Καθυστερήσεις στις πτήσεις στην ΕΕ: Τα ποσά των αποζημιώσεων και πότε θα καταβάλλονται

Καθυστερήσεις στις πτήσεις στην ΕΕ: Τα ποσά των αποζημιώσεων και πότε θα καταβάλλονται Facebook Twitter
Φωτογραφία αρχείου: Pixabay
0

Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν να αυξήσουν τον ελάχιστο χρόνο καθυστέρησης που απαιτείται για να δικαιούται ένας επιβάτης αεροπορικής πτήσης αποζημίωση, σε μια κίνηση που έχει ήδη προκαλεί αντιδράσεις.

Σύμφωνα με το σχέδιο, οι επιβάτες σε πτήσεις μικρών αποστάσεων (short-haul) θα πρέπει πλέον να καθυστερούν τουλάχιστον τέσσερις ώρες για να ζητήσουν αποζημίωση. Στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων (long-haul), το όριο αυξάνεται στις έξι ώρες. Σήμερα, το κατώφλι είναι στις τρεις ώρες, βάσει των ισχυόντων ευρωπαϊκών κανόνων.

Αλλαγές και στο μέγεθος των αποζημιώσεων

Παράλληλα, το ύψος της αποζημίωσης θα αναπροσαρμοστεί: για τις πτήσεις μικρών αποστάσεων αυξάνεται από τα 250 σε 300 ευρώ, ενώ για τις μακρινές μειώνεται από τα 600 στα 500 ευρώ.

Η αναθεώρηση των δικαιωμάτων των αεροπορικών επιβατών είχε προταθεί για πρώτη φορά το 2013 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Έχουν περάσει δώδεκα χρόνια διαπραγματεύσεων μέχρι να υπάρξει αυτή η συμφωνία μεταξύ των κρατών-μελών, ενώ θα υπάρξουν περισσότερες συνομιλίες με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πριν τεθεί σε ισχύ.

Η Οργάνωση Ευρωπαίων Καταναλωτών (BEUC) εξέφρασε έντονες αντιρρήσεις, τονίζοντας ότι οι περισσότεροι επιβάτες αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις μεταξύ δύο και τεσσάρων ωρών, πράγμα που σημαίνει πως με τα νέα όρια η συντριπτική πλειονότητα δεν θα αποζημιώνεται.

Αεροπορικές εταιρείες ζητούν μεγαλύτερα όρια για αποζημιώσεις

Η Airlines for Europe (A4E), που εκπροσωπεί αεροπορικές εταιρείες όπως οι Ryanair και Lufthansa, επέκρινε τη συμφωνία από την αντίθετη σκοπιά: θεωρεί ότι οι επιβάτες εξακολουθούν να έχουν υπερβολικά εύκολη πρόσβαση σε αποζημιώσεις και ζητούσε αυστηρότερους όρους, δηλαδή ακόμη μεγαλύτερες καθυστερήσεις πριν ενεργοποιηθεί το δικαίωμα.

Η Ουρανία Γεωργουτσάκου, γενική διευθύντρια της A4E, δήλωσε:

«Η Ευρώπη περίμενε επί 12 χρόνια ξεκάθαρους και εφαρμόσιμους κανόνες για τα δικαιώματα των επιβατών. Τα κράτη-μέλη τελικά δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν. Αντί για κατώφλια αποζημίωσης στις πέντε και εννέα ώρες, που θα κάλυπταν έως και το 70% των ακυρωμένων πτήσεων, υιοθετήθηκε μια πρόταση πιο περίπλοκη και αποδυναμωμένη.»

Η αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πρόβλεπε αποζημίωση από τις πέντε ώρες καθυστέρησης στις πτήσεις μικρών αποστάσεων και από τις εννέα στις μακρινές.

Οι νέες πρόνοιες υπέρ των επιβατών

Το σχέδιο που τελικά υιοθετήθηκε περιλαμβάνει και ορισμένες νέες πρόνοιες υπέρ των επιβατών. Μεταξύ αυτών είναι το δικαίωμα επαναδρομολόγησης σε περιπτώσεις μεγάλης καθυστέρησης, καθώς και η αυτοματοποίηση της διαδικασίας αποζημίωσης. Επίσης, προβλέπονται ενισχυμένα δικαιώματα για επιβάτες με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα.

Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, Φιλίπ Ταμπαρό, δήλωσε ικανοποιημένος με τη συμφωνία, προσθέτοντας σε ανάρτησή του:

«Το κείμενο θα μπορούσε να είναι πιο φιλόδοξο, αλλά αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τη βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης των αεροπορικών επιβατών.»

Με πληροφορίες από Guardian

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς οι έξτρα χρεώσεις των αεροπορικών εταιρειών έχουν μετατρέψει τις αποσκευές σε δισεκατομμύρια

Διεθνή / Πώς οι έξτρα χρεώσεις των αεροπορικών εταιρειών έχουν μετατρέψει τις αποσκευές σε δισεκατομμύρια

Ο ανταγωνισμός των low-cost αεροπορικών και οι οργισμένοι επιβάτες που ταξιδεύουν με μία χειραποσκευή, δοκιμάζοντας «κόλπα» πακεταρίσματος για να ξεγελάσουν τις εταιρείες
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λονδίνο: Διαδηλωτής με σκυλί ανέβηκε στον πύργο του King’s Cross με πανό για το Ιράν

Διεθνή / Λονδίνο: Διαδηλωτής με σκύλο ανέβηκε στον πύργο του King’s Cross με πανό για το Ιράν

Πάνω στο πανό υπήρχε το λογότυπο του Κινήματος Ελευθερίας του Ιράν, ενός φιλοδημοκρατικού κόμματος που τάσσεται υπέρ του διαχωρισμού κράτους και θρησκείας και είναι απαγορευμένο από την κυβέρνηση της Τεχεράνης
LIFO NEWSROOM
Σουηδία: Σφοδρές αντιδράσεις για τον «πολιτιστικό κατάλογο» της χώρας – Εκτός λίστας οι ABBA και ό,τι έγινε μετά το 1975

Διεθνή / Σουηδία: Σφοδρές αντιδράσεις για τον «πολιτιστικό κατάλογο» της χώρας – Εκτός λίστας οι ABBA και ό,τι έγινε μετά το 1975

Συμπεριλαμβάνονται η Βίβλος του Γουσταύου Βάσα από το 1541, η Πίπη Φακιδομύτη, η ΙΚΕΑ και το δικαίωμα ελεύθερης πρόσβασης στη φύση, μεταξύ άλλων
LIFO NEWSROOM
Το Ισραήλ καλεί εφέδρους καθώς προχωρά στα αρχικά στάδια της επιχείρησης στη Λωρίδα της Γάζας

Διεθνή / Το Ισραήλ καλεί εφέδρους καθώς προχωρά στα αρχικά στάδια της επιχείρησης στη Λωρίδα της Γάζας

Οι έφεδροι διαμαρτυρήθηκαν για το κάλεσμα της ισραηλινής κυβέρνησης, αμφισβητώντας αν η επιχείρηση έχει πολιτικά κίνητρα και αν θα βοηθούσε το Ισραήλ να επιτύχει τον στόχο του να πλήξει τις στρατιωτικές δυνατότητες της Χαμάς στη Γάζα
LIFO NEWSROOM
Η Κίνα χτίζει τη «νέα Διώρυγα του Σουέζ» για να ενώσει την Ευρώπη με την Ασία, παρακάμπτοντας θαλάσσιες οδούς

Διεθνή / Η Κίνα χτίζει τη «νέα Διώρυγα του Σουέζ» για να ενώσει την Ευρώπη με την Ασία

Η Κίνα κατασκευάζει αθόρυβα εναλλακτικές οδούς για να εξάγει αγαθά προς την Ευρώπη χωρίς να περνά από τον Ειρηνικό Ωκεανό νότια του Ισημερινού, προκειμένου να αποφύγει εντάσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες και τους συμμάχους τους στην περιοχή
LIFO NEWSROOM