Βαρκελώνη: Η πόλη του μέλλοντος με αρτηρίες και νησίδες πρασίνου

Βαρκελώνη: Η πόλη του μέλλοντος με αρτηρίες και νησίδες πρασίνου Facebook Twitter
0

Η Βαρκελώνη θεωρείται υπόδειγμα σύγχρονης ευρωπαϊκής πόλης. Ο λόγος είναι η πρωτοβουλία «νησίδες πρασίνου» (superilles) στο πλαίσιο της οποίας λωρίδες κεντρικών δρόμων χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από την αστική συγκοινωνία και τα ποδήλατα, ενώ η ταχύτητα των οχημάτων δεν υπερβαίνει τα 10 χλμ.

Ο επικεφαλής πολεοδόμος της καταλανικής πρωτεύουσας Χαβιέ Ματίλα εξηγεί: «Στόχος της πρωτοβουλίας superilles είναι να καθορίσει ποιες αρτηρίες είναι απαραίτητες για την απρόσκοπτη συγκοινωνία στην πόλη. Σε αυτές προτεραιότητα έχουν τα μέσα συγκοινωνίας και τα ποδήλατα. Παράλληλα ένας στους τρεις δρόμους μετατρέπεται στην ουσία σε πεζόδρομο. Στην συνοικία Σαντ Άντονι, για παράδειγμα, έχει περιοριστεί αισθητά η ατμοσφαιρική ρύπανση και ταυτόχρονα δημιουργήθηκαν νέοι δημόσιοι χώροι για τους πολίτες».

Βαρκελώνη: Η πόλη του μέλλοντος με αρτηρίες και νησίδες πρασίνου Facebook Twitter

Κερδισμένο και το λιανικό εμπόριο

Οι πεζοί έχουν πάντα προτεραιότητα. Στους δρόμους χωρίς οχήματα ο δήμος έχει τοποθετήσει παγκάκια, τραπέζια και έχει φυτέψει δέντρα. Οι κάτοικοι δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις παρεμβάσεις: «Μας αρέσει πολύ», λέει μια περίοικος, ενώ μια άλλη συμπληρώνει: «Τα παιδιά μας παίζουν χωρίς να φοβούνται πια τα αυτοκίνητα. Παλιά οι δρόμοι αυτοί ήταν γεμάτοι οχήματα».

Βαρκελώνη: Η πόλη του μέλλοντος με αρτηρίες και νησίδες πρασίνου Facebook Twitter

Οι δημοτικές αρχές της Βαρκελώνης δηλώνουν ικανοποιημένες από την πρωτότυπη πρωτοβουλία, η οποία αλλάζει και μεταμορφώνει την πόλη. Αρχικά ωστόσο υπήρχαν αντιστάσεις στην μετατροπή κεντρικών αρτηριών σε πεζόδρομους. Το λιανικό εμπόριο ανησυχούσε για περιορισμό του τζίρου, επειδή οι καταναλωτές δεν είχαν πια πρόσβαση στα καταστήματα με το αυτοκίνητο. Τελικά όμως αυτό δεν συνέβη, λέει ο Ζορντί Αρίας, πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου της συνοικίας Σαντ Άντονι: «Το εμπόριο βγήκε κερδισμένο από τις παρεμβάσεις, διότι πλέον υπάρχει περισσότερη ζωή και περνάει πιο πολύς κόσμος από τα καταστήματά μας. Φυσικά υπάρχουν και μερικά μειονεκτήματα, μιας και οι παραδόσεις γίνονται δυσκολότερα από ότι παλιά. Βρισκόμαστε ωστόσο σε περίοδο προσαρμογής».

Ο δήμος Βαρκελώνης σχεδιάζει «πράσινες νησίδες» σε ολόκληρη την πόλη. Μέχρι το 2030 φιλοδοξεί να ολοκληρωθούν 21 «πράσινες» αρτηρίες και να δημιουργηθούν 21 νέες πλατείες.

Βαρκελώνη: Η πόλη του μέλλοντος με αρτηρίες και νησίδες πρασίνου Facebook Twitter

Με πληροφορίες από Deutsche Welle

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Κίνα χτίζει τη «νέα Διώρυγα του Σουέζ» για να ενώσει την Ευρώπη με την Ασία, παρακάμπτοντας θαλάσσιες οδούς

Διεθνή / Η Κίνα χτίζει τη «νέα Διώρυγα του Σουέζ» για να ενώσει την Ευρώπη με την Ασία

Η Κίνα κατασκευάζει αθόρυβα εναλλακτικές οδούς για να εξάγει αγαθά προς την Ευρώπη χωρίς να περνά από τον Ειρηνικό Ωκεανό νότια του Ισημερινού, προκειμένου να αποφύγει εντάσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες και τους συμμάχους τους στην περιοχή
LIFO NEWSROOM
Κέιτ Μίντλετον - Πρίγκιπας Ουίλιαμ: Το δείπνο που άλλαξε τα πάντα μετά την επανασύνδεση τους το 2008

Διεθνή / Κέιτ Μίντλετον - Πρίγκιπας Ουίλιαμ: Το δείπνο που άλλαξε τα πάντα μετά την επανασύνδεση τους το 2008

Μετά τον πολυσυζητημένο χωρισμό τους τον Απρίλιο του 2007 και την επανασύνδεσή τους λίγους μήνες αργότερα, το ζευγάρι δεν άφησε καμία αμφιβολία στους εργαζομένους του παλατιού, ότι ήταν γραφτό να παντρευτούν
LIFO NEWSROOM