Συνεχίζεται η οργή για το «Leaving Neverland» και όσα αποκαλύπτει για τον Μάικλ Τζάκσον

Συνεχίζεται η οργή για το «Leaving Neverland» και όσα αποκαλύπτει για τον Μάικλ Τζάκσον Facebook Twitter
Οι κληρονόμοι και η οικογένεια του τραγουδιστή λένε πως το ντοκιμαντέρ δεν περιλαμβάνει την άποψη του, αλλά και της οικογένειας του, για τις σοβαρές καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση
0

Οι κληρονόμοι του Μάικλ Τζάκσον στράφηκαν κατά του Channel 4, το οποίο προγραμματίζει την προβολή του «Leaving Neverland», ενός ντοκιμαντέρ στο οποίο δύο άντρες κατηγορούν τον διάσημο τραγουδιστή πως τους παρενόχλησε σεξουαλικά όταν ήταν παιδιά. 

Ο δικηγόρος που εκπροσωπεί τους κληρονόμους, ο Χάουαρντ Γουάιτζμαν, έστειλε επιστολή στο κανάλι στην οποία  αναφέρει πως το ντοκιμαντέρ παραβιάζει τους κανόνες δεοντολογίας που το ίδιο έχει θέσει. 

Ο Γουάιτζμαν γράφει πως οι δημιουργοί του «Leaving Neverland», το οποίο έχει προγραμματιστεί να προβληθεί τον Μάρτιο δεν επιχείρησαν να ζητήσουν σχόλιο για τις κατηγορίες από το ίδρυμα Μάικλ Τζάκσον, την οικογένεια του, τους φίλους του και οποιονδήποτε γενικά υπερασπίζεται τον τραγουδιστή.

Ο δικηγόρος λέει πως κάτι τέτοιο θα ήταν απαραίτητο βάσει των προδιαγραφών του συγκεκριμένου τηλεοπτικού σταθμού άλλα και των βασικών δημοσιογραφικών κανόνων δεοντολογίας.

Στην επιστολή υπάρχει ένα απόσπασμα από τους κανόνες δεοντολογίας που θέτει το κανάλι, οι οποίοι είναι διαθέσιμοι δημόσια. Στο συγκεκριμένο απόσπασμα αναφέρεται πως όταν μία εκπομπή προχωρά σε «σοβαρές κατηγορίες» τότε «όσοι εμπλέκονται θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα μίας σωστής και έγκαιρης απάντησης»

«Νομίζω πως συμφωνούμε όλοι πως οι ψευδείς καταγγελίες που υπάρχουν στο "ντοκιμαντέρ" σας είναι "σοβαρές καταγγελίες"», γράφει το γράμμα. «Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς σοβαρότερες κατηγορίες για οποιονδήποτε», προσθέτει. 

«Σε αυτό περιλαμβάνεται και η ονομαστική αναφορά σε πρόσωπα που υποτίθεται αντικατέστησαν τον Ρόμπσον και τον Σέιφτσακ (τους δύο άντρες που μιλούν στο ντοκιμαντέρ) ως σεξουαλικά θύματα του Τζάκσον. Όμως τα συγκεκριμένα άτομα έχουν σαφώς και δημοσίως αρνηθεί πως υπήρξαν ποτέ θύματα ασέλγειας», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην επιστολή. 

Ο τηλεοπτικός σταθμός απάντησε με ανακοίνωση. Σε αυτήν αναφέρεται πως οι κατηγορίες κατά του Μάικλ Τζάκσον αντικρούονται στο ντοκιμαντέρ από δηλώσεις διάψευσης που είχε κάνει ο τραγουδιστής όσο ζούσε.

Το κανάλι αναφέρει πως το ντοκιμαντέρ καλύπτει τα βρετανικά δεοντολογικά στάνταρ με τη χρήση αυτών των διαψεύσεων. 

«Σε αυτή την περίπτωση ο άνθρωπος ο οποίος κατηγορείται δεν είναι πια ζωντανός. Επομένως είναι σωστό να χρησιμοποιηθούν οι διαψεύσεις του όσο ζούσε για την εκπομπή», λέει ο σταθμός. 

Ο σκηνοθέτης Νταν Ριντ έχει προκαλέσει και στο παρελθόν την αντίδραση των κληρονόμων του Τζάκσον οι οποίοι σε ανακοίνωση τους ανέφεραν πως «με δόλο εστίασε στον Ρόμπσον και τον Σέιφτσακ».

«Όποιος δει τον ντοκιμαντέρ θα καταλάβει πως είναι μόνο η προσπάθεια να ακούσουμε τις ιστορίες από δύο συγκεκριμένα άτομα και τις οικογένειες τους με τα δικά τους λόγια. Είναι κάτι για το οποίο είμαστε πολύ περήφανοι» είχε δηλώσει τότε ο σκηνοθέτης.  

Η επιστολή των τριών σελίδων από τους κληρονόμους απηχεί αντίστοιχες απόψεις μίας μεγαλύτερης επιστολής που έφτασε την Παρασκευή στο HBO. Σε αυτήν, οι καταγγελίες του Γουέιντ Ρόμπσον και του Τζέιμς Σέιφτσακ χαρακτηρίζονται ως «άτιμες» και ζητείται έρευνα για το παρελθόν των δύο ανδρών. 

Τα δύο κανάλια προχώρησαν στη συμπαραγωγή του ντοκιμαντέρ το οποίο έχει σαν θέμα το πως οι ζωή των δύο αντρών ενεπλάκη με εκείνη του Μάικλ Τζάκσον, όταν εκείνοι ήταν παιδιά και εκείνος στο απόγειο της καριέρας του.

Βασικό μοτίβο του ντοκιμαντέρ είναι το πως όσα έζησαν σε παιδική ηλικία τραυμάτισε την ενήλικη ζωή τους. 

Kαι οι δύο άντρας έχουν πει στις αρχές στο παρελθόν πως ο Τζάκσον δεν τους παρενόχλησε σεξουαλικά. Μάλιστα ο Ρόμπσον το έχει πει και σε δίκη το 2005 ως μάρτυρας. Στη δίκη ο Μάικλ Τζάκσον ήταν κατηγορούμενος για ασέλγεια εις βάρος ενός άλλου αγοριού. 

Αργότερα οι δύο άντρες κατέθεσαν μηνύσεις κατά του τραγουδιστή, ουσιαστικά ανατρέποντας τα όσα είχαν πει αρχικά, οι οποίες απορρίφθηκαν. 

Ο Ρόμπσον και ο Σέιφτσακ έχουν προχωρήσει σε εφέσεις. 

Με πληροφορίες από Guardian

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Πολιτισμός / Σον Πεν: «Η Τζένιφερ Λόρενς είναι ίσως η τελευταία αυθεντική σταρ του κινηματογράφου»

Μιλώντας στο podcast του δημοσιογράφου Λούι Θερού, ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός και σκηνοθέτης επεσήμανε ότι «ο κινηματογραφικός κατασκευαστής σταρ τελείωσε περίπου με την εποχή που εμφανίστηκε η Λόρενς»
LIFO NEWSROOM
Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Πολιτισμός / Κατάρρευση τοιχογραφίας στην Κνωσό μπροστά σε 300 επισκέπτες – Έρευνα για τα αίτια

Τμήμα τοιχογραφίας του 1960 κατέρρευσε στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού παρουσία εκατοντάδων επισκεπτών - Το Υπουργείο Πολιτισμού ενημερώθηκε, η ανατολική πτέρυγα αποκλείστηκε για λόγους ασφαλείας.
LIFO NEWSROOM
Πέθανε σε ηλικία 89 ετών ο Τζο Ντον Μπέικερ – Ο πρώτος Αμερικανός «κακός» του Τζέιμς Μποντ και θρύλος του ‘Walking Tall’

Πολιτισμός / Πέθανε σε ηλικία 89 ετών ο Τζο Ντον Μπέικερ – Ο πρώτος Αμερικανός «κακός» του Τζέιμς Μποντ και θρύλος του ‘Walking Tall’

Η τελευταία του κινηματογραφική εμφάνιση έγινε το 2012 στην ταινία Mud του Τζεφ Νίκολς, πλάι στον Μάθιου Μακόναχι, για την οποία τιμήθηκε με το Robert Altman Award.
LIFO NEWSROOM
Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Ο Μπέντον υπήρξε κεντρικός εκπρόσωπος του αμερικανικού συναισθηματικού ρεαλισμού, δίνοντας έμφαση στις ανθρώπινες σχέσεις και στις λεπτές συγκρούσεις των χαρακτήρων
LIFO NEWSROOM