Μάρτυρες κατά της Boeing: «Είμαι εδώ διότι δεν θέλω να δω συντριβή 787 ή 777»

Μάρτυρες κατά της Η Boeing για την ασφάλεια: «Είμαι εδώ διότι δεν θέλω να δω συντριβή 787 ή 777» Facebook Twitter
Φωτογραφία: EPA
0

«Είμαι εδώ διότι δεν θέλω να δω τη συντριβή 787 ή 777», ανέφερε ένας από τους μάρτυρες που καταθέτουν κατά της Boeing στην επιτροπή έρευνας της Γερουσίας στις ΗΠΑ, καταγγέλοντας σοβαρά προβλήματα με την ασφάλεια.

Τέσσερις μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος, ανάμεσά τους μηχανικός και άλλοι πρώην εργαζόμενοι της Boeing, κατέθεσαν χθες Τετάρτη ενώπιον της επιτροπής έρευνας της αμερικανικής Γερουσίας και προειδοποίησαν πως υπάρχουν «σοβαρά προβλήματα» στις διαδικασίες παραγωγής των μοντέλων της 737 Max, 787 Dreamliner και 777 του αμερικανικού κολοσσού της αεροναυπηγικής.

Μάρτυρας κατά της Boeing: «Αγνοήθηκα. Παραμερίστηκα. Μου είπαν να το βουλώσω» 

«Δεν είμαι εδώ επειδή είχα καμιά επιθυμία να έρθω εδώ. Είμαι εδώ διότι (...) δεν θέλω να δω τη συντριβή 787 ή 777», είπε στους γερουσιαστές ο Σαμ Σάλεπουρ, μηχανικός ειδικευμένος στον έλεγχο ποιότητας στην Boeing για δεκαεπτά χρόνια, υπογραμμίζοντας πως έχει «σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια του 787» και του 777. «Αγνοήθηκα. Παραμερίστηκα. Μου είπαν να το βουλώσω. Δέχθηκα απειλές κατά της σωματικής μου ακεραιότητας», συνέχισε ο μηχανικός. «Αν μου συμβεί κάτι, έχω ήσυχη τη συνείδησή μου, επειδή αισθάνομαι πως (...) καταθέτοντας ανοικτά, θα σώσω πολυάριθμες ζωές».

Την έρευνα της Γερουσίας πυροδότησε επιστολή δικηγόρων της βιομηχανίας προς την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA). Η ακρόαση, διάρκειας σχεδόν δυο ωρών, ήταν η πρώτη σειράς τέτοιων, κατά τη διάρκεια των οποίων θα κληθούν να καταθέσουν στελέχη της Boeing και της FAA, διευκρίνισε ο Δημοκρατικός γερουσιαστής Ρίτσαρντ Μπλούμενθαλ, πρόεδρος της επιτροπής έρευνας. «Γίνονται ολοένα πιο σοβαρές κατηγορίες, σύμφωνα με τις οποίες η κουλτούρα ως προς την ασφάλεια στην Boeing έχει διαρραγεί και ότι οι πρακτικές της είναι απαράδεκτες», ανέφερε ο κ. Μπλούμενθαλ, διαβεβαιώνοντας πως έλαβε πολλές τέτοιες μαρτυρίες τις τελευταίες ημέρες.

«Ξέρουμε ότι έχουμε ακόμη πολλή δουλειά να κάνουμε και προχωράμε σε ενέργειες σε όλο τον όμιλο», αναγνώρισε η κατασκευάστρια μετά την ακρόαση. «Τα αντίποινα είναι απόλυτα απαγορευμένα στην Boeing», διαβεβαίωσε, αναφέροντας ακόμη ότι από τον Ιανουάριο ο αριθμός των αναφορών που έχουν υποβληθεί για προβλήματα στην παραγωγή από εργαζομένους της αυξήθηκε κατά 500% σε ετήσια βάση. «Συνεχίζουμε να θέτουμε την ασφάλεια και την ποιότητα πάνω απ’ όλα τα υπόλοιπα», διαβεβαίωσε ο όμιλος, εκφράζοντας «σιγουριά» για «την ασφάλεια και την αντοχή των 787 και 777». 

Μάρτυρας κατά της Boeing: «Τα Max συνεχίζουν να μην είναι ασφαλή»

Εκτός του κ. Σάλεπουρ, κατέθεσαν επίσης ο Εντ Πίρσον, άλλοτε στέλεχος της Boeing που είχε ασχοληθεί ιδίως με το πρόγραμμα του 737 Max, ο Τζο Τζέικομπσεν, που δούλεψε 25 χρόνια στην FAA, έπειτα από 11 χρόνια στην Boeing, και ο Σον Προυτσνίκι, ειδικός στην αεροπορική ασφάλεια, πρώην πιλότος εμπορικών αεροσκαφών. «Έκανα ό,τι μπορούσα για να πω στον κόσμο πως τα Max συνεχίζουν ακόμη να μην είναι ασφαλή και να προειδοποιήσω τις αρχές για τους κινδύνους στην παραγωγή της Boeing», εξήγησε ο κ. Πίρσον. Αλλά «τίποτε δεν άλλαξε μετά τις δυο συντριβές». 

Τα 737 Max καθηλώθηκαν για καιρό στο έδαφος σε όλο τον κόσμο μετά τα δύο δυστυχήματα, το 2018 και το 2019 (346 νεκροί) εξαιτίας προβλημάτων στον σχεδιασμό τους, ιδίως λογισμικού για την αποφυγή απώλειας στήριξης, του MCAS, για το οποίο ούτε ενημερώθηκαν, ούτε εκπαιδεύτηκαν οι πιλότοι. Αν δεν υπάρξει «δράση» κι αν οι ηγέτες της Boeing δεν αναλάβουν «τις ευθύνες τους», κάθε άνθρωπος «που επιβιβάζεται σε αεροσκάφος» της αμερικανικής βιομηχανίας «θα κινδυνεύει», τόνισε ο κ. Πίρσον, σύμφωνα με τον οποίο η επιτήρηση από πλευράς FAA είναι «αναποτελεσματική» και είναι καθυστερημένη, αποτελεί «αντίδραση» στα προβλήματα.

Η Boeing πρέπει να «δεσμευτεί σε αληθινές και βαθιές βελτιώσεις» και «δεσμευόμαστε πως θα φροντίσουμε να λογοδοτούν σε κάθε βήμα», ανέφερε από την πλευρά της η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας. Ο κ. Μπλούμενθαλ έχει ήδη ζητήσει το υπουργείο Δικαιοσύνης να επαληθεύσει αν η Boeing τήρησε τη συμφωνία που είχε κλειστεί το 2021 για να αποφευχθεί η προσαγωγή της σε δίκη για τα τα δυο δυστυχήματα. Οι αποκαλύψεις στην ακροαματική διαδικασία χωρίς αμφιβολία θα αυξήσουν κι άλλο την πίεση. Μετά την καταγγελία που έκανε ο κ. Σάλεπουρ, η FAA άρχισε να διενεργεί έρευνα και για τους δύο τύπους. 

«Εγκληματική» συγκάλυψη στο ατύχημα με την Alaska Airlines 

Πλέον τρία από τα τέσσερα μοντέλα των εμπορικών αεροσκαφών που κατασκευάζει η αμερικανική βιομηχανία αποτελούν αντικείμενο ερευνών του εποπτικού φορέα. Εξετάζει όλη την οικογένεια των 737 μετά το συμβάν της 5ης Ιανουαρίου, όταν αποκολλήθηκε τμήμα 737 Max 9 της Alaska Airlines εν πτήσει. Για αυτό το συμβάν ο κ. Πίρσον κατήγγειλε πως έγινε «εγκληματική» συγκάλυψη όταν η Boeing ανέφερε, σύμφωνα με το NTSB, το εθνικό συμβούλιο ασφάλειας των μεταφορών, πως δεν είχε στα αρχεία της έγγραφα για τον χειρισμό του συγκεκριμένου τμήματος στο εργοστάσιο. Τα έγγραφα «υπάρχουν», αντέτεινε ο κ Πίρσον: Eξήγησε πως το γνωρίζει διότι «τα έστειλα εγώ προσωπικά στο FBI», στην ομοσπονδιακή αστυνομία, «πριν από μήνες». Εκπρόσωπος της NTSB δήλωσε χθες πως η υπηρεσία δεν έχει λάβει «κανένα έγγραφο» για το ζήτημα ούτε από την Μπόινγκ ούτε από «οποιαδήποτε άλλη οντότητα».


Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ
 

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ισπανία: «Κόκκινος συναγερμός» στην Καταλονία λόγω ισχυρών βροχών - Σταμάτησαν τα τρένα

Διεθνή / Ισπανία: «Κόκκινος συναγερμός» στην Καταλονία λόγω ισχυρών βροχών - Σταμάτησαν τα τρένα

Η μετεωρολογική υπηρεσία Aemet προειδοποιεί ότι σε περιοχές γύρω από τη Βαρκελώνη και την Ταραγόνα είναι πιθανό να πέσουν έως και 90 χιλιοστά βροχής μέσα σε μόλις μία ώρα
LIFO NEWSROOM
«Superfake» τσάντες: Το νέο φαινόμενο που σαρώνει στη Gen Ζ

Διεθνή / «Superfake» τσάντες: Το νέο φαινόμενο που σαρώνει στη Gen Ζ

Η νέα γενιά «superfake» επώνυμων τσαντών απειλεί τη βιομηχανία της πολυτελείας, καθώς οι Gen Z καταναλωτές στρέφονται σε ρεαλιστικά αντίγραφα με χαμηλότερο κόστος. Πώς το TikTok, οι influencers και η τεχνολογία αλλάζουν το παιχνίδι.
LIFO NEWSROOM
Ο Μακρόν «αποδοκιμάζει» τους δασμούς Τραμπ και καλεί την Ευρώπη να υπερασπιστεί τα συμφέροντά της

Διεθνή / Ο Μακρόν «αποδοκιμάζει» τους δασμούς Τραμπ και καλεί την Ευρώπη να υπερασπιστεί τα συμφέροντά της

Ο Γάλλος πρόεδρος καλεί συγκριμένα την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να "επιταχύνει την προετοιμασία αξιόπιστων αντιμέτρων, με την κινητοποίηση όλων των εργαλείων που έχει στη διάθεσή της"
LIFO NEWSROOM
Πώς ο πόλεμος Ισραήλ-Ιράν ωφελεί την Τουρκία και αλλάζει τις ισορροπίες στη Μέση Ανατολή

Ανάλυση / Ο πόλεμος Ισραήλ-Ιράν ωφελεί την Τουρκία και αλλάζει τις ισορροπίες στη Μέση Ανατολή

Ο πόλεμος Ισραήλ-Ιράν δημιούργησε νέες γεωπολιτικές ευκαιρίες για την Τουρκία - Πώς η Άγκυρα επιχειρεί να εκμεταλλευτεί την αποδυνάμωση της Τεχεράνης σε Ιράκ, Συρία και Νότιο Καύκασο
ΠΕΤΡΟΣ ΚΡΑΝΙΑΣ
Πώς οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ξεπέρασαν Tesla, VW και GM: Το μυστικό πίσω από την παγκόσμια κυριαρχία

Διεθνή / Πώς οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ξεπέρασαν Tesla, VW και GM: Το μυστικό πίσω από την παγκόσμια κυριαρχία

Οι κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η BYD και η Chery κατακτούν την παγκόσμια αγορά με ταχύτητα και ευελιξία που σοκάρουν τους παραδοσιακούς γίγαντες όπως η Tesla και η Volkswagen
LIFO NEWSROOM
Δασμοί Τραμπ: «Διαπραγματευτική τακτική», λένε Ευρωπαίοι - «Αντίμετρα αν χρειαστεί», εξαγγέλλει η φον ντερ Λάιεν

Διεθνή / Δασμοί Τραμπ: «Διαπραγματευτική τακτική», λένε Ευρωπαίοι - «Αντίμετρα αν χρειαστεί», εξαγγέλλει η φον ντερ Λάιεν

Την ετοιμότητα της ΕΕ να συνεχίσει να εργάζεται για μια συμφωνία ως την 1η Αυγούστου, αλλά ταυτόχρονα και για την υιοθέτηση αναλογικών αντίμετρων εάν χρειαστεί, επισημαίνει η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν
LIFO NEWSROOM
Καταγγελίες για παραβίαση διεθνούς δικαίου από την ΕΕ λόγω ενεργειακής συμφωνίας με το Ισραήλ

Διεθνή / Καταγγελίες για παραβίαση διεθνούς δικαίου από την ΕΕ λόγω ενεργειακής συμφωνίας με το Ισραήλ

Η ΕΕ κατηγορείται για συνενοχή σε παραβιάσεις διεθνούς δικαίου εξαιτίας συμφωνίας φυσικού αερίου με το Ισραήλ, που φέρεται να παραβιάζει τα κυριαρχικά δικαιώματα των Παλαιστινίων, σύμφωνα με έκθεση της Global Witness
LIFO NEWSROOM