ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Ρομποτικά ταξί χωρίς τιμόνι έρχονται στους δρόμους των ΗΠΑ το 2019

Ρομποτικά ταξί χωρίς τιμόνι έρχονται στους δρόμους των ΗΠΑ το 2019 Facebook Twitter
General Motors
1

Ρομποτικά ταξί χωρίς τιμόνι και πεντάλ θέλει να «ρίξει» στους δρόμους το 2019 η General Motors, η οποία έχει ήδη καταθέσει αίτηση για τη σχετική άδεια, ενώ έχει καθοριστεί και η περιοχή δοκιμών, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η γερμανική εφημερίδα Die Welt.

Με την πρώτη ματιά στον εσωτερικό χώρο του αυτοκινήτου, κάποιος μπορεί να διακρίνει πως στην πρώτη σειρά των καθισμάτων, το παρμπρίζ προσφέρει απεριόριστη θέα. Όμως με μια πιο προσεκτική ματιά γίνεται αντιληπτό ότι λείπουν κρίσιμα όργανα: το ταχύμετρο και το τιμόνι. Ακόμα και τα πεντάλ δεν είναι ορατά στο χώρο των ποδιών του καθίσματος του οδηγού, γράφει η Die Welt. Έτσι θα είναι το πρώτο πραγματικό ρομποτικό ταξί, που αναμένεται στους δρόμους των ΗΠΑ το επόμενο έτος.

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία General Motors (GM), στην οποία παλαιότερα ανήκε και η Opel, θέλει να φέρει το 2019 περίπου 2.500 αυτοκινούμενες εκδόσεις του ηλεκτρικού αυτοκινήτου Chevrolet Bolt στο δρόμο. Τώρα πολλοί κατασκευαστές πειραματίζονται με μερικώς ή και εντελώς αυτόνομα οχήματα, επισημαίνεται στο δημοσίευμα.

Τα αυτοκινούμενα δοκιμαστικά αυτοκίνητα προσφέρουν, τουλάχιστον θεωρητικά, την ευκαιρία στους επιβάτες να παρεμβαίνουν. Στις δοκιμές που γίνονται στους δρόμους υπάρχει πάντα ένας ειδικά εκπαιδευμένος οδηγός ο οποίος παρακάμπτει τον υπολογιστή σε περίπτωση λάθους.

Αυτό δεν θα είναι πλέον εφικτό με το μοντέλο Cruise AV της GM. Ακόμη και αν υπήρχε οδηγός δεν θα βοηθούσε, καθώς λείπουν τιμόνι και πεντάλ.

Ρομποτικά ταξί χωρίς τιμόνι έρχονται στους δρόμους των ΗΠΑ το 2019 Facebook Twitter
General Motors

Η GM έχει ήδη ζητήσει άδεια από το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ για ρομποτικά ταξί. Οι αρχές δεν έχουν δώσει ακόμη έγκριση, καθώς οι νόμοι δεν συμβαδίζουν με τον ρυθμό της τεχνολογικής ανάπτυξης. Το Cruise AV δεν μπορεί να συμμορφωθεί με ορισμένους κανόνες, σύμφωνα με την GM. Για παράδειγμα, με την απαίτηση να έχει ενσωματωμένο αερόσακο στο τιμόνι.

Έτσι η GM εξήγησε στις αρχές πως το Robo-Taxi θα παρέχει το ίδιο επίπεδο ασφάλειας χωρίς να τηρεί το γράμμα του νόμου. Για παράδειγμα με την εγκατάσταση αερόσακων συνοδηγού και στις δύο πλευρές. Ανοιχτό παραμένει βέβαια, εάν και πότε οι εμπειρογνώμονες του υπουργείου θα συμφωνήσουν με το πείραμα.

Το καλοκαίρι, η αυτόνομη οδήγηση γίνεται πραγματικότητα στο Αμβούργο

Ωστόσο, πολλοί ανταγωνιστές ακολουθούν αυτήν την εξέλιξη. Παραδείγματος χάριν, όπως αναφέρει η γερμανική εφημερίδα, η BMW δοκιμάζει ήδη στόλο αυτο-οδηγούμενων αυτοκινήτων στην κίνηση, μέσα και γύρω από το Μόναχο. Η Daimler και η Bosch ανακοίνωσαν ένα κοινό robo-taxi για την αρχή της επόμενης δεκαετίας. Σε αυτό προστέθηκαν νέοι ανταγωνιστές, όπως η Tesla.

Ακόμη, η Google έχει ήδη πριν μερικά χρόνια δοκιμάσει αυτοκίνητα χωρίς τιμόνι, φυσικό αέριο και φρένο, τα οποία κατασκεύασε η θυγατρική της εταιρεία Waymo. Ωστόσο όταν αυτά κινούνται στον δρόμο με επιβάτες, διαθέτουν τιμόνι και πεντάλ, ώστε να υπάρχει δυνατότητα παρέμβασης σε περίπτωση ανάγκης.

Πάντως, η Waymo έχει σε ετοιμότητα έναν στόλο Chrysler-Minivans, στα οποία επιθυμεί μέσα στο 2019 να καταργήσει τους δοκιμαστικούς οδηγούς. Σε περίπτωση οι επιβάτες έχουν επιφυλάξεις, μπορούν να παρέμβουν οι ίδιοι .

Η περιοχή εκκίνησης θα μπορούσε να είναι το Σαν Φρανσίσκο

Η GM αρχικά θέλει να χρησιμοποιήσει τα robo-taxis μόνο σε καλά καθορισμένες περιοχές. Πιθανότερο η εκκίνηση να γίνει από το κέντρο του Σαν Φρανσίσκο, όπου η εταιρεία έχει ήδη αποκτήσει εμπειρία με αυτόνομα οχήματα που εξακολουθούν να έχουν τιμόνια και πεντάλ.

Οι χρήστες μπορούν να καλέσουν τα ρομποτάκια ταξί μέσω της εφαρμογής για κινητά. Κατά την άφιξη του οχήματος ρυθμίζονται αυτόματα ο κλιματισμός και το σύστημα ψυχαγωγίας, σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις του χρήστη. Μέσα στο αυτοκίνητο θα υπάρχουν οθόνες αφής για να παρακολουθήσετε τη διαδρομή και να έρθετε σε επαφή με ένα κέντρο εξυπηρέτησης. Στην οθόνη θα εμφανίζεται επίσης ένα κουμπί, το μόνο που επιτρέπει παρέμβαση στην οδήγηση: Πατώντας το σε περίπτωση ανάγκης η πορεία του αυτοκινήτου διακόπτεται άμεσα πριν από την ολοκλήρωση της διαδρομής.

Πηγή: Die Welt

Τech & Science
1

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα είδος αλεπούς ισως ήταν «ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου», λένε αρχαιολόγοι

Τech & Science / Ένα είδος αλεπούς ίσως ήταν «ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» πριν από τον σκύλο, λένε αρχαιολόγοι

Η ανάλυση σκελετικών υπολειμμάτων ηλικίας 1.500 ετών στην Παταγονία υποδηλώνει ότι το Dusicyon avus ήταν «ένας πολύτιμος σύντροφος για τις ομάδες κυνηγών-τροφοσυλλεκτών»
NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Φήμες λένε ότι το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ζήτησε διακαώς από την GM ρομποτικά περιπολικά, χωρίς οδηγούς, προκειμένου να προσεγγίζουν τα Εξάρχεια και τα σημεία πέριξ αυτών... ..τα περιπολικά που θα δοθούν, εάν δοθούν, θα είναι χωρίς χρέωση προς το ελληνικό δημόσιο, εφόσον θα πρόκειται από εκείνα που θα χρησιμοποιηθούν στα crash tests της εταιρείας... ..τα συγκεκριμένα, υπό ρεαλιστικές συνθήκες...!