Έρευνα: Τα κόλπα των σούπερ μάρκετ για να ψωνίζουμε περισσότερα πράγματα

Έρευνα: Τα κόλπα των σούπερ μάρκετ για να ψωνίζουμε περισσότερα πράγματα Facebook Twitter
0

Σχεδόν σε όλους έχει συμβεί να βρισκόμαστε σε μια ουρά για το ταμείο του σούπερ μάρκετ και σχεδόν ενστικτωδώς να βάλουμε «εκτάκτως» στο καλάθι μας ένα πακέτο τσίχλες ή καραμέλες που έχουν τοποθετηθεί εκεί γύρω.

Για πολλούς, αυτό συμβαίνει συχνά κατά την αναμονή τους στην ουρά και αποτελεί μια «παρορμητική αγορά». Και μπορεί η απόφαση να πάρετε τις τσίχλες δίπλα από το ταμείο να μοιάζει αυθόρμητη, ωστόσο βασίζεται σε ένα προσεκτικά σχεδιασμένο χωροταξικό πλάνο γύρω από το που θα τοποθετηθεί στον χώρο το εκάστοτε προϊόν. 

Η εν λόγω σχεδίαση φαίνεται μάλιστα να αποδίδει καθώς στις ΗΠΑ τουλάχιστον, οι καταναλωτές ξόδεψαν έως και 6 δισεκατομμύρια δολάρια σε τέτοιου τύπου αγορές πέρσι, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς IRI.

«Η παρορμητική αγορά αντιπροσωπεύει μια πολύ, πολύ μεγαλύτερη συνιστώσα της καταναλωτικής συμπεριφοράς από ό,τι αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι», αναφέρει ο Τζέιμς Μπάροουζ, ο οποίος μελετά τα καταναλωτικά πρότυπα στη Σχολή Εμπορίου McIntire του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια. 

Τα σούπερ μάρκετ προσέχουν σχεδόν κάθε εκατοστό του φυσικού τους περιβάλλοντος για να επηρεάσουν τις αποφάσεις των καταναλωτών. Για παράδειγμα, τα γαλακτοκομικά τοποθετούνται συνήθως στο πίσω μέρος των καταστημάτων, αναγκάζοντας τους πελάτες να περπατήσουν στο χώρο για να αγοράσουν απλά ένα γάλα. Αυτό θα τους αναγκάσει να δουν στην πορεία και άλλα προϊόντα, που ενδεχομένως «νιώσουν» ότι χρειάζονται. 

Σε άλλο παράδειγμα, δεν είναι τυχαίο ότι οι σάλτσες ντομάτας βρίσκονται δίπλα στα ζυμαρικά, μια στρατηγική γνωστή ως «cross-merchandising». Τα κουτιά δημητριακών είναι συνήθως κοντά στο πάτωμα στο ύψος των ματιών των παιδιών, γεγονός που καθιστά ευκολότερο να παρασύρουν τους γονείς τους να τα αγοράσουν.

«Ο φωτισμός, η θερμοκρασία, η οργάνωση των ραφιών και των διαδρόμων, όλα αυτά έχουν ερευνηθεί και τελειοποιηθεί εκτενώς», δήλωσε η Μαριόν Νεστλ, επίτιμη καθηγήτρια διατροφής και τροφίμων στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. «Ο σκοπός είναι να κάνει τους ανθρώπους να αγοράζουν περισσότερα προϊόντα».

Με πληροφορίες από CNN

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τρομοκρατική επίθεση στο Σίδνεϊ: Xιλιάδες πολίτες θρηνούν σε αγρυπνίες σε όλη την Αυστραλία

Διεθνή / Τρομοκρατική επίθεση στο Σίδνεϊ: Xιλιάδες πολίτες θρηνούν σε αγρυπνίες σε όλη την Αυστραλία

Πολίτες σε όλη την Αυστραλία πενθούν για τους 16 νεκρούς που έχασαν τη ζωή τους την Κυριακή - 25 άτομα εξακολουθούν να νοσηλεύονται σε νοσοκομεία της χώρας, ανάμεσά τους και ο δράστης
THE LIFO TEAM
Η Ευρώπη έτοιμη να ηγηθεί «πολυεθνικής δύναμης» στην Ουκρανία

Διεθνή / Η Ευρώπη έτοιμη να ηγηθεί «πολυεθνικής δύναμης» στην Ουκρανία

Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, της Γερμανία και άλλα ευρωπαϊκά κράτη αναφέρουν, ότι στρατεύματα από τη «συμμαχία των προθύμων», με τη στήριξη των ΗΠΑ, θα μπορούσαν να συνδράμουν στην ενίσχυση της ασφάλειας των ουκρανικών δυνάμεων
THE LIFO TEAM
IRC: Το Σουδάν για τρίτη χρονιά πρώτο στη λίστα της με τις σοβαρότερες ανθρωπιστικές κρίσεις του κόσμου

Διεθνή / IRC: Το Σουδάν για τρίτη χρονιά πρώτο στη λίστα της με τις σοβαρότερες ανθρωπιστικές κρίσεις του κόσμου

Την ώρα που συνεχίζονται οι συγκρούσεις μεταξύ των αντιμαχόμενων πλευρών σε έναν εμφύλιο πόλεμο που έχει ήδη προκαλέσει τον θάνατο δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων, η «κραυγή» φορέων και οργανώσεων για βοήθεια στο Σουδάν ενισχύεται
THE LIFO TEAM