Κορωνοϊός: Νεότευκτα κρουαζιερόπλοια καθηλωμένα στα ναυπηγεία - Σε «στάσιμα νερά» επενδύσεις 3,84 δισ. δολ.

Κορωνοϊός: Νεότευκτα κρουαζιερόπλοια καθηλωμένα στα ναυπηγεία - Σε «στάσιμα νερά» επενδύσεις 3,84 δισ. δολ. Facebook Twitter
Το νεότευκτο SILVER MOON. Φωτογραφία: Silversea Cruises
0

Σε βαθιά κρίση βρίσκεται η βιομηχανία της κρουαζιέρας καθώς νεότευκτα πλοία, που είχαν παραγγελθεί πριν το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού, παραμένουν δεμένα σε ναυπηγεία και λιμάνια. 

Η καθέλκυση ενός πλοίου, ειδικά ενός κρουαζιερόπλοιου, αποτελεί αφορμή για γιορτή, ωστόσο, ο κορωνοϊός φαίνεται να άλλαξε και αυτή τη συνήθεια. Tο SILVER MOON, το υπερπολυτελές νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο της Silversea Cruises, παραδόθηκε στην εταιρεία του στα τέλη του Οκτωβρίου, ωστόσο το γεγονός πέρασε σχεδόν απαρατήρητο. Το πλοίο, που χρειάστηκε είκοσι μήνες για να ναυπηγηθεί, κόστισε περίπου 380 εκατομμύρια δολάρια και μπορεί να φιλοξενήσει 596 επιβάτες προσφέροντάς τους υψηλής ποιότητας υπηρεσίες.

Αυτή η τελετή παράδοσης παραλαβής, δεν θύμιζε σε τίποτα εκείνες του παρελθόντος. Με το πλοίο να βρίσκεται ολοκληρωμένο σε ναυπηγεία της Ανκόνας, τα διευθυντικά στελέχη έδωσαν το «παρών» μέσω τηλεδιάσκεψης, ενώ βρίσκονταν στο Μαϊμι. Το SILVER MOON άλλωστε δεν θα ταξιδέψει καθώς οι περιορισμοί για τον κορωνοϊό έχουν «παγώσει» τα ταξίδια. Σύμφωνα με το Bloomberg το πλοίο μπορεί να μείνει ανενεργό έως και την άνοιξη. Έτσι η παρθενική του κρουαζιέρα θα πραγματοποιηθεί μήνες μετά την ολοκλήρωσή του. 

«Είναι οδυνηρό με πολλούς τρόπους», λέει ο Jason Liberty, στέλεχος της Royal Caribbean η οποία εξαγόρασε πριν μερικά χρόνια τη Silversea Cruises. «Παραλαμβάνεις το πλοίο και δεν μπορείς να κάνεις αυτό που ξέρεις καλύτερα, να προσφέρεις τις καλύτερες διακοπές στον κόσμο.»

Το SILVER MOON δεν αποτελεί τη μόνη περίπτωση. Τουλάχιστον δέκα πλοία, που το κόστος της ναυπήγησής τους ανέρχεται από 75 εκατ. δολάρια έως 1 δισ. δολάρια ανά μονάδα ναυπηγήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αθροιστικά οι επενδύσεις αυτές φτάνουν τα 3,84 δισ. δολάρια. 

 


Πέρυσι, τέτοια εποχή, οι προβλέψεις ήθελαν «έκρηξη» νέων ναυπηγήσεων. Σύμφωνα με τον σχετικό ιστότοπο Cruise Industry News στις αρχές του 2020 είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για 117 νέες μονάδες, αριθμό ρεκόρ για τη βιομηχανία της κρουαζιέρας. Με τον κλάδο να επεκτείνεται, τότε, οι προβλέψεις για το 2020 ήθελαν 32 εκατ. επιβάτες να επιλέγουν αυτό τον τρόπο διακοπών, σε σχέση με 30 εκατ. το 2019. Τώρα όμως όλα έχουν αλλάξει με τις εταιρείες να καταγράφουν απώλειες δισεκατομμυρίων. 

Εταιρείες που συστήθηκαν πρόσφατα, όπως η Virgin Voyages και Ritz-Carlton Yacht Collection είναι ίσως αυτές που έχουν χτυπηθεί περισσότερο, αναφέρει το Bloomberg. Επένδυσαν σε πολλά νεότευκτα, χωρίς να έχουν προηγούμενη κερδοφορία για να καλύψουν τα κόστη. Από τα 13 πλοία που ολοκληρώθηκαν μέσα στο 2020 ελάχιστα έχουν μεταφέρει επιβάτες. Πέρα από το SILVER ΜΟΟΝ, εν αναμονή βρίσκεται και το CELEBRITY APEX των 2.918 επιβατών που το κόστος ναυπήγησης έφτασε το 1 δισ. δολάρια, αλλά και το μόλις 100 επιβατών SILVER ORIGIN που θα ταξίδευε στα νησιά Γκαλαπάγκος μεταφέροντας τους επιβάτες του σε σουίτες με μπάτλερ. 

«Ποιος θα περίμενε ένα χρόνο πριν πως θα ναυπηγούσες ένα πλοίο και δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει αμέσως τα ταξίδια;» λέει ο Christopher Prelog, πρόεδρος της Windstar Cruises. Το STAR BREEZE θα πραγματοποιούσε την παρθενική του κρουαζιέρα στις 29 Ιουνίου. Πλέον έχει μετατεθεί για τα τέλη Μαρτίου, γεγονός που κοστίζει τη Windstar Cruises περίπου ένα εκατομμύριο δολάρια την εβδομάδα. 

Πλέον, οι καθυστερήσεις στην παράδοση των πλοίων, που κατά κανόνα αποτελούν αρνητική εξέλιξη για τις εταιρείες, τα πλοία και τα προγραμματισμένα ταξίδια, γίνονται δεκτές με ανακούφιση. 

Με πληροφορίες από Bloomberg

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χιλή εκλογές Τραμπ

Διεθνή / Εκλογές στη Χιλή: Ο «Χιλιανός Τραμπ» προηγείται ενόψει δεύτερου γύρου

Γιος πρώην μέλους του ναζιστικού κόμματος και δηλωμένος θαυμαστής του δικτάτορα Αουγκούστο Πινοτσέτ, ο Καστ είναι γνωστός για τις θέσεις του κατά των αμβλώσεων και του γάμου ομοφύλων
THE LIFO TEAM
«Απλώς προσπαθούν να πλουτίσουν»: Η «επόμενη ημέρα» στη Γάζα και τα συμφέροντα που τη διεκδικούν

Διεθνή / «Απλώς προσπαθούν να πλουτίσουν»: Η «επόμενη ημέρα» στη Γάζα και τα συμφέροντα που τη διεκδικούν

Το κόστος ανοικοδόμησης εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 70 δισ. δολάρια, γεγονός που καθιστά τη μεταπολεμική φάση ένα εξαιρετικά ελκυστικό πεδίο για ορισμένες εταιρείες
THE LIFO TEAM
Το μεγαλύτερο φιλοδημοκρατικό κόμμα του Χονγκ Κονγκ αποφάσισε τη διάλυσή του υπό πολιτική πίεση

Διεθνή / Το μεγαλύτερο φιλοδημοκρατικό κόμμα του Χονγκ Κονγκ αποφάσισε τη διάλυσή του υπό πολιτική πίεση

Η απόφαση αντανακλά, σύμφωνα με αναλυτές, τη σταδιακή συρρίκνωση των πολιτικών ελευθεριών που είχαν υποσχεθεί στο Χονγκ Κονγκ κατά την επιστροφή του στην κινεζική κυριαρχία το 1997
THE LIFO TEAM