Έρευνα: Τα κόλπα των σούπερ μάρκετ για να ψωνίζουμε περισσότερα πράγματα

Έρευνα: Τα κόλπα των σούπερ μάρκετ για να ψωνίζουμε περισσότερα πράγματα Facebook Twitter
0

Σχεδόν σε όλους έχει συμβεί να βρισκόμαστε σε μια ουρά για το ταμείο του σούπερ μάρκετ και σχεδόν ενστικτωδώς να βάλουμε «εκτάκτως» στο καλάθι μας ένα πακέτο τσίχλες ή καραμέλες που έχουν τοποθετηθεί εκεί γύρω.

Για πολλούς, αυτό συμβαίνει συχνά κατά την αναμονή τους στην ουρά και αποτελεί μια «παρορμητική αγορά». Και μπορεί η απόφαση να πάρετε τις τσίχλες δίπλα από το ταμείο να μοιάζει αυθόρμητη, ωστόσο βασίζεται σε ένα προσεκτικά σχεδιασμένο χωροταξικό πλάνο γύρω από το που θα τοποθετηθεί στον χώρο το εκάστοτε προϊόν. 

Η εν λόγω σχεδίαση φαίνεται μάλιστα να αποδίδει καθώς στις ΗΠΑ τουλάχιστον, οι καταναλωτές ξόδεψαν έως και 6 δισεκατομμύρια δολάρια σε τέτοιου τύπου αγορές πέρσι, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς IRI.

«Η παρορμητική αγορά αντιπροσωπεύει μια πολύ, πολύ μεγαλύτερη συνιστώσα της καταναλωτικής συμπεριφοράς από ό,τι αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι», αναφέρει ο Τζέιμς Μπάροουζ, ο οποίος μελετά τα καταναλωτικά πρότυπα στη Σχολή Εμπορίου McIntire του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια. 

Τα σούπερ μάρκετ προσέχουν σχεδόν κάθε εκατοστό του φυσικού τους περιβάλλοντος για να επηρεάσουν τις αποφάσεις των καταναλωτών. Για παράδειγμα, τα γαλακτοκομικά τοποθετούνται συνήθως στο πίσω μέρος των καταστημάτων, αναγκάζοντας τους πελάτες να περπατήσουν στο χώρο για να αγοράσουν απλά ένα γάλα. Αυτό θα τους αναγκάσει να δουν στην πορεία και άλλα προϊόντα, που ενδεχομένως «νιώσουν» ότι χρειάζονται. 

Σε άλλο παράδειγμα, δεν είναι τυχαίο ότι οι σάλτσες ντομάτας βρίσκονται δίπλα στα ζυμαρικά, μια στρατηγική γνωστή ως «cross-merchandising». Τα κουτιά δημητριακών είναι συνήθως κοντά στο πάτωμα στο ύψος των ματιών των παιδιών, γεγονός που καθιστά ευκολότερο να παρασύρουν τους γονείς τους να τα αγοράσουν.

«Ο φωτισμός, η θερμοκρασία, η οργάνωση των ραφιών και των διαδρόμων, όλα αυτά έχουν ερευνηθεί και τελειοποιηθεί εκτενώς», δήλωσε η Μαριόν Νεστλ, επίτιμη καθηγήτρια διατροφής και τροφίμων στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. «Ο σκοπός είναι να κάνει τους ανθρώπους να αγοράζουν περισσότερα προϊόντα».

Με πληροφορίες από CNN

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποιοι συλλαμβάνονται από την υπηρεσία Μετανάστευσης υπό την προεδρία Τραμπ;

Διεθνή / Ποιοι συλλαμβάνονται από την υπηρεσία Μετανάστευσης υπό την προεδρία Τραμπ;

Από την ανάληψη της εξουσίας από τον Τραμπ, στο στόχαστρο βρίσκονται όχι μόνο εγκληματίες αλλά και μετανάστες εργάτες, φοιτητές ακτιβιστές, ακόμη και τουρίστες με ζητήματα βίζας
LIFO NEWSROOM
Η Ρωσία υπόσχεται σε Αφρικανούς δουλειά και τελικά βρίσκονται να πολεμούν στην Ουκρανία

Διεθνή / Η Ρωσία υπόσχεται σε Αφρικανούς εργασία, αλλά βρίσκονται να πολεμούν στην Ουκρανία

Αφρικανοί, παρασυρμένοι από υποσχέσεις καλών μισθών, βρίσκονται εγκλωβισμένοι στον ρωσο-ουκρανικό πόλεμο - Αποκαλύψεις για στρατολογήσεις, εξαπατήσεις και θύματα από χώρες όπως το Καμερούν και η Σενεγάλη
LIFO NEWSROOM
Το μυστήριο του μηνύματος στη Βόρεια Θάλασσα σε ένα μπουκάλι λύθηκε μετά από 47 χρόνια

Διεθνή / Το μυστήριο του μηνύματος στη Βόρεια Θάλασσα σε ένα μπουκάλι λύθηκε μετά από 47 χρόνια

Δύο φίλες εντόπισαν σε σουηδικό νησί ένα ξεθωριασμένο σημείωμα του 1978 και, με τη βοήθεια του BBC, αποκάλυψαν την ιστορία ενός χαμένου ναυτικού και της ζωής του στη Βόρεια Θάλασσα
LIFO NEWSROOM