Στη μεγαλύτερη έκθεση διαδραστικής ψυχαγωγίας στον κόσμο που διοργανώνεται κάθε χρόνο στην Κολωνία το gaming έχει την τιμητική του. Φέτος το βάρος πέφτει στις υπηρεσίες cloud και στο πώς αυτές αλλάζουν τα δεδομένα.

 

Η Gamescom δεν χρειάζεται συστάσεις στους λάτρεις των βιντεοπαιχνιδιών αλλά και των νέων τεχνολογιών. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση προϊόντων διαδραστικής ψυχαγωγίας στον κόσμο, η οποία από τις 20 έως τις 24 Αυγούστου αναμένεται να προσελκύσει χιλιάδες επισκέπτες.

 

Ενδεικτικά μόνο πέρσι επισκέφθηκαν την Gamescom πάνω από 370.000 επισκέπτες: επαγγελματίες και ερασιτέχνες gamers και ειδικοί από τον χώρο των νέων τεχνολογιών αλλά και των τηλεπικοινωνιών, δεδομένου ότι το ίντερνετ αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του gaming. Στον τεράστιο εκθεσιακό χώρο των 210.000 τ.μ. πάνω από 1000 εκθέτες παρουσιάζουν φέτος ό,τι νεότερο και πιο καινοτόμο έχουν να προσφέρουν. Aνάμεσά τους παρούσα στην Gamescom είναι και η ελληνική Enarxis Dynamic Media με έδρα στην Αθήνα.

 

 

 

Οι υπηρεσίες cloud αλλάζουν ριζικά τα δεδομένα
Στο επίκεντρο της φετινής Gamescom βρίσκεται το λεγόμενο cloud-gaming. Στην πράξη αυτό που αλλάζει με την εισαγωγή των cloud τεχνολογιών είναι ότι η συμμετοχή στο βιντεοπαιχνίδι αποσυνδέεται από την ανάγκη για σταθερό υπολογιστή. Τα παιχνίδια δεν αποθηκεύονται πλέον σε έναν σκληρό δίσκο αλλά σε έναν απομακρυσμένο κεντρικό διακομιστή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο χρήστης να μπορεί να παίξει το αγαπημένο παιχνίδι του από οποιαδήποτε φορητή συσκευή, laptop, smartphone, tablet ή ακόμη και σε smart-tv, με μόνη προϋπόθεση το γρήγορο και σταθερό ίντερνετ. Αξίζει να σημειωθεί ότι το cloud-gaming υπάρχει ήδη εδώ και χρόνια, ωστόσο πλέον γίνεται σταδιακά ο κανόνας, με μεγάλες πλατφόρμες όπως η google να επενδύουν συστηματικά σε αυτό.

 

 

 

To μεινέκτημα της νέας γενιάς βιντεοπαιχνιδιών είναι βέβαια «ο ίδιος της ο εαυτός». Με άλλα λόγια η απόλυτη εξάρτηση από το ίντερνετ. Με μια αργή ή ασταθή σύνδεση στο διαδίκτυο η εικόνα των βιντεοπαιχνιδιών παγώνει και ο χρήστης δεν μπορεί να συνεχίσει να παίζει από το σημείο που σταμάτησε. Αντιμέτωποι με νέες προκλήσεις βρίσκονται βέβαια και οι προγραμματιστές. Ο κόσμος του cloud-gaming είναι διαφορετικός, αφού κάθε βιντεοπαιχνίδι πρέπει να προσαρμόζεται στα τεχνικά δεδομένα και τις δυνατότητες της εκάστοτε φορητής συσκευής πχ. ενός smartphone.

 

Αυξάνεται ο τζίρος της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών
Σε κάθε περίπτωση ο κλάδος των βιντεοπαιχνιδιών ανθεί. Πέρυσι τα κέρδη της βιομηχανίας gaming αυξήθηκαν παγκοσμίως κατά 11%, με τον τζίρο να αγγίζει τα 2,8 δισεκατομμύρια ευρώ. 

 

 

 

Με πληροφορίες από Deutsche Welle