ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Όντως πιστεύω κι εγώ πως τα αρχαία ελληνικά μπορούν να βοηθήσουν σε μεγάλο βαθμό στην κατανόηση και στη βαθύτερη γνώση των νέων ελληνικών. Παρόλα αυτά, δεν ξέρω κατά πόσο είναι δυνατό το (ελληνικό) σχολείο να καταφέρει να διδάξει με τέτοιο τρόπο και σε τέτοιο βάθος τα αρχαία, ώστε πράγματι αυτά να βοηθούν τα παιδιά να κατανοούν καλύτερα τα νέα -νομίζω πως θέλει πολλές ώρες, καταρτισμένους εκπαιδευτικούς που μάλιστα να μπορούν να εξάψουν το ενδιαφέρον των μαθητών για τα αρχαία, πράγμα εξαιρετικά δύσκολο (τα αρχαία μου φαίνεται είναι από τα λιγότερο "ελκυστικά" μαθήματα για τους περισσότερους). Ίσως την απαραίτητα βαθιά γνώση των αρχαίων που οδηγεί σε καλύτερη γνώση των νέων να μπορούν να λάβουν ελάχιστοι σε τέτοια ηλικία και να απαιτείται αρκετή μελέτη σε ακαδημαϊκό επίπεδο. Οπότε, απ' τη μια δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να καταργηθούν τα αρχαία, αλλά από την άλλη ίσως λίγο περισσότερη έμφαση στα ίδια τα νέα ελληνικά να είχε υψηλότερο οριακό όφελος στη γνώση των τελευταίων (δεδομένης και της μειωμένης σημασίας που δίνεται τώρα στα νέα με εξαιρετικά μεγαλύτερη έμφαση να δίνεται στα αρχαία από μαθητές και καθηγητές), που είναι και το κύριο ζητούμενο. Τώρα αν θα υπάρχει περιθώριο να ενταθεί η διδασκαλία των νέων χωρίς μείωση των αρχαίων δεν το γνωρίζω.. πάντως κάτι τέτοιο θα σήμαινε υψηλότερο ποσοστό γλωσσικών μαθημάτων και μείωση ωρών για θετικές επιστήμες, τέχνες κλπ. Φιλόλογος δεν είμαι, ούτε κάποια μελέτη έχω κάνει στα οφέλη της γνώσης των αρχαίων πάνω στη γνώση των νέων, αλλά σίγουρα για την απόφαση πάνω σ' αυτό το θέμα εκπαιδευτικής πολιτικής δεν πρέπει να βασιζόμαστε στο "ευφυολόγημα" με το δέντρο/φυτό και τις ρίζες. Στο κάτω κάτω ας γίνει μια επιστημονική μελέτη, ας ρωτηθούν ειδικοί σχετικά με το αν μετακίνηση βάρους από τα αρχαία στα νέα μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη γνώση των νέων
Σχολιάζει ο/η