Η ΕΕ αυξάνει τα όρια καθυστέρησης για αποζημιώσεις στις πτήσεις: Μεγαλύτερη αναμονή για λιγότερα χρήματα

Η ΕΕ αυξάνει τα όρια καθυστέρησης για αποζημιώσεις στις πτήσεις: Μεγαλύτερη αναμονή για λιγότερα χρήματα Facebook Twitter
Φωτογραφία αρχείου: Freepik.com
0

Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν να αυξήσουν τη χρονική διάρκεια καθυστέρησης πτήσης που απαιτείται για να καταστούν οι αεροπορικοί επιβάτες επιλέξιμοι για αποζημίωση, προκαλώντας αντιδράσεις τόσο από ενώσεις καταναλωτών όσο και από εκπροσώπους των αεροπορικών εταιρειών.

Σύμφωνα με το νέο σχέδιο, οι επιβάτες σε πτήσεις μικρών αποστάσεων θα πρέπει να υποστούν καθυστέρηση τουλάχιστον τεσσάρων ωρών, αντί των τριών που ισχύουν σήμερα, προκειμένου να δικαιούνται αποζημίωση. Για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, η καθυστέρηση θα πρέπει να φτάσει ή να υπερβαίνει τις έξι ώρες.

Παράλληλα, αυξάνεται η αποζημίωση για καθυστερήσεις σε πτήσεις μικρών αποστάσεων από 250 ευρώ σε 300 ευρώ, ενώ μειώνεται για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων από 600 ευρώ σε 500 ευρώ.

Αποζημιώσεις για καθυστέρηση πτήσης: Αντιδράσεις από οργανώσεις καταναλωτών

Η αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών ξεκίνησε το 2013 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά χρειάστηκαν δώδεκα χρόνια διαπραγματεύσεων για να καταλήξουν τα κράτη μέλη σε συμφωνία. Τα σχέδια πρέπει ακόμη να τεθούν σε διαπραγμάτευση με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πριν καταστούν νομικά δεσμευτικά.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Καταναλωτών (BEUC) προειδοποίησε ότι το νέο καθεστώς «θα στερήσει την πλειονότητα των επιβατών από τα δικαιώματά τους για αποζημίωση», δεδομένου ότι οι περισσότερες καθυστερήσεις κυμαίνονται μεταξύ δύο και τεσσάρων ωρών.

Από την πλευρά του, ο φορέας Airlines for Europe (A4E), που εκπροσωπεί μεγάλες αεροπορικές εταιρείες όπως οι Ryanair, easyJet και Lufthansa, άσκησε επίσης κριτική στη συμφωνία, σημειώνοντας ότι επιθυμούσε ακόμη μεγαλύτερα όρια καθυστέρησης πριν ενεργοποιείται η υποχρέωση αποζημίωσης.

«Η Ευρώπη περιμένει διαφανή και λειτουργικά δικαιώματα των επιβατών εδώ και 12 χρόνια και τα κράτη μέλη έχουν φτάσει στο τελευταίο εμπόδιο για να τα υλοποιήσουν», δήλωσε η Ουρανία Γεωργουτσάκου, διευθύνουσα σύμβουλος της A4E.
«Αντί να παρέχουν όρια καθυστέρησης πέντε και εννέα ωρών που θα εξοικονομούσαν έως και 70% των ακυρωμένων πτήσεων που μπορούν να διασωθούν, τα κράτη μέλη έχουν αποδυναμώσει την αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και έχουν εισαγάγει ακόμη μεγαλύτερη πολυπλοκότητα».

Το αρχικό σχέδιο της Επιτροπής προέβλεπε καθυστέρηση πέντε ωρών για αποζημίωση σε πτήσεις μικρών αποστάσεων και εννέα ωρών για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.

Νέα δικαιώματα για τους επιβάτες - Τι προβλέπεται για άτομα με αναπηρία

Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης σειρά πρόσθετων διατάξεων υπέρ των επιβατών, όπως το δικαίωμα αλλαγής δρομολογίου σε περίπτωση σημαντικής καθυστέρησης, αυτοματοποίηση των εντύπων αποζημίωσης, καθώς και ενίσχυση των δικαιωμάτων των επιβατών με αναπηρίες ή μειωμένη κινητικότητα.

Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, Philippe Tabarot, χαιρέτισε τη συμφωνία, αν και παραδέχθηκε ότι δεν ανταποκρίνεται πλήρως στις προσδοκίες:
«Το κείμενο θα μπορούσε να ήταν πιο φιλόδοξο, αλλά αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρονται στους επιβάτες αεροπορικών μεταφορών», έγραψε στην πλατφόρμα Χ.

Οι αλλαγές ενδέχεται να επηρεάσουν και ταξιδιώτες εκτός ΕΕ, για παράδειγμα, στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αξιωματούχος της ΕΕ δήλωσε ότι οι τροποποιήσεις ισχύουν για επιβάτες που ταξιδεύουν με αερομεταφορέα εγγεγραμμένο στην ΕΕ. Αυτό σημαίνει ότι ένας επιβάτης που ταξιδεύει προς ή από χώρα της ΕΕ με ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία ενδέχεται να υπαχθεί στους νέους κανόνες.

Με πληροφορίες από Guardian

 
 
Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι ΗΠΑ διέδιδαν θεωρίες συνωμοσίας για UFO και εξωγήινους για να κρύψουν μυστικά όπλα

Διεθνή / Οι ΗΠΑ διέδιδαν θεωρίες συνωμοσίας για UFO και εξωγήινους για να κρύψουν μυστικά όπλα

Ντοκουμέντα και μαρτυρίες αποκαλύπτουν ότι το Πεντάγωνο διέδιδε σκόπιμα ψευδείς πληροφορίες για UFO από τη δεκαετία του ’50, για να κρύψει μυστικά εξοπλιστικά προγράμματα
LIFO NEWSROOM
Ο Ερντογάν μιλά για ειρήνη, αλλά το χέρι του δείχνει πόλεμο

Ανάλυση / Ο Ερντογάν μιλά για ειρήνη, αλλά το χέρι του δείχνει πόλεμο

Η διπλή ρητορική του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αποκαλύπτει μια Τουρκία σε κρίση: λόγια για ειρήνη, αλλά πράξεις καταστολής, αυταρχισμού και στρατιωτικοποίησης. Ανάλυση της πολιτικής πραγματικότητας πίσω από τις υποσχέσεις
ΠΕΤΡΟΣ ΚΡΑΝΙΑΣ
Κολομβία: Επίθεση με έξι πυροβολισμούς δέχτηκε ο 39χρονος υποψήφιος πρόεδρος Μιγκέλ Ουρίμπε

Διεθνή / Κολομβία: Επίθεση με έξι πυροβολισμούς δέχτηκε ο 39χρονος υποψήφιος πρόεδρος Μιγκέλ Ουρίμπε

Ο 39χρονος γερουσιαστής, ο οποίος είναι υποψήφιος για την προεδρία της Κολομβίας το 2026, είναι μέλος του αντιπολιτευόμενου συντηρητικού κόμματος «Δημοκρατικό Κέντρο»
LIFO NEWSROOM
«Τι άλλο επιδιώκεις όταν στερείς σε έναν λαό το φαγητό και το νερό;»

Διεθνή / «Όταν στερείς από έναν λαό τα βασικά, τι άλλο επιδιώκεις – αν όχι τον ίδιο τον θάνατο;»

Η πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Μελετητών Γενοκτονιών, Melanie O’Brien, μιλά αποκλειστικά στη LiFO και απαντά στο ερώτημα αν οι ενέργειες του Ισραήλ στη Γάζα πληρούν τις νομικές προϋποθέσεις για να χαρακτηριστούν γενοκτονία.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Οι ΗΠΑ παραγκωνίζουν την Ευρώπη και στρέφονται στις χώρες του Κόλπου για τις πυρηνικές συνομιλίες με το Ιράν

Διεθνή / Οι ΗΠΑ παραγκωνίζουν την Ευρώπη και στρέφονται στις χώρες του Κόλπου για τις πυρηνικές συνομιλίες με το Ιράν

Οι χώρες του Κόλπου έχουν αναδειχθεί σε βασικούς μεσολαβητές στις πυρηνικές διαπραγματεύσεις ΗΠΑ-Ιράν, εκτοπίζοντας την Ευρώπη. Η Σαουδική Αραβία και τα ΗΑΕ τάσσονται υπέρ της διπλωματίας.
LIFO NEWSROOM
Ο Έλον Μασκ εγκατέστησε Starlink στον Λευκό Οίκο και η κυβέρνηση Τραμπ «βλέπει» κίνδυνο εθνικής ασφάλειας

Διεθνή / Ο Έλον Μασκ εγκατέστησε Starlink στον Λευκό Οίκο και η κυβέρνηση Τραμπ «βλέπει» κίνδυνο εθνικής ασφάλειας

Ανώτεροι αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου προειδοποίησαν για κινδύνους ασφαλείας μετά την αθόρυβη εγκατάσταση του δορυφορικού ίντερνετ Starlink από την ομάδα του Έλον Μασκ - Πιθανές παραβιάσεις και απώλεια ελέγχου δεδομένων στο επίκεντρο ερευνών
LIFO NEWSROOM