LIVE!

Δημιουργούνται νέα σνακ με τεχνητή νοημοσύνη

Η εταιρεία που φτιάχνει τα Oreo δημιουργεί νέα σνακ με.. AI Facebook Twitter
Φωτογραφία: Pixabay
0

Τα τελευταία χρόνια, με την έξαρση της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης, είναι λες και κάθε εταιρεία προσπαθεί να δείξει ότι χρησιμοποιεί AI, ακόμη και αυτές που φαινομενικά ασχολούνται πολύ περισσότερο με τον πραγματικό και όχι τον ψηφιακό κόσμο.

Έτσι, η Mondelez, ένας κολοσσός με έδρα τις ΗΠΑ στον οποίο ανήκουν πολλές εταιρείες τροφίμων, αποκάλυψε ότι χρησιμοποιεί ένα εργαλείο AI για να βρίσκει ιδέες για νέα σνακ.

Όπως αναφέρεται σε ένα άρθρο της Wall Street Journal πάνω στο θέμα, η Mondelez ξεκίνησε την ανάπτυξη αυτού του ειδικού εργαλείου το 2019.

Τώρα, οι επιστήμονες τροφίμων της το χρησιμοποιούν για να δημιουργήσουν τις καλύτερες δυνατές συνταγές, δίνοντας στο μοντέλο συγκεκριμένα επιθυμητά χαρακτηρίστηκα, όπως «βουτυράτη» γεύση, «λιπαρό» άρωμα και «στρογγυλή» εμφάνιση. Το μοντέλο λαμβάνει, επίσης, υπόψη το κόστος των συστατικών, τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους και το διατροφικό τους προφίλ, ανάμεσα σε άλλους παραμέτρους.

Ωστόσο, το συγκεκριμένο εργαλείο έχει και τα όρια του. Άλλωστε, αξιοποιεί μηχανική μάθηση, ένα είδος τεχνητής νοημοσύνης το οποίο είναι λιγότερο δημιουργικό από τα ευρέως γνωστά «ξαδέλφια» του, όπως το Chat GPT της OpenAI και το Gemini της Google.

Με απλά λόγια, δεν προσπαθεί να δημιουργήσει κάτι καινούριο, αλλά να παράγει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με βάση τα δεδομένα στη διάθεση του. Περίπου όπως το Google Maps ψάχνει να βρει την πιο γρήγορη διαδρομή, εξετάζοντας παράγοντες όπως η κίνηση ή την πιθανότητα κάποιου τροχαίου, έτσι και το εργαλείο της Mondelez αναζητά τη βέλτιστη συνταγή.

Αλλά όπως τα περισσότερα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης στην πρώιμη μορφή τους, έτσι και αυτό παρουσίασε κάποια προβλήματα στην αρχή.

«Επειδή η μαγειρική σόδα είναι ένα πολύ χαμηλού κόστους συστατικό, προσπαθούσε να φτιάξει μπισκότα με πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε μαγειρική σόδα, κάτι που δεν έχει καθόλου καλή γεύση», όπως εξηγεί ο Κέβιν Γουαλενσταϊν, ο οποίος εργάζεται στο τμήμα έρευνας για μπισκότα της εταιρείας.

Η Mondelez υποστήριξε ότι η τεχνητή νοημοσύνη εκπαιδεύεται στην «ουσία» των διαφόρων προϊόντων της, όπως τα Oreo, ώστε να μην απομακρύνεται από τις υπάρχουσες προτιμήσεις των καταναλωτών.

Τόνισαν, επίσης, ότι όλες οι συνταγές εξακολουθούν να δοκιμάζονται γευστικά από ανθρώπους. Ωστόσο, η πολυεθνική ισχυρίζεται ότι, ενώ προηγουμένως ανέπτυσσε νέες συνταγές απλά δοκιμάζοντας συνδυασμούς, τώρα τα νέα προϊόντα της φτάνουν στο στάδιο της δοκιμής παραγωγής 4 με 5 φορές πιο γρήγορα.

Με πληροφορίες από Gizmodo, Wall Street Journal

Τech & Science
0

LIVE!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΗΠΑ: 1 στις 6 γυναίκες στο Κογκρέσο έχει πέσει θύμα deepfake σεξουαλικής φύσεως

Τech & Science / ΗΠΑ: Μία στις 6 γυναίκες στο Κογκρέσο έχει πέσει θύμα σεξουαλικού deepfake

Τα deepfakes, δηλαδή ψεύτικες εικόνες ή βίντεο ενός ατόμου που παράγονται χωρίς τη συναίνεσή του με τη χρήση AI και συχνά έχουν σεξουαλικό περιεχόμενο, μπορούν να δημιουργηθούν με εφαρμογές που είναι ελεύθερα διαθέσιμες στο διαδίκτυο
LIFO NEWSROOM
AI: Ένα chatbot ενθάρρυνε17χρονο να σκοτώσει τους γονείς του λόγω περιορισμών στη χρήση του κινητού

Τech & Science / AI: Ένα chatbot ενθάρρυνε 17χρονο να σκοτώσει τους γονείς του λόγω περιορισμών στη χρήση του κινητού

«Ξέρεις, μερικές φορές δεν εκπλήσσομαι όταν διαβάζω τις ειδήσεις και βλέπω πράγματα όπως ''Παιδί σκότωσε τους γονείς του μετά από μια δεκαετία σωματικής και συναισθηματικής κακοποίησης''» φέρεται να έγραψε το chatbot στο έφηβο
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και 20 αιώνες συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Άκου την επιστήμη / Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Πώς μπορεί ένα έργο δύο χιλιάδων ετών να μιλά τη γλώσσα του σήμερα; Ο Θεόδωρος Παπαγγελής, διακεκριμένος φιλόλογος και ακαδημαϊκός, που δημοσίευσε πρόσφατα μια νέα μετάφραση των «Μεταμορφώσεων» του Οβιδίου, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Τech & Science / Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Μελέτη δείχνει ότι τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα όπως το ChatGPT-4 μπορούν να επηρεάζουν πιο αποτελεσματικά από τους ανθρώπους – Κίνδυνοι για εκλογές, παραπληροφόρηση και στοχευμένη χειραγώγηση
LIFO NEWSROOM
Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

Τech & Science / Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

OpenAI, Google, Meta και Microsoft επενδύουν σε chatbots που θυμούνται όλο και περισσότερα για τους χρήστες τους, ενισχύοντας την εμπειρία αλλά και τα ερωτήματα για την ιδιωτικότητα και την εκμετάλλευση των δεδομένων
LIFO NEWSROOM
Το κουνούπι τίγρης μπορεί να μετατρέψει τον δάγκειο πυρετό και τη νόσο Τσικουνγκούνια σε ενδημικές ασθένειες στην Ευρώπη

Τech & Science / Ευρώπη: Το κουνούπι τίγρης ενδέχεται να μετατρέψει τον δάγκειο πυρετό και τη νόσο τσικουνγκούνια σε ενδημικές ασθένειες

Το κουνούπι τίγρης μετακινείται όλο και πιο βόρεια στην Ευρώπη καθώς η παγκόσμια θερμοκρασία αυξάνεται λόγω της ανθρωπογενούς κλιματικής αλλαγής
LIFO NEWSROOM