Κορωνοϊός: Νεότευκτα κρουαζιερόπλοια καθηλωμένα στα ναυπηγεία - Σε «στάσιμα νερά» επενδύσεις 3,84 δισ. δολ.

Κορωνοϊός: Νεότευκτα κρουαζιερόπλοια καθηλωμένα στα ναυπηγεία - Σε «στάσιμα νερά» επενδύσεις 3,84 δισ. δολ. Facebook Twitter
Το νεότευκτο SILVER MOON. Φωτογραφία: Silversea Cruises
0

Σε βαθιά κρίση βρίσκεται η βιομηχανία της κρουαζιέρας καθώς νεότευκτα πλοία, που είχαν παραγγελθεί πριν το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού, παραμένουν δεμένα σε ναυπηγεία και λιμάνια. 

Η καθέλκυση ενός πλοίου, ειδικά ενός κρουαζιερόπλοιου, αποτελεί αφορμή για γιορτή, ωστόσο, ο κορωνοϊός φαίνεται να άλλαξε και αυτή τη συνήθεια. Tο SILVER MOON, το υπερπολυτελές νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο της Silversea Cruises, παραδόθηκε στην εταιρεία του στα τέλη του Οκτωβρίου, ωστόσο το γεγονός πέρασε σχεδόν απαρατήρητο. Το πλοίο, που χρειάστηκε είκοσι μήνες για να ναυπηγηθεί, κόστισε περίπου 380 εκατομμύρια δολάρια και μπορεί να φιλοξενήσει 596 επιβάτες προσφέροντάς τους υψηλής ποιότητας υπηρεσίες.

Αυτή η τελετή παράδοσης παραλαβής, δεν θύμιζε σε τίποτα εκείνες του παρελθόντος. Με το πλοίο να βρίσκεται ολοκληρωμένο σε ναυπηγεία της Ανκόνας, τα διευθυντικά στελέχη έδωσαν το «παρών» μέσω τηλεδιάσκεψης, ενώ βρίσκονταν στο Μαϊμι. Το SILVER MOON άλλωστε δεν θα ταξιδέψει καθώς οι περιορισμοί για τον κορωνοϊό έχουν «παγώσει» τα ταξίδια. Σύμφωνα με το Bloomberg το πλοίο μπορεί να μείνει ανενεργό έως και την άνοιξη. Έτσι η παρθενική του κρουαζιέρα θα πραγματοποιηθεί μήνες μετά την ολοκλήρωσή του. 

«Είναι οδυνηρό με πολλούς τρόπους», λέει ο Jason Liberty, στέλεχος της Royal Caribbean η οποία εξαγόρασε πριν μερικά χρόνια τη Silversea Cruises. «Παραλαμβάνεις το πλοίο και δεν μπορείς να κάνεις αυτό που ξέρεις καλύτερα, να προσφέρεις τις καλύτερες διακοπές στον κόσμο.»

Το SILVER MOON δεν αποτελεί τη μόνη περίπτωση. Τουλάχιστον δέκα πλοία, που το κόστος της ναυπήγησής τους ανέρχεται από 75 εκατ. δολάρια έως 1 δισ. δολάρια ανά μονάδα ναυπηγήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αθροιστικά οι επενδύσεις αυτές φτάνουν τα 3,84 δισ. δολάρια. 

 


Πέρυσι, τέτοια εποχή, οι προβλέψεις ήθελαν «έκρηξη» νέων ναυπηγήσεων. Σύμφωνα με τον σχετικό ιστότοπο Cruise Industry News στις αρχές του 2020 είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για 117 νέες μονάδες, αριθμό ρεκόρ για τη βιομηχανία της κρουαζιέρας. Με τον κλάδο να επεκτείνεται, τότε, οι προβλέψεις για το 2020 ήθελαν 32 εκατ. επιβάτες να επιλέγουν αυτό τον τρόπο διακοπών, σε σχέση με 30 εκατ. το 2019. Τώρα όμως όλα έχουν αλλάξει με τις εταιρείες να καταγράφουν απώλειες δισεκατομμυρίων. 

Εταιρείες που συστήθηκαν πρόσφατα, όπως η Virgin Voyages και Ritz-Carlton Yacht Collection είναι ίσως αυτές που έχουν χτυπηθεί περισσότερο, αναφέρει το Bloomberg. Επένδυσαν σε πολλά νεότευκτα, χωρίς να έχουν προηγούμενη κερδοφορία για να καλύψουν τα κόστη. Από τα 13 πλοία που ολοκληρώθηκαν μέσα στο 2020 ελάχιστα έχουν μεταφέρει επιβάτες. Πέρα από το SILVER ΜΟΟΝ, εν αναμονή βρίσκεται και το CELEBRITY APEX των 2.918 επιβατών που το κόστος ναυπήγησης έφτασε το 1 δισ. δολάρια, αλλά και το μόλις 100 επιβατών SILVER ORIGIN που θα ταξίδευε στα νησιά Γκαλαπάγκος μεταφέροντας τους επιβάτες του σε σουίτες με μπάτλερ. 

«Ποιος θα περίμενε ένα χρόνο πριν πως θα ναυπηγούσες ένα πλοίο και δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει αμέσως τα ταξίδια;» λέει ο Christopher Prelog, πρόεδρος της Windstar Cruises. Το STAR BREEZE θα πραγματοποιούσε την παρθενική του κρουαζιέρα στις 29 Ιουνίου. Πλέον έχει μετατεθεί για τα τέλη Μαρτίου, γεγονός που κοστίζει τη Windstar Cruises περίπου ένα εκατομμύριο δολάρια την εβδομάδα. 

Πλέον, οι καθυστερήσεις στην παράδοση των πλοίων, που κατά κανόνα αποτελούν αρνητική εξέλιξη για τις εταιρείες, τα πλοία και τα προγραμματισμένα ταξίδια, γίνονται δεκτές με ανακούφιση. 

Με πληροφορίες από Bloomberg

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συγκινούν οι γονείς του Μάθιου Πέρι σε επιστολή προς τον γιατρό του: «Γιατί το έκανες; Για μερικές χιλιάδες δολάρια;»

Διεθνή / Συγκινούν οι γονείς του Μάθιου Πέρι σε επιστολή προς τον Δρ. Πλασένσια: «Γιατί το έκανες; Για μερικές χιλιάδες δολάρια;»

Ο Δρ. Πλασένσια είναι από τους βασικούς κατηγορούμενους στην υπόθεση θανάτου του Πέρι - Οι επιστολές του πατέρα, της μητέρας, του πατριού και της μητριάς του
LIFO NEWSROOM
Αγία Σοφία:

Διεθνή / Αγία Σοφία: Οι επικεφαλής των έργων αποκατάστασης απαντούν για τα φορτηγά μέσα στο μνημείο

Η σκληρή κριτική οφείλεται στην πολιτική πόλωση, ενώ η πολυπλοκότητα των εργασιών καθιστά δύσκολη την πλήρη κατανόησή τους από το ευρύ κοινό, εξηγεί μέλος του επιστημονικού συμβουλίου
LIFO NEWSROOM
Πρίγκιπας Ουίλιαμ - Κέιτ Μίντλετον: Πόσο διαρκεί η ενοικίαση του «παντοτινού» τους σπιτιού στο Forest Lodge

Διεθνή / Πρίγκιπας Ουίλιαμ - Κέιτ Μίντλετον: Πόσο διαρκεί η ενοικίαση του «παντοτινού» τους σπιτιού στο Forest Lodge

Ο πρίγκιπας και η πριγκίπισσα της Ουαλίας έχουν ήδη εγκατασταθεί στο νέο τους σπίτι, στο οποίο σκοπεύουν να μείνουν ακόμη και όταν ο Ουίλιαμ γίνει βασιλιάς
LIFO NEWSROOM
Instagram: Ο CEO βάζει τέλος στην τηλεργασία για λόγους δημιουργικότητας και συνεργασίας

Διεθνή / Instagram: Ο CEO Άνταμ Μοσέρι βάζει τέλος στην τηλεργασία των υπαλλήλων

Ο Μοσέρι υποστήριξε ότι η επιστροφή στο γραφείο και οι αλλαγές στον τρόπο εργασίας θα βοηθήσουν την εταιρεία να γίνει πιο ευέλικτη και αποτελεσματική, ενόψει αυτού που χαρακτήρισε ως δύσκολη χρονιά
LIFO NEWSROOM