Σε αρκετά δύσκολη θέση βρέθηκε νωρίτερα στην αίθουσα της Ολομέλειας ο υπουργός Παιδείας, απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις των μαθητών της Βουλής των Εφήβων.

 

Οι έφηβοι βουλευτές απηύθυναν στον υπουργό ερωτήσεις για την ειδική αγωγή, τα Αρχαία Ελληνικά, το μάθημα των Θρησκευτικών και τις μαθητικές παρελάσεις, ασκώντας σφοδρή κριτική στην πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση.

 

«Δεν είναι λογικό στην πρώτη γυμνασίου να διδάσκονται περισσότερα Αρχαία από ό,τι Νέα Ελληνικά» σημείωσε ο κ. Φίλης απαντώντας σε ερώτηση για τη μείωση των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών και πρόσθεσε ότι «αν κάποιος δεν γνωρίζει καλά τα Αρχαία Ελληνικά, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να μιλήσει καλά ελληνικά».

 

«Όπως ένα φυτό δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς τις ρίζες του, έτσι και τα Νέα Ελληνικά δεν μπορούν να επιβιώσουν χωρίς τα Αρχαία» ήταν η απάντηση του έφηβου βουλευτή Δωδεκανήσου Γιώργου Μπακάλη που προκάλεσε θύελλα χειροκροτημάτων από τους παρευρισκομένους, με τον υπουργό Παιδείας να απαντά: «Μην αντιμετωπίζετε ιδεολογικά το θέμα των Αρχαίων».

 

Εξίσου έντονη αντιπαράθεση του υπουργού με μαθητή σημειώθηκε και για το μάθημα των θρησκευτικών. Ο έφηβος βουλευτής Αρκαδίας Φώτης Μουρούτσος κατηγόρησε τον κ. Φίλη πως οι απόψεις του για την κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων και της πρωινής προσευχής σε συνδυασμό με την αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας των θρησκευτικών στρέφονται κατά της εθνικής μας ταυτότητας.

 

«Η δημοκρατία αποτελεί τη βάση της εθνικής μας ταυτότητας. Λέτε ότι δεν σέβομαι το έθνος και την ταυτότητά μας με αυτά που λέω. Είναι λάθος και διχασμός. Δεν θα πάμε ποτέ μπροστά όταν αμφισβητούμε ο ένας τον άλλον. Δεν υπάρχει περιούσιος λαός», ήταν η απάντηση του υπουργού Παιδείας.

 

Τέλος, αμηχανία προκάλεσε στον υπουργό η ερώτηση της Μαρίας Φλιούρα, μαθήτριας σχολείου ειδικής αγωγής για τα επαγγελματικά δικαιώματα.

 

«Θα ήθελα εκ μέρους της πολιτείας να εκφράσω την αυτοκριτική ή και την ντροπή μας. Γιατί η ειδική εκπαίδευση στο σύνολό της είναι παραμελημένη», σημείωσε με συστολή ο Νίκος Φίλης, προαναγγέλλοντας την ίδρυση Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου και Λυκείου, στο οποίο θα παιδιά που θα φοιτούν θα έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους αποφοίτους ΕΠΑΛ που με το νέο σύστημα θα μπορούν στο τέταρτο έτος να κάνουν πρακτική άσκηση λαμβάνοντας το 75% του βασικού μισθού έχοντας και κοινωνική ασφάλιση.

 

«Έχουμε πλήρη συνείδηση ότι τα σχολεία σας θέλουν περισσότερο έμπρακτο ενδιαφέρον από την πολιτεία και σας το υποσχόμαστε», κατέληξε ο Υπουργός Παιδείας.