Η λαίλαπα των influencers στα ξενοδοχεία - Πόσο αξίζει το δωρεάν και το θράσος των «επιδραστικών»

Η λαίλαπα των influencers στα ξενοδοχεία - Πόσο αξίζει το δωρεάν και το θράσος των «επιδραστικών» Facebook Twitter
4

Το πώς ήταν η ζωή πριν το Instagram είναι κάτι που σε λίγα χρόνια μπορεί λίγοι να θυμούνται.

Η νέα ψηφιακή εποχή είναι εδώ και ίσως τελικά η περίφημη ρήση του Άντι Γουόρχολ πως «στο μέλλον ο καθένας θα είναι παγκοσμίως διάσημος για δεκαπέντε λεπτά» να πραγματώνεται τέλεια από τα stories και το ατέρμονο σκρολάρισμα στον κόσμο των social media.

Και κάπου εδώ μπαίνουν στο παιχνίδι οι influencers, αυτοί που καταφέρνουν να κάνουν καριέρα στο διαδίκτυο έχοντας χιλιάδες ακολούθους που υποτίθεται επηρεάζουν και μπορούν να τους πείσουν να αγοράσουν κάτι. Το πόσο πετυχημένοι είναι στ' αλήθεια, είναι άλλο θέμα συζήτησης. Πάντως έρευνες και στοιχεία δείχνουν πως ένα απειροελάχιστο ποσοστό παγκοσμίως μπορεί πραγματικά να συντηρηθεί από πρόμο στους λογαριασμούς του και να μην κάνει μια κανονική δουλειά.

Αυτό που όμως πετυχαίνουν οι influencers είναι αρκετό «δωρεάν»....: δωρεάν φαγητό, ρούχα, καλέσματα σε συναυλίες και events,ταξίδια και δωρεάν διαμονή σε ξενοδοχεία.

Όμως το τελευταίο διάστημα, μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες που είχαν μπει στο «παιχνίδι» της δωρεάν φιλοξενίας με αντάλλαγμα μερικά ποστς και φωτογραφίες, έχουν αρχίσει να αναθεωρούν την πολιτική τους. Δεν απορρίπτουν τελείως την τάση, αλλά πλέον έχουν απαιτήσεις και δεν πείθονται εύκολα. 

Η ελίτ του κλάδου των επιδραστικών, συνήθως δέχεται προσωπικές προσκλήσεις από μεγάλα ξενοδοχεία, αλλά το τελευταίο διάστημα τα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία των επιχειρήσεων, κατακλύζονται από προτάσεις για φιλοξενία σε wannabe-influencers.

Η Kate Jones, διευθύντρια μάρκετινγκ και επικοινωνιών στο Dusit Thani, ένα θέρετρο πέντε αστέρων στις Μαλδίβες, δήλωσε στο The Atlantic ότι το ξενοδοχείο της λαμβάνει τουλάχιστον έξι αιτήματα ημερησίως, συνήθως μέσω άμεσου μηνύματος στο Instagram.

«Οι χρήστες μας γράφουν πως θέλουν να έρθουν στις Μαλδίβες για 10 ημέρες και πως θα κάνουν δύο ποστ στο Instagram τα οποία θα συγκεντρώσουν 2.000 likes», αναφέρει.

Όμως η Jones εξηγεί πως ακόμη και 10 διαφορετικές φωτογραφίες με μπικίνι ημερησίως στην παραλία είναι ιδανικές για εταιρεία μαγιό, αλλά όχι για ξενοδοχείο- ακόμη και αν οι ακόλουθοι είναι πολύ περισσότεροι».

Άλλοι, όπως επεσήμανε, στέλνουν αόριστα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που γράφουν «θέλω να συνεργαστώ μαζί σας», χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις. Τελικά μόνο το 10% των αιτήσεων που λαμβάνει ερευνώνται ως πιθανές συνεργασίες και πλέον από αυτές λίγες φτάνουν στην δωρεάν διαμονή.

Η λαίλαπα των influencers στα ξενοδοχεία - Πόσο αξίζει το δωρεάν και το θράσος των «επιδραστικών» Facebook Twitter
Η Bella Hadid στη Μύκονο

Κάποια ξενοδοχεία έχουν μάλιστα προχωρήσει μέχρι και σε απαγόρευση των influencers και σε συνεργασίες τέτοιου τύπου.

Οι σοβαρές επιχειρήσεις επιλέγουν ακόμη την παραδοσιακή διαφημιστική προβολή και πειραματίζονται με τα social media κάνοντας επιλεκτικές και πολύ στοχευμένες συνεργασίες με διασημότητες που πραγματικά έχουν να προσθέσουν αν όχι στις κρατήσεις τους, τουλάχιστον στο πρεστίζ τους.

Καθώς τα περισσότερα ξενοδοχεία αναγνωρίζουν την αξία της διαφήμισης στο Instagram, αντιμετωπίζουν και το πραγματικό πρόβλημα που είναι ο καθορισμός τρόπων συνεργασίας με τους πρεσβευτές ψηφιακής εποχής και η διαχείριση των αιτημάτων τους. Καμιά φορά οι απαιτήσεις είναι μεγάλες και η απόδοσή μικρή, καθώς ερασιτεχνικές συνεργασίες δεν φέρνουν αποτελέσματα.

Γνωστός pr, manager ξενοδοχείων στο Μπαλί, λέει επίσης πως υπάρχει καταιγισμός μηνυμάτων από ερασιτέχνες που προσεγγίζουν μαζικά ξενοδοχεία ελπίζοντας να πετύχουν δωρεάν διακοπές. Κάποιες φορές ο αριθμός των followers είναι μάλλον αστείος για να αυτοχαρακτηρίζεται κανείς influencer, αλλά το θράσος είναι μεγάλο και ίσως κάποιοι επαγγελματίες την πατήσουν.

Τα ξενοδοχεία έχουν αρχίσει να ζητάνε εγγυήσεις και να ελέγχουν αυστηρά ακόμη και τα ποστς που γίνονται. Επίσης φέρονται να λένε και αρκετά «όχι» σε δωρεάν παροχές.

Οι μονάδες που θέλουν μάλιστα να συνεργαστούν με τους κορυφαίους κάνουν σχολαστική έρευνα και ελέγχουν αν οι λογαριασμοί τους έχουν όντως χιλιάδες πραγματικούς ακολούθους ή αν είναι διογκωμένοι από αγορασμένα bots, δηλαδή ψεύτικους followers. Οι περισσότεροι που στέλνουν μόνοι τους αιτήματα, ανήκουν συνήθως στην δεύτερη κατηγορία και η απάτη τους αποκαλύπτεται.

Πολιτισμός
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Influencer ή τζαμπατζού; Η απροσδόκητη τροπή μιας κόντρας μεταξύ μιας «influencer» κι ενός ξενοδόχου

Διεθνή / Influencer ή τζαμπατζού; Η απροσδόκητη τροπή μιας κόντρας μεταξύ μιας «influencer» κι ενός ξενοδόχου

Η περίπτωση της influencer Elle Darby και πώς αυτή μετατρέπεται σταδιακά σε case study για τον τρόπο που μπορούν τα social media όχι μόνο να επηρεάσουν τη ζωή μας, αλλά και να αντιμετωπιστούν όπως πραγματικά τους αξίζει
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξεκίνησαν τα λαμπρά εγκαίνια του Μεγάλου Αιγυπτιακού Μουσείου - Live η τελετή δίπλα στις Πυραμίδες της Γκίζας

Πολιτισμός / Ξεκίνησαν τα λαμπρά εγκαίνια του Μεγάλου Αιγυπτιακού Μουσείου - Live η τελετή δίπλα στις Πυραμίδες της Γκίζας

Πάνω από 100.000 εκθέματα, ανάμεσά τους ο θησαυρός του Τουταγχαμών, φιλοξενούνται στο μεγαλύτερο μουσείο παγκοσμίως αφιερωμένο αποκλειστικά σε έναν πολιτισμό
LIFO NEWSROOM
Εβραίοι κληρονόμοι μηνύουν Ίδρυμα Γουλανδρή και Met για πίνακα του Βαν Γκογκ που λεηλάτησαν οι ναζί

Πολιτισμός / Εβραίοι κληρονόμοι μηνύουν Ίδρυμα Γουλανδρή και Met για πίνακα του Βαν Γκογκ που λεηλάτησαν οι ναζί

Ο πίνακας εκτίθεται σήμερα στο μουσείο του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή στην Αθήνα - Οι κληρονόμοι ζητούν την επιστροφή του πίνακα και αποζημίωση αντίστοιχη με τη σημερινή αγοραία αξία του έργου
LIFO NEWSROOM
Λούβρο: Κανένα ίχνος από τα κλεμμένα κοσμήματα – Πέντε νέες συλλήψεις για τη ληστεία του αιώνα

Πολιτισμός / Λούβρο: Κανένα ίχνος από τα κλεμμένα κοσμήματα – Πέντε νέες συλλήψεις για τη ληστεία του αιώνα

Παρά τις νέες συλλήψεις, οι ειδικοί εκτιμούν ότι τα κοσμήματα πιθανότατα έχουν ήδη αποσυναρμολογηθεί, ώστε να διατεθούν παράνομα στην αγορά πολύτιμων λίθων
LIFO NEWSROOM
Roisin Murphy

Πολιτισμός / Η μουσικός Róisín Murphy αφαιρέθηκε από φεστιβάλ στην Κωνσταντινούπολη μετά από τρανσφοβική ανάρτηση

Στην ανάρτησή της, η Murphy δημοσίευσε ένα γράφημα που, όπως ισχυρίστηκε, δείχνει «μεγάλη πτώση» στον αριθμό των νέων που αυτοπροσδιορίζονται ως τρανς ή μη δυαδικά άτομα
LIFO NEWSROOM
Billie Eilish Δωρεά Πείνα

Πολιτισμός / Η Billie Eilish δωρίζει 11,5 εκατ. δολάρια για το περιβάλλον και την καταπολέμηση της πείνας

«Σας αγαπώ όλους, αλλά κάποιοι από εσάς έχετε πάρα πολλά χρήματα. Αν είστε δισεκατομμυριούχοι, ίσως είναι καιρός να τα μοιραστείτε», δήλωσε η 23χρονη κατά τη διάρκεια των WSJ Innovator Awards
LIFO NEWSROOM
Η Κατερίνα Σακελλαροπούλου αναλαμβάνει πρόεδρος του Ελληνικού Φεστιβάλ

Πολιτισμός / Η Κατερίνα Σακελλαροπούλου αναλαμβάνει πρόεδρος του Ελληνικού Φεστιβάλ

Το Ελληνικό Φεστιβάλ, που ιδρύθηκε από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, γιόρτασε φέτος 75 χρόνια ιστορίας, αποτελώντας έναν από τους σημαντικότερους πολιτιστικούς θεσμούς της χώρας
LIFO NEWSROOM
Πολύχρωμη έκθεση για παιδικές χαρές με εικαστική ματιά στο Μουσείο Μπενάκη

Πολιτισμός / Πολύχρωμη έκθεση για παιδικές χαρές με εικαστική ματιά στο Μουσείο Μπενάκη

Μία νέα έκθεση για τους αρχιτέκτονες, desiners και εικαστικούς που δημιούργησαν με πρωτοβουλία μιας διεθνούς ελβετικής οργάνωσης υπέροχες παιδικές χαρές και παιχνίδια για τα παιδιά του κόσμου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σπασμένη Φλέβα: Το video clip από το νέο τραγούδι των ΛΕΞ και Kepler is Free

Πολιτισμός / Σπασμένη Φλέβα: Το video clip από το νέο τραγούδι των ΛΕΞ και Kepler is Free

Όλα ξεκίνησαν περίπου τρία χρόνια πριν, όταν ο ΛΕΞ διάβασε για το σενάριο της ταινίας «Σπασμένη Φλέβα» και αποδέχθηκε την πρόταση του σκηνοθέτη, Γιάννη Οικονομίδη, να δημιουργήσει ένα αντιπροσωπευτικό τραγούδι για τις ανάγκες του φιλμ
LIFO NEWSROOM