Sharp Objects: Αιχμηρό, αλλά δεν κοπήκαμε κιόλας

Sharp Objects: Αιχμηρό, αλλά δεν κοπήκαμε κιόλας Facebook Twitter
Ακόμα και μια σύνοψη της βασικής πλοκής χτυπάει πολλά ανησυχητικά καμπανάκια σχετικά με τα βαριά κλισέ που έχει να αντιμετωπίσει ο θεατής, ασχέτως της διαχείρισής τους από συγγραφείς, σκηνοθέτη, καστ και τεχνικούς.
1

Έχουμε τονίσει κατ' επανάληψη πόσο καλή ιδέα γενικώς είναι η μεταφορά μυθιστορημάτων στην τηλεόραση υπό τη μορφή αυτοτελούς μίνι σειράς.

Παρέχεται χώρος για να αναπτυχθεί η πλοκή του βιβλίου χωρίς την αναγκαστική συμπίεση που επιβάλλουν οι χρονικοί περιορισμοί μιας ταινίας και χωρίς την υποχρέωση και το άγχος να μείνει μετέωρο το αφηγηματικό παζλ εν αναμονή ενός δεύτερου ή και περισσότερων κύκλων.

Ακόμα κι όταν το πρωτότυπο υλικό δεν αποτελεί κάποιο λογοτεχνικό ορόσημο, όπως στην περίπτωση του Big Little Lies που αποτέλεσε υπόδειγμα καλογυαλισμένης και εθιστικής σειράς και έγινε μεγάλο σουξέ, παρότι βασίστηκε σε μπεστ σέλερ του συρμού.

Το Sharp Objects συγκριτικά παρουσιάζει από την ίδια την ερμητικά μονόχνοτη και κατατονική φύση του ένα βασικό μειονέκτημα. Στερείται αναπνοών και κυρίως στερείται κάποιου είδους (αυτό)σαρκασμού, έστω και καταχθόνιου.

Υποθέτει κάποιος ότι η επιτυχία ακριβώς εκείνης της σειράς συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό στην απόφαση του καναλιού ΗΒΟ να επιχειρήσει την (ακριβή) τηλεοπτική μεταφορά ενός άλλου «πιασάρικου» βιβλίου, παραδίδοντας τη σκηνοθετική ευθύνη στα χέρια του ίδιου σκηνοθέτη (Ζαν-Μαρκ Βαλέ) και τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην εγνωσμένης ισχύος κλονισμένη ευαισθησία της Έιμι Άνταμς.

Ο στόχος δηλαδή ήταν μάλλον να κάνουν τα «Αιχμηρά αντικείμενα» (που στηρίχθηκαν στο ομώνυμο βιβλίο της Γκίλιαν Φλιν, συγγραφέως και του μετέπειτα κινηματογραφικού Gone Girl) με τους κώδικες του pulp μυστηρίου ό,τι έκαναν τα «Μικρομέγαλα ψέματα» με τα δομικά υλικά του μελοδράματος και της σαπουνόπερας υψηλού πρεστίζ.

Μια σειρά από θεαματικές υπερβάσεις των περιορισμών του είδους δηλαδή σε συνδυασμό με μπόλικη πικάντικη σάλτσα από σύγχρονες αιτιάσεις περί κατακερματισμένης γυναικείας (κυρίως) ψυχοσύνθεσης.

Μόνο που το Sharp Objects συγκριτικά παρουσιάζει από την ίδια την ερμητικά μονόχνοτη και κατατονική φύση του ένα βασικό μειονέκτημα. Στερείται αναπνοών και κυρίως στερείται κάποιου είδους (αυτό)σαρκασμού, έστω και καταχθόνιου.

Sharp Objects: Αιχμηρό, αλλά δεν κοπήκαμε κιόλας Facebook Twitter
Η Καμίλ Πρίκερ είναι μια ρεπόρτερ έγκυρης εφημερίδας του Σεντ Λιούις με φιλοδοξίες για βραβείο Πούλιτζερ. Είναι επίσης αλκοολική, κόβεται σε βαθμό body art.

Κι αυτό είναι μόνο ένα από τα προβλήματά του. Ακόμα και μια σύνοψη της βασικής πλοκής χτυπάει πολλά ανησυχητικά καμπανάκια σχετικά με τα βαριά κλισέ που έχει να αντιμετωπίσει ο θεατής, ασχέτως της διαχείρισής τους από συγγραφείς, σκηνοθέτη, καστ και τεχνικούς.

Η Καμίλ Πρίκερ είναι μια ρεπόρτερ έγκυρης εφημερίδας του Σεντ Λιούις με φιλοδοξίες για βραβείο Πούλιτζερ. Είναι επίσης αλκοολική, κόβεται σε βαθμό body art (στο σώμα της είναι χαραγμένες σημαδιακές λέξεις και ονόματα) και μόλις έχει ολοκληρώσει άλλον έναν κύκλο εντατικής ψυχοθεραπείας.

Παρόλ' αυτά, ο διευθυντής της αποφασίζει να τη στείλει πίσω στους εφιάλτες της παιδικής της ηλικίας, αναθέτοντάς της τη δημοσιογραφική έρευνα των πρόσφατων τελετουργικών φόνων δύο έφηβων κοριτσιών που συνέβησαν στην κωμόπολη που μεγάλωσε.

Παρά τις εύλογες αντιρρήσεις της, αποδέχεται την πρόκληση και επιστρέφει στα μέρη όπου πέθανε από μια μυστηριώδη ασθένεια η αδελφή της και ζει ακόμα η αβάσταχτα ιδιοσυγκρασιακή μητέρα της μαζί με διάφορους άλλους συγγενείς και γνωστούς, κοινό γνώρισμα των περισσοτέρων εκ των οποίων είναι ότι το τσούζουν από το πρωί ως το βράδυ.

 

Σ' αυτό το οικείο καθαρτήριο, θα εμπλακεί ποικιλοτρόπως και με έναν ντετέκτιβ που έχει αναλάβει την υπόθεση εκ μέρους των ομοσπονδιακών αρχών, ενώ συγχρόνως βασανίζεται από μια σειρά φλασμπάκ και οράματα που σκάνε ανεξέλεγκτα, στέλνοντάς την πίσω στο χρόνο.

Ακόμα κι αυτά τα οπτικά ηλεκτροσόκ όμως, μαζί με διάφορα άλλα στοιχεία ονειρικής, μη γραμμικής αφήγησης, και πολλά κοντινά πλάνα σε αντικείμενα-κλειδιά μιας υπόθεσης που φαίνεται να έχει να κάνει πολύ περισσότερο με την προσωπική οδύσσεια της πρωταγωνίστριας, παρά με την επίλυση των φόνων ή της εξαφάνισης έφηβων κοριτσιών, δύσκολα επαναφέρουν τον θεατή στα δρώμενα που μοιάζουν κάποιες στιγμές να κυλάνε οδυνηρά αργά και απελπιστικά προβλέψιμα στο επίπεδο των διαλόγων κυρίως.

Μπορεί να φταίω εγώ ή η κακιά η ώρα, αλλά ο πιλότος της σειράς μου εξάντλησε σταλιά-σταλιά κι αχόρταγα την υπομονή. Και μένουν ακόμα επτά ολόκληρα ωριαία επεισόδια που θα προβληθούν μέσα στον Ιούλιο και τον Αύγουστο.

Μαρτυρικό μου φαίνεται αλλά θα το παλέψω μάλλον, έστω και μόνο από την υπόσχεση συντριπτικών ανατροπών στο φινάλε.

TV & Media
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

The Terror: Ταξίδι στην άκρη του αρκτικού τρόμου

TV & Media / The Terror: Ταξίδι στην άκρη του αρκτικού τρόμου

Η εξαιρετική τηλεοπτική σειρά επιχειρεί να διανοηθεί, να φτάσει με βάση τα ιστορικά δεδομένα ως τα άκρα αυτής της απόκοσμα εφιαλτικής εμπειρίας που κατά πάσα πιθανότητα βίωσαν τα πληρώματα των δύο πλοίων μέχρι το αργό τέλος στο λαβύρινθο των πάγων
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

YouTube: Τέλος η σελίδα «Trending» μετά από 10 χρόνια – Τι νέο έρχεται

TV & Media / YouTube: Τέλος η σελίδα «Trending» μετά από 10 χρόνια – Τι νέο έρχεται

Το YouTube διαβεβαιώνει ότι θα συνεχίσει να προτείνει προσωποποιημένα βίντεο στους χρήστες και να παρέχει στους δημιουργούς εργαλεία που τους βοηθούν να κατανοούν τι είναι δημοφιλές στο κοινό τους
LIFO NEWSROOM
Ο IShowSpeed κάνει live με τον Αντετοκούνμπο στα Σεπόλια – Ξανά στην Αθήνα ο διάσημος YouTuber

TV & Media / Ο IShowSpeed κάνει live με τον Αντετοκούνμπο στα Σεπόλια – Ξανά στην Αθήνα ο διάσημος YouTuber

Ζωντανά από την Αθήνα μεταδίδει αυτή την ώρα ο διάσημος Αμερικανός YouTuber IShowSpeed, παρέα με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, σε ένα νέο IRL stream που έχει ήδη προκαλέσει φρενίτιδα στο διαδίκτυο
LIFO NEWSROOM
Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix – Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

TV & Media / Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix - Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

Πάνω από 150 εκατομμύρια νοικοκυριά παρακολουθούν anime στην πλατφόρμα – Τριπλασιασμός θεάσεων τα τελευταία πέντε χρόνια, με κορυφαίους τίτλους όπως τα «Sakamoto Days», «Cyberpunk: Edgerunners 2» και «My Melody & Kuromi» να επανέρχονται
LIFO NEWSROOM
James Gunn: Ο Σούπερμαν είναι η ιστορία της Αμερικής, ένας μετανάστης που ήρθε από αλλού

TV & Media / James Gunn: Ο Σούπερμαν είναι η ιστορία της Αμερικής, ένας μετανάστης που ήρθε από αλλού

«Ναι, είναι πολιτική», τονίζει ο σκηνοθέτης αναλύοντας το όραμά του για τη νέα ταινία Σούπερμαν και συμπληρώνει: «Η βασική ανθρώπινη καλοσύνη είναι μια αξία και είναι κάτι που έχουμε χάσει»
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Νομίζω από τα πρώτα δείγματα ότι θα είναι πολύ καλύτερο από το Big Little Lies (που όλο το μπερδεύω με το εφηβικό Pretty Little Liars).Γενικά είναι σειρές που όπως τα βιβλία, απευθύνονται κυρίως στο γυναικείο κοινό.Έχουν το πακέτο, sex, βία, sex και βία μαζί, έγκλημα, κουτσομπολιό και μυστήριο.Απλώς αυτό μπορεί να κρατήσει ξύπνιο και το αντρικό κοινό.Ίδωμεν!