H γυναίκα που δεν γνώριζε πως το έργο τέχνης που δημιουργούσε την σκότωνε

H γυναίκα που δεν γνώριζε πως το έργο τέχνης που δημιουργούσε την σκότωνε Facebook Twitter
Η Gillian Genser δημιουργούσε ένα γλυπτό που όμως την σκότωνε
0

Στην αρχή, η καλλιτέχνις Gillian Genser πίστευε ότι οι πονοκέφαλοι και οι εμετοί από τους οποίους υπέφερε ήταν τα σημάδια μιας αυτοάνοσης διαταραχής που την ταλαιπωρούσε εδώ και χρόνια. Μετά ανακάλυψε πως αυτό που την σκότωνε ήταν η τέχνη της.

Τα συμπτώματα έγιναν όλο και πιο συχνά. Ξυπνούσε σχεδόν ανίκανη να κινηθεί και έχασε την ακοή από το ένα της αυτί. Οι μύες της κατέρρεαν και είχε δυσκολία στην ομιλία.

Για χρόνια, οι γιατροί ήταν ανίκανοι να δώσουν εξηγήσεις για την κατάσταση της γλύπτριας από το Τορόντο.

Στη συνέχεια, ένα εξειδικευμένο τεστ αίματος, έδειξε δηλητηρίαση από βαρέα μέταλλα και η Genser συνειδητοποίησε ότι η τέχνη της τη σκότωνε αργά και σταθερά.

Η Genser δήλωσε στην εφημερίδα The Washington Post πως τα ευρήματα την σόκαραν καθώς είχε μόλις καταλάβει ότι το έργο στο οποίο δούλευε για σχεδόν 15 χρόνια την είχε δηλητηριάσει.

Η γλύπτρια χρησιμοποιούσε όστρακα και κελύφη από μύδια για να δημιουργήσει ένα γλυπτό του Αδάμ. Δεν είχε ιδέα, ωστόσο, ότι τα όστρακα μπορούν να συσσωρεύουν τοξίνες, όπως ο μόλυβδος και το αρσενικό, καθώς τρέφονταν σε μολυσμένα νερά. Όταν η Genser ανέπνεε τη σκόνη του κελύφους ή άγγιζε τα υπολείμματα, μερικά από αυτά τα μέταλλα περνούσαν στο σώμα της.

Για την Genser, η δηλητηρίαση ήταν ένα σοκ, αλλά και μια τραγική ειρωνεία καθώς χρησιμοποιώντας ένα φυσικό υλικό, όπως τα κοχύλια και τα κελύφη μυδιών, για να απεικονίσει ένα βιβλικό χαρακτήρα, ήθελε να σχολιάσει τη σχέση της ανθρωπότητας με τον πλέον μολυσμένο φυσικό κόσμο.

«Το έργο ήταν μια περιβαλλοντική δήλωση για το οικοσύστημα» ανέφερε. 

H γυναίκα που δεν γνώριζε πως το έργο τέχνης που δημιουργούσε την σκότωνε Facebook Twitter
Ο δηλητηριώδης Αδάμ

Περνούσε έως και 12 ώρες την ημέρα δουλεύοντας το γλυπτό και ερχόταν καθημερινά σε επαφή με τη σκόνη από τα όστρακα. Ενώ αεριζόταν το στούντιό της, δεν έκανε καμία ιδιαίτερη προσπάθεια για να αποφύγει τα υποπροϊόντα του κελύφους, υποθέτοντας ότι ήταν ακίνδυνα.

Αλλά σχεδόν αμέσως μετά την έναρξη του έργου, η Genser άρχισε να αισθάνεται άρρωστη. Σύντομα όμως συνειδητοποίησε ότι τα συμπτώματα ήταν διαφορετικά από αυτά που της ήταν ήδη γνώριμα λόγω του αυτοάνοσου. 

Το 2015 η Genser είδε για πρώτη φορά έναν ειδικό που έλεγξε το αίμα της για βαρέα μέταλλα. Τα αποτελέσματα ήταν ξεκάθαρα: Είχε υψηλά επίπεδα αρσενικού και μολύβδου. Ήταν συγκλονισμένη, αλλά και μπερδεμένη για το πώς είχε καταπιεί αυτές τις επικίνδυνες ενώσεις.

Τότε μίλησε με έναν καθηγητή στο Βασιλικό Μουσείο του Οντάριο του Τορόντο που ειδικεύτηκε σε ασπόνδυλα. Ο ειδικός έμαθε ότι είχε χρησιμοποιήσει κελύφη για χρόνια στο έργο της και της εξήγησε  πόσο δηλητηριώδη είναι.

Έπαψε αμέσως να εργάζεται με τα κελύφη, αλλά ακόμη και σήμερα εξακολουθεί να υποφέρει. Ωστόσο το έργο της δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς οι δασμοί Τραμπ επηρεάζουν την οικονομία και τι σημαίνει για τους Αμερικανούς

Διεθνή / Πώς οι δασμοί Τραμπ επηρεάζουν την οικονομία και τι σημαίνει για τους Αμερικανούς

Οι τελευταίοι οικονομικοί δείκτες δείχνουν ότι οι δασμοί του Προέδρου Τραμπ προκαλούν αύξηση των τιμών και μειώνουν τα πραγματικά εισοδήματα, κάτι που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις πολιτικές του Ρεπουμπλικανών.
LIFO NEWSROOM
Το μυστικό κανάλι που χρησιμοποιούν Ρωσία και Ουκρανία για να ανταλλάσσουν αιχμαλώτους πολέμου

Διεθνή / Το μυστικό κανάλι που χρησιμοποιούν Ρωσία και Ουκρανία για να ανταλλάσσουν αιχμαλώτους πολέμου

Οι ειρηνευτικές συνομιλίες είναι τεταμένες την παραμονή της συνόδου κορυφής Πούτιν-Τραμπ, ωστόσο οι δύο χώρες έχουν καταφέρει να ανταλλάξουν περισσότερους από 10.000 στρατιώτες, κάτι σχεδόν ανήκουστο στον σύγχρονο πόλεμο
LIFO NEWSROOM
Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Διεθνή / Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Η στρατηγική αναγέννησης του ρωσικού στρατού και πώς ο Βλαντίμιρ Πούτιν αξιοποιεί την οικονομική ανθεκτικότητα και την κινητοποίηση για να αλλάξει την κατεύθυνση του πολέμου στην Ουκρανία
LIFO NEWSROOM
Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Διεθνή / Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως τα περιστατικά καρκίνου από την ακτινοβολία των βομβών στην Χιροσίμα και το Ναγκασάκι θα σκοτώσουν λιγότερο από το 1% των επιζώντων. Αναλυτικά αποτελέσματα 80 χρόνια μετά τις επιθέσεις.
LIFO NEWSROOM
Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Διεθνή / Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Η Ουκρανία αντιμετωπίζει αυξανόμενα στρατηγικά προβλήματα και απογοήτευση στο στρατό της, καθώς η παραδοσιακή σοβιετική ιεραρχία δημιουργεί αχρείαστες απώλειες και μειώνει το ηθικό των στρατευμάτων. Η αναγκαία αλλαγή στρατηγικής και διοίκησης είναι πιο επιτακτική από ποτέ.
LIFO NEWSROOM
Πως η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Διεθνή / Πώς η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Η μουσική και τα τραγούδια αναδεικνύουν την κουλτούρα των πολυτελών μαρκών. Από τη διάσημη επιτυχία "Dior" μέχρι την ανάκαμψη της Gucci, αναλύουμε πώς η μουσική επηρεάζει τις πωλήσεις και τις στρατηγικές των μεγάλων οίκων
LIFO NEWSROOM