Η εταιρεία που κατέχει το ελικόπτερο στο οποίο επιβάτες ήταν ο Κόμπι Μπράιαντ, η κόρη του και επτά ακόμη, όταν συνετρίβη, δεν είχε άδεια να πετάξει σε ομίχλη, λένε αξιωματούχοι.

 

Η Island Express Helicopters περιοριζόταν να λειτουργεί μόνο αν ο πιλότος μπορούσε να δει καθαρά ενώ πετούσε. Ο πιλότος, σύμφωνα με δημοσιεύματα, είχε την ομοσπονδιακή πιστοποίηση για να πετάξει το ελικόπτερο στηριζόμενος μόνο σε όργανα πιλοτηρίου. Ωστόσο, είναι πιθανό να είχε λίγη εμπειρία σε μια τέτοια κατάσταση, λένε οι ειδικοί. Αυτό οφείλεται στον περιορισμό του από την άδεια της εταιρείας.

 

Οι New York Times αναφέρουν πως το ελικόπτερο είχε εξελιγμένα όργανα, με έγκριση της FAA για πτήση με βάση αυτά και ο πιλότος είχε την απαιτούμενη ομοσπονδιακή πιστοποίηση για να πετάξει βασιζόμενος σε αυτά, σύμφωνα με τρεις πηγές εξοικειωμένες με τις δραστηριότητες της εταιρείας. Αλλά λόγω των περιορισμών στον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία έχει εγκριθεί για να λειτουργήσει κατά τη μεταφορά επιβατών, έπρεπε να πετά μόνο υπό συνθήκες επαρκούς ορατότητας.

Αυτές οι νέες πληροφορίες για την Island Express εγείρουν νέα ερωτήματα. Γιατί ο πιλότος δεν κατέθεσε σχέδιο πτήσης με βάση τα όργανα, που θα του επέτρεπε να ανέβει σε υψόμετρο πολύ μεγαλύτερο από τους λόφους που ήταν καλυμμένους από ομίχλη και να πάει στο αεροδρόμιο Καμαρίλο, που δεν απέχει πολύ από το σημείο που διεξαγόταν το τουρνουά μπάσκετ στο οποίο κατευθύνονταν οι επιβάτες του. 

 

 


Η αιτία της συντριβής είναι ακόμη υπό διερεύνηση. Η Island Express  περιοριζόταν σε πτήσεις υπό τους λεγόμενους κανόνες πτήσης, που σημαίνει ότι οι πιλότοι πρέπει να είναι σε θέση να βλέπουν καθαρά έξω από το αεροσκάφος στο φως της ημέρας, δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών (NTSB) Keith Holloway. Δεν επιτρεπόταν στην εταιρεία να πετάει ελικόπτερό της με τη χρήση μόνο οργάνων πιλοτηρίου. Ο Holloway δήλωσε ότι δεν ήταν γνωστό αν ο πιλότος, ο Ara Zobayan, πετούσε χρησιμοποιώντας τα όργανα αυτά στην μοιραία πτήση. 


Ο Zobayan είχε άδεια να πετάξει με όργανα πιλοτηρίου, δήλωσε στο Forbes ο Kurt Deetz, πρώην πιλότος της εταιρείας που πετούσε με τον Μπράιαντ για δύο χρόνια. Ωστόσο, πρόσθεσε: «Δεν νομίζω ότι είχε κάποια πραγματική εμπειρία στα σύννεφα».

 

 

Την Πέμπτη, η εταιρεία δήλωσε ότι αναστέλλει τις δραστηριότητες της. «Το σοκ του ατυχήματος επηρέασε όλο το προσωπικό και η διοίκηση αποφάσισε ότι η υπηρεσία θα ανασταλεί μέχρι να θεωρηθεί κατάλληλη ξανά η λειτουργία της  για το προσωπικό και τους πελάτες»,  ανέφερε σε δήλωσή. Μια προκαταρκτική έκθεση σχετικά με τη συντριβή αναμένεται μέσα σε περίπου 10 ημέρες. Το ελικόπτερο - ένα Sikorsky S-76B - κατέπεσε στην πλαγιά ενός λόφου έξω από την πόλη Καλαμπάσας την Κυριακή το πρωί. Οι συνθήκες ήταν ομιχλώδεις όταν απογειώθηκε και η τοπική αστυνομία είχε καθηλώσει τα ελικόπτερά της λόγω του κακού καιρού.

 

 

Ο πιλότος ζήτησε από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ειδική άδεια, για να πετάξουν, δήλωσε η Jennifer Homendy, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της NTSB, που κλήθηκε να συλλέξει στοιχεία. Το ελικόπτερο, πρόσθεσε, ήταν στον αέρα για 12 λεπτά προτού δοθεί η άδεια. Ο πιλότος στη συνέχεια ζήτησε από τους ελεγκτές να «ακολουθήσουν την πτήση», μια βοήθεια που δίνεται στα ελικόπτερα για να αποφευχθούν οι συγκρούσεις, αλλά του είπαν ότι ήταν πολύ χαμηλά για να εντοπιστεί από ραντάρ. Λίγα λεπτά αργότερα, ο πιλότος δήλωσε ότι «ανέβαινε για να αποφύγει ένα στρώμα νεφών», πρόσθεσε. Το ελικόπτερο ανέβηκε και ξεκίνησε μια αριστερή κατηφορική στροφή, σύμφωνα με τα δεδομένα ραντάρ, πριν χαθεί η επικοινωνία.

 

Με πληροφορίες από BBC/ ΝΥΤ