλήματα
LIFO NEWSROOM