Ακυρώθηκε παράσταση του Μπέκετ γιατί η οντισιόν ήταν μόνο για άντρες

Ακυρώθηκε παράσταση του Μπέκετ γιατί η οντισιόν ήταν μόνο για άντρες Facebook Twitter
0

Η απόπειρα να ανέβει το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Σάμιουελ Μπέκετ στην Ολλανδία πήρε μία «Μπέκετ» τροπή, όταν ο χώρος που θα πραγματοποιούνταν οι παραστάσεις, πήρε την απόφαση να τις ακυρώσουν, επειδή ο σκηνοθέτης πέρασε από οντισιόν για τους πέντε ανδρικούς ρόλους, μόνο άντρες.

«Θα μπορούσα να πω, με όλο το σθένος της καρδιάς μου, ότι οι τελευταίες δύο εβδομάδες έχουν γίνει εντελώς παράλογες», αναφέρει στο IrishTimes ο 24χρονος σκηνοθέτης Oisín Moyne, ο οποίος θα έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με αυτό το έργο του Μπέκετ, το οποίο έχει ως θέμα τον παραλογισμό στη ζωή.

Η υπόθεση του έργου είναι φυσικά γνωστή σε όλους. Ο Βλαντιμίρ και ο Εστραγκόν, οι οποίοι συναντούν και άλλους ανδρικούς χαρακτήρες στην πορεία τους, περιμένουν κάποιον που δεν έρχεται ποτέ.

Οι πρόβες για το έργο είχαν ξεκινήσει από τον Νοέμβριο και ήταν προγραμματισμένο να ανέβει τον Μάρτιο στο πολιτιστικό κέντρο Usva του πανεπιστημίου του Γκρόνιγκεν.

Αλλά εν τέλει ακυρώθηκε λόγω του ότι ο διοργανωτής ανακάλυψε πως το κάστινγκ ήταν μόνο για άντρες, κάτι όμως που ήταν ακριβώς αντίθετο με την πολιτική ισότητας του πανεπιστημίου, και για αυτόν τον λόγο ενημέρωσε και την παραγωγή.

«Εάν το έργο αφορούσε αποκλειστικά σε πέντε λευκούς άνδρες και γίνονταν οντισιόν για αυτό, δεν θα υπήρχε πρόβλημα. Αλλά, δεν μπορείς να απορρίπτεις ανθρώπους κατευθείαν από την αρχή», τόνισε ο υπεύθυνος προγραμματισμού του θεάτρου Usva.

Οι εποχές έχουν αλλάξει

Ένας εκπρόσωπος του πανεπιστημίου του Γκρόνιγκεν ανέφερε για το θέμα πως: «οι εποχές έχουν αλλάξει από τότε που γράφτηκε το έργο, το 1953».

«Ο Μπέκετ ήταν πολύ ξεκάθαρος όταν είχε δηλώσει πως αυτό το έργο είναι για πέντε άνδρες. Προχωρώντας εμπρός, οι εποχές άλλαξαν. Και η ιδέα ότι μόνο άνδρες μπορούν να παίξουν αυτούς τους ρόλους είναι παρωχημένος και υπέρ των διακρίσεων», δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του Πανεπιστημίου.

«Εμείς, ως πανεπιστήμιο είμαστε υπέρ των ανοικτών κοινοτήτων και θεωρούμε απρεπές να αποκλείουμε κάποιους, σε οποιαδήποτε βάση», συνεχίζει.

Τι υποστηρίζει ο 24χρονος Ιρλανδός σκηνοθέτης

Ο κ Moyne, σκηνοθέτης του έργου, ανέφερ στο Irish Times πως είχε σκεφτεί να κάνει οντισιόν και σε άτομα και άλλων φύλων για τους ρόλους, αλλά δεν μπορούσε να το κάνει λόγω των περιορισμών που έθεσε ο ίδιος ο συγγραφέας πριν το θάνατό του, αλλά και οι κληρονόμοι που διαχειρίζονται τα δικαιώματα του έργου.

Μάλιστα, ο ίδιος ο Σάμιουελ Μπέκετ το 1988 είχε κάνει μήνυση σε μία ολλανδική εταιρεία θεατρικών παραγωγών που επέλεξε πέντε γυναίκες για να ερνμηνεύσουν τους ρόλους του έργου.

Οι κληρονόμοι του διατηρούν τα αποκλειστικά δικαιώματα για το έργο έως το 2059 και συνεχίζουν να στηρίζουν τις οδηγίες του μεγάλου Ιρλανδού συγγραφέα, μη δεχόμενοι αλλαγές που έρχονται σε αντίθεση με τις επιθυμίες του Μπέκετ.

Ο 24χρονος παραγωγός του έργου, Medeea Anton, παρατήρησε πως στην απόφαση της ακύρωσης της παράστασης δεν δόθηκε σημασία στο γεγονός πως εκτός των ηθοποιών, όλοι οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι στην παραγωγή είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό γυναίκες, ενώ στην ομάδα υπάρχουν και τρανς άτομα και non-binary, ενώ η πλειοψηφία των μελών είναι από την LGBT κοινότητα»

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς οι δασμοί Τραμπ επηρεάζουν την οικονομία και τι σημαίνει για τους Αμερικανούς

Διεθνή / Πώς οι δασμοί Τραμπ επηρεάζουν την οικονομία και τι σημαίνει για τους Αμερικανούς

Οι τελευταίοι οικονομικοί δείκτες δείχνουν ότι οι δασμοί του Προέδρου Τραμπ προκαλούν αύξηση των τιμών και μειώνουν τα πραγματικά εισοδήματα, κάτι που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις πολιτικές του Ρεπουμπλικανών.
LIFO NEWSROOM
Το μυστικό κανάλι που χρησιμοποιούν Ρωσία και Ουκρανία για να ανταλλάσσουν αιχμαλώτους πολέμου

Διεθνή / Το μυστικό κανάλι που χρησιμοποιούν Ρωσία και Ουκρανία για να ανταλλάσσουν αιχμαλώτους πολέμου

Οι ειρηνευτικές συνομιλίες είναι τεταμένες την παραμονή της συνόδου κορυφής Πούτιν-Τραμπ, ωστόσο οι δύο χώρες έχουν καταφέρει να ανταλλάξουν περισσότερους από 10.000 στρατιώτες, κάτι σχεδόν ανήκουστο στον σύγχρονο πόλεμο
LIFO NEWSROOM
Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Διεθνή / Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Η στρατηγική αναγέννησης του ρωσικού στρατού και πώς ο Βλαντίμιρ Πούτιν αξιοποιεί την οικονομική ανθεκτικότητα και την κινητοποίηση για να αλλάξει την κατεύθυνση του πολέμου στην Ουκρανία
LIFO NEWSROOM
Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Διεθνή / Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως τα περιστατικά καρκίνου από την ακτινοβολία των βομβών στην Χιροσίμα και το Ναγκασάκι θα σκοτώσουν λιγότερο από το 1% των επιζώντων. Αναλυτικά αποτελέσματα 80 χρόνια μετά τις επιθέσεις.
LIFO NEWSROOM
Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Διεθνή / Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Η Ουκρανία αντιμετωπίζει αυξανόμενα στρατηγικά προβλήματα και απογοήτευση στο στρατό της, καθώς η παραδοσιακή σοβιετική ιεραρχία δημιουργεί αχρείαστες απώλειες και μειώνει το ηθικό των στρατευμάτων. Η αναγκαία αλλαγή στρατηγικής και διοίκησης είναι πιο επιτακτική από ποτέ.
LIFO NEWSROOM
Πως η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Διεθνή / Πώς η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Η μουσική και τα τραγούδια αναδεικνύουν την κουλτούρα των πολυτελών μαρκών. Από τη διάσημη επιτυχία "Dior" μέχρι την ανάκαμψη της Gucci, αναλύουμε πώς η μουσική επηρεάζει τις πωλήσεις και τις στρατηγικές των μεγάλων οίκων
LIFO NEWSROOM